Gerben Valkema

Berichtdoor mcprul » di apr 10, 2007 4:16 pm

Gerben Valkema tekent vooral Jan, Jans en de Kinderen, maar heeft ook covers en posters gemaakt voor de Donald Duck.

Afbeelding

Check de voorkant van Donald Duck 14-2007. Prachtig gewoon! Dat zou alleen al een reden kunnen zijn om dat nummer te kopen. Ik zou graag zien dat Gerben meer gaat tekenen voor het vrolijke weekblad.

Afbeelding
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Luuuuk » di apr 10, 2007 5:16 pm

Best mooi, jah!
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Henrieke » di apr 10, 2007 7:38 pm

Toen ik de poster met Mikmak zag kwam me de tekenstijl bekend voor. Hij tekent ook de strip 'Elsje', die in onze krant staat. Ik zou eens moeten opzoeken of al meer tekenwerk van hem in de DD staat... ik denk dat die Broer Konijn poster van een tijdje terug ook van hem is? Erg mooie tekenstijl!
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo apr 11, 2007 1:46 am

Die poster met Mikmak was niet van Nadorp?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » wo apr 11, 2007 5:32 pm

Rockerduck schreef:Die poster met Mikmak was niet van Nadorp?

Volgens mij niet... maar ik kan het natuurlijk mis hebben! Het zag er zeg maar niet 100% 'Nadorp' uit =P Ik moet hem nog eens goed bekijken.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Michiel P » wo dec 24, 2008 11:22 pm

Henrieke schreef in dit topic:

Achterkantstrips van Gerben Valkema, dat zou ik nou leuk vinden ;)

Prima, maar wie moet er dan al die mooie voorkanten tekenen? Dat moet jij dan maar doen, vind ik. En heb je ondertussen al eens een strip getekend? Wordt wel tijd, hoor. ;)

Heeft Gerben Valkema al een eigen topic? Hij maakt goede covers, maar tot nu toe nog maar één stripverhaal (de strip bij de James Bond-prijsvraag). Hoe zit dat eigenlijk? Een goede covertekenaar is niet automatisch een goede striptekenaar. En sommige tekenaars tekenen niet mooi genoeg voor een cover. Het is veelzeggend dat Freddy Milton en Sander Gulien nog nooit een voorplaat hebben mogen tekenen.

Sommige voorplaten van Gerben springen er echt uit. Hij heeft er een paar voor de Extra getekend waarvan ik zéker wist dat ze van Jippes waren. Niet dus. :o Hij kan echt erg goed tekenen.

Afbeelding

Afbeelding

Ter vergelijking eentje van Jippes. Ziet er iemand het verschil nog? Ik niet. Waar zit hem dat nou in? Complexiteit en compositie, denk ik. We mogen in onze handjes knijpen met die Valkema.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » do dec 25, 2008 11:52 pm

Natuurlijk is er een groot verschil tussen de tekeningen van Jippes en Valkema! Het grootste verschil zit in ogen en snavels. Jippes' snavels zijn groter en lopen aan de zijkant van het eendenhoofd niet vloeidend, maar abrupt af, vaak zelfs overdreven scherp. Valkema tekent deze kleiner en vloeiender.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Hidde » vr jan 28, 2011 8:42 pm

De laatste tijd zie ik Gerben Valkema niet zo vaak meer op de voorplaat, de laatste keer was in DD 2010-24. Waar ik hij gebleven?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft


Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron