Ui schreef:Ui heeft vernomen dat onlangs (deze week?) in een gratis krant (Spits? Metro?), een interview met Thom Roep is verschenen. Wie weet daar meer over?
Het gaat om een paginagroot artikel in de Metro van 2 oktober 2012, afdeling "entertainment", pagina 17. Schrijfster Bianca Brasser.
Onder "entertainment" (hoofdletters) staat met kleinere hoofdletters "in samenwerking met The Walt Disney Company". Dus het is eigenlijk een advertentie. Een vierde van de pagina, onderaan, is een aanbieding om lid te worden.
Thom Roep zegt niets nieuws. Dusdanig, dat het lijkt op een verzameling reeds bekende uitspraken.
Een fragment:
Hoe kan een blad na zestig jaar nog zo populair zijn? "De traditie", is het korte, maar overtuigende antwoord van hoofdredacteur Thom Roep, die al meer dan veertig jaar voor het blad werkt. "Je kan het vergelijken met het Sinterklaasfeest", zegt Roep. "Het is een feest voor kinderen, maar het hele gezin viert het. Het hoort erbij, generatie op generatie. Vaak vieren mensen het ook als ze zelf geen kinderen hebben. Jeugdsentiment."
Kortom, het bekende verkooppraatje. Een "overtuigend" antwoord? Dacht het niet. Misschien had daar "overtuigde" moeten staan. (snik)
Door de vergelijking met "een feest voor kinderen", zet Roep het Weekblad neer als een kinderblad. Volwassenen kijken weleens naar Sesamstraat, maar dat maakt het geen programma voor volwassenen.
Overigens wordt is, volgens het artikel, de Weekblad-oplage 300.000 stuks.