Thom Roep

Berichtdoor Duck » wo jun 29, 2011 8:56 pm

ferdi zou je even de goede link alsjeblieft willen plaatsen want in deze staat een plaatje/smilie =)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor Ferdi F » wo jun 29, 2011 9:16 pm

Duck schreef:ferdi zou je even de goede link alsjeblieft willen plaatsen want in deze staat een plaatje/smilie =)

http://coa.inducks.org/s.php?c=D+2000-122
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jun 29, 2011 9:16 pm

Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jun 29, 2011 9:17 pm

Owh, Ferdi komt er net tussen :)
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » do jun 30, 2011 9:07 am

ik weet trouwens nog wel wat anders: misschien wil Ferdi dat diederik verhaal wel even scannen en hier plaatsen?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jun 30, 2011 9:25 am

Waarom zou hij? Hij is een redacteur die net gezorgd heeft dat dat verhaal in een pocket komt die je kan kopen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Bruno » do jun 30, 2011 2:54 pm

Ridder ter Geit schreef:Waarom zou hij? Hij is een redacteur die net gezorgd heeft dat dat verhaal in een pocket komt die je kan kopen.

Misschien was het ironisch bedoeld?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » do jun 30, 2011 3:10 pm

om een zo' n verhaal te scannen gaat Thom Roep echt niet dood daan..............
Laatst bijgewerkt door De Zwarte Schim op do jun 30, 2011 3:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ferdi F » do jun 30, 2011 3:46 pm

De Zwarte Schim schreef:om een zo' n verhaal te scannen gaat Thom Roep echt niet dood daan..............

Koop de pocket maar gewoon! Als het goed is, ligt hij vandaag in de winkel!
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » do jun 30, 2011 4:23 pm

Ferdi F schreef:
De Zwarte Schim schreef:om een zo' n verhaal te scannen gaat Thom Roep echt niet dood daan..............

Koop de pocket maar gewoon! Als het goed is, ligt hij vandaag in de winkel!

ja maar dat bedoelde ik niet, ik had het nog steeds over dubbelpocket 40. of je die anders wilt scannen? (dat diederik verhaal dan he)
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » do jun 30, 2011 5:18 pm

Bruno schreef:[Leonard Cohen-platen] Leuk! Die troosten toch well een beetje? Je weet wie ik ben, als een vogel op een draad!

De platen zullen vooral de man zelf troosten, gezien zijn succes.
Is het niet "vogel aan een draad". Een vogel die aan een draadje hangt, dus niet echt vliegt en niet echt vrij is? (snotter)

Ferdi F schreef:Ui, ik krijg zojuist Dubbelpocket 41 op mijn bureau. En daar staat weer een vierbalken-verhaal met Diederik in, hoor! Ik denk dat hij vanaf morgen in de winkel ligt.

Is Ui nog niet genoeg voor de mal gehouden? (huil huil)

De Zwarte Schim schreef:ik had het nog steeds over dubbelpocket 40. of je die anders wilt scannen? (dat diederik verhaal dan he)

Inmiddels heeft Ui opnieuw geprobeerd om deze pocket in een winkel te bestellen. De computer gaf een normale levertijd aan. Dus nu maar weer afwachten.
Heb jij de pocket niet meer gezien?

Als het bestellen van Dubbelpocket 40 een probleem blijft, dan hoopt Ui dat Ferdi iets kan en wil regelen. 't Zal voor hem vast niet leuk zijn om een recente pocket aan te raden die intern wordt tegengehouden. Uitgerekend in een discussie over bureaucratie en tegen muren oplopen. Ui durft zomaar te wedden, dat de Roepredactie met gemak een pocket kan lospeuteren, die vervolgens gewoon betaald wordt. 't Valt Ui eigenlijk een beetje tegen, dat men dit niet reeds aangeboden heeft. (snik)
In die zin kan Ui de opmerking van Zwarte Schim wel volgen. Zal men doodgaan door één zo'n pocket, gewoon tegen betaling, op te sturen naar een klant aan wie men hoogspersoonlijk die pocket heeft aangeraden?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » do jun 30, 2011 7:54 pm

Ui schreef:Heb jij de pocket niet meer gezien?

nee, ik heb de pocket niet meer gezien. ik wou het nog vragen maar er was niemand in de winkel.

maar ik begin steeds meer mijn twijfels bij sanoma en de roepredactie. volgens mij zit sanoma daar heel erg op de centen!

ik krijg daar echt een negatief beeld van, gierige krenten dat het zijn bij sanoma! en ondertussen maar geld opstrijken met hun extra, extra,extra,extra,extra en nog wat extra specials! en hup weer een prijsverhoging!

Ja sorry, we kunnen er niks aan doen, het drukken wordt zo duur! (ahum) die kerstspecials en sinterklaasspecials en die andere specials zijn in 2 jaar tijd van 2,75 naar 2,95 gegaan. en nu naar 3,25! in 2 jaar een prijsverhoging van 50 cent!! en dan de katrien en donald duck extra, de katrien bestaat alleen nog maar uit herdrukken maar ondertussen zetten ze wel elk jaar 10 cent bij de prijs op!

en dan heb je nog de nieuwe 'utprobeer tijdschriften' (die vervolgens voor de normale prijs verkocht worden, en dan zeggen ze: neem mee! probeerprijsje! )

dat valt me zwaar tegen. vroeger hadden ze dat ook nog wel eens met de DD: pak nu mee voor 1 euro! Maar dat is allemaal verleden tijd!

Zo zijn de vroegere jaren toch beter!

..................
Laatst bijgewerkt door De Zwarte Schim op do jun 30, 2011 7:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » do jun 30, 2011 8:18 pm

De Zwarte Schim schreef:
Ui schreef:Heb jij de pocket niet meer gezien?

nee, ik heb de pocket niet meer gezien.

(huil huil)

De Zwarte Schim schreef:maar ik begin steeds meer mijn twijfels bij sanoma en de roepredactie. volgens mij zit sanoma daar heel erg op de centen!

Wat Ui tegenvalt is dat Sanoma, volgens de klantenservice, weigert om een Dubbelpocket los te verkopen. Men koppelt deze aan een Extra-abonnement en de klant moet maar zien waar de pocket elders verkocht wordt. Men verwijst door naar de Roepredactie, die blijkbaar ook niet zo'n pocket van de stapel kan plukken. Dat men geduldig blijft antwoorden is zeer klantvriendelijk, maar daar heeft de klant nog steeds die pocket niet mee kunnen bestellen. (snotter)

De week is echter niet nog niet om. Wie weet, wat de Roepredactie hier zelf over te antwoorden heeft. Ui probeert enerzijds een grapje te maken over deze toestand, maar anderzijds zit men keihard nee te verkopen. Gij moet en zal een Extra-abonnement nemen, dan is de pocket helemaal geen probleem. Sanoma maakt hiermee een slechte beurt. Men probeerde een aantal geleden hetzelfde met de facsimile-boeken.

Ui zal geduldig wachten of de bestelling via Aldipress wel binnenkomt, zoals in dit topic is geopperd. Maar mocht deze weg mislukken, dan vindt Ui dat men van Sanoma - desnoods bij uitzondering - die pocket alsnog aan Ui verkoopt. Dit omdat Ui nu wel voldoende heen en weer is gestuurd. (Roepredactie, Bol.com, Aldipress.)
Dit verhaal, deze soap, kan toch kwalijk eindigen met een klant die alsnog zonder die pocket blijft zitten. Dat zou Sanoma's eer te na moeten zijn.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » do jun 30, 2011 8:19 pm

Ui schreef:een aantal geleden

een aantal jaar geleden
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » zo jul 03, 2011 6:15 pm

Ui is nu bij een boekhandel geweest die zeker zegt te weten, dat Dubbelpocket 40 deze week op bestelling binnenkomt. Hopelijk overleeft Ui de spanning van het afwachten. (snik)

Nogmaals over het in Nederland afgekeurde Deense verhaal 'All You Need is Love', waarin Brigitta optreedt:
2011-06-23 22:44:14, Bas schreef:
Appie Aap schreef:Weten jullie misschien waarom Thom het verhaal niet goed genoeg vond (ook ten opzichte van reguliere Donald Extra verhalen)?

Sorry, dat weet ik niet.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=40383#p40383

Ui heeft inmiddels een samenvatting gelezen, die is geplaatst in het topic 'Brigitta Gans (Brigitta MacBridge)'.
Zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=40679#p40679
Ui's reactie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=40837#p40837

In het kort gokt Ui, dat het verhaal is afgekeurd omdat Dagobert zich nogal makkelijk laat verleiden om te gaan trouwen. En Ui zou het met zo'n afkeuring eens zijn. Ui snapt niet, wat o.a. redacteur Jos heeft doen verwachten dat zo'n verhaal überhaupt een kans zou maken in Nederland.
Brigitta is een interessant personage, maar helaas verschijnt ze geregeld in verhalen waarin Dagobert meer een oude vrijer is dan een oude vrek. Maar in plaats van met zo'n verhaal, ook Brigitta overboord te gooien, zoals met Baby Nana, ligt hier juist een mooie taak om een goed Nederlands verhaal te maken met een rol voor Brigitta. Want alleen kritiek hebben op wat een ander doet, is te makkelijk. (snotter)

Iets anders. Zoals reeds belicht in het topic 'Piet Wijn', is in het Vakantieboek 2011, het in Nederland ontbrekende Wolf-verhaal van Wijn afgedrukt, waarnaar Oom Thom vorig jaar is gevraagd.
Zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=40061#p40061

Misschien is het tijd om een balans op te maken van wensen die zijn vervuld, en van wensen die nog open staan.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten