Michel Nadorp

Berichtdoor De steenrijke eend » di jan 02, 2007 9:05 am

Hier kun je alles kwijt over Michel Nadorp
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Rockerduck » vr feb 23, 2007 3:11 am

Michel Nadorp heeft vroeger wel eens stripverhalen getekend (er is een album uit de serie 'de grappigste avonturen' aan hem gewijd) maar hij doet vooral de voorplaten voor veel Disney-uitgaven, waaronder Donald Duck, Donald Duck Extra en alle voorplaten van de Pockets.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcprul » vr maart 23, 2007 5:43 pm

Hij heeft hele mooie strips getekend. De eenden zijn meestal iets minder (maar wel veel beter dan Vicar) en de achtergronden en bijfiguren zijn erg mooi.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor DuckBoy » vr jun 26, 2009 12:43 pm

Zijn voorkanten zijn om van te smullen!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor mcDuck King » vr jun 26, 2009 12:59 pm

mcprul schreef:Hij heeft hele mooie strips getekend. De eenden zijn meestal iets minder (maar wel veel beter dan Vicar) en de achtergronden en bijfiguren zijn erg mooi.

Wat is er toch zo slecht aan Vicar!
Michel Nadorp heeft inderdaad mooie en grappige covers gemaakt, hij deed ook affentoe bij strips een aantal plaatjes bewerken.
Maar hij is zo goed met die covers, niemand kan dat beter, ja misschien Daan Jippes (Ik tel alleen de Nederlandse Duck tekenaars mee) maar dat ook maar affentoe.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor DuckBoy » vr jun 26, 2009 4:08 pm

Met vicar is veel mis. Misschien ben ik te negatief over hem maar ik ga nu een aantal punten vertellen waardoor ik hem niet goed vind.

1. Eenzijdige verhalen, Donald in de ruimte, Donald gaat achter de zware jongens aan.
2. Normaal (saai) tekenwerk, Zijn tekenwerk is normaal maar dat is juist jammer. De kracht van onder andere Barks, Rosa en Mau Heymans is dat ze een verhaal leuk kunnen maken met achtergrond grapjes. Ik heb nog nooit een leuk (als ze er al zijn) achtergrond grapje van Vicar gezien.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Ei » vr jun 26, 2009 11:35 pm

Over Vicar en de Vicar Studio zijn andere topics:

Vicar
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=31

Vicar Studio
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=984
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor DuckBoy » vr jun 26, 2009 11:41 pm

Ei schreef:Over Vicar en de Vicar Studio zijn andere topics:

Vicar
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=31

Vicar Studio
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=984

Weet ik maar mcduck king zeurt in ieder topic over zijn vicartje zeer irritant!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Ei » za jun 27, 2009 12:02 am

DuckBoy schreef:Weet ik maar mcduck king zeurt in ieder topic over zijn vicartje zeer irritant!

McDuck King reageerde, hier in dit topic, kort op een bericht van McPrul. ("Wat is er toch zo slecht aan Vicar!") Om vervolgens direct on-topic te gaan over Michel Nadorp.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor mcDuck King » za jun 27, 2009 8:08 am

DuckBoy schreef:Weet ik maar mcduck king zeurt in ieder topic over zijn vicartje zeer irritant!

En jij blijft maar ophoesten dat Rosa een goede tekenaar is, hij verpest bijna elk Barks verhaal en dan vind je hem nog een goede tekenaar, jij bent de raarste kwal die ik ken!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor DuckBoy » za jun 27, 2009 6:49 pm

Zoals ik al eerder heb gezegt in het topic over Daan Jippes, ben ik niet meer zo'n fan van Rosa. Ik heb trouwens helemaal niet zo vaak gezeurd over Rosa. Ik ken twee topics waarin ik iets heb gezegt over zijn klasse. Dat was jou'n topic De beste tekenaar en in het topic top 10 tekenaars. Trouwens als je naar mijn laatste top 10 kijkt (ik verander over het algemeen snel van menig) staat Rosa niet meer eerste maar vierde!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Ei » za jun 27, 2009 7:43 pm

Laten we het weer over Michel Nadorp hebben!
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor DuckBoy » za jun 27, 2009 10:04 pm

Sorry ei, maar ik wist niet waar ik mijn discussie met McDuck king anders kon uitpraten :/ . Nadrops zijn strips vind ik trouwens minder daz ijn voorplaten
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor mcDuck King » zo jun 28, 2009 7:51 am

DuckBoy schreef:Sorry ei, maar ik wist niet waar ik mijn discussie met McDuck king anders kon uitpraten :/ . Nadrops zijn strips vind ik trouwens minder daz ijn voorplaten

Precies, zijn strips zijn vervangbaar. Maar zijn voorplaten is gewoon goud.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Re: Michel Nadorp

Berichtdoor Hidde » zo mei 06, 2012 5:29 pm

Uit het topic: 'Werken terwijl je slaapt, een idee voor een verhaal'

Michiel Q schreef:Bij Nadorp zie je telkens dezelfde laffe onafgewerkte handjes.

Kan je een voorbeeld geven. Ik vind dat Michel Nadorp juist mooie handen tekent.

(Ik dacht dat het handiger was om hier de discussie voort te zetten i.p.v. het oorspronkelijke topic).
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Volgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron