Mark de Jonge

Berichtdoor De steenrijke eend » wo jan 03, 2007 12:50 pm

Hier kan je alles kwijt over Mark de Jonge
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Rockerduck » zo jan 07, 2007 9:45 pm

Vreselijk ondergewaardeerd. Kreeg pas geleden twee albums aan zich gewijd in Nederland: '50 smakelijke schranspartijen van Gijs Gans' (hoewel af en toe met een andere tekenaar tussendoor) en 'De grappigste avonturen van Donald Duck, Nr. 8'.

Ik vind Mark de Jonge één van de beste Nederlandse tekenaars ooit. Ik geloof dat-ie zelfs op nr. 3 of 4 staat in mijn top 10. Zijn Ducks zijn veel ronder en voller dan normaal, maar niet zo erg dat het storend is. Een verademing om te zien naast de veel te iele Ducks van Mau Heymans van de afgelopen jaren. Vooral zijn Gijs Gans is voortreffelijk. Jammer dat De Jonge al jaren niet meer voor Donald Duck werkt. Hij zou het niveau van het blad omhoog kunnen krikken.

Lambiek over Mark de Jonge:
http://lambiek.net/artists/j/jonge_mark-de.htm
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jan 08, 2007 3:53 am

De Gijs Gans strips op de achterkant zijn inderdaad erg goed!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Luigi » za jan 20, 2007 4:01 pm

Oei, ik heb even gekeken, en ik heb helemaal niks van de Jonge! Moet ik toch eens zoeken.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor mcprul » ma mei 14, 2007 3:40 pm

Mark de Jonge is een goede tekenaar. Tot 1992 tekende hij Duck-strips. Daarvoor (rond 1986, voor Gerard Leever) verzorgde hij de plaatjes bij de moppentrommel. Dat waren van die clowntjes met oranje haar.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Rockerduck » di jul 24, 2007 1:46 am

Interview met Mark de Jonge (Disney Nieuws):
http://usr.klumpke.mine.nu/donaldduckne ... 31#more-31

Uit het interview:

Ik werd dus van de uitgevers naar het bedrijfsleven gezogen vanaf 1996. Toen was er gewoon geen tijd meer voor Donald. Nu zou ik eigenlijk wel weer graag Donald en Dagobert strips maken. Maar ik heb geen idee of er wel weer een plekje voor me is. ‘Opgestaan’ is misschien wel ‘plaatsje vergaan’.”

Zonde hoor, dat hij puur uit tijdgebrek is gestopt met Donald Duck. Ik vond hem altijd zo goed. Als hij weer aan de slag zou willen bij het Weekblad, zou de redactie wel heel dom zijn als ze hem niet weer direct aan zouden nemen. Mark de Jonge terug in het Weekblad zou in ieder geval betekenen dat ik de Duck weer vaker zou gaan kopen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DuckBoy » vr jun 26, 2009 12:48 pm

Ik vond zijn gijs gans album in de 50 reeks echt voortreffelijk! Ik ga kijken als in mijn kast meer van hem kan vinden.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor mcDuck King » vr jun 26, 2009 1:01 pm

Mark de Jonge, Mark de Jonge... Ik vi9nd zijn strips algemeen overzichtelijk, en toch opgevuld. Het is rustig en bewegend. van mij part een 6,7.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor DuckBoy » vr jun 26, 2009 4:01 pm

Een 8.3
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)


Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten