Sander Gulien

Berichtdoor Rubberduck » za dec 19, 2009 2:19 am

En jullie vragen je af waarom de redactie McDrake links laat liggen. (Of op de hak neemt met 'McFlikkie'!) :lol:
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » za dec 19, 2009 2:47 am

Zo zo.. harde taal heren.. Ik vind Guliens werk ook niet altijd even mooi, maar ik vind het een stuk leuker om te zien dan een doorsnee Deens verhaal. Ik krijg daar een Comicup gevoel bij, alsof er strenge regels zijn om vooral maar niet te laten zien dat er meerdere tekenaars zijn. En dat vind ik een beetje zielloos.
Ik heb de Katrien Pocket niet gelezen, of andere pockets die onlangs zijn verschenen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ei » zo dec 20, 2009 5:48 pm

Duckfan van Down Under schreef:Als ik berichten als deze lees, zit ik met smart te wachten op de dag dat Ome Troep de AOW ingaat en de hele inboedel meeneemt. Dat er dan een nieuwe, frisse hoofdredacteur komt die het hele zooitje grijsachtige bejaarden opruimt en ze in het Gansdorp bejaardentehuis dumpt.

Alleen als je "berichten als deze" leest? :) Het gaat om wat jij zélf van (in dit geval) het werk van Gulien vindt.

Rubberduck schreef:En jullie vragen je af waarom de redactie McDrake links laat liggen. (Of op de hak neemt met 'McFlikkie'!) :lol:

Alles liever dan laf hielenlikken. Ei houdt niet van liegen. Ei durft z'n mening te zeggen. Zelfs al zou dit betekenen, dat Oom Thom en zijn trawantjes de pest aan Ei hebben gekregen.
Een redactie die hoog van de toren blaast en ondertussen zulk prutswerk als zo'n Gulien-verhaal alflevert, die mag best met harde taal aangepakt worden.

Als je striptekenaar wil worden, lever dan goed werk af. Er is niemand die Gulien dwingt te tekenen. Als blijkt dat hij na maar liefst 15-20 jaar nog steeds een zorgenkindje is, waarom kiest hij dan geen ander werk? Anderen hebben aan 1 jaar proeftijd genoeg.
Ei zou ook wel striptekenaar willen worden, of vliegtuigpiloot, maar daarvoor moet je wel kundig zijn. Anders zou je een beroep uitoefenen waarin je telkens faalt.

McDuck Menu schreef:Zo zo.. harde taal heren.. Ik vind Guliens werk ook niet altijd even mooi, maar ik vind het een stuk leuker om te zien dan een doorsnee Deens verhaal. Ik krijg daar een Comicup gevoel bij, alsof er strenge regels zijn om vooral maar niet te laten zien dat er meerdere tekenaars zijn. En dat vind ik een beetje zielloos.

Wat is een "doorsnee Deens verhaal"? Ei vindt het Deense tekenwerk in bijvoorbeeld Donald Duck Extra 2009-13 mooi, levendig en vakkundig gedaan. Daar kan Gulien niet aan tippen.
Ook vindt Ei het tekenwerk van Comicup vele malen beter dan dat van Gulien. Je wilt toch een vakman als Bernado niet gaan vergelijken met Gulien? En hoezo strenge regels "om vooral maar niet te laten zien dat er meerdere tekenaars zijn"? Bernado heeft een typisch eigen stijl.

Ei vindt juist het werk van Gulien zielloos. Gulien's pen is zo verkrampt, dat de creativiteit niet kan doorstromen. Je ziet geen werk van iemand die lekker heeft getekend. Je ziet werk van iemand die zwoegt en ploetert, plaatje na plaatje, verhaal na verhaal. Er zit geen leven in.
Zou Gulien aangenomen worden bij Egmont, de Italianen of Comicup?

McDuck Menu schreef:Ik heb de Katrien Pocket niet gelezen, of andere pockets die onlangs zijn verschenen.

Vergelijk het tekenwerk van Gulien eens met het tekenwerk in Katrien pocket 1. Kijk en vergelijk. Die Italianen lopen rondjes om de puffende en zwoegende Gulien heen.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor DuckBoy » zo jun 06, 2010 4:02 pm

Ik was vroeger nooit zo onder de indruk van het werk van Gulien. Zijn tekeningen vond ik heel erg slordig en niet mooi. Maar vanaf eind 2009 levert Gulien super mooie avonturen verhalen af in het weekblad. Ik vind het een vooruitgang dat er weer lekker lange avontuurlijke verhalen in het weekblad staan.

Leuke verhalen vond ik:

Het geheim van de Vesuvius:
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+27090
19 pagina's

Het goud van de zwijgende zwijnen:
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+29033
19 pagina's

Het kerstdiner:
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+28215
17 pagina's

De ridder van de zilte zee:
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+28061
14 pagina's

De piramide van Oesimare
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+27201
16 pagina's

De zware schoffies
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+26065
15 pagina's
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Hidde » za dec 04, 2010 4:17 pm

Afbeelding

Dit is een scenario schets van Frank Jonker. Deze heeft Gulien getekend.(waar dit topic over gaat.) Dat verhaal kwam in DD nr. 40 2010. Wat mij een klein beetje opvalt, Gulien heeft Loebas niet getekend. Is dat zo omdat hij Loebas niet kan tekenen of omdat hij toch niet in het verhaal meespeeld?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Bruno » za dec 04, 2010 4:30 pm

Hidde schreef:http://4.bp.blogspot.com/_a91PPgAUcns/TKjNg0nqk7I/AAAAAAAACSI/0OT-AkiLQf4/s1600/Donald+Duck0001.jpg

Dit is een scenario schets van Frank Jonker. Deze heeft Gulien getekend.(waar dit topic over gaat.) Dat verhaal kwam in DD nr. 40 2010. Wat mij een klein beetje opvalt, Gulien heeft Loebas niet getekend. Is dat zo omdat hij Loebas niet kan tekenen of omdat hij toch niet in het verhaal meespeeld?

Hahaha! Toen ik dit zag dacht ik ook juist: ik zou die Loebas er niet in tekenen. Ik denk dat het niet is omdat hij Loebas niet KAN tekenen.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Hidde » za dec 04, 2010 9:04 pm

Ik heb nog nooit een verhaal gezien dat Gulien getekend heeft dat met Loebas is.
Ik ga het even checken. http://coa.inducks.org/simp.php?d1=Loeb ... pg=&kind=n Nou, hij heeft toch twee verhalen met Loebas.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Hidde » ma jan 17, 2011 7:30 pm

Waarom noemen jullie Gulien altijd ''Sander-met-de-korte-armpjes''?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Rubberduck » zo jan 23, 2011 1:11 am

Hidde schreef:Waarom noemen jullie Gulien altijd ''Sander-met-de-korte-armpjes''?

Volgens mij komt die term (oorspronkelijk) van Michiel P. Het verwijst naar het feit dat vrijwel alle stripfiguren die Gulien tekent (of tenminste alle bijfiguren) verhoudingsgewijs te korte armen hebben. Dat deed ik in in de tekenles ook altijd fout, maar dat was in 5 vwo en volgens mij wordt Gulien verondersteld een professionele tekenaar te zijn!!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo jan 23, 2011 3:06 pm

Rubberduck schreef:
Hidde schreef:Waarom noemen jullie Gulien altijd ''Sander-met-de-korte-armpjes''?

Volgens mij komt die term (oorspronkelijk) van Michiel P. Het verwijst naar het feit dat vrijwel alle stripfiguren die Gulien tekent (of tenminste alle bijfiguren) verhoudingsgewijs te korte armen hebben. Dat deed ik in in de tekenles ook altijd fout, maar dat was in 5 vwo en volgens mij wordt Gulien verondersteld een professionele tekenaar te zijn!!

nou...... dat heb ik wel weer gemerkt in de dd 04-2011
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Bruno » zo mei 08, 2011 11:26 pm

Gulien blijft me keer op keer verbazen! Tekent hij nog andere dingen behalve Donald Duck? Is hij full-time tekenaar? Ik bedoel, heeft hij nog een opleiding gedaan of is Donald Duck tekenen het enige wat hij ooit heeft gedaan?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor McDuck Menu » ma mei 09, 2011 12:06 am

Volgens mij tekent hij ook voor Jan Jans en de Kinderen, of de Jan Kruis studio of iets dergelijks, maar ik weet het niet zeker.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Michiel Q » di mei 10, 2011 9:40 pm

McDuck Menu schreef:Volgens mij tekent hij ook voor Jan Jans en de Kinderen, of de Jan Kruis studio of iets dergelijks

Vandaag het nieuwste "Jan, Jans"-album even doorgebladerd in de supermarkt. En ja hoor, sommige pagina's waren bedroevend lelijk getekend. :)

(Niet dat ik de hand van Gulien erin herkende, dus het kàn 'n ander zijn.)
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor MatroosDuck » za jun 25, 2011 10:49 am

De bekende Donald Duck-striptekenaar Sander G. is door de politierechter in Middelburg veroordeeld voor ontucht op internet. De 32-jarige striptekenaar bedreigde minderjarige meisjes via de telefoon. Daarnaast viel hij meisjes lastig met grove, seksueel getinte scheldpartijen en deed hij hen oneerbare voorstellen en stripte hij naakt voor de webcam. Hij kende de drie 15- en 16-jarige tienermeisjes via zijn school en zocht hen op via het chatprogramma MSN Messenger.

De 32-jarige G. heeft veel fans, omdat hij een van de meest talentvolle striptekenaars van Nederland is. Zo tekent hij de Nederlandse strips van Donald Duck, Katrien, Kwik Kwek en Kwak en oom Dagobert.



Raad van Donald: "Pas op voor mijn striptekenaar"
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor MatroosDuck » za jun 25, 2011 10:49 am

Dit is wel al een bericht uit 2006,maargoed.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron