Thom Roep

Berichtdoor kwok » di maart 29, 2011 10:51 pm

hmm daar kan ik mee inkomen.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Ui » wo maart 30, 2011 3:03 pm

Ridder is geraakt door Roep's hypnosepistool, en vervolgens bedolven onder dozen vol Donald Ducks die uitgedeeld moeten worden op school!

Ridder ter Geit schreef:Op dit forum wordt veel gesproken over Thom Roep; hoe hij nieuwe personages weert, met name. Ik wil hier graag voor het evenwicht in de discussie ook wat punten noemen die ik goed vind aan hem als hoofdredacteur:

Help! Een trol! (snik)

Ridder ter Geit schreef:- een ontdekking en herwaardering van de verhalen van Carl Barks

Dit is uit een periode toen Roep nog geen hoofdredacteur was. Namelijk de jaren 70. In het interview in Wim van Helden's boek 'Carl Barks en de mythe' (1985), vertelt Roep dat hij niet de enige was die Barks ontdekt had. Roep heeft, volgens eigen zeggen, bij zijn sollicitatie "de naam van Barks met veel bravour vermeld".
De vraag is dus, wie hier wie moet bedanken. Want zou de Barks-revival in Nederland of in Europa nooit hebben plaatsgevonden zonder Roep?
Mocht een Nederlands hoofdredacteur de eer krijgen van een ontdekking en herwaardering van de verhalen van Barks, dan is het toenmalig hoofdredacteur Paul Dekkers.

Ridder ter Geit schreef:- inbreng in eigen verhalen als Douwe Dabbert

Wat een staaltje liefdadigheid is dat! (snotter) Douwe Dabbert is vooral zelfpromotie en heeft in feite geen moer te maken met Donald Duck. Dat lezers de naam Donald en Douwe in één adem noemen, is te danken aan marketing. Zo is Douwe een tijd lang als enige niet-Disney personage genoemd op de achterkant van de Beste Verhalen-albums, die aan Barks gewijd zijn. Dit was tijdens Roep's hoofdredactie. Zie Beste Verhalen albums 52 (1987) tot en met 64 (1990). Barks is dus ingezet om Roep's werk te promoten.

Ridder ter Geit schreef:- de reeksen met nieuwe personages die er wel zijn gekomen: Aladdin, Madam Mikmak met sprookjes, de Duckies

Dat van Madam Mikmak in sprookjessfeer is nota bene een inbreng van Frank Jonker. Die heeft zich daartoe laten inspireren door de sfeer van de grotendeels gewiste KRO-kinderserie 'Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer?' (1972-1976).
Dan zou je kunnen proberen te stellen, dat Jonker zich fijn heeft kunnen ontplooien. Maar Jonker is juist geregeld tegengewerkt onder Roep's hoofdredactie. Of het nu gaat over een kerstbaby, een protestmars of over (let op!) het veel herhalen van het woord "Bibelebonse", Jonker is geregeld afgestompt onder Roep.

Zijn de Aladdin-strips misschien ontstaan uit een deal met Disney, met betrekking tot promotie van nieuwe Disney-films? Sinds die deal is afgelopen, ziet Ui geen stripseries meer over nieuwe filmpersonages.
Daarbij is het maar de vraag of het idee van Aladdin-strips afkomstig is van Roep of van Egmont. Het eerste Nederlandse verhaal dat Ui kan vinden in Inducks, is voor het eerst gepubliceerd in september 1994.
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+94093
Het eerste Deense verhaal dat Ui er kan vinden is voor het eerst gepubliceerd in 1992.
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+92222

De Duckies zijn een herhalingsoefening van wat Barks in de mid-jaren 60 deed met Katrien. Toen de Duckies-strips begonnen was er een lading nieuwe personages. Maar daar is later op beknibbeld. Tegenwoordig zijn de Duckies weinig meer dan de welbekende nichtjes en neefjes van Donald en Katrien.
Maar oké, laat het de Duckies zijn die Roep de wereld in heeft gebracht. Dat is ongeveer 15 jaar geleden en hij is er blijkbaar nog oververmoeid van. (huil huil)

Ridder ter Geit schreef:Verder zijn veel dingen die we goed vonden aan de Donald Duck, zoals speciale verrassingen (ik herinner me een sticker met de Geest uit Aladdin voor op een mok, waarbij de Geest zichtbaar werd als je een warme drank in de mok deed en een DuckTales 3d mini-boekje). We klagen dat dit vroeger beter was, maar dit vroeger was ook in Thom Roeps tijd.

Die extra's bij Donald Duck Weekblad zijn ontstaan voordat Roep hoofdredacteur werd. Een bekend voorbeeld is de legendarische Supercomputer uit 1980.
Wat te denken van de stelling dat de meeste extra's zijn verdwenen onder Roep's hoofdredactie? In Duitsland krijgen lezers zowat wekelijks een speeltje, als Ui het goed begrepen heeft.

Ridder ter Geit schreef:Dus Thom Roep heeft ook veel goeds gebracht.

Roep heeft minder gebracht dan jij opsomt. (snik)

Ridder ter Geit schreef:Voor het overzicht; de klachten over Thom Roep:

- tegenhouden van nieuwe personages
- tegenhouden van Otto en Diederik
- tegenhouden van de modernere Mickey-strips

Ui neemt aan, dat je met "nieuwe personages" verwijst naar Brigitta Gans. Een Italiaans personage uit begin jaren 60. Roep heeft wel wat personages toegelaten die tijdens zijn periode zijn ontstaan, zoals Prinses Oena en Martje Zeemeeuw.

De klacht wat betreft personages is wat Ui betreft, dat Roep zijn eigen smaak voorop zet. Otto en Diederik boeien Roep niet, DUS worden ze met allerlei smoesjes uit de strips geweerd. Wat dit betreft is Roep niet professioneel genoeg.

Het blijven publiceren van Murry-achtige Mickeys heeft inmiddels obsessieve trekjes gekregen. Roep's onderdanen hebben beweerd dat dit een gevolg is van het opmaken van een stapel die op voorraad ligt. Maar die stapel moet of heel groot zijn, of regelmatig worden aangevuld.

Over obsessies gesproken, Ui is mateloos gefascineerd door de macht die Roep in Nederland heeft. Hoe heeft die man het voor elkaar gekregen, zichzelf zo te promoten en laten promoten. De man heeft het imago gekregen van een alleswetende, patriarchale leider: hij is enerzijds vaderlijk, anderzijds betuttelend. Als men niet beter zou weten, zou men gaan denken dat het Roep is geweest die Donald Duck Weekblad in 1952 in Nederland heeft geïntroduceerd! (snotter)
Ui is benieuwd in hoeverre het volgende spreekwoord opgaat bij Roep: Een egoïst die slaagt, noemt men doorgaans een persoonlijkheid.
Roep heeft van Donald Duck Weekblad een one-man-show gemaakt. Maar laat Ui niet suggereren dat Roep een dictator is, want dan raken zijn onderdanen van streek. (snik)

Er valt best wat goeds te zeggen over Roep. Maar het zal tegenvallen hoeveel van de complimenten, eigenlijk thuishoren bij andere mensen. Roep heeft zich vooral uitgeleefd in zijn niet-Disney werk, waarvoor hij Donald Duck Weekblad mooi kon gebruiken als etalage.


BTW1. Geen idee of het nu "Paul Dekker" is, of (zoals Helden schrijft) "Paul Dekkers". Volgens het interview door Helden, was Cees de Groot chefredacteur en Frits van der Heide was redacteur, en Roep kwam er toen bij. (snik)

BTW2. Dat van die te vaak genoemde "Bibelebonse" is een verwijzing naar Jonker's Mikmak-verhaal 'Biebelebonse', dat van 4 pagina's is teruggeknipt naar 3 pagina's. Want een Roep-redacteur vond dat het woord "Biebelebonse" te veel herhaald werd. Terwijl dat juist de grap is van een bekend kinderliedje.
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+23076
http://mooseminde.blogspot.com/2004/05/bibelebons-versje.html
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo maart 30, 2011 3:14 pm

Ui schreef:Dit is uit een periode toen Roep nog geen hoofdredacteur was. Namelijk de jaren 70. In het interview in Wim van Helden's boek 'Carl Barks en de mythe' (1985), vertelt Roep dat hij niet de enige was die Barks ontdekt had. Roep heeft, volgens eigen zeggen, bij zijn sollicitatie "de naam van Barks met veel bravour vermeld".
De vraag is dus, wie hier wie moet bedanken. Want zou de Barks-revival in Nederland of in Europa nooit hebben plaatsgevonden zonder Roep?
Mocht een Nederlands hoofdredacteur de eer krijgen van een ontdekking en herwaardering van de verhalen van Barks, dan is het toenmalig hoofdredacteur Paul Dekkers.

Pardon, ik besefte niet dat Roep toen nog geen hoofdredacteur was. Punt voor jou, dus.

Ui schreef:Zijn de Aladdin-strips misschien ontstaan uit een deal met Disney, met betrekking tot promotie van nieuwe Disney-films? Sinds die deal is afgelopen, ziet Ui geen stripseries meer over nieuwe filmpersonages.
Daarbij is het maar de vraag of het idee van Aladdin-strips afkomstig is van Roep of van Egmont. Het eerste Nederlandse verhaal dat Ui kan vinden in Inducks, is voor het eerst gepubliceerd in september 1994.
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+94093
Het eerste Deense verhaal dat Ui er kan vinden is voor het eerst gepubliceerd in 1992.
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+92222

Echter, dat eerste voorbeeld is de filmstrip. Verder kan ik me geen Deense Aladdin-verhalen heugen. In Nederland is het een hele reeks, waar nog af en toe een verhaal van langskomt.

Ui schreef:Die extra's bij Donald Duck Weekblad zijn ontstaan voordat Roep hoofdredacteur werd. Een bekend voorbeeld is de legendarische Supercomputer uit 1980.
Wat te denken van de stelling dat de meeste extra's zijn verdwenen onder Roep's hoofdredactie? In Duitsland krijgen lezers zowat wekelijks een speeltje, als Ui het goed begrepen heeft.

Ook hier dacht ik dat er meer aan Roep toe te schrijven was, omdat ik dacht dat hij al eerder hoofdredacteur was. Ik denk trouwens niet dat de speeltjes in Duitsland veel voorstellen, ik hoor hier vaak dat het plastic rommel is wat er ongewenst bij zit.

Ui schreef:Het blijven publiceren van Murry-achtige Mickeys heeft inmiddels obsessieve trekjes gekregen. Roep's onderdanen hebben beweerd dat dit een gevolg is van het opmaken van een stapel die op voorraad ligt. Maar die stapel moet of heel groot zijn, of regelmatig worden aangevuld.

Ze worden helaas ook nog weleens herdrukt.

Ui schreef:Er valt best wat goeds te zeggen over Roep. Maar het zal tegenvallen hoeveel van de complimenten, eigenlijk thuishoren bij andere mensen. Roep heeft zich vooral uitgeleefd in zijn niet-Disney werk, waarvoor hij Donald Duck Weekblad mooi kon gebruiken als etalage.

Dat is inderdaad maar de vraag.
Laatst bijgewerkt door Ridder ter Geit op wo maart 30, 2011 3:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ui » wo maart 30, 2011 3:48 pm

Ridder ter Geit schreef:
Ui schreef:Daarbij is het maar de vraag of het idee van Aladdin-strips afkomstig is van Roep of van Egmont. Het eerste Nederlandse verhaal dat Ui kan vinden in Inducks, is voor het eerst gepubliceerd in september 1994.
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+94093
Het eerste Deense verhaal dat Ui er kan vinden is voor het eerst gepubliceerd in 1992.
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+92222

Echter, dat eerste voorbeeld is de filmstrip. Verder kan ik me geen Deense Aladdin-verhalen heugen. In Nederland is het een hele reeks, waar nog af en toe een verhaal van langskomt.

Pardon. Punt voor Ridder.
Blijft wel de vraag waarom er tegenwoordig geen Nederlandse stripverhalen meer verschijnen als vervolg op nieuwe Disney-films. Vandaar Ui's giswerk over een voorbije deal met Disney.

Ridder ter Geit schreef:Ik denk trouwens niet dat de speeltjes in Duitsland veel voorstellen, ik hoor hier vaak dat het plastic rommel is wat er ongewenst bij zit.

Zo kun je ook zeggen dat die Aladdin-sticker maar ongewenste rommel is. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo maart 30, 2011 4:07 pm

Ui schreef:Blijft wel de vraag waarom er tegenwoordig geen Nederlandse stripverhalen meer verschijnen als vervolg op nieuwe Disney-films. Vandaar Ui's giswerk over een voorbije deal met Disney.

Hmjah, dat is wel een keer vermeld op dit forum door een redactielid. Ik weet niet meer precies waar, maar ergens staat iets over de reden dat ze vroeger Disney-films promoten en nu niet meer. Inderdaad iets met een voorbije deal.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo maart 30, 2011 5:22 pm

Overigens hebben de achterkantreeksen wel vaker voor (vaak tijdelijke) extra personages gezorgd: ook bij Clarabella en Karel en Circus Dombo.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » zo apr 17, 2011 11:13 pm

Toen ik net voor een ander topic even een oud interview van 'Stripschrift' met Oom Thom nakeek, stuitte ik op een interessant citaat dat volledig verklaart waarom frisse nieuwe initiatieven vanuit Egmont (herintroductie personages; moderne Mickey; fantasy-verhaal 'Dragonlords' etc.) nooit worden overgenomen in Nederland:

Haken jullie weleens in op buitenlandse initiatieven?

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik zelf óók weinig ideeën overneem. Een enkele keer probeer ik tegen beter weten in wel eens wat, maar meestal wordt het niks. Ach ja, ik zit hier al dertig jaar en weet inmiddels wel wat de mensen leuk vinden.

Vraag aan Oom Thom: hoe weet u of de gemiddelde Nederlandse lezer nieuwe personages, fantasy-verhalen en moderne Mickey's niet leuk vindt, als u categorisch weigert de lezers hiermee kennis te laten maken?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ui » ma apr 18, 2011 12:59 pm

Rubberduck schreef:een oud interview van 'Stripschrift'

Welk nummer? Welk jaar? (snik)

Rubberduck schreef:
Haken jullie weleens in op buitenlandse initiatieven?

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik zelf óók weinig ideeën overneem. Een enkele keer probeer ik tegen beter weten in wel eens wat, maar meestal wordt het niks. Ach ja, ik zit hier al dertig jaar en weet inmiddels wel wat de mensen leuk vinden.


"Ach ja, ik zit hier al dertig jaar en weet inmiddels wel wat de mensen leuk vinden." Dit zit je te verzinnen. Zo onverbeterlijk arrogant en neerbuigend kan onze Oom Thom niet zijn. Of wel?

Alsof men alle Nederlanders kan vegen op één hoop, die voor Oom Thom geen geheimen heeft. (snotter)

Alsof in dertig jaar tijd niets verandert bij de lezers. Het jaar 2011 of 1981, dat is nogal een verschil. Dertig jaar is een generatie. Veel dertigers hebben nu zelf een kind. Maar Oom Thom met zijn alleswetende röntgenogen, die heeft de wereld na 30 jaar wel doorgrond.
Oom Thom weet wat de klanten willen: zijn beleid en niet een van het buitenland. Hij moet natuurlijk zijn pensioen halen. Stel je voor dat de Nederlandse hoofdredacteur inwisselbaar blijkt met een buitenlandse.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Appie Aap » ma apr 18, 2011 2:10 pm

Ui schreef:
Rubberduck schreef:een oud interview van 'Stripschrift'

Welk nummer? Welk jaar? (snik)

Nummer 346, uit 2002.
Link: http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl%2FSSCH+346

Ui schreef:"Ach ja, ik zit hier al dertig jaar en weet inmiddels wel wat de mensen leuk vinden." Dit zit je te verzinnen. Zo onverbeterlijk arrogant en neerbuigend kan onze Oom Thom niet zijn. Of wel?

Ja, dat staat er wel. Zie hier:
http://i845.photobucket.com/albums/ab11/AppieAap/FragmentInterviewRoep.jpg
Verder is het ook een interessant interview. Zo zegt Roep letterlijk dat de verhalen in de pockets niet goed genoeg zijn voor het weekblad, geeft hij verderop aan dat Sander Gulien prachtig werk aflevert en legt hij uit waarom er geen credits bij de verhalen staan.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma apr 18, 2011 6:52 pm

Appie Aap schreef:
Ui schreef:"Ach ja, ik zit hier al dertig jaar en weet inmiddels wel wat de mensen leuk vinden." Dit zit je te verzinnen. Zo onverbeterlijk arrogant en neerbuigend kan onze Oom Thom niet zijn. Of wel?

Ja, dat staat er wel. Zie hier:
http://i845.photobucket.com/albums/ab11/AppieAap/FragmentInterviewRoep.jpg
Verder is het ook een interessant interview. Zo zegt Roep letterlijk dat de verhalen in de pockets niet goed genoeg zijn voor het weekblad, geeft hij verderop aan dat Sander Gulien prachtig werk aflevert en legt hij uit waarom er geen credits bij de verhalen staan.

Interessant. Kun je een keer het hele interview inscannen?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » di apr 19, 2011 1:40 pm

Appie Aap schreef:[Stripschrift 346, uit 2002] Verder is het ook een interessant interview.

Wil iemand het compleet inscannen? (snik)

Appie Aap schreef:Zo zegt Roep letterlijk dat de verhalen in de pockets niet goed genoeg zijn voor het weekblad,

Wat is wel goed genoeg voor het Weekblad? Oom Thom praat over het Weekblad alsof daarin alleen het neusje van de zalm verschijnt. Alsof het blad een gouden randje heeft. Maar kijk nu eens naar de werkelijkheid, hoe dat tegenvalt. (snotter)
De man lijkt de allergrootste fan van zijn eigen redactiewerk te zijn.

Appie Aap schreef:geeft hij verderop aan dat Sander Gulien prachtig werk aflevert

Dit verzin je! (huil huil)

Appie Aap schreef:en legt hij uit waarom er geen credits bij de verhalen staan.

Dat heeft Oom Thom jaren later nog eens uitgelegd, aan een lezer:

e-mail 2010-03-29, Thom Roep schreef:-Credits. In een aantal albums worden af en toe credits vermeld. Grappigste Avonturen uiteraard; die serie is voor een deel op auteurs gebaseerd. In Donald Duck doen we dit niet, tenzij directie, uitgever of The Walt Disney Company dit de redactie zou opleggen.
Ik weet dat we hierin uitzonderlijk zijn, maar van de meer dan een miljoen wekelijkse lezers is er slechts een paar honderd man geïnteresseerd in de mogelijk storende en afleidende teksten met soms onuitspreekbare buitenlandse namen die plot, script, potlood, inkt en zoals in sommige landen zelfs kleurders, letteraars en vertalers opsommen.
Iemand die hier écht in is geïnteresseerd heeft wel enthousiasme, contacten en mogelijkheden (Inducks bijvoorbeeld) om erachter te komen. We maken er ook geen geheim van als iemand er naar informeert. Integendeel, we verstrekken de credits graag (Hoera voor Harry Fluks!) om ze te laten rubriceren. De doorsnee Ducklezer gaat het om de stripfiguren en niet om de makers. Kuifje kent iedereen, maar dat Hergé de geestelijk vader is en dat er ook door studiomedewerkers aan getekend werd interesseert slechts een heel klein groepje specifieke liefhebbers. Als je een autoliefhebber zou zijn die helemaal gek was van, noem maar wat... een Toyota Corolla, dan weet je als autofan heus wel dat dit opvallende, specifieke model ontworpen werd door de designer Hota Takoma en dat Taka Tomita het interieur ontwierp. Je zou raar opkijken als je die twee namen onder het merk Toyota op de wagen aantrof.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=22754#p22754

e-mail 2010-07-08, Daniel73 schreef:Ondertussen staat uw naam wekelijks in het Weekblad. U heeft me verteld dat de vermelding van uw naam in het colofon, verplicht is binnen de regels van uitgeverij Sanoma. Maar dat neemt niet weg, dat deze situatie gunstig voor u uitpakt. Uw kansen op de stripmarkt staan er zo beter voor dan die van anonieme medewerkers zoals Frank Jonker en Mau Heymans.
Hoe mooi u ook kunt vertellen over Hergé en Toyota, de naam Thom Roep prijkt wekelijks in Donald Duck Weekblad. En, wilt u zichzelf vergelijken met Hergé?

Waarom wilt u uitzonderlijk zijn in het weigeren van credits? Doen de andere landen het niet goed?
Onuitspreekbaarheid van buitenlandse namen is totaal geen argument om credits te weigeren. Het lijkt op discriminatie.

Volgens nieuws op McDrake staat u straks afgebeeld op de voorplaat van Beste Verhalen-album 135, samen met Carl Barks. Is deze verering van uw persoon ook verplicht? U verwijdert Disney-personages van de voorplaat van Kerstspecial 2007, omdat de nieuwere generatie lezers ze niet direct zou herkennen. Maar zelf bent u op een voorplaat van een aan Barks gewijd album te zien? Kennen de lezers u soms wel? Waarom wordt uw beeltenis niet weggewit?

Dat men u zou moeten "opleggen" om mensen eer van hun werk te geven, vind ik interessant om te lezen. Thom Roep krijgt eer, maar gunt geen eer aan zijn scenaristen en tekenaars.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=26043#p26043

Jammer dat de Stripschrift-interviewer niet doorvraagt en geen uitspraken tegen het licht houdt.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Appie Aap » di apr 19, 2011 1:56 pm

Duckfan van Down Under schreef:Interessant. Kun je een keer het hele interview inscannen?

Ui schreef:Wil iemand het compleet inscannen? (snik)

Ik heb de uitgave digitaal, dus ik zal hier zo afbeeldingen neerzetten. De totale lengte is 10 pagina's (en het blad is 36 bladzijden lang).
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Appie Aap » di apr 19, 2011 2:45 pm

Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Appie Aap » di apr 19, 2011 2:51 pm

En hier is ie dan:
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di apr 19, 2011 4:09 pm

Wacht eens, dat nummer heb ik ook! Hoe kan het dat mij dat interview niet is opgevallen?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron