Ahmad Resh

Ahmad Resh

Berichtdoor Oom Paspasu » di dec 29, 2015 1:40 am

Ahmad Resh heeft de scenario's voor twee in 2015 gepubliceerde verhalen geschreven. We hopen in 2016 meer van hem te zien.

Een dag zonder DagoCo/(G)een dag zonder
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+2013-298

Dus Dagobert is de schurk achter de verpakkingsindustrie, verantwoordelijk voor gigantische milieuvervuiling?

In principe een leuk verhaal, maar op een aantal punten kon de opbouw beter:
-Donald en Dagobert sluiten eerst een weddenschap af (1.5, waar ze niet te zien zijn), pas wanneer ze begonnen zijn, bepalen ze de regels (2.1).
-Als tweede "product" dat Donald moet zien te ontwijken, is er het zebrapad, geschilderd door Dagopaint B.V. Dat het lopen over een zebrapad ook gebruik maken van een product is, kan alleen doordat er een bordje bij staat, wat je in het echt nooit zult hebben. Tenslotte kunnen de stoeptegels ook van Dagoberts makelarij zijn en de weddenschap mag niet onmogelijk worden. Het zebrapad is absurd en moet juist daarom zeker gebruikt worden, maar naar mijn mening niet als tweede. De absurditeit moet worden opgebouwd.
-Het moment waarop Donald het noodlottige product koopt, is buiten het verhaal gelaten. Dat is jammer.

Een ander puntje van kritiek: Donald gaat niet naar huis, omdat zijn huis van Dagobert is, maar hij huurt het ook wanneer hij er niet is en heeft het in gebruik door er z'n spullen te bewaren. Ik had de kwestie liever buiten het verhaal gehouden.

(Opmerking over het tekenwerk: Is het een winkelcentrum of een gevangenis? Wat gedacht van een parkeerplaats?)

Droom of nachtmerrie
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+2013-348

De plot van het verhaal (hoofdpersoon is ergens mee bezig, stoot zijn hoofd, krijgt een droom, wordt wakker en gaat verder met zijn bezigheid, maar nu op een tegengestelde, irrationele manier) hebben we al veel vaker gezien, maar nog niet op deze manier toegepast. Dit zorgt toch voor een origineel en leuk Midas-verhaal. Het plaatje van de boerende wolf hebben we altijd al eens willen zien. Elke pagina eindigt met een cliffhanger. Goed uitgevoerd!

(Opmerking over het tekenwerk: Redelijk goed, maar op 1.7 zit Knar aan zijn fluit te ruiken terwijl het volgens mij de bedoeling is dat hij erop speelt.)
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron