Thom Roep

Berichtdoor Daniel73 » di mei 11, 2010 5:29 pm

Nieuwe e-mail van Thom Roep. Het vervolg op zijn e-mail van 6 april 2010:
From: Thom Roep
To: 'D.M. van Eijmeren'
Sent: Tuesday, May 11, 2010 10:52 AM
Subject: Verhaal Frank Jonker


Beste Daniël,
Ik had je begin april beloofd nog een reactie op Frank Jonkers kerstverhaal te geven.
Mijn excuses voor het feit dat deze wat langer uitbleef dan beloofd.
Inmiddels heeft het scenario een ronde gemaakt langs de redacteuren en nog steeds is er een aantal details dat o.i. een correctie behoeft. Of dit dezelfde zijn als die van tien jaar geleden, daar kunnen we enkel naar raden, maar het oordeel valt zeker een stuk milder uit dan toen.
In elk geval nemen we het verhaal t.z.t. nog een keer kritisch door met Frank.
Wat het af en toe heel fraaie tekenwerk van Tim betreft, blijkt dat hij al contact heeft met Frans Hasselaar.
Nogmaals dank voor de goede bedoeling en de toezending.
Met vriendelijke groet,
Thom Roep
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor McDuck Menu » di mei 11, 2010 6:14 pm

Hm.. Ben benieuwd welke punten de redactie aangeeft, en of die overeen komen met de kritiek die hier op het verhaal was.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Daniel73 » zo mei 23, 2010 8:21 pm

McDuck Menu schreef:Hm.. Ben benieuwd welke punten de redactie aangeeft, en of die overeen komen met de kritiek die hier op het verhaal was.

Thom Roep's antwoord is vaag. "In elk geval nemen we het verhaal t.z.t. nog een keer kritisch door met Frank." Wat is "te zijner tijd"? En welke details behoeven volgens de redactie een correctie?
Moet ik hierover gaan doorvragen?

Misschien zou ik Roep alvast kunnen bedanken voor dit antwoord, alvorens ik een langere reactie schrijf waarin ik tevens zal antwoorden op zijn e-mail van 29 maart 2010. Ook al heb ik sterk de indruk, dat Roep helemaal niet zit te wachten op verdere correspondentie.

Als ik denk aan verder corresponderen met Roep, voel ik lood in mijn handen. Ik ervaar zijn antwoorden als ontwijkend, hoezeer hij z'n best ook doet. Ik heb niet het gevoel dat de correspondentie er een is van stripliefhebbers onder elkaar. En Roep laat de vraag of hij zelf een fan is, onbeantwoord. (Mensen vertellen mij: "Natuurlijk is de man geen fan. Het is zijn werk.")

Zoals gesteld is Roep vrij om te antwoorden wat hij wel of niet wil. Als hij vragen over personages zoals Brigitta MacBridge niet wil beantwoorden, of daar geen tijd voor heeft, dan is dat zijn goed recht. Hetzelfde geldt voor zijn afhoudende houding jegens het Wolfverhaal van Piet Wijn, 'Keep Your Eye On The Clock'.

Wat kan ik met een antwoord als dit, van 29 maart?
Het klopt dat af en toe Otto in Willie veranderd werd, omdat de nieuwere generatie lezers eerstgenoemde niet direct zouden herkennen. Het klopt ook dat we daarom Diederik wijzigden. Laatst nog op de cover van Kerstspecial 2007 als ik het goed heb. Of dat eeuwig zo blijft is niet te voorspellen. Geldt ook voor Ega Beva, Leo de Beo of bijvoorbeeld Super Goof.

"Of dat eeuwig zo blijft is niet te voorspellen." Wat is dat voor geestdodende, vage zin? Alsof ik met een minister zit te praten. Hoezo zou het "niet te voorspellen" zijn? Dit gaat over zijn eigen beleid!

Ondertussen lees ik wekelijks op McDrake, over gebrekkige verhalen in het nieuwste Donald Duck Weekblad. Wekelijks! Elke keer weet ik hoe laat het is en heb ik weinig zin meer, om zo'n blad nog te gaan lezen.
Ik heb stapels aan boeken en papierwerk die ik wil lezen en waar ik me geen tijd voor gun. Dus als ik iets lees, wil ik dat het mijn aandacht waard is. Zoals werk van Barks.

Vroeger had ik een uitnodiging van Thom Roep natuurlijk een hele eer gevonden. Maar heden zou ik niet weten wat ik met hem te bespreken zou moeten hebben. Wat is er nog interessant aan zijn werk en aan hemzelf? Ik vind zijn produkten tegenwoordig gebrekkig en ergerniswekkend. Moet ik hem dat onder vier ogen gaan vertellen?
Zijn afhoudende antwoorden lijken mij niet op een aanzet tot een goed gesprek. En veel belangrijker, een wanprodukt zoals het 3000ste Donald Duck Weekblad biedt mij nóg minder hoop.

Het is wat gebrekkige verhalen betreft, tegenwoordig dweilen met de kraan open. Zit je met hoofdredacteur Roep te corresponderen over het wel en wee van een kerstverhaal-scenario van Jonker, verschijnt ondertussen het ene rotverhaal na het andere. Zoals het gebrekkige hoofdverhaal van het 3000ste Weekblad. (H 29489) Zaten daar geen details in die huns inziens een correctie behoefden? Wéér een vraag voor Roep, die hij niet kan of wil beantwoorden. Zo blijf je bezig.

De redacteurs willen blijkbaar vooral gerespecteerd en aardig gevonden worden. Nou, dan kan ik hun wanprodukten maar beter verre van mij houden. Ver weg.
Een gesprek met Thom Roep? Lijkt me leuk! Zolang het niet over Donald Duck gaat... :/
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Koky » zo mei 23, 2010 9:51 pm

Ja tuurlijk weet de "Nieuwe generatie lezers" niet wie diederick ega beva enz is: Komt omdat ze nooit in weekbladen komen (Dôh)
Koky
Member
 
Berichten: 277
Geregistreerd: do feb 25, 2010 8:54 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo mei 23, 2010 10:08 pm

Nee, het is d'oh!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo mei 23, 2010 11:18 pm

Koky schreef:Ja tuurlijk weet de "Nieuwe generatie lezers" niet wie diederick ega beva enz is: Komt omdat ze nooit in weekbladen komen (Dôh)

Diederik Duck is nog geregeld te zien in pockets. En pockets zijn populair.

Maar goed, ben ik de enige die kan corresponderen met Thom Roep? Zijn zakelijke e-mail adres is openbaar bekend. Wie het niet weet, kan het van mij krijgen.
Zolang alleen ik met hem in discussie ga, zal er gegarandeerd niets veranderen. Want het lijkt, alsof ik de enige ben die Diederik of Brigitta in de Nederlandse produktie wil zien. Waar blijven de e-mails van andere lezers? Blijkbaar maakt niemand zich zo druk om het gemis, dat men erover met de redactie gaat schrijven. Zou de redactie een beleid moeten wijzigen omdat alleen ene bejaarde Daniel73 de moeite neemt om wensen in te dienen? Wie weet is er inderdaad geen vraag, als ik jullie zo zie.

Is er niemand anders die in de pen kan klimmen? Ben ik zo stoer?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » zo mei 23, 2010 11:49 pm

In de pen klimmen? Hoeveel discussies heb ik op McDrake over dit onderwerp gevoerd over Otto, Brigitta en Diederik? Met Jim, met Bas, met Jos, met Ferdi... Heeft het ooit een donder opgeleverd? Het zit er gewoon niet in. Je hebt het me zelf gezegd: waarom zou je een dood paard blijven schoppen?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma mei 24, 2010 11:27 am

Om het te bewegen: daarom. Maar ja, dat krijg je met geen man en macht gedaan.

En ik heb het al vaker gezegd: een vriend van mij, gewoon iemnad die dubbelpockets koopt, vraagt zich ook af waarom Diederik en Brigitta en Otto niet in het weekblad komen. Er zijn genoeg Egmont verhalen sinds 1990 gemaakt met
Diederik Duck (49 verhalen)
Otto van Drakenstein (2 verhalen)
Brigitta Gans (6 verhalen)
Deze 57 verhalen zouden nooit in het weekblad gepubliceerd kunnen worden.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Koky » ma mei 24, 2010 11:58 am

Daniel73 schreef:
Koky schreef:Ja tuurlijk weet de "Nieuwe generatie lezers" niet wie diederick ega beva enz is: Komt omdat ze nooit in weekbladen komen (Dôh)

Diederik Duck is nog geregeld te zien in pockets. En pockets zijn populair.

Ja ik ken ze dus ook alleen van pockets
Allebij sinds dubbelpocket 36 :P
Koky
Member
 
Berichten: 277
Geregistreerd: do feb 25, 2010 8:54 pm

Berichtdoor Appie Aap » ma mei 24, 2010 1:30 pm

Daniel73 schreef:Maar goed, ben ik de enige die kan corresponderen met Thom Roep? Zijn zakelijke e-mail adres is openbaar bekend. Wie het niet weet, kan het van mij krijgen.
Zolang alleen ik met hem in discussie ga, zal er gegarandeerd niets veranderen. Want het lijkt, alsof ik de enige ben die Diederik of Brigitta in de Nederlandse produktie wil zien. Waar blijven de e-mails van andere lezers? Blijkbaar maakt niemand zich zo druk om het gemis, dat men erover met de redactie gaat schrijven. Zou de redactie een beleid moeten wijzigen omdat alleen ene bejaarde Daniel73 de moeite neemt om wensen in te dienen? Wie weet is er inderdaad geen vraag, als ik jullie zo zie.

Is er niemand anders die in de pen kan klimmen? Ben ik zo stoer?

Ik zou heel erg graag verhalen met Brigitta, Diederik en Otto willen zien in de Donald Duck, dus daar ligt het niet aan. Je zegt zelf dat het nutteloos is om met Roep te corresponderen, maar aangezien ik dat nog nooit gedaan heb wil ik binnenkort (i.v.m examens) wel een email sturen met een aantal vragen. Hopelijk willen anderen dat ook doen. :)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Daniel73 » ma mei 24, 2010 3:01 pm

Rubberduck schreef:In de pen klimmen? Hoeveel discussies heb ik op McDrake over dit onderwerp gevoerd over Otto, Brigitta en Diederik? Met Jim, met Bas, met Jos, met Ferdi... Heeft het ooit een donder opgeleverd?

Ja, het heeft wat opgeleverd. Een verhaal met Brigitta in de Donald Duck Extra. Diederik en Otto in Donald Duck Weekblad, hoewel zonder tekst. En een Oom Donald's Brievenbus die rechtstreeks uit een oude typemachine lijkt te komen. :)

Pogingen tot online discussies met Jim, Bas en Ferdi zijn andere koek dan het rechtstreeks benaderen van hoofdredacteur Roep. Je kunt van niemand verwachten dat men meedoet aan een forum. Maar als je gaat corresponderen met een zakelijk adres, kan men dat uit beleefdheid niet zomaar negeren. Anders is er sprake van een bedrijf dat bij benadering geen commentaar wenst te geven.

Tegenstrijdig is de informatie dat we de Roep-redactie kunnen e-mailen om vragen te stellen, terwijl men daar geen tijd voor heeft en men huivert voor het op internet publiceren van de antwoorden. Dan krijg je een uitnodiging om naar Hoofddorp te komen en moet je maar afwachten of je dan wel antwoorden gaat krijgen (en onder welke voorwaarden). Men verandert de procedure. Alsof je happend loopt achter een ontbijtkoek aan een touwtje.
Niettemin heeft Thom Roep een aantal antwoorden gegeven.

Duckfan van Down Under schreef:En ik heb het al vaker gezegd: een vriend van mij, gewoon iemnad die dubbelpockets koopt, vraagt zich ook af waarom Diederik en Brigitta en Otto niet in het weekblad komen. Er zijn genoeg Egmont verhalen sinds 1990 gemaakt met
Diederik Duck (49 verhalen)
Otto van Drakenstein (2 verhalen)
Brigitta Gans (6 verhalen)
Deze 57 verhalen zouden nooit in het weekblad gepubliceerd kunnen worden.

Schrijf het aan Thom Roep. Jij behoort tot de "nieuwere generatie lezers". Als jij schrijft, heb je automatisch een argument van Roep weerlegd. Namelijk dat "de nieuwere generatie lezers [Otto van Drakenstein] niet direct [zou] herkennen". Jij bent een levend bewijs dat Roep hier de plank misslaat.

Koky schreef:
Daniel73 schreef:Diederik Duck is nog geregeld te zien in pockets. En pockets zijn populair.

Ja ik ken ze dus ook alleen van pockets
Allebij sinds dubbelpocket 36 :P

Schrijf het aan Thom Roep. Die weet dit blijkbaar niet.

Appie Aap schreef:Ik zou heel erg graag verhalen met Brigitta, Diederik en Otto willen zien in de Donald Duck, dus daar ligt het niet aan.

Denk ook aan de Donald Duck Extra.
Ik zou Brigitta, Diederik en Otto in de Extra al een vooruitgang vinden. Dan kan Roep alvast aan ze wennen, voordat een overstap naar het Weekblad wordt gemaakt. :)

Appie Aap schreef:Je zegt zelf dat het nutteloos is om met Roep te corresponderen,

Heb ik dat zo gezegd? Dan was ik te negatief. Op een aantal punten is correspondentie met Roep zeker zinvol.
Het kerstverhaal-scenario is opnieuw in overweging genomen. De Barkstekening voor Nederland wordt nu blijkbaar wel gepubliceerd in Beste Verhalen, nu Roep op het idee is gebracht.

Appie Aap schreef:[corresponderen met Roep] maar aangezien ik dat nog nooit gedaan heb wil ik binnenkort (i.v.m examens) wel een email sturen met een aantal vragen. Hopelijk willen anderen dat ook doen. :)

Dat hoop ik ook. Als jullie vier (Rubberduck, Koky, Duckfan van Down Under en Appie Aap) elk een e-mail sturen, heeft Roep in totaal vijf correspondenten. Dat is meteen vijf maal meer dan een enkele correspondent. Reken maar dat zo'n vermenigvuldiging aandacht gaat trekken.

Wie durft? De formule is simpel:
Schrijf aan Thom Roep een e-mail. Vermeld in de e-mail dat je deze op internet publiceert, en dat je dit ook zult doen met een eventueel antwoord van hem. (Zo hoef je Roep niet achteraf om toestemming te vragen. Hij weet van tevoren waar hij aan toe is.)

Hoe meer mensen aan Roep een e-mail sturen én deze op internet plaatsen, hoe moeilijker de redactie kan beweren dat ze zelden of nooit klachten krijgen.
Ik verwacht dat als deze actie netjes wordt uitgevoerd, er wel degelijk wat gaat veranderen. Roep kan op zijn beurt de e-mails gebruiken als bewijs dat er toch echt ontevreden lezers zijn. Scheelt een marktonderzoek. ;)

Wie Roep's e-mail adres niet heeft, kan het van mij krijgen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » ma mei 24, 2010 7:03 pm

En jij denkt dat Roep zich ook maar iets gelegen zal laten liggen aan vijf klagende lezertjes? :lol:

Ik wist niet dat je zo naïef kon zijn.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma mei 24, 2010 7:39 pm

Rubberduck schreef:En jij denkt dat Roep zich ook maar iets gelegen zal laten liggen aan vijf klagende lezertjes? :lol:

Eén klagende lezer krijgt al voor elkaar, dat een unieke tekening van Carl Barks gepubliceerd zal worden in Beste Verhalen.

Als jij geen zin hebt om een e-mail aan Roep te schrijven, is dat ook goed. Ik vraag me dan wel af, waarom je energie steekt in klagen op een forum. Misschien wil je dat eens uitleggen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dubbelduck » ma mei 24, 2010 7:42 pm

Ik wil ook best helpen klagen. Vooral over die oude Murry Mickeys.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor kwok » ma mei 24, 2010 7:50 pm

ik heb al merdere malen een e-mail gestuurd kreeg meestal een nietzegend antwoord terug maar hoe meer mensen hem een brief/mail sturen hoe meer efect.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron