Uiterlijk McDrake.nl

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Luuuuk » di apr 03, 2007 3:59 pm

Of Mcduck menu of Robb_K.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Daniel73 » vr sep 28, 2007 3:11 pm

Bij deze het McDrake-logo in het grootste formaat dat ik heb:
http://pool.mcdrake.nl/mcdrake-heel-groot.png

Sander (de maker) zou het origineel voor me bewaren. Dus hopelijk bestaat het nog.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Michiel P » vr sep 28, 2007 4:53 pm

Daniel73 schreef:Of het zou kunnen gaan om een woudloper-achtig, jonger figuur, om maar wat te noemen.

Doofus Drake! (Dorus)

Afbeelding
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Ferry Mingelen » za sep 29, 2007 10:56 pm

Jawel, beste kijkers, niet alleen bij de VVD stormt het. McDrake, ons bekende en geliefde Donald Duck orgaan dat al zovaak in opspraak is gekomen dat ik de tel kwijt ben geraakt, heeft een identiteitscrisis!

Wat past er nu werkelijk bij McDrake? Een dikke jonge woudloper of een oud Rosa-achtig fort? Saillant detail is dat de oprichter van deze site geen Rosafan claimt te zijn, terwijl iedere Francis Drake verwijzing naar de Duck toch echt komt van... Rosa.

Jawel, wij hopen de heer Rosa nog eens in de studio te ontvangen om hierover door te praten. Voor nu hopen we dat Daniel en de anderen hun weg zullen vinden bij het zoeken naar een geschikt logo. Over naar jou, Clairy.
Ferry Mingelen
New member
 
Berichten: 1
Geregistreerd: za sep 29, 2007 10:52 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo sep 30, 2007 2:47 pm

Wat doet ineens al die pers hier? Al die camera's en die flitsen.
Ferry Mingelen schreef:Wat past er nu werkelijk bij McDrake? Een dikke jonge woudloper of een oud Rosa-achtig fort?

Het kan beide tegelijk.

Ferry Mingelen schreef:Saillant detail is dat de oprichter van deze site geen Rosafan claimt te zijn, terwijl iedere Francis Drake verwijzing naar de Duck toch echt komt van... Rosa.

Verwijst (Mc)Drake naar Rosa? Onmogelijk. Ik ontken alles. De naam is mij aangeboden. Ik heb zelf niets met de keuze te maken. Ik heb het niet geweten. De naam is gekozen na een referendum. Ik doe wat de kiezer van mij vraagt. Bevel is bevel. Ik denk wat ik doe, en ik zeg wat ik denk. Ik ben niet rechts maar rechtdoorzee. Ik ben niet links maar linke soep.

Ulp! Ik heb een woordvoerder nodig...

Ferry Mingelen schreef:Jawel, wij hopen de heer Rosa nog eens in de studio te ontvangen om hierover door te praten.

Rosa in de studio? Op kosten van de gemeenschap?

Een kaasplateau binnen handbereik, blikjes cola light, een eigen toilet en een tafel van 45 inch hoog (91 centimeter). Het zijn slechts enkele van de vele tientallen eisen, die volgende week woensdag worden gesteld aan het bezoek van de Amerikaanse ex-president Bill Clinton aan boekhandel Donner in het centrum van Rotterdam.
Don Rosa woont ook in Amerika. En aangezien alle Amerikanen hetzelfde zijn...

Ferry Mingelen schreef:Voor nu hopen we dat Daniel en de anderen hun weg zullen vinden bij het zoeken naar een geschikt logo. Over naar jou, Clairy.

Waarom niet Henrieke of een andere beginnende tekenaar? Die zijn goedkoop. Eh... goed.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Clairy Polak » di okt 02, 2007 6:52 pm

Dank je, Ferry. En ook bedankt aan de beheerder van de site, voor zijn commentaar. Hier in de studio zijn we druk aan het bellen om aan de eisen van Don Rosa te voldoen. Hij heeft zojuist de eisen van Clinton gehoord en probeert dit duidelijk te overtreffen in een poging nog belangrijker te eisen. We zijn nog op zoek naar een 750-delig kaasplankje.
Clairy Polak
New member
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di okt 02, 2007 6:50 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » di okt 02, 2007 8:40 pm

Ik heb volgens mij nooit uitgelegd waarom ik gestopt ben met het ontwerpen van een 'McDrake uiterlijk'.

Ik ontwiep een logo in combinatie met een 'stijl' voor McDrake die wegens het ontbreken van kennis aan de CSS taal niet helemaal kon uitgevoerd worden zoals ik in gedachten had. Mijn enige oplossing zou zijn om de basis templates aan te passen. Dit zou eenprobleem zijn bij het updaten van de McDrake software, PunBB.

Als iemand met CSS kennis zich geroepen voelt alsnog een van de logo's te verwerken in McDrake, twijfel dan niet om een van m'n logo's te gebruiken. Ik heb er geen patent op aangevraagd! ;)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Clairy Polak » wo okt 03, 2007 12:55 am

Hier in de studio hebben we al zitten Daniel, hoofdman van het huidige McDrake. Verder ontwerper DisneyRemco, met de nieuwe wetenswaardigheden over het ontwerp en hopelijk spoedig dus Don Rosa. Het onderwerp op ieders lippen, het zal u zeker niet ontgaan zijn, is het logo van McDrake. Nu McDrake alweer best wat maandjes meegaat wachten we allen op het herkenningspunt. Iedereen weet dat populariteit staat of valt met een logo. Zeker ontwerper DisneyRemco hier. Hij schijnt het hoog op te nemen en derhalve zichzelf de taak niet toe te vertrouwen.

Maar terug naar de sensatiebeluste details. Waarom heeft de site een Rosaesque naam en wat heeft de voorgeschiedenis tussen Daniel en Rosa hiermee van doen? Wat vind Don Rosa erzelf van? We hebben hier in ieder geval nog uit het publiek een Rosafan van het eerste uur getrokken, die ons misschien wel wil vertellen wat hij goed vind aan Don Rosa.
Clairy Polak
New member
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di okt 02, 2007 6:50 pm

Berichtdoor $crooge McDuck » wo okt 03, 2007 12:56 am

Dank je. Ben ik in beeld?

Nou, Rosa is mijn held. Is-ie-hier-komt-ie-hier?

Rosa tekent gewoon de echte wereld. Allemaal veel realistischer en scherper. Bij hem is Dagobert pas echt een held!
$crooge McDuck
New member
 
Berichten: 5
Geregistreerd: vr jan 05, 2007 6:50 pm

Berichtdoor Clairy Polak » wo okt 03, 2007 12:57 am

Toch is de naam 'Rosa' juist op dit forum vaak bijzonder omstreden geweest. Beheerder Daniel, kunt u ons iets meer vertellen over hoe dit zo gekomen is?
Clairy Polak
New member
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di okt 02, 2007 6:50 pm

Berichtdoor Keno Don Rosa » wo okt 03, 2007 10:17 am

Hello, if I may interrupt, is this studio safe for someone with my celeberty status? It's important that if I enter, after receiving loads of money, the greatest entertainer of his time gets proper protection. Lot's of dangerous people in here, I'm sure. The Dutch are the meanest people on earth after all.
Keno Don Rosa
New member
 
Berichten: 3
Geregistreerd: wo okt 03, 2007 10:15 am

Berichtdoor Clairy Polak » wo okt 03, 2007 10:18 am

Mr. Rosa! Come on in! We thought it might be time to talk about your problems in Holland. But if we may, we have a professional translater over here who can post all we say in Dutch here.
Clairy Polak
New member
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di okt 02, 2007 6:50 pm

Berichtdoor Keno Don Rosa » wo okt 03, 2007 10:20 am

Liever niet. Vertalingen verdraaien mijn woorden altijd zo. Slechte ervaringe ik daarmee heb! In Nederland word ook altijd van alles veranderd; het logo op het geldpakhuis en... en je moest eens weten hoeveel moeite ik moet doen om mijn EIGEN verhalen terug te ontvangen! En als je denkt dat ik fijne reacties ontvang van mijn fans...
Keno Don Rosa
New member
 
Berichten: 3
Geregistreerd: wo okt 03, 2007 10:15 am

Berichtdoor Clairy Polak » wo okt 03, 2007 10:22 am

Er is hier een echte fan van u. Ook is hier de beheerder van de beroemde site McDrake, Daniel. Ik vroeg hem net naar de reden van de niet specifiek positieve houding die op deze site heerst naar u toe. Vooral omdat de naam en het logo op uw werk gebaseerd lijken te zijn... meneer Daniel?
Clairy Polak
New member
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di okt 02, 2007 6:50 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo okt 03, 2007 5:23 pm

Het is een eer om Ferry Mingelen, Clairy Polak en Keno Don Rosa als leden op McDrake te hebben. Maar ik voel me wel genoodzaakt een spelbreker te zijn die tenminste vraagt of ze hun legitimatie bij zich hebben. Op McDuck hadden we een nagemaakte "Thom Roep" en daar was protest over van de echte, heb ik begrepen.

Misschien kan Ferry Mangelen invallen en ons berichtgeving doen over deze kwestie?

En misschien kan de beroemde Zus van Keno ons inlichten over haar broer? Het internet staat al vol met geratel van Keno Donnybrother zelf. Dat is niets meer waard. Maar zijn illustere Zus, wie heeft haar ooit geïnterviewd?
Hoe zou ze heten? Waar woont ze? Zit ze misschien eenzaam in een Schots kasteel te verzuren?
Hoe zit het met Loebas, die Keno weigert te tekenen? Heeft zijn zus echt de Barksstrips met Loebas overgeslagen?
Allemaal vragen die Ferry Mangelen aan haar zou kunnen stellen.

Zouden er van andere Disney-beroemdheden ook interessante familieleden zijn die ons kunnen inlichten? Heeft Thom Roep - of Tom Rhoep - misschien ergens een vergeten oude tante of zo, die ons smacht te vertellen over haar kleine neefje?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten