Sander Gulien

Berichtdoor De steenrijke eend » di jan 02, 2007 9:04 am

Hier kan je alles kwijt over Sander Gulien!
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Rockerduck » do jan 04, 2007 3:20 am

Ik vind Gulien helemaal niet zo'n goede tekenaar. Slecht zelfs, om eerlijk te zijn. In het begin dacht ik dat zijn tekeningen er veelbelovend uit zagen, maar hij heeft de belofte niet ingelost. Sommige van zijn eerste strips leken erg op die van Jippes. Dat werk zag er mooi uit, maar zijn recente werk vind ik belabberd.

Mijn grootste bezwaar is dat de Ducks van Gulien veel te stijf zijn. Er zit geen enkele beweging in. Ook beweging suggereren gaat hem slecht af. Hij probeert dit op te lossen door een overdaad aan streepjes, maar dit geeft het geheel alleen maar een lelijker uiterlijk. Bovendien zijn de Ducks vaak niet proportioneel getekend. De voeten en vooral de snavels zijn vaak veel te groot. Vooral bij Dagobert valt dit op, die bij Gulien dan ook nog gigantische bakkebaarden krijgt.

Gulien is ook niet goed in het uitdrukken van emoties. Vaak moet hij het hebben van weer die eeuwige strepen om iets te benadrukken. Het gevoel komt niet over. Zijn bijfiguren zijn eentonig en missen karakter. Vooral Bolderbast vind ik in dat opzicht vreselijk.

Nee, ik ben geen fan.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rubberduck » do jan 11, 2007 2:26 am

Wel lullig dat men bij de redactie van Donald Duck net doet alsof Sander Gulien niet bestaat en ook nooit heeft bestaan. Hij wordt niet genoemd op de website bij 'tekenaars', terwijl zelfs tekenaars die al jaren niet meer voor de Nederlandse Duck werken of zelfs al overleden zijn (Lukacs) wel genoemd worden.
http://www.donaldduck.nl/zolder/tekenaars

Ook op de pagina over de 'geschiedenis' van het blad worden alle Nederlandse auteurs uit heden en verleden genoemd, behalve onze geliefde Sander G.
http://www.donaldduck.nl/zolder/geschiedenisweekblad
Rubberduck
 

Berichtdoor De steenrijke eend » do jan 11, 2007 9:28 am

Rockerduck schreef:Ik vind Gulien helemaal niet zo'n goede tekenaar. Slecht zelfs, om eerlijk te zijn. In het begin dacht ik dat zijn tekeningen er veelbelovend uit zagen, maar hij heeft de belofte niet ingelost. Sommige van zijn eerste strips leken erg op die van Jippes. Dat werk zag er mooi uit, maar zijn recente werk vind ik belabberd.

Mijn grootste bezwaar is dat de Ducks van Gulien veel te stijf zijn. Er zit geen enkele beweging in. Ook beweging suggereren gaat hem slecht af. Hij probeert dit op te lossen door een overdaad aan streepjes, maar dit geeft het geheel alleen maar een lelijker uiterlijk. Bovendien zijn de Ducks vaak niet proportioneel getekend. De voeten en vooral de snavels zijn vaak veel te groot. Vooral bij Dagobert valt dit op, die bij Gulien dan ook nog gigantische bakkebaarden krijgt.

Gulien is ook niet goed in het uitdrukken van emoties. Vaak moet hij het hebben van weer die eeuwige strepen om iets te benadrukken. Het gevoel komt niet over. Zijn bijfiguren zijn eentonig en missen karakter. Vooral Bolderbast vind ik in dat opzicht vreselijk.

Nee, ik ben geen fan.

Gulien vind ik persoonlijk zelfs slechter dan Vicar.
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jan 11, 2007 11:00 am

Ik vind Vicar zeker niet slecht tekenen, hoor.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor mcprul » di feb 06, 2007 1:20 pm

Rubberduck schreef:Wel lullig dat men bij de redactie van Donald Duck net doet alsof Sander Gulien niet bestaat en ook nooit heeft bestaan. Hij wordt niet genoemd op de website bij 'tekenaars', terwijl zelfs tekenaars die al jaren niet meer voor de Nederlandse Duck werken of zelfs al overleden zijn (Lukacs) wel genoemd worden.

Zou hij dat zelf nog wel willen?
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Luuuuk » vr maart 02, 2007 6:01 pm

Gulien tekent Bolderbast altijd zo raar.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rockerduck » za maart 03, 2007 2:48 am

Gulien tekent Bolderbast altijd zo lelijk, vind ik.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Luuuuk » za maart 03, 2007 12:14 pm

ook de andere hondenkoppen van hem zijn niet om aan te zien. (Bleeghh)
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor mcprul » di maart 27, 2007 6:33 pm

Rockerduck schreef:Ik vind Gulien helemaal niet zo'n goede tekenaar. Slecht zelfs, om eerlijk te zijn.

Slecht vind ik hem niet tekenen, geweldig mooi ook niet. Je moet er van houden. Hij staat denk ik op 9 in mijn top 10. Toch zie ik zijn tekeningen veel liever op de achterkant dan de Comicup met Karel en Clara...
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Luuuuk » di maart 27, 2007 6:51 pm

mcprul schreef:op de achterkant dan de Comicup met Karel en Clara...

Jan Kruse, Maximino Tortajada Aguilar, en Evert Gerardts enzo tekenen de achterkant.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor mcprul » di maart 27, 2007 6:53 pm

Jan Kruse kan niet tekenen. Hij is scenarist.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo maart 28, 2007 12:20 am

Het zal je maar gezegd worden...

Ik vond het laatste verhaal van hem, de grootste Duckstedeling, wel vrij slecht getekend, eigenlijk. Hij gaat achteruit, lijkt het.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor De steenrijke eend » wo maart 28, 2007 6:10 pm

mcprul schreef:Jan Kruse kan niet tekenen. Hij is scenarist.

Evert Gerardts is ook geen tekenaar!
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor mcprul » wo maart 28, 2007 6:30 pm

De steenrijke eend schreef:Evert Gerardts is ook geen tekenaar!

Jawel hoor, maar geen Duck-tekenaar;

http://members.aol.com/ggdvs/index.html :)
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Volgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron