Thom Roep

Re: Thom Roep

Berichtdoor MatroosDuck » vr nov 09, 2012 8:55 pm

Ze kunnen trouwens wel een Diederik Duck Twitteraccount aanmaken...
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep

Berichtdoor Koen » vr nov 09, 2012 9:25 pm

MatroosDuck schreef:Dus, punt. Diederik en Otto worden vermeden en Troep is chagirijnig.


Ik vind wel,dat Thom R.,eerlijk reageert. Op welke manier dan ook. Als mensen,zoals Ui,gaan zeggen dat hij er gek van wordt en dan maar eerlijk moet reageren,vind ik nogal ondankbaar. Wees blij dat hij antwoord geeft. Al geeft hij niet op alles antwoord. En ja,dit bericht is in tegenstrijd met mijn vorige bericht. Weet ik,maar ik geef nog steeds mijn eigen mening.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Thom Roep

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » vr nov 09, 2012 9:34 pm

''De uitgever en de redactie, in overleg en samenwerking met The Walt Disney Company, bepalen het beleid. Het is aan die drie om wel of niet te besluiten veranderingen in te voeren.''
Jjjjjjjjjjuissssssssstttttttt... Dat 'De uitgever' en 'The Walt Disney Company' kan hij wel weghalen. Het beleid om Otto en Diederik weg te houden komt echt niet van 'The Walt Disney Company'. En het zal de uitgever vast ook wel worst wezen welke figuren worden gepubliceerd, als het blad maar goed verkoopt.

Goed gedaan, Karel. Jammer dat Thom Roep niet meer verder wil discussiëren.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Thom Roep

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr nov 09, 2012 11:09 pm

Thom Troep is even betrouwbaar als Mark Rutte en Diederik Samsom. Allema een bijeen geraapt zooitje.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Thom Roep

Berichtdoor Ui » vr nov 09, 2012 11:37 pm

MatroosDuck schreef:Ze kunnen trouwens wel een Diederik Duck Twitteraccount aanmaken...

Wie is "ze"? Als een lezer zo'n account aanmaakt, doet deze niet mee met de officiële accounts en heb je er dus weinig aan.

Koen schreef:Ik vind wel,dat Thom R.,eerlijk reageert. Op welke manier dan ook.

Die laatste e-mail van Roep komt best eerlijk over. Roep heeft gewoon geen zin in discussie over wat wel en niet in het Weekblad kan verschijnen. Hij verschuilt zich hierbij leugenachtig achter een "wij", maar zijn weerzin in een discussie is duidelijk.
Hij weet na tientallen jaren immers wel, wat de lezers willen. Heeft hijzelf gezegd, in een interview.

Hypocriet, dat Roep uit zichzelf wijst op informatie uit een tientallen jaren oud marktonderzoek. Om vervolgens, als men concludeert dat er blijkbaar geen actuele marktonderzoeken zijn, te schrijven: "we bepalen zelf wie we wel of niet uitgebreid verslag van onze activiteiten en de resultaten daarvan doen." Aha, dus Thom Roep doet alleen uitgebreid verslag als de uitslag van een marktonderzoek hem uitkomt. Hij is zélf over marktonderzoeken begonnen. Maar als men daarover doorvraagt, dán wil hij van het onderwerp afwezen.

Koen schreef:Als mensen,zoals Ui,gaan zeggen dat hij er gek van wordt en dan maar eerlijk moet reageren,vind ik nogal ondankbaar.

Hoe bedoel je deze zin?

Ui schreef, dat Roep in het nauw is gedreven. Hij probeert in de eerste e-mail er vanaf te komen door zoals gebruikelijk te zeggen, dat de personages misschien niet "eeuwig" wegblijven. Maar die vluchtroute mislukt, omdat Karel erover doorvraagt. Roep staat zodoende voor een dilemma. Hij kan er weer makkelijk langs proberen te komen, of duidelijk maken dat hij geen zin heeft in discussie. Dat hij de confrontatie aangaat en niet langer om de hete brij heen draait, is in hem te prijzen. Daar mag men hem zeker dankbaar voor zijn.

Thom Roep maakt eindelijk kant-en-klaar duidelijk, dat wie niet meegaat in zijn beleid, beter maar een andere hobby (of ander werk) kan gaan zoeken. Discussie is zinloos. Dat is nu duidelijk, dankzij Roep's antwoord.

Koen schreef:Wees blij dat hij antwoord geeft. Al geeft hij niet op alles antwoord.

Het gaat Ui vooral om een stelling, dat men sowieso maar blij moet zijn dat er überhaupt een antwoord komt. Als een antwoord niet echt een antwoord is, dan kun je hooguit dankbaar zijn dat iemand de moeite neemt om je iets te schrijven dat geen antwoord is

En laten de volwassenen blij zijn, dat de jeugd zo betrokken is. Dat ze bijvoorbeeld een nette brief kunnen sturen naar het bedrijfsleven. Dat willen volwassenen toch zo graag? Nou dan! (snik)

Zwarte Capihoorn schreef:'Goed gedaan, Karel. Jammer dat Thom Roep niet meer verder wil discussiëren.

Oom Thom had sowieso al geen zin in discussie, blijkt uit die laatste e-mail.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Thom Roep

Berichtdoor Karel » za nov 10, 2012 10:34 am

DD schreef:Jongen, dring je toch niet zo aan hem op :rolleyes:

Wat bedoel je hier nou mee, DD?!

DD schreef:En dat krijg je dan. Een drukbezette man van in de 60 maakt tijd vrij voor een kind met onzinnige vragen en wat hij terug krijgt is: "Stomme mail". Chapea voor Thom Roep dat hij nog zo kan antwoorden. en natuurlijk klinkt hij bot. Een patiënt die de dokter de les leest zal ook botte reactie vangen en terecht! En Thom Roep is pas voor het eerst bot na zooooo veel gezeur vanuit alle kanten van fans. De drie partijen waar hij het over heeft (The Walt Disney Company, Sanoma Media en Donald Duck Weekblad) weten heus beter

En het enige wat hij met "einde discussie" aan al dit soort "agressieve" fans probeert duidelijk te maken is dat het geen zin heeft om hier over door te gaan want het zal niet veranderen mits deze drie partijen van gedachten veranderen. Dus het is beter dat je zowel je eigen tijd als de zijne niet verspilt.

Volgens mij mag jij Otto van Drakenstein en Diederik Duck niet! Misschien ben jij wel Thom Roep alleen dan incognito! Maar waarom ben ik agressief? Volgens mij waren dit nette mails, of niet soms?

DD schreef:En get a life

Wat nou krijg een leven? Wat is je probleem?! Vind je het niet goed dat ik mail naar Thom Roep? Of is het iets anders? Zeg het maar!
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Thom Roep

Berichtdoor Koen » za nov 10, 2012 11:48 am

De Zwarte Schim schreef:Thom Troep is even betrouwbaar als Mark Rutte en Diederik Samsom. Allema een bijeen geraapt zooitje.


Gaat dit topic over betrouwbaarheid? Als dat zo is,denk ik dat ik dit topic nog eens goed moet nalezen,als ik niet eens weet waar het over gaat...
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Thom Roep

Berichtdoor MatroosDuck » za nov 10, 2012 12:04 pm

Ik vind het toch een onbeleefd bericht. Wel goed dat hij er nog op antwoord.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep

Berichtdoor Osterhase » za nov 10, 2012 1:40 pm

Zwarte Capihoorn schreef:Of vervroegd pensioen...

Sinds 2 november op NUwerk:

Vacatures /Hoofdredacteur Kids & Teens:
http://www.nuwerk.nl/banen/108302/sanoma-media-hoofdredacteur-kids-ampo-teens.html
Osterhase
New member
 
Berichten: 1
Geregistreerd: wo feb 15, 2012 12:08 am

Re: Thom Roep

Berichtdoor Karel » za nov 10, 2012 1:55 pm

Osterhase schreef:Vacatures /Hoofdredacteur Kids & Teens:
http://www.nuwerk.nl/banen/108302/sanoma-media-hoofdredacteur-kids-ampo-teens.html

Wonderen zijn de wereld nog niet uit...
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Thom Roep

Berichtdoor Hidde » za nov 10, 2012 4:32 pm

Koen schreef:
De Zwarte Schim schreef:Thom Troep is even betrouwbaar als Mark Rutte en Diederik Samsom. Allema een bijeen geraapt zooitje.


Gaat dit topic over betrouwbaarheid? Als dat zo is,denk ik dat ik dit topic nog eens goed moet nalezen,als ik niet eens weet waar het over gaat...

De Zwarte Schim heeft het toch over Thom (t)Roep, dus hij is on-topic.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Thom Roep

Berichtdoor Ui » za nov 10, 2012 7:18 pm

Osterhase schreef:Sinds 2 november op NUwerk:

Vacatures / Hoofdredacteur Kids & Teens

Organisatie Sanoma Media Sanoma Media
Plaatsingsdatum 02-11-2012
Vacature Hoofdredacteur Kids & Teens
Functiegroep Directie/Management
Uren Fulltime
Plaats Hoofddorp



Vacature

Hoofdredacteur* Kids & Teens



Het uitgeefcluster Kids & Teens van Sanoma Media verzorgt alle print en digitale uitgaven voor kinderen (0-12) en tieners (13-19). Uiteraard zijn de ouders ook een belangrijke doelgroep.

Het cluster geeft 10 tijdschriften uit (Donald Duck, Tina, Donald Duck Extra, Nickelodeon Magazine, Donald Duck Junior, Zo Zit Dat, Katrien, Minnie & Katrien, Cars en Fashionista). Daarnaast is het cluster ook verantwoordelijk voor kinderboeken (o.a. Disney Boekenclub) en alle digitale Kids & Teens uitgaven (5 websites en op dit moment 9 betaalde apps). De line- & brand extensions bestaan onder andere uit 120 specials, pockets, stripalbums en vakantieboeken, de Tinadag(en), customized media en verschillende stationary producten. Totaal meer dan 300 deadlines per jaar. We verwachten in de komende jaren een sterke groei in digitale uitgaven.

Veel producten zijn licentie-uitgaven. Onze belangrijkste licentiegever is Disney. Maar we werken ook samen met Nijntje, Hello Kitty, Barbapapa, Nickelodeon en anderen. Sommige uitgaven worden deels of geheel overgenomen uit het buitenland. Sommige worden volledig in eigen productie gemaakt (bijv. Zo Zit Dat en Fashionista).
Alle uitgaven worden op één redactie gemaakt, waaraan de hoofdredacteur leidinggeeft (±35 fte). De redactie is
onderverdeeld in vier afdelingen, met elk een chef. Onder leiding van de hoofdredacteur staat een adjunct-hoofdredacteur.

Functie-omschrijving:
1. Inspirerend leidinggeven aan het voltallige redactieteam (± 35 fte).
2. Plannen en organiseren. Totaaloverzicht behouden van alle producties. Op tijd de juiste mensen weten in te zetten.
Redactieorganisatie steeds weten te verbeteren en aan te passen aan het constant veranderende en groter groeiende
portfolio van producten. (Denk ook aan de verschuiving naar digitale producten.)
3. Vakkundig beoordelen van en advies geven over redactionele formules van de kids en teens producten
(print, web, app, games, etc).
4. Ondernemend in het initiëren en oppakken van nieuwe concepten binnen deze snel veranderende generatie.
Eigen productie en hergebruik van (buitenlands) materiaal spelen hierin een belangrijke rol.
5. Vertegenwoordigen van de verschillende merken naar buiten: pers, adverteerders & congressen.
Maar ook naar de interne Sanoma Media collega’s (nationaal en internationaal), licentiegevers en
de buitenlandse uitgevers.
6. Verantwoordelijk voor het financiële beleid van de redactie.
7. Bijdrage leveren aan het commerciële beleid.

Functie-eisen. Wat zoeken wij:
1. Een leider die inspireert, een echte people manager.
2. Een afgeronde HBO+ opleiding met minimaal 5 jaar werkervaring in leidinggeven aan een grote groep zelfstandig
werkende professionals in de mediabranche.
3. Ervaring met bladenmaken en ontwikkelen digitale concepten (incl. games).
4. Zeer goed kunnen plannen en organiseren.
5. Heeft een visie over de kids en teens business (print en digitaal) en is in staat om deze visie enthousiast
op anderen over te brengen en te implementeren.
6. Redactionele kundigheid en begrip van strips en overige kids en teens producten.
Begrip van de humor van de Donald Duck verhalen.
7. Straalt zelfvertrouwen uit en brengt op anderen het vertrouwen over in de kans van slagen van initiatieven.
8. Goed analytisch vermogen en financieel inzicht. Begrijpt cijfers en stuurt hierop.
9. Spreekt vloeiend Engels.
10. Kent de doelgroep, van peuters die nog niet kunnen lezen tot tieners en hun ouders.

Geïnteresseerd?
Stuur een cv en motivatie naar Suzan Schouten, Uitgever Kids & Teens, ook voor meer informatie kun je contact opnemen. Graag ontvangen wij jouw reactie voor 30 november aanstaande.

*Wij zoeken een hoofdredacteur van de 21e eeuw. Multimediaal verantwoordelijk voor alle merken.
Om die reden kan de functie naam nog wijzigen in de toekomst.



Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).

Het portfolio van Sanoma Media bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, Net5, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl, SBS 6, Startpagina.nl en Veronica magazine.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Met de toevoeging televisie kan nog meer worden ingespeeld op de multimediale behoefte van de consument en de adverteerder. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/SanomaMediaNL

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.





Meer informatie
Contactpersoon: Suzan Schouten
Telefoon: 023-5564731

bron: http://www.nuwerk.nl/banen/108302/sanoma-media-hoofdredacteur-kids-ampo-teens.html
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Thom Roep

Berichtdoor Koen » za nov 10, 2012 7:23 pm

Hidde schreef:
Koen schreef:
De Zwarte Schim schreef:Thom Troep is even betrouwbaar als Mark Rutte en Diederik Samsom. Allemaal een bijeen geraapt zooitje.


Gaat dit topic over betrouwbaarheid? Als dat zo is,denk ik dat ik dit topic nog eens goed moet nalezen,als ik niet eens weet waar het over gaat...

De Zwarte Schim heeft het toch over Thom (t)Roep, dus hij is on-topic.


Sorry,ik bedoelde: Wat heeft betrouwbaarheid er mee te maken?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Thom Roep

Berichtdoor MatroosDuck » za nov 10, 2012 8:21 pm

Alsjealsjealsjeblieft. Iemand meld zich aan als hoofdredacteur. :'(
Dan hebben we kans op Otto en Diederik.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep

Berichtdoor Dubbelduck » za nov 10, 2012 8:42 pm

Op de website van Sanoma staat ook een vacature voor hoofdredacteur Kids & Teens: http://www.sanomamedia.nl/pagina/vacatu ... ids-teens/.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron