Mau Heymans

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma sep 08, 2008 9:15 pm

WIE IS meneer Geinporum?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » di sep 09, 2008 2:42 pm

Meneer Geinponum is Monsieur Mattressface of the International Money Council uit "The Fabulous Philosophers' Stone" van Carl Barks (BV 113).

http://disneycomics.free.fr/Ducks/Barks ... er/21.html

Don Rosa heeft hem opnieuw gebruikt in "The Crown of the Crusader Kings" en "A Letter From Home". Ik voeg de links toe, want ik las dat je dat laatste verhaal nog wilde lezen.

http://disneycomics.free.fr/Ducks/Rosa/ ... nails.html
http://disneycomics.free.fr/Ducks/Rosa/ ... nails.html

Overigens: Waarom stel je die vraag in dit topic?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Michiel P » di sep 09, 2008 2:49 pm

O, wacht. Ik zie het al. Vorige bladzijde van topic.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di sep 09, 2008 8:49 pm

Bedankt.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma okt 20, 2008 7:48 pm

Wat is het verschil tussen Bas en Mau tekenwerk? Het zijn broers, maar het is bijna precies hetzelfde!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ei » vr jan 23, 2009 8:30 pm

Uit topic 'Mau is ziek':
2009-01-17 10:08:40, Jos schreef:Even wat anders. Mau Heymans, wie kent hem niet, zit momenteel in een flinke dip. En wij kunnen hem niet missen! Daarom hier een oproep om Mau een hart onder de riem te steken.
Jongens, kom op! Vertel Mau wat er zo goed is aan zijn werk zodat hij weer met frisse moed verder kan. Hup, Mau!

Roddelflop heeft sinds 22 januari 2009 2:07 pm een nieuwsartikel getiteld 'Mau Heymans heeft jou nodig!'
http://www.roddelflop.nl/?p=601
Het artikel lijkt zich volledig op bovenstaande tekst van Jos Beekman (van de Nederlandse redactie) te baseren. Er staat dat " het niet goed gaat" met Mau. Er wordt echter niets gemeld niets over "ziek" zijn, zoals Jos wel doet (in de titel van zijn topic over Mau's toestand). Ook staat er niets over de "flinke dip".

Wat is er nu aan de hand met Mau Heymans? Is hij echt ziek, of gaat het om een staking in de vorm van een ziekmelding? (Rosa heeft jaren geleden gestaakt. Dus het zou niets nieuws zijn.)
Wat is "ziek"? Wat is "flinke dip"? Wat bedoelt Jos met "wij kunnen hem niet missen"? Wie is die "wij"? De redactie?
Jos lijkt vooral naar Mau's werk te wijzen: "Vertel Mau wat er zo goed is aan zijn werk zodat hij weer met frisse moed verder kan."

Zou er misschien eerst wat meer duidelijkheid kunnen komen, voordat mensen een "ziek" persoon gaan aanmoedigen om weer te gaan werken? Wij zijn toch geen dokters, of wel?
Als Mau ziek is, is Mau ziek. Het lijkt nu alsof zijn werkgever hem via internet onder druk zet, om hem weer aan het werk te krijgen. Het zal niet zo zijn bedoeld, maar toch.

Ging het puur om beterschapswensen, dan had je Ei niet gehoord. Jos zal het vast goed bedoelen, maar dat verwijzen naar Mau's werk vindt Ei dubieus. Laten we allereerst aan de mens Mau denken. Dat werk is bijzaak.

Wat is er aan de hand? Misschien is Mau het gewoon zat om voor Donald Duck Weekblad te werken? Misschien is hij daar ziek van?
Speculaties, speculaties.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » vr jan 23, 2009 8:40 pm

Vervolg. Nog iets.

Uit de reacties op Roddelflop:
Frank Jonker Says:
januari 22nd, 2009 at 3:45
Ha Mau,

Kon je jammer genoeg vanavond niet bereiken, maar wat er ook aan de hand is, heel veel sterkte.
Hopelijk ben je snel weer de oude, want zonder jouw verhalen en tekenwerk zijn de Duckstrips maar half zo leuk.

Ciao,

Frank

bron: http://www.roddelflop.nl/?p=601

Wéér over het werk van Mau. :/

Zal Mau opknappen van gedram over zijn werk? Men weet niet eens wat er aan de hand is! Als Mau echt ziek is, laten we speculeren een depressie, knapt je dan op van berichten waarin men je werk voorop stelt? Of kun je daar zieker van worden?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Jos » vr jan 23, 2009 9:52 pm

Ik heb Mau natuurlijk ook even zelf gebeld en het gaat weer prima met hem; hij is volop aan te schrijven. Gelukkig maar. Ik ben een enorme fan van hem, dat mag iedereen weten! En... ik ben Mau's favoriete tekstschrijver!
Jos
Member
 
Berichten: 34
Geregistreerd: zo jan 11, 2009 7:31 pm

Berichtdoor Ei » za jan 24, 2009 2:30 am

Dokter Ei sloeg alarm omdat het weinig zin heeft om iemand die ziek is, te wijzen op werk dat nog dient te gebeuren. Dat het zelfs een averechts effect kan hebben.

De berichtgeving deed bezorgd Ei het ergste vrezen:
1. de persoon is ziek
2. flinke dip
3. wij kunnen hem niet missen!
4. Roddelflop bericht: hij heeft jou nodig!
5. Frank Jonker reageert: kon 'm niet bereiken
6. Jeroen van Inkel" (bekende radio-DJ) reageert

Jeroen van Inkel Says:
januari 22nd, 2009 at 2:41

Hey Mau,
Weet niet wat er aan de hand is maar hoor dat je in een dip zit.
Wou je even sterkte wensen..
Er bestaat slechts één succes; je leven te leiden zoals je dat zelf wilt.
Gr. Jeroen van Inkel

Voor zover het échte Jeroen van Inkel is. Maar dat kan men zich ook over Jos Beekman en Frank Jonker afvragen. ;)

Vooral het woord "ziek" maakte indruk op Ei. Zou het om gezondsheidsredenen klaar zijn met Mau? Een "flinke dip" kan in zo'n geval het ergste betekenen. Hij zou niet de eerste en zeker niet de laatste zijn. Vele grote artiesten zijn genadeloos ingestort, op diverse manieren.
De rest, zonder het woord "ziek", zou kunnen suggereren dat het hopelijk (vindt Ei) slechts om een artistiek statement ging, hoe Donald Duck Weekblad zou zijn zonder Mau.

Er ontstaat dan voor Ei een "Mau-Mysterie". Wat is hier aan de hand? Zet Ei straks de radio aan en hoort Ei dan op Rinkeldekinkel een plaat draaien in gedachtenis aan Mau? Het werd een beetje akelig, als Ei zo vrij mag zijn.

Dat is waarom dokter Ei meende te moeten reageren. Ei zag een scenario waarin Mau moet skaten naar Verweggistan, om daar uit te zieken, vanwege een massa bezorgde redacteuren, radio-makers en lezers die het allemaal beste met hem voor hebben. De eerste helikopters van SDS6 zoeken al naar zijn schuilplaats.

Jos schreef:Ik heb Mau natuurlijk ook even zelf gebeld en het gaat weer prima met hem; hij is volop aan te schrijven. Gelukkig maar.

Dat is goed nieuws! Hopelijk kan hij erom lachen, nu de flinke dip over is.

Jos schreef:Ik ben een enorme fan van hem, dat mag iedereen weten!

Aha, interessante onthulling. Journalist Ei maakt er notitie van.
Ei Nieuws: Jos Beekman enorme fan. Mau's marktwaarde is deze week tot ongekende hoogten gestegen. :)

Jos schreef:En... ik ben Mau's favoriete tekstschrijver!

O ja? Is Carl Barks een plaatsje gezakt in zijn top 10? ;) :P
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do feb 05, 2009 8:55 pm

Nog een langere nek dan die van Mau:
http://coa.inducks.org/issue.php?c=it/ZP+++36
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor huugduck » ma apr 20, 2009 7:05 pm

Wat een giraf :D
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under 3 » ma apr 20, 2009 7:08 pm

Heb wel een beetje respect voor Barks!
Duckfan van Down Under 3
Member
 
Berichten: 57
Geregistreerd: ma apr 20, 2009 3:27 pm

Berichtdoor huugduck » ma apr 20, 2009 7:10 pm

Het is toch ook een giraf Barks is eeen goede tekenaar maar dit is wat minder.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Goudglans » ma apr 20, 2009 7:46 pm

Ik vind dat elke tekenaar mindere dingen heeft, en dat is zeker een minder mooi ding van Carl Barks. Toch vind ik dat er duidelijk onderscheidt moet worden gemaakt tussen een tekenaar de iets een paar keer minder doet dan een tekenaar dit het altijd minder doet.

Trouwens ik vind de langere nekken van Mau niet hinderlijk. Ik vind het logisch dat er verschillen ontstaan door het grote aantal tekenaars.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor huugduck » ma apr 20, 2009 7:55 pm

Ik vind de lange nekken van heymans leuk. Maar dit is overdreven.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron