Daniël van Eijmeren

Berichtdoor McDuck Menu » za maart 05, 2011 9:26 pm

kwuk duck schreef:Misschien een rare vraag, als je een tekst srijft en iemand anders tekend het krijg jij er dan ook geld voor?

Niet zo'n rare vraag hoor.
Ja, tekenaars en scenaristen worden apart betaald voor hun werk, dus de een voor het tekenwerk, de ander voor het verhaal . Als een tekenaar ook de schrijver is, dan krijgt hij voor beide delen betaald.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » za maart 05, 2011 11:03 pm

Appie Aap schreef:Nu is mijn vraag: welke Disney artiesten heb je allemaal ontmoet en met welke heb je nog geregeld contact, Daniël? :)

Hij heeft geen persoonlijk contact meer met de meeste Disney artiesten die hij heeft ontmoet. Dat contact eindigde in een wederzijdse teleurstelling. (snotter)
Op de foto's is hij met de meeste te zien.

Van de getoonde artiesten denkt hij overigens met veel warmte en dankbaarheid aan Dave Rawson, die vol met levenswijsheden zit.
Ook is hij te spreken over Rob Klein, die op DCF een goed woordje heeft gedaan voor McDrake. Terwijl het beheer van DCF deed alsof McDrake niet bestond - maar er wel ideeën van overnam. (snik)

Maar dit lijkt op een keuring en zo is dit bericht niet bedoeld. Hij heeft goede herinneringen aan alle artiesten. Zijn grootste spijt is dat hij te grote verwachtingen had van deze goden, die uiteindelijk mensen bleken te zijn. In die zin heeft hij het contact zelf verpest, voor zover je op die manier überhaupt van een contact kan spreken. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DD » za maart 05, 2011 11:31 pm

Ok ff offtopic:

Daniël = Ui. Heb ik gelijk of heb ik gelijk. Vandaar dat je ook niet meer reageert onder Daniel en Ei?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ui » zo maart 06, 2011 12:00 am

DD schreef:Daniël = Ui. Heb ik gelijk of heb ik gelijk. Vandaar dat je ook niet meer reageert onder Daniel en Ei?

Barks = Dagobert? (snik)
Boze tongen beweren dat Ui maar een tussendoortje is, een opwarmertje. En dat profielen Daniel73 en Ei inmiddels teveel ongelezen berichten hebben, die (vanwege de forumsoftware) bij het eerste de beste bezoek meteen als gelezen beschouwd worden. Dit maakt een terugkeer na een maandenlange pauze wat arbeidsintensief en aantrekkelijk om nog heel even uit te stellen. (snotter)
Hoe dan ook, nu zit Ui met al jullie gezeur opgezadeld. Alsof Ui daarop zit te wachten. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » zo maart 06, 2011 12:04 am

Ui schreef:
DD schreef:Daniël = Ui. Heb ik gelijk of heb ik gelijk. Vandaar dat je ook niet meer reageert onder Daniel en Ei?

Barks = Dagobert? (snik)
Boze tongen beweren dat Ui maar een tussendoortje is, een opwarmertje. En dat profielen Daniel73 en Ei inmiddels teveel ongelezen berichten hebben, die (vanwege de forumsoftware) bij het eerste de beste bezoek meteen als gelezen beschouwd worden. Dit maakt een terugkeer na een maandenlange pauze wat arbeidsintensief en aantrekkelijk om nog heel even uit te stellen. (snotter)
Hoe dan ook, nu zit Ui met al jullie gezeur opgezadeld. Alsof Ui daarop zit te wachten. (huil huil)

Waar héb je het over?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » zo maart 06, 2011 12:10 am

Bruno Kopsky schreef:Waar héb je het over?

Ui snapt het zelf ook niet. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DD » zo maart 06, 2011 12:21 am

Nou ja in ieder geval .. Beste forumleden, jullie vroegen je allemaal af waar Daniël bleef. Hij is in ons midden :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ui » zo maart 06, 2011 12:24 am

DD schreef:Beste forumleden, jullie vroegen je allemaal af waar Daniël bleef. Hij is in ons midden :P

Alsof je daar blij mee moet zijn. Ui kan wel janken. (snik) (snotter) (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Robb_K » zo maart 06, 2011 1:00 am

Ui schreef:Van de getoonde artiesten denkt hij overigens met veel warmte en dankbaarheid aan Dave Rawson, die vol met levenswijsheden zit.
Ook is hij te spreken over Rob Klein, die op DCF een goed woordje heeft gedaan voor McDrake. Terwijl het beheer van DCF deed alsof McDrake niet bestond - maar er wel ideeën van overnam. (snik)

Maar dit lijkt op een keuring en zo is dit bericht niet bedoeld. Hij heeft goede herinneringen aan alle artiesten. Zijn grootste spijt is dat hij te grote verwachtingen had van deze goden, die uiteindelijk mensen bleken te zijn. In die zin heeft hij het contact zelf verpest, voor zover je op die manier überhaupt van een contact kan spreken. (huil huil)

Dank je wel, Daniël.


Met betrekking tot je teleurstelling met kunstenaars en schrijvers "werk": - Je moet niet vergeten dat we alleen kunnen kopen enige de soorten verhalen die onze redacteuren zal accepteren. Wij kunnen over het algemeen niet in te dienen onze favoriete soorten verhalen (zoals het waarschijnlijk is dat zij NIET zouden worden geaccepteerd).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Robb_K » zo maart 06, 2011 1:11 am

Daniel73 schreef:Ook heb ik Rob Klein eens een idee gegeven, hoe een verhaal te eindigen. Hij had Willie een robot-uitvinder laten uitvinden, die Willie's buurman en concurrent wordt. Rob wilde er een serie van maken.
Ik bedacht een manier om uiteindelijk van die robot af te komen. Dat ging als volgt: Willie maakt de robot uit voor imitator die zelf geen inspiratie heeft. De robot vraagt hoe je aan inspiratie kunt komen. Waarop Willie zichzelf met een hamer op het hoofd slaat. Uiteraard imiteert de robot dit... en zo slaat hij zichzelf kapot.
Geen idee wat Rob hiermee heeft gedaan. Volgens mij heeft hij me in pakweg 2004 een scenario laten zien, maar geen idee wat ervan geworden is.

Ik heb een 6-pagina's versie van dat verhaal gemaakt. En, ik heb getoond aan een aantal collega's en een paar redacteuren, die alle graag het verhaal. Momenteel heb ik een Nederlandse tekenaar geïnteresseerd in tekenen, en zo, ik hoop dat we het binnenkort voorleggen aan Sanoma.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Robb_K » zo maart 06, 2011 1:23 am

Appie Aap schreef:Op de website van Harry Fluks staan een aantal foto's waar Daniël ook op staat met andere Disney medewerkers. Nu is mijn vraag: welke Disney artiesten heb je allemaal ontmoet en met welke heb je nog geregeld contact, Daniël? :)

Harry heeft en heleboel fotos van tekenaars, schrijvers, scenaristen, redacteuren en fans (ook veel van Daniël). Klaar dat Daniël is in 1933 geboren niet! :)

'Tjongejonge! Ik heb gebruik gemaakt van een smilie! Jullie hebben het voorrecht getuige deze eerste!
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Robb_K » zo maart 06, 2011 6:18 am

Oeps! Typo!







Dat moet "een" heleboel zijn!
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Bruno » zo maart 06, 2011 7:11 am

Robb_K schreef:Oeps! Typo!







Dat moet "een" heleboel zijn!

Haha sorry ik vind het heel grappig dat je zo'n minuscuul foutje verbetert, terwijl ik de laatste twee zinnen in hun geheel echt bijna niet snap. Maar leuke smiley hoor! (Ik doe het nog steeds liever niet echt)
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor kwuk duck » zo maart 06, 2011 12:31 pm

Ui schreef:
DD schreef:Beste forumleden, jullie vroegen je allemaal af waar Daniël bleef. Hij is in ons midden :P

Alsof je daar blij mee moet zijn. Ui kan wel janken. (snik) (snotter) (huil huil)

Als dit zo is, kan ik mijn excuses wel aanbieden voor mijn uitspraken over jou. Dus bij deze, Sorry :) .
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor kwuk duck » zo maart 06, 2011 12:33 pm

McDuck Menu schreef:
kwuk duck schreef:Misschien een rare vraag, als je een tekst srijft en iemand anders tekend het krijg jij er dan ook geld voor?

Niet zo'n rare vraag hoor.
Ja, tekenaars en scenaristen worden apart betaald voor hun werk, dus de een voor het tekenwerk, de ander voor het verhaal . Als een tekenaar ook de schrijver is, dan krijgt hij voor beide delen betaald.

Okè bedankt, nu dan het tweede deel van mijn vraag, Wat krijgt een tekenaar en schrijver hier nog voor?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron