Thom Roep

Re: Thom Roep

Berichtdoor MatroosDuck » ma nov 19, 2012 8:11 pm

[Dit bericht verwijst naar een misverstand, dat Thom Roep lid zou zijn van dit forumboard. -admin]

LOL Thom Roep is online
Laatst bijgewerkt door admin op zo dec 02, 2012 7:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: opmerking toegevoegd
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep

Berichtdoor Koen » ma nov 19, 2012 8:16 pm

[Dit bericht verwijst naar een misverstand, dat Thom Roep lid zou zijn van dit forumboard. -admin]

MatroosDuck schreef:LOL Thom Roep is online


::?: ::?: Hoezo? Hoezo? ::?: ::?: Bespioneert hij ons? ::shock:
Laatst bijgewerkt door admin op zo dec 02, 2012 7:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: opmerking toegevoegd
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Thom Roep

Berichtdoor MatroosDuck » ma nov 19, 2012 8:19 pm

[Dit bericht verwijst naar een misverstand, dat Thom Roep lid zou zijn van dit forumboard. -admin]

Koen schreef: ::?: ::?: Hoezo? Hoezo? ::?: ::?: Bespioneert hij ons? ::shock:


Kijk maar naar de nieuwste update, hij heeft gereageerd op een topic.
Laatst bijgewerkt door admin op zo dec 02, 2012 7:30 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: citaat ingekort, opmerking toegevoegd
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma nov 19, 2012 11:19 pm

[Dit bericht verwijst naar een misverstand, dat Thom Roep lid zou zijn van dit forumboard. -admin]

Goed.. Karel? is je nu duidelijk waarom Thom Roep bij je 2e mail al zo bot reageerde? Juist! hij zat al mee te kijken! pas op met wat je plaatst.
Laatst bijgewerkt door admin op zo dec 02, 2012 7:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: opmerking toegevoegd
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Thom Roep

Berichtdoor MatroosDuck » di nov 20, 2012 10:01 am

De Zwarte Schim schreef:pas op met wat je plaatst.


'Pas op met wat je plaatst' inderdaad ja. Het is mij al een keer overkomen dat ik met zoiets diep in de problemen ben gekomen.
Laatst bijgewerkt door admin op zo dec 02, 2012 7:29 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: citaat ingekort
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep

Berichtdoor Karel » di nov 20, 2012 7:13 pm

MatroosDuck schreef:'Pas op met wat je plaatst' inderdaad ja. Het is mij al een keer overkomen dat ik met zoiets diep in de problemen ben gekomen.

Mag ik vragen of dat met McDrake was?
Laatst bijgewerkt door admin op zo dec 02, 2012 7:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: citaat ingekort
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Thom Roep

Berichtdoor MatroosDuck » di nov 20, 2012 7:40 pm

Nee, niet met McDrake. Lang verhaal dat ik liever privé houdt.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep

Berichtdoor Ui » wo jan 30, 2013 2:26 pm

Ui heeft een vreselijke nachtmerrie gehad. Ui droomde, dat Thom Roep geridderd werd. Toen de beambte lovend sprak: "Een egoïst die slaagt noemt men doorgaans een persoonlijkheid", werd Ui snikkend wakker. Het zal toch niet? Het zal toch niet?! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Thom Roep

Berichtdoor MatroosDuck » wo jan 30, 2013 4:33 pm

Ui schreef:Ui heeft een vreselijke nachtmerrie gehad. Ui droomde, dat Thom Roep geridderd werd. Toen de beambte lovend sprak: "Een egoïst die slaagt noemt men doorgaans een persoonlijkheid", werd Ui snikkend wakker. Het zal toch niet? Het zal toch niet?! (huil huil)


:lol: Haha
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep

Berichtdoor Koen » ma apr 22, 2013 3:44 pm

Thom Roep is geboren in Amsterdam, 1952. Maar op welke datum?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Thom Roep

Berichtdoor Ui » zo apr 28, 2013 1:57 am

Koen schreef:Thom Roep is geboren in Amsterdam, 1952. Maar op welke datum?

Vraag het aan Oom Donald (van 'Oom Donald's Brievenbus'). Of aan Roep zelf.

Overigens is ditmaal het profiel "T. Roep (Redactie)" verschenen, sinds gisteren. Navraag bij admin heeft opgeleverd, dat het moet gaan om een namaak-account. (snotter) Het e-mail-adres is niet van Sanoma, maar een gratis e-mail-adres dat iedereen kan aanmaken. Aldus admin.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Thom Roep

Berichtdoor MatroosDuck » zo apr 28, 2013 8:17 am

Ui schreef:
Koen schreef:Thom Roep is geboren in Amsterdam, 1952. Maar op welke datum?

Vraag het aan Oom Donald (van 'Oom Donald's Brievenbus'). Of aan Roep zelf.

Overigens is ditmaal het profiel "T. Roep (Redactie)" verschenen, sinds gisteren. Navraag bij admin heeft opgeleverd, dat het moet gaan om een namaak-account. (snotter) Het e-mail-adres is niet van Sanoma, maar een gratis e-mail-adres dat iedereen kan aanmaken. Aldus admin.


Zielig dat dit nog steeds gebeurd.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep

Berichtdoor Koen » zo apr 28, 2013 12:05 pm

Inderdaad. Als dit gaat om een gewone ''zero-gebruiker'', had diegene er beter niet ''(redactie)'' achter kunnen zetten. Zolang hij maar geen rare berichten gaat versturen of gaat spammen, stoor ik me niet aan hem.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Thom Roep

Berichtdoor Koen » do jul 04, 2013 7:15 pm

http://www.deredactie.nl/nieuws/ganzenv ... thom_roep/

Ik stuitte daarnet op een (al niet zo nieuw meer) interview met Thom Roep. Ik vind het opmerkelijk omdat Hij bijvoorbeeld zegt dat zijn enige principe is zo min mogelijk principe's te hebben, maar toch heeft hij (minstens) één duidelijk principe: Geen Diederik, Otto, Brigitta, Tobber etc..

Hoewel ik vermoed dat dit interview al is besproken, deel ik het voor alle zekerheid toch. :P
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Thom Roep

Berichtdoor Ui » za jul 06, 2013 9:07 pm

Koen schreef:http://www.deredactie.nl/nieuws/ganzenveer_detail/thom_roep/ [...]
Hoewel ik vermoed dat dit interview al is besproken, deel ik het voor alle zekerheid toch. :P


[Thom Roep]

19 juni 2009 (0) Reacties

Het ganzenveerinterview van [De Redactie] met Thom Roep, hoofdredacteur Donald Duck

[foto van Thom Roep]

Wat was jouw eerste baan in de journalistiek?
Ik ben na de Pedagogische Academie niet voor de klas gaan staan, maar als redacteur bij het weekblad Donald Duck begonnen. Toen, in 1973, was dat nog geen journalistiek (nu wel), maar de eerste werkdag schreef ik wel al een complete Duckstadkrant!

Waarom heb jij destijds voor de journalistiek gekozen?
Koos ik niet voor. Ik had geen interesse in een tijdschrift of krant, maar in de wereld van het stripverhaal. Ik las, verzamelde, spaarde, schreef en tekende zelf strips van kind af aan.

Hoe zou je jouw stijl als hoofdredacteur beschrijven?
Oei! Ik probeer een ieder in mijn vurig enthousiasme mee te slepen en voor een groot deel lukt dat doorgaans zonder dwang.

Wat is jouw grondregel, jouw onwankelbaar principe?
Mijn enige principe is zo min mogelijk principes hebben, want je doet jezelf wel eens te kort als je je aan principes houdt!

Wat was jouw mooiste hoofdredacteur-moment?
Joan Lommen als adjunct-hoofdredacteur naast mij krijgen. Zij is mijn geweten en vaak ‘betere ik’!

Welke kant van het hoofdredacteurschap vind je de aardigste?
De creatieve. Een hele dag aan mijn bureau zitten en met teksten en tekenwerk bezig zijn.

Wie is in jouw vak de beste?
Omdat er niet of nauwelijks concurrerende stripuitgaven zijn is een vergelijk moeilijk!

Over welke ontwikkelingen in de journalistiek maak jij je zorgen?
Dat het creatieve gedeelte, de inhoud, de redactionele ‘value for money’ volledig ondergeschikt raakt aan het resultaat. Kortom dat kwantiteit de kwaliteit volledig ondersneeuwt.

Maak de volgende zin af: journalistiek is een mooi vak omdat…
...het interessant klinkt. Er zijn altijd mensen die er tegenop kijken, ook al rammelt hetgeen iemand schrijft soms aan alle kanten. Vergelijk het met tv: Wie met zijn hoofd op de buis is geweest is eventjes een bekende Nederlander.

Op welke prestatie ben je trots?
Dat we met een toegewijd team behalve 52 Donald Duck weekbladen nog zoveel Disney spin-offs maken, dat we meer dan 500 (!) deadlines per jaar hebben en zelden of nooit te laat zijn en zelden of nooit taal- en stijlfouten maken.

Aan welke onderdelen van het hoofdredacteurschap heb je echt een hekel?
Te lang vergaderen, waardoor leuke redactionele bezigheden, waar ik tijdens die vergadering toch steeds aan denk, blijven liggen.

Heb je idealen, zo ja welke?
Een 100% perfecte Donald Duck, in mijn ogen althans, maken. Maar na al die jaren zou ik het liefst nog op iedere backcover de tekst “Volgende week beter…’ zetten.

Wat is jouw grootste blunder geweest?
Mijn bril niet opzetten, zodat ik de Bagwan, op een foto aan een ketting die een sollicitant om zijn nek droeg, niet herkende en vroeg: Is dat je hond?

Als je geen hoofdredacteur was, wat zou je dan willen zijn?
Gewoon redacteur of chefredacteur zijn bij de Disney uitgaven beviel me vroeger ook best! Ik stap zo weer terug, hoor!

Wie is jouw favoriete schrijver/journalist?
Journalist; geen. Schrijver? Wat strips betreft: Carl Barks, bedenker van Duckstad, Oom Dagobert, Guus Geluk, Wiillie Wortel enzovoort. Jeugdboeken: Anton Quintana en Thea Beckman. Volwassen boeken: Dean Koontz op het moment, maar volgende week kan het weer een ander zijn die ik tijdelijk volg en waardeer…

Vertel eens iets verrassends over jezelf?
In mijn hoofd ben ik een jaar of vijfendertig, in de spiegel tegen de zestig en in mijn paspoort zevenenvijftig. Andere rare streken mogen pas na mijn pensionering bekend worden.

Aan welke collega-hoofdredacteur wil je de ganzenveer doorgeven?
Er zullen er wel veel met vakantie zijn, dus ik noem er meerdere zodat deze reeks niet stopt:
Femmigje Kautz (was hoofdredacteur Tina, vervangt nu de h.r. van het blad ZIN)
Leontine van den Bos (Margriet)
Jetty Koster (Nickelodeon)

bron: http://www.deredactie.nl/nieuws/ganzenveer_detail/thom_roep/
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten