Thom Roep

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma mei 24, 2010 8:06 pm

Ik denk, dat als Roep 5 e-mails krijg waar ongeveer hetzelfde in staat (plus, hij kent mij al), hij misschien gaat denken dat dit een complottheorie is.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma mei 24, 2010 8:20 pm

kwok schreef:ik heb al merdere malen een e-mail gestuurd kreeg meestal een nietzegend antwoord terug maar hoe meer mensen hem een brief/mail sturen hoe meer efect.

Die e-mails heb je alleen in privé gestuurd. Dat maakt afwimpelen makkelijk. Disclaimertje met kopieerverbod erbij en klaar. :)

Als je Roep netjes vanaf het begin verteld dat je jouw e-mail en zijn eventuele antwoorden plaatst op het internet, ben je moeilijker te negeren. Als hij je e-mail dan negeert of afwimpelt, doet hij dat voor het oog van het publiek.

Het grote verschil met vroeger is dus: laat Roep van tevoren weten dat je de correspondentie gebruikt op internet. Je stuurt hem in feite een aan hem geadresseerde open brief.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » ma mei 24, 2010 8:31 pm

Dubbelpost. :)

Duckfan van Down Under schreef:Ik denk, dat als Roep 5 e-mails krijg waar ongeveer hetzelfde in staat (plus, hij kent mij al), hij misschien gaat denken dat dit een complottheorie is.

Nooit van een petitie gehoord?
De inhoud van de e-mails moet gemeend zijn. Dus niet meedoen om het meedoen, je moet echt achter de inhoud van je e-mail staan.

Dat er van honderdduizenden lezers minstens vijf personen vragen om Otto van Drakenstein is niets bijzonders. Dat lezers elkaar aanmoedigen om ook een e-mail te schrijven is ook niet vreemd. De hele actie is te volgen via internet. Iedereen kan zien dat de lezerswensen oprecht zijn en van verschillende afzenders.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma mei 24, 2010 9:19 pm

Ik stuur morgen wel een mailtje aan hem. Niet nu, want het is al laat! :D Gaat helemaal goed komen. Nou ja, helemaal...
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Appie Aap » ma mei 24, 2010 9:52 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik stuur morgen wel een mailtje aan hem. Niet nu, want het is al laat! :D Gaat helemaal goed komen. Nou ja, helemaal...

Wie gaan er nu allemaal een e-mailtje sturen? En naast de personages, zijn er nog andere belangrijke zaken die we niet moeten vergeten? :)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Daniel73 » di mei 25, 2010 2:34 pm

Appie Aap schreef:Wie gaan er nu allemaal een e-mailtje sturen?

Ik tel Appie Aap, Dubbelduck en Duckfan van Down Under. Drie personen. Of vergeet ik nu iemand?

Appie Aap schreef:En naast de personages, zijn er nog andere belangrijke zaken die we niet moeten vergeten? :)

Ik zou een doorbraak m.b.t. personages, al een heel groot resultaat vinden.


Mijn reactie op Roep's e-mail van 11 mei 2010, over het kerstbabysitten-scenario van Frank Jonker:
From: D.M. van Eijmeren
To: Thom Roep
Sent: Tuesday, May 25, 2010 2:07 PM
Subject: Re: Verhaal Frank Jonker


Beste Thom Roep,

Dank voor uw e-mail van 11 mei 2010, waarin u mij een reactie op Frank Jonker's kerstverhaal heeft gegeven.

Inmiddels heeft het scenario een ronde gemaakt langs de redacteuren en nog steeds is er een aantal details dat o.i. een correctie behoeft. Of dit dezelfde zijn als die van tien jaar geleden, daar kunnen we enkel naar raden, maar het oordeel valt zeker een stuk milder uit dan toen.

In elk geval nemen we het verhaal t.z.t. nog een keer kritisch door met Frank.

Wilt u vertellen welke details volgens jullie een correctie behoeven? En wilt u vertellen wanneer het verhaal op z'n vroegst zal worden gepubliceerd? Is Kerst 2010 redelijk?
De summiere informatie die u mij nu geeft, biedt me eerlijk gezegd weinig houvast.

Goed dat jullie zo kritisch zijn. Kort na uw uitgebreide e-mail van 29 maart 2010, heb ik met verbijstering het 3000ste nummer van Donald Duck Weekblad gelezen. Het verhaal 'Kerel 3000' (H 29489) bevat zoveel fouten, dat ik alle hoop heb opgegeven. Zal ik u een lijst van de fouten geven? U ziet ze vast zelf ook wel.
http://coa.inducks.org/s.php?c=H+29489
Ik was amper bekomen van de fouten in het slaappetje-verhaal, in Donald Duck Weekblad 2009-26. Nota bene een verhaal van Frank Jonker.
http://coa.inducks.org/s.php?c=H+26177
Zijn dit twee voorbeelden van produkten waar u met hart en ziel achter staat? Zijn deze verhalen uw naam waardig?

Het scenario van het kerstverhaal is van betere kwaliteit dan bovengenoemde, voltooide verhalen. Dus ik ben benieuwd wat jullie ermee gaan doen. Ik hoop dat de correcties echt correcties zullen zijn.

Vanwege mijn klachten over het gebrek aan kwaliteit heb ik vandaag mijn abonnement op Donald Duck Weekblad beëindigd. Ik was lid sinds pakweg 1985.
Het matige 3000ste nummer was voor mij de druppel. Ik word niet meer vrolijk van uw blad, eerder sjacherijnig en wanhopig. Sorry.

Momenteel loopt alleen nog mijn abonnement op Donald Duck Extra. Het verschijnen van Brigitta MacBridge (Brigitta Gans) in een Extra van begin vorig jaar, bood mij nieuwe hoop. Er zou nog een tweede verhaal met Brigitta op de redactie liggen. Als dat niet binnenkort verschijnt, zal ik ook mijn abonnement op de Extra bëeindigen.
In de losse verkoop koop ik pockets, waaronder die van Katrien. Daarin kan een personage als Brigitta wel zonder problemen verschijnen.

Binnenkort zal ik u een antwoord geven op uw e-mail van 29 maart. Hoewel ik u complimenteer voor uw uitgebreide reactie, blijft u op een aantal punten vaag. Zo schreef u, dat "niet te voorspellen" valt of personages zoals Otto van Drakenstein, Diederik Duck, Ega Beva, Leo de Beo en Super Goof altijd zullen wegblijven uit Donald Duck Weekblad. Hoezo valt dat niet te voorspellen, door u? Het gaat over uw eigen beleid. U bent de hoofdredacteur. De manier hoe u lezers zo laat bungelen met hun verzoekjes om personages, vind ik een grote zwakte. U weigert de personages, maar wie ze wil zien krijgt van u de (valse) hoop, dat uw weigering misschien niet voor altijd is. De bedoeling is dan zeker, dat lezers ondertussen hun abonnement aanhouden.

Mocht Donald Duck Weekblad op een aantal punten verbeteren, dan zal ik weer lid worden. Maar ik verwacht geen verbeteringen. Volgens mij is het blad aan z'n laatste jaren bezig.

Met vriendelijke groeten,
Daniël van Eijmeren
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor kwok » di mei 25, 2010 3:33 pm

je vergeet iemand XD
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Rubberduck » wo mei 26, 2010 2:23 am

Ik snap werkelijk niet, Daniel, hoe je zo negatief kunt zijn over DD Extra. Dat is nu pas echt een leuk blad, met veel afwisseling, veelbelovende nieuwe tekenaars en wat meer 'volwassen' verhalen.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo mei 26, 2010 11:18 am

Wel heel goed, duidelijk en open beschreven hoe het zit aan Thom Roep!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Daniel73 » wo mei 26, 2010 11:42 am

kwok schreef:je vergeet iemand XD

Herstel. Vier personen. Appie Aap, Dubbelduck, Duckfan van Down Under en Kwok.

Rubberduck schreef:Ik snap werkelijk niet, Daniel, hoe je zo negatief kunt zijn over DD Extra. Dat is nu pas echt een leuk blad, met veel afwisseling, veelbelovende nieuwe tekenaars en wat meer 'volwassen' verhalen.

Ook Donald Duck Extra lijdt aan het verbannen van personages zoals Otto, Diederik en (behalve één uitzondering) Brigitta. Neem Donald Duck Extra 2010-06. Heb je een uitvinding nodig, dan ga je naar... Willie Wortel. Ik zie er duidelijk het slaapverwekkende "back to the fifties"-stempel van Thom Roep.
Vergelijk de Extra met de pockets. Daar zie ik pas afwisseling en vernieuwing. Daar ontbreekt Roep's naam.

Overigens is dit geen uitnodiging om over de Extra te discussiëren. Het gaat om Roep's smalle beleid, dat ook voor dat blad geldt.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor McDuck Menu » wo mei 26, 2010 3:21 pm

Klinkt bijna als een dreigement: als dit niet in de extra komt,zeg ik mn abbo op..
Het is hier een beetje zwartkijken geworden op het forum, gezellig
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Daniel73 » wo mei 26, 2010 3:42 pm

McDuck Menu schreef:Klinkt bijna als een dreigement: als dit niet in de extra komt,zeg ik mn abbo op..

O, dus je mag geen eisen stellen aan een produkt? Als het produkt niet aan mijn voorwaarden voldoet, dan koop ik het niet. Is dat vreemd om te zeggen?
"Beste kaasboer, verkoopt u mij komijnenkaas. Anders verlaat ik uw winkel." Is dat een dreigement?

McDuck Menu schreef:Het is hier een beetje zwartkijken geworden op het forum, gezellig

Het ligt weer eens aan het forum. :/ Je klinkt al als een echte Disney-medewerker.
Als je zo negatief naar een heel forum wijst, ben je dan geen zwartkijker?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo mei 26, 2010 5:44 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik stuur morgen wel een mailtje aan hem. Niet nu, want het is al laat! :D Gaat helemaal goed komen. Nou ja, helemaal...

Okee, dat is dus overmorgen geworden... Ik was gisteren een beetje heel erg druk. Maar ik heb wel veel gescand! :D
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo mei 26, 2010 8:39 pm

Daniel73 schreef:
kwok schreef:je vergeet iemand XD

Herstel. Vier personen. Appie Aap, Dubbelduck, Duckfan van Down Under en Kwok.

Vijf. Je vergeet jezelf. En ik ga nu een mail sturen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo mei 26, 2010 9:26 pm

De mail:
Beste Thom Roep,

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Ik heb een vraag.
Waarom komen sommige figuren uit de pockets, zoals Otto van Drakenstein, Brigitta Gans, of Diederik Duck, nooit in de Donald Duck? En het rare is dan nog, dat alleen jullie hun niet laten zien.
Egmont, bijvoorbeeld, heeft inde afgelopen 20 jaar (en in die hele tijd heb ik geen een Diederik in het weekblad gezien) al 49 verhalen met Diederik gemaakt. Ook 6 verhalen met Brigitta, en 2 met Otto van Drakenstein. Dat zijn bij elkaar al 57 verhalen die nooit in Nederland zouden kunnen verschijnen. Ook in Italie worden ze regelmatig gebruikt.
Diederik, Otto en Brigitta zijn wel in de pockets te zien, en ik ken meer mensen die dit ook raar vinden. Dus bij deze de vraag:
Komen deze personages nog eens in het weekblad? En zo nee, waarom niet?

Met vriendelijke groet,
Ralf Corsten

PS: deze mail en uw reactie zullen op Internet worden geplaatst

Zo. Dat is ook weer gedaan. Nu wachten op zijn reactie.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten