Badeend schreef:3. Die Italiaanse beginplaat is inderdaad flink opgevuld en treffend ingekleurd, maar Badeend weet zeker dat het een inleiding is tot een bijzonder flauw, kinderachtig en betekenisloos verhaal is met een einde dat je over een week vergeten bent. Wat zegt Badeend, binnen drie dagen al.
Badeend schreef:Wat Badeend betreft zit de kwaliteit van de producktie onder TR in de bescheiden Nederlandse geestigheid (met een tikje Amsterdamse flauwheid), en personages waar de lezer zich mee kan identificeren. Dat laatste is in Badeends kraaloogjes een succesvolle voortzetting van de Barksiaanse traditie. En deze kwaliteiten vindt Badeend bij geen andere Duckredactie terug. Al helemaal niet bij de hypothetische redactie die verhaalcredits plaatst of eenzijdige personages als Brigitta Gans of Otto van Drakenstein zou introduceren.
Rockerduck schreef:Deze week dacht ik dat ik niet goed werd. Ik ontmoette het levende bewijs van het feit dat Rosa ervoor gezorgd heeft dat lezers zijn verhalen met die van Barks verwarren. Mijn huisgenoot zag dat ik een Donald Duck had gekocht en zei dat-ie die vroeger ook las. Vooral Dagobert Duck vond-ie goed. Maar de beste verhalen kwamen volgens hem van ene Carl Clarck... Carl May... Carl... "Carl Barks", wist ik hem te vertellen, met veel enthousiasme. Ja, dát was 'm, Carl Barks! Die had altijd van die leuke details op de achtergrond, met van die grapjes. En dan dat verhaal waarin Donald steeds zijn vinger vast heeft in de lijmpot en dat dat dan steeds terugkeert in het verhaal... Een meesterlijk verhaal van Barks vond-ie het.
Toen heb ik het maar opgegeven.
Badeend schreef:Badeend bespeurt hier drie misverstanden. Natuurlijk beschouwt Badeend het als zijn taak om ze deskundig de wereld uit te helpen. Daarna mag iedereen van Badeend rustig verder klagen, zolang het maar met het goede uitgangspunt gebeurt.
Badeend schreef:1. Marktwerking is echt iets fundamenteels anders dan democratie. Het is niet de taak van de redactie om de belangen van de lezers te verdedigen, maar om goede entertainment neer te zetten. De redactieleden zitten er omdat een uitgever met (blijkbaar) goed inzicht in commercie en entertainment besloten heeft ze hiervoor te betalen.
Badeend kan zich twee gevallen voorstellen waarin de lezers actief ingrijpen. Het eerste is wanneer de redactie echt iets onethisch zou publiceren. Het tweede is wanneer er zoveel abonnementen worden opgezegd dat de verkoopcijfers DRAMATISCH terugdringen. In dat geval is het de taak van de werkgever om iets aan de redactie te doen. De taak van de lezer houdt hier op bij het opzeggen van z'n abonnement, hooguit 'met opgaaf van redenen.'
Het is terecht dat we ons bemoeien met hoe politici hun werk doen. Maar Badeend vindt het op z'n minst ongepast om artiesten op het matje te roepen om de manier waarop zij werken.
Badeend schreef:3. Die Italiaanse beginplaat is inderdaad flink opgevuld en treffend ingekleurd, maar Badeend weet zeker dat het een inleiding is tot een bijzonder flauw, kinderachtig en betekenisloos verhaal is met een einde dat je over een week vergeten bent. Wat zegt Badeend, binnen drie dagen al.
Badeend schreef:Wat Badeend betreft zit de kwaliteit van de producktie onder TR in de bescheiden Nederlandse geestigheid (met een tikje Amsterdamse flauwheid), en personages waar de lezer zich mee kan identificeren. Dat laatste is in Badeends kraaloogjes een succesvolle voortzetting van de Barksiaanse traditie. En deze kwaliteiten vindt Badeend bij geen andere Duckredactie terug. Al helemaal niet bij de hypothetische redactie die verhaalcredits plaatst of eenzijdige personages als Brigitta Gans of Otto van Drakenstein zou introduceren.
Duckfan van Down Under schreef:Eens kijken:
-De hedendaagse Duck is een "succesvolle voortzetting van de Barksiaanse traditie"? Zoals Rubberduck al zei, dat is een grove beledeging naar Barks toe.
-Geen andere Duckredactie doet het zo goed als de onze? Loop toch naar de maan. De Italianen produceren geniaal werk, de Denen zijn zo slecht nog niet, en zelfs de Amerikanen kunnen het op dit moment beter dan wij! Zelfs de herdrukken van de Brazilianen!
Badeend schreef:1. Marktwerking is echt iets fundamenteels anders dan democratie. Het is niet de taak van de redactie om de belangen van de lezers te verdedigen, maar om goede entertainment neer te zetten.
Badeend schreef:De taak van de lezer houdt hier op bij het opzeggen van z'n abonnement, hooguit 'met opgaaf van redenen.'
Badeend schreef:Het is terecht dat we ons bemoeien met hoe politici hun werk doen. Maar Badeend vindt het op z'n minst ongepast om artiesten op het matje te roepen om de manier waarop zij werken.
Badeend schreef:2. Er wordt hier gesproken van het 'vereren' van de hoofdredacteur. Dat sommige lezers zo ver willen gaan is jammer en onterecht, en iets wat helaas bij de meeste spraakmakende artiesten gebeurt. Je kunt fan zijn van het werk van een artiest (of het werk van een artiest gruwelijk haten), maar fan zijn van een artiest (of hem persoonlijk haten) is ontzettend gevaarlijk.
Echt, niet doen!
Badeend kent trouwens ook geen artiest die het op prijs stelt, uitzonderingen daargelaten. Meestal zijn het gewoon mensen die hun werk doen.
Het patriarchale leiderschap laat zich kennen door ook weer een sterke top-down-informatie, veel informeel optreden van de manager en een bijzondere communicatietoon, enerzijds vaderlijk, anderzijds betuttelend.
Badeend schreef:Wat je wel al dan niet kunt doen is vertrouwen op iemands talent, en bijvoorbeeld een abonnement erop nemen. Of niet dus. Van Badeend mag je zelfs iemand erom complimenteren, of kritiek geven. Maar niet met het uitgangspunt dat hij er iets aan zou móeten doen, hooguit met de houding dat z'n werk anders blijkbaar niks voor je is.
Badeend schreef:3. Die Italiaanse beginplaat is inderdaad flink opgevuld en treffend ingekleurd, maar Badeend weet zeker dat het een inleiding is tot een bijzonder flauw, kinderachtig en betekenisloos verhaal is met een einde dat je over een week vergeten bent. Wat zegt Badeend, binnen drie dagen al.
Badeend schreef:Wat Badeend betreft zit de kwaliteit van de producktie onder TR in de bescheiden Nederlandse geestigheid (met een tikje Amsterdamse flauwheid), en personages waar de lezer zich mee kan identificeren. Dat laatste is in Badeends kraaloogjes een succesvolle voortzetting van de Barksiaanse traditie.
Badeend schreef:En deze kwaliteiten vindt Badeend bij geen andere Duckredactie terug. Al helemaal niet bij de hypothetische redactie die verhaalcredits plaatst of eenzijdige personages als Brigitta Gans of Otto van Drakenstein zou introduceren.
Appie Aap schreef:Wat denk je van al die personages nu in de Donald Duck: Midas, Wolfje, de drie biggetjes, Joe Carioca, Panchito, Hiawatha, Ariël, Mikmak en al die andere personages waarvan ik de redactie bewonder hoe ze ze kúnnen uitmelken: elke week weer een verhaal dat op hetzelfde neerkomt.
McDuck Menu schreef:Ik ben van mening dat de Nederlanders en Denen dichter bij de Barks traditie zitten dan de Italianen.
Daniel73 schreef:En is het niet ironisch, dat Roep [Bolderbast] bijna wekelijks gebruikt?
McDuck Menu schreef:Om even terug te komen op de standbeelden en de voorplaat met Thom Roep erin. Waaruit maken jullie op dat zoiets Thom Roeps eigen idee is?
De plaat van de standbeelden heet zelfs: CADEAU voor Thom!
McDuck Menu schreef:Misschien was het een idee van Jippes zelf om Roep af te beelden op die voorplaat, en was het dus niet Roeps initiatief?
McDuck Menu schreef:Waarschijnlijk omdat Roep veel betekent heeft voor de serie. Mag zoiets niet beloond worden?
McDuck Menu schreef:Ik weet ook niet of andere tekenaars en schrijvers er moeite mee hebben, denk dat dat wel meevalt. Echte fans weten er toch wel achter te komen, of zien het meteen al.
Daniel73 schreef:McDuck Menu schreef:Waarschijnlijk omdat Roep veel betekent heeft voor de serie. Mag zoiets niet beloond worden?
Beloond met een sigaar uit eigen doos?
Duckfan van Down Under schreef:Daniel73 schreef:Beloond met een sigaar uit eigen doos?
Nou je het zegt, dat standbeeld was Roep met een sigaar. Ik dacht dat dat niet mocht? Dus:
Sigaren mogen niet in strips, behalve als hij het zelf is.
Keer terug naar Disney medewerkers Nederland
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten