Daniël van Eijmeren

Berichtdoor DD » ma jun 28, 2010 3:00 pm

Heb ik het nou mis, of ben je een scenarioschrijver, Daniël?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Dubbelduck » ma jun 28, 2010 6:29 pm

http://coa.inducks.org/creator.php?c=DEi

Zijn verhalen: http://coa.inducks.org/creator.php?c=DEi&c1=date

Twee scenario's van 4 pagina's in samenwerking met Frank Jonker. De één getekend door Mau Heymans en de ander door broer Bas. En dan ook nog http://coa.inducks.org/s.php?c=H+24069, waarvan Daniël van Eijmeren alleen de laatste pagina heeft geschreven.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma jun 28, 2010 6:36 pm

DD schreef:Heb ik het nou mis, of ben je een scenarioschrijver, Daniël?

Nee, ik ben geen scenarioschrijver. Ik heb een tijdje een handvol plots opgestuurd naar Frank Jonker. Daar zijn er twee van gepubliceerd. En heb ik heb een plot-onderdeel bijgedragen aan een verhaal van Mau Heymans.

Lastigvallen, een idee voor een verhaal
Gepubliceerde versie: H 20170 Donald Duck Weekblad 2002-02.
Wegren-einde is van Jonker. Hier vind ik het wel oké. Al is het eigenlijk gejat van een Barksverhaal over goede voornemens, waar ook in gefilmd wordt. (WDC 173)

Een zware maand, een idee voor een verhaal
Gepubliceerde versie: H 22044. Donald Duck Weekblad 2003-42.
In de gepubliceerde versie is mijn uitgangspunt verloren gegaan: diëetcursussen kunnen zo duur zijn, dat je vanzelf geen geld meer hebt voor snoep.

Wereldwijd gehaat
Donald doet iets waardoor hij zo wereldwijd gehaat wordt, dat hij zelfs in Verweggistan niet veilig is. Hij vlucht weg met een raket, het heelal in.
Dit was bedoeld als parodie op de eeuwige wegren-eindes, die ik beu werd.
Frank Jonker heeft dit idee gebruikt in een kort Wortel-scenario, dat hij met iemand anders heeft gemaakt. In dat scenario zet Willie per ongeluk de Aarde stil. Mensen zijn woest omdat ze nu van de dag naar de nacht moeten lopen, als ze willen slapen. Een hilarisch gegeven, maar afgekeurd door de Roepredactie. Geen idee waarom.
Van dit scenario heb ik een kopie. Als iemand het wil zien zal ik het inscannen.

Verkleind geldpakhuis (cadeau voor huwelijk)
Als cadeau voor een verzamelaar die ging trouwen, had ik met mijn grootvader een pakhuis van gips gemaakt, waarin een bedrag aan muntgeld zat. Om zo'n klein pakhuis te verklaren bedacht ik, veel te laat, een plotje dat Jonker nog in de nacht voor het huwelijk heeft uitgetekend als scenario van 1 pagina. Dagobert ziet verschrikt dat zijn pakhuis wordt verkleind door de Zware Jongens, die het willen stelen. Dagobert protesteert. De Zware Jongens zeggen dat hij zich niet druk moet maken, omdat ze het pakhuis willen weggeven als huwelijkscadeau aan die verzamelaar en zijn bruid. Dagobert is op slag gerust en gaat in een hangmat liggen. Want omwille van dat huwelijk heeft hij zijn fortuin vergaard en de bemoeienis van de Zware Jongens scheelt hem transportkosten.
Totale kolder. Die grap over transportkosten kwam van Jonker, die de volgende dag letterlijk moeite had om bij de ceremonie wakker te blijven - zo laat was het geworden.
Ik zou er ergens een kopie van moeten hebben. Maar die kan ik niet ongecensureerd tonen: de Zware Jongens hebben telefoonnummers van verzamelaars op hun borst, in plaats van hun gebruikelijke nummers.

Werken terwijl je slaapt
Dit gaat over Dagobert die wil doorwerken terwijl hij slaapt. Willie (wie anders?) maakt een uitvinding waardoor hij tijdens zijn slaap kan blijven werken. Een helm. Op een gegeven moment weet Dagobert niet meer wanneer hij slaapt en wanneer hij wakker is. Zo treft een belangrijke maharajah (compleet met hofhouding) hem slapend aan, terwijl Dagobert denkt dat hij gewoon wakker is. Een denkballon beeldt uit hoe de dromende Dagobert de wereld ziet. In realiteit maakt Dagobert grote verliezen. Hij kan wel slapen, maar hij rust niet uit. Hij wordt kwaad op Willie, maar valt in slaap en droomt dat hij Willie woedend achtervolgt. Willie ziet dat en besluit voor alle zekerheid toch maar te vluchten naar Timboektoe. (Dit laatste is een parodie op wegren-eindes.)
Jonker heeft een scenario van 4 pagina's gemaakt. Helaas werd, waarschijnlijk uit gemakzucht, de maharajah een dertien-in-een-dozijn zakenman zonder poespas.
Het scenario werd, volgens Jonker, afgekeurd omdat Dagobert een helm droeg die door de Roepredactie te vaag gevonden werd. Het was een hoofddeksel met aan weerszijden een slurf, waardoor contracten naar binnen werden gezogen en vervolgens ondertekend naar buiten kwamen. Dat vond de redactie te vaag.
Ironischerwijs had diezelfde redactie jaren later geen moeite met een ander slaaphoofddeksel in een scenario van Jonker: H 26177. Een absurd slaappetje, dat zelfs binnen het verhaal niet klopt: Donald valt midden op straat in slaap. Mogelijk is dat slaappetje en de verwijzing naar een 24 uurs economie, een hergebruik van twee ingrediënten in het afgekeurde scenario.
Ik heb scans van het scenario. Wie ze wil, mag ze hebben. Graag zelfs. Laat maar weten en ik e-mail ze met plezier toe. Een paar McDrakers hebben ze inmiddels ontvangen, als bonus bij Jonker's kerstbabysitten-scenario. Eigenlijk wilde ik het materiaal ook naar de Roepredactie sturen, maar waarom eigenlijk?

Keuringsdienst van Waren
Donald werkt als inspecteur bij de Keuringsdienst van Waren. Hij moet toezien dat restaurants zich aan strenge regels houden. Hij is overijverig. In de keuken van een restaurant ziet hij dat het zoutvaatje te dicht bij het pepervaatje staat. Wat natuurlijk gevaarlijk kan zijn voor mensen met een zoutarm dieet: stel je voor dat een korreltje zout tussen de peper terecht komt. Donald keurt alle maaltijden af, om de meest absurde, bureaucratische redenen. De maaltijden gaan meteen in de container. Wat Donald niet weet, is dat de Damesclub een jaarlijks etentje in dat restaurant heeft. Ze blijven met een lege maag zitten en zijn boos als ze ontdekken dat Donald erachter zit. Nadat zijn dienst erop zit, gaat Donald tevreden naar huis. Daar staat de Damesclub hem hongerig en woedend op te wachten. Ze dwingen hem alsnog voor een diner te zorgen. En op alles wat hij serveert hebben ze iets absurds aan te merken.
Ook al ging dit om een vage aanzet waar ik nog over moest nadenken, heeft Jonker hier een scenario van gemaakt. Ik denk 4 pagina's. Het werd afgekeurd omdat de uitwerking te saai was. En terecht. Donald stond maar te praten en te praten in dat restaurant. Een schoolvoorbeeld van een gemakzuchtige uitwerking. Ik had grootse, heerlijke maaltijden in gedachten, die om de absurdste redenen in een container verdwenen. Maar dat is natuurlijk teveel tekenwerk voor een Nederlands verhaal.

Een kwestie van geluk, een uitwerking van een idee van Barks
Een onvoltooide uitwerking op basis van een plot van Barks, bedoeld voor Rosa (die het amper heeft gebruikt). Eind jaren '90 probeerde ik Frank Jonker te bewegen om dat plot uit te werken. Maar Jonker was bang voor Rosa's reactie. Hij wilde eerst navraag doen bij de Roepredactie en/of Rosa, wat hij maar bleef uitstellen. En zo gebeurde het, dat iemand anders (Geoffrey Blum) dit plot van Barks oppikte en uitwerkte tot een verhaal: 'Dime And Dime Again' (D/D 2001-004)

Volmaakt onvolmaakt, een idee voor een verhaal van Mau
Gepubliceerde versie: H 24069. Donald Duck Weekblad 2006-15.
Voor dit verhaal heb ik het einde bedacht, dat de symfonie De Onvolmaakte toch volmaakt is. Mau's versie had een dertien-in-een-dozijn wegren-einde, waarin Donald en de dirigent op de vlucht sloegen voor een boos publiek. Ook had hij de naam 'De Onvolmaakte' inmiddels geschrapt. Ik bedacht de ontknoping dat De Onvolmaakte juist volmaakt onvolmaakt is. En ook de grap "wanneer hij zegt dat het goed is, dan IS het goed". Een totaal van een halve pagina.
Dit stond aanvankelijk niet in Inducks. Inmiddels staat er: end gag by Daniël van Eijmeren.

Virtueel reisbureau, een idee voor een verhaal
Mau Heymans had hier interesse in, vernam ik van Jonker. Mau heeft me in voorjaar 2005 aangeboden om als aanzet, 5 pagina's te schetsen. Maar ik was teleurgesteld in zijn houding, dat hij me de schuld liet krijgen van een absurde e-mail die hij in die tijd aan Rosa had gestuurd - terwijl hij zelf anoniem bleef. Ik had de indruk dat die 5 pagina's een goedmakertje waren. Ik vond de verstandhouding te verstoord om zo nog prettig samen te werken.
Ik was toendertijd ook uitgenodigd om bij Mau aan een scenaristendag mee te doen. Maar ik heb afgezegd. Einde carrière. :)


Er moet ook ergens een Dagobert-verhaal gepubliceerd zijn van David Gerstein, waarin een bezorgde Dagobert dusdanig rondjes loopt in zijn Zorgenkamer, dat hij door de vloer heenstort. (Zo diep is het loopspoor geworden.) Dat idee komt van mij.

Ook heb ik Rob Klein eens een idee gegeven, hoe een verhaal te eindigen. Hij had Willie een robot-uitvinder laten uitvinden, die Willie's buurman en concurrent wordt. Rob wilde er een serie van maken.
Ik bedacht een manier om uiteindelijk van die robot af te komen. Dat ging als volgt: Willie maakt de robot uit voor imitator die zelf geen inspiratie heeft. De robot vraagt hoe je aan inspiratie kunt komen. Waarop Willie zichzelf met een hamer op het hoofd slaat. Uiteraard imiteert de robot dit... en zo slaat hij zichzelf kapot.
Geen idee wat Rob hiermee heeft gedaan. Volgens mij heeft hij me in pakweg 2004 een scenario laten zien, maar geen idee wat ervan geworden is.


Laatst had ik vagelijk een idee waarin zieke, grieperige werknemer Donald toch moet komen werken van werkgever Dagobert. Waarop hij Dagobert aansteekt, die vervolgens ook bed moet houden.
Dit idee is een reactie op krantenberichten over terugdringen ziekteverzuim. (Mensen worden geacht om ondanks een griepje toch te gaan werken.)

Ik zou het best leuk vinden om van tijd tot een plot te bedenken, puur voor mijn eigen lol. Zonder het op te sturen naar een redactie. :P
Het afwachten wat met een scenario gebeurt, is mij slecht bevallen. Jonker heeft een aantal keer openlijk geklaagd over verhalen die zijn verpest door de Roepredactie. Als Jonker zelfs als veteraan dat probleem heeft, wat wil ik dan nog.
Laatst bijgewerkt door Daniel73 op ma jun 28, 2010 6:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DD » ma jun 28, 2010 6:56 pm

Nou, je hebt leuke ideeën. Jammer dat je er geen serieus werk van wil maken.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DuckBoy » ma jun 28, 2010 7:19 pm

Waarom ga je hier niet mee door Daniel?
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Daniel73 » ma jun 28, 2010 8:21 pm


Hemel, wat een foto!! :O Ogen dicht, rare grimas, slechte compressie. De fotograaf moet betere foto's van me hebben. En anders ik wel.

Daniel73 schreef:Een onvoltooide uitwerking op basis van een plot van Barks, bedoeld voor Rosa (die het amper heeft gebruikt). Eind jaren '90 probeerde ik Frank Jonker te bewegen om dat plot uit te werken.

Correctie. Begin jaren '00, afgaande op de datums van mijn e-mails.

DD schreef:Nou, je hebt leuke ideeën. Jammer dat je er geen serieus werk van wil maken.

DuckBoy schreef:Waarom ga je hier niet mee door Daniel?

Ik wilde er wel serieus werk van maken, maar ik kan niet tegen die industrie. Je zit met liefde iets te bedenken, waarover je na verkoop geen enkele moer meer te zeggen hebt. Als ik iets vruchtbaars bedenk is dat een soort van kind van mij. De industrie vraagt een zekere onverschilligheid van de auteur, die ik niet kan en wil opbrengen. Je moet eigenlijk volledig maling hebben aan wat de Roepredactie met je creaties doet. Dat vind ik geestdodend. Je bedenkt een verhaal over Donald als bakker en je moet vervolgens maar afwachten of hij bakker blijft. Wat dat betreft is het in Nederland ontbreken van credits een zegen: je kunt anders de gekste verhalen op jouw naam krijgen. En daar moet je dan je schouders over ophalen. Ik kan daar niet tegen.


Meedoen met Frank Jonker vond ik leerzaam en leuk. Jonker werkte gestructureerd en was goed aanspreekbaar. Maar hij kwam gelaten op me over: hij moest ook maar afwachten wat de onvoorspelbare redactie zou gaan doen.

Mau Heymans werkte chaotisch en liet naar zich raden. Hij liet mij in 2004, kopieën van scenario's nakijken die hij ondertussen zelf al zat te veranderen! Ik heb er met moeite De Onvolmaakte uit weten te sleuren.
Mau stuurde scenario's waarvan ik dacht dat ze een eerste aanzet waren, terwijl hij in werkelijkheid op het punt stond ze te sturen naar de redactie. Ik vond de scenario's matig. Het tekenwerk vond ik een duidelijk Disney-gevoel hebben, maar wat een verhaaltechnische chaos. Een scenario-pagina van Mau kan een samengeplakt geheel zijn van aan stukken geknipte pagina's. Alsof hij eerst tekent en dan pas nadenkt.
Een veelbelovend idee over kwakzalver Kiki Boe (H 25127) rammelde aan alle kanten, werd terecht afgekeurd. Na herschrijving werd het alsnog gepubliceerd, als nog stééds een rammelend verhaal. Andere scenario's gingen over Donald als reclameman; over Donald en een kip in een boerderijschuur; over Donald en een belastinginspecteur; en over Donald die een videocamera van Katrien leent.
Enkele van mijn tips voor het reclameman-verhaal (H 24043) zijn gebruikt, al was dat niets inhoudelijks. Een smal plaatje van Donald in close-up, stond eerst rechts in een strook van drie plaatjes. Ik stelde voor om dat smalle plaatje in het midden van de strook te zetten. En volgens mij heb ik een reclamezuil voorgesteld in een straatbeeld. Kleine dingen.
Het verhaal van die videocamera (H+24042) had aanvankelijk een ingewikkeld gegeven over een film die half gewist was. Mau had bedacht dat Donald over de film van de Damesclub heenfilmde, maar dat er na zijn film nog een stukje van die halfgewiste film te zien was. Dat heeft Mau op mijn advies versimpeld.
Het verhaal met de kip werd een rommeltje, met een van Barks gejatte dolle stier. (H 24041) (WDC 182) Daar heb ik niets tegen kunnen doen. Ik hoopte nog wat te dollen met het belastingen-verhaal (H 24040), maar volgens mij had Mau niet verwacht dat ik zo ingrijpend aan zijn scenario's wilde sleutelen. Hij zei, toen ik mijn teleurstelling uitte: "Het kunnen niet allemaal toppertjes zijn."
Dit was mijn eerste (en laatste) ervaring als soort van redacteur. Als ik die scenario's nu voor het eerst zou zien, zou ik ook letten op het geheel. Zo verloor ik me in details in bijvoorbeeld mijn beoordeling over het belastingverhaal. Nu zou ik meteen zien dat het verhaal nogal suf is, met grotendeels binnenscènes en geklets. Ik denk dat ik dit toentertijd niet dúrfde te zien.

Ik vind dat reclameman-verhaal het beste scenario dat Mau me stuurde. Maar het is niet gepubliceerd in Donald Duck Weekblad.
Het verhaal van De Onvolmaakte was zonder mijn ingreep regelrechte bagger. Sorry dat ik het zeg. Zelfs het idee van de vliegen was gejat, van Barksverhaal 'The Master Wrecker'. (WDC 264) Jat een idee van Barks, plak er een wegren-einde aan en klaar is Mau. Zo makkelijk was het scenario oorspronkelijk. Als iemand het oorspronkelijke scenario wil zien, maak ik er scans van.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jun 28, 2010 9:14 pm

Daniel73 schreef:Het verhaal van De Onvolmaakte was zonder mijn ingreep regelrechte bagger. Sorry dat ik het zeg. Zelfs het idee van de vliegen was gejat, van Barksverhaal 'The Master Wrecker'. (WDC 264)

Maar dat heeft Barks van zichzelf gejat. Het was al eerder te zien in "No Such Varmint" (Als slangenbezweerder).
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo jun 30, 2010 5:12 pm

Beste biografen, ik vergat wat! Stop de persen!!

- Het tonen van de Eisner Award in een strip van Rosa, is mijn idee. Kort nadat Rosa de Eisner ontving voor zijn levensverhaal voor Dagobert, vertelde hij erover op DCML. Hij hield voor de grap, zogenaamd de Award voor zijn beeldscherm, om het aan DCML te laten zien. Ik opperde daar vervolgens, dat hij de Award zou kunnen tonen aan een muur in Dagobert's kantoor. Rosa vond dat een goed idee en heeft de Award op komische wijze verwerkt in de verlengde versie van hoofdstuk 12, 'The Recluse Of McDuck Manor' (D 93488).

- Een idee van mij uit 1998 is gebruikt in een gekleurde Rosa-fantekening, die een sjacherijnige Bolderbast achter een toetsenbord toont. Toen een Induckser spontaan op internet de naam Bolderbast registreerde, in mijn aanwezigheid, vroeg ik me af wat Bolderbast in vredesnaam met Duckstrips heeft. Ik bedacht als oplossing, dat Bolderbast natuurlijk de Duckstrips indext om ze te kunnen VERMIJDEN. Op een white-board heb ik toen een schetsje gemaakt, dat in een e-mail aan Rosa is omschreven.
Ik kan me niet herinneren of Bolderbast nu achter een computer zit of achter een typemachine. Laatste zou ik het leukst vinden.
Deze tekening heeft op internet gecirculeerd en doet dat mogelijk nog steeds.

- In 2004 was ik zelf bezig met een Wortel-scenario, 4 pagina's. Dit ging over Kerstlampjes. Gedachte erachter was mijn kinderwens, zelf ook een Lampje in huis te hebben. Ik heb dat scenario in 2004 ter beoordeling gestuurd naar Frank Jonker en Mau Heymans. Al was ik er zelf niet helemaal gelukkig mee.
Willie heeft Duckstad beloofd de jaarlijkse grote kerstboom te ontwerpen. De boom moet iets bijzonders worden, maar Willie heeft geen inspiratie. Dagobert komt Willie's werkplaats binnenstormen. Dagobert wil dat Willie een produkt uitvindt waarmee hij (Dagobert) de kerstmarkt kan veroveren. Willie stribbelt tegen, want hij heeft het druk. Dagobert's oog valt op Lampje. Dagobert stelt winstbelust voor om Lampje uit te brengen als speelgoed voor kinderen. Lampje trots. Waardoor Willie in de minderheid is.
Willie geeft toe en laat Lampje scannen, die een kerstmuts op heeft en een kerstbel vasthoudt. Willie wil met de machine eerst een prototype maken, maar Dagobert is zo hebberig dat hij ongevraagd de hendel een extra zet geeft. Dit heeft als gevolg dat de werkplaats is gevuld met duizenden, duizenden Lampjes. Dagobert waant zich rijk. Maar hij ziet al gauw dat de zojuist gemaakte Lampjes, eigenlijk maar trekpoppen zijn, die alleen maar een melodietje kunnen maken met hun kerstbel.
Dagobert zegt teleurgesteld dat hij échte Lampjes wil en geen Speelgoedlampjes. Willie schrikt bij het idee en laat met denkwolken een doemscenario zien, waarin kinderen lomp en achteloos met Lampje spelen. Lampje schrikt nu ook. Dagobert blijft doormekkeren, maar delft het onderspit. Willie wil verder met de kerstboom voor Duckstad. Dagobert vertrekt gefrustreerd met dozen aan Speelgoedlampjes, die hij in een wagen laadt. Maar dan heeft hij een ingeving die ook Willie zal helpen.
Het laatste plaatje is een halve pagina groot en toont de grote kerstboom op het plein. Om de boom en het plein zijn reclameborden van sponsor Dagobert te zien, die zodoende meeprofiteert. De kerstboom is opgetuigd met de ontelbare Kerstlampjes, die met hun belletje zwaaien en kerstmuziek maken. De echte Lampje zit bovenin, als piek van de boom.
Commentaar van Jonker was een citaat van wat een redacteur of auteur eens over een ander verhaal gezegd zou hebben: "O nee, niet wéér een duplicator!"
Commentaar van Mau was, dat de dialoog tussen Dagobert en Willie te langdradig werd. Mau stelde voor dat op het moment dat Dagobert begint door te mekkeren, Willie hem zat wordt en hem met een boog de deur uit trapt: "Opzouten!" Mau zei dat zulk gedrag eigenlijk niets voor Willie is, maar dat het hier wel kon.

Dit was de enige keer dat ik een heel scenario heb geprobeerd te tekenen, in alle krakkemikkigheid. Ik ging er teveel in op en verloor mezelf in het tekenen van de ontelbare Kerstlampjes. Ik maakte daar teveel werk van.
Hoewel ik het proberen te tekenen van een scenario een uiterst leerzame ervaring vind, ben ik liever een plotter: iemand die alleen schrijft.
Een auteur als Frank Jonker is eigenlijk niet alleen een schrijver, maar tevens een tekenaar. Wat ik op schrift bedacht, vulde hij aan en vertaalde hij in scenario-tekeningen. Dat vond ik het leukst.

Overigens is sindsdien in Nederland een (volgens mij) Deens kerstverhaal verschenen dat ook eindigt met vele "Lampjes". Zoiets staat me bij.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Appie Aap » wo jun 30, 2010 5:17 pm

Daniel73 schreef:- Een idee van mij uit 1998 is gebruikt in een gekleurde Rosa-fantekening, die een sjacherijnige Bolderbast achter een toetsenbord toont. Toen een Induckser spontaan op internet de naam Bolderbast registreerde, in mijn aanwezigheid, vroeg ik me af wat Bolderbast in vredesnaam met Duckstrips heeft. Ik bedacht als oplossing, dat Bolderbast natuurlijk de Duckstrips indext om ze te kunnen VERMIJDEN. Op een white-board heb ik toen een schetsje gemaakt, dat in een e-mail aan Rosa is omschreven.
Ik kan me niet herinneren of Bolderbast nu achter een computer zit of achter een typemachine. Laatste zou ik het leukst vinden.
Deze tekening heeft op internet gecirculeerd en doet dat mogelijk nog steeds.

Bedoel je deze tekening? Jouw naam staat erbij.

http://bolderbast.inducks.org/
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Koky » wo jun 30, 2010 5:26 pm

de naam van don rosa staat erbij volgens mij..
Koky
Member
 
Berichten: 277
Geregistreerd: do feb 25, 2010 8:54 pm

Berichtdoor Appie Aap » wo jun 30, 2010 5:29 pm

Onderaan de pagina is te lezen: "Thanks to: Don Rosa (illustration art), Daniël van Eijmeren (illustration idea), Eta Beta (logos and graphics)."
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Daniel73 » wo jun 30, 2010 5:34 pm

Appie Aap schreef:Bedoel je deze tekening? Jouw naam staat erbij.

http://bolderbast.inducks.org/

Ja, dat is 'm. Aanvankelijk was mijn bijdrage anoniem. Maar toen ik eens zag dat Rosa een compliment kreeg voor weer zo'n leuk idee, terwijl het mijn idee was, begon ik te triesten.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » do jul 15, 2010 1:31 pm

Daniel73 schreef:Er moet ook ergens een Dagobert-verhaal gepubliceerd zijn van David Gerstein, waarin een bezorgde Dagobert dusdanig rondjes loopt in zijn Zorgenkamer, dat hij door de vloer heenstort. (Zo diep is het loopspoor geworden.) Dat idee komt van mij.

Het verhaal is 'And Not A Drop To Drink'. Tekst David Gerstein, schetsen José Colomer Fonts.
In plaatje 7.3 loopt Dagobert rondjes in zijn Zorgenkamer. In plaatje 7.4 zakt hij er doorheen.
http://coa.inducks.org/s.php?c=D+97457
Niet in Nederland gepubliceerd.

Overigens had ik me de vloer dikker voorgesteld.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Appie Aap » wo aug 04, 2010 7:53 pm

Op de website van Harry Fluks staan een aantal foto's waar Daniël ook op staat met andere Disney medewerkers. Nu is mijn vraag: welke Disney artiesten heb je allemaal ontmoet en met welke heb je nog geregeld contact, Daniël? :)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor kwuk duck » za maart 05, 2011 9:15 pm

Misschien een rare vraag, als je een tekst srijft en iemand anders tekend het krijg jij er dan ook geld voor?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Volgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron