Ben Verhagen

Berichtdoor De steenrijke eend » wo jan 03, 2007 12:51 pm

Hier kan je alles kwijt over Ben Verhagen
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor De steenrijke eend » do jan 04, 2007 8:15 am

Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Rockerduck » do jan 04, 2007 10:53 pm

Eén van mijn favoriete tekenaars. Jammer dat hij al een heel aantal jaren niet meer tekent voor de Donald Duck. Zijn Ducks waren wel heel afwijkend van de gebruikelijke stijl, maar dat vond ik nooit erg. Hij tekende meestal lange avonturenverhalen. Ik vond de combinatie van zijn tekenwerk met het schrijfwerk van Jan Kruse altijd uitmuntend. Ik herinner me vooral het verhaal 'In het voetspoor van Jules Verne'. Zou het kunnen dat dat het langste Nederlandse Duck-verhaal ooit is?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor De steenrijke eend » vr jan 05, 2007 10:14 am

Rockerduck schreef:Eén van mijn favoriete tekenaars. Jammer dat hij al een heel aantal jaren niet meer tekent voor de Donald Duck. Zijn Ducks waren wel heel afwijkend van de gebruikelijke stijl, maar dat vond ik nooit erg. Hij tekende meestal lange avonturenverhalen. Ik vond de combinatie van zijn tekenwerk met het schrijfwerk van Jan Kruse altijd uitmuntend. Ik herinner me vooral het verhaal 'In het voetspoor van Jules Verne'. Zou het kunnen dat dat het langste Nederlandse Duck-verhaal ooit is?

Hoelang is dat verhaal?
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Rockerduck » za jan 06, 2007 12:38 am

'In het voetspoor van Jules Verne' telt 39 pagina's:
http://coa.inducks.org/story.php/x/H+87006
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcprul » za jan 06, 2007 7:55 pm

Afbeelding

Inderdaad afwijkend. Niet lelijk. Lijkt een heel klein beetje op een strip uit beginperiode Mau Heymans.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo jan 07, 2007 3:10 am

mcprul schreef:http://outducks.org/webusers/webusers/2005/05/us_dda_019b_001.jpg

Inderdaad afwijkend. Niet lelijk. Lijkt een heel klein beetje op een strip uit beginperiode Mau Heymans.

Nou, nee, dan kijk je niet echt goed.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor ????? » zo jan 07, 2007 10:27 am

Ik vind dit echt lelijk getekend.
?????
 

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jan 08, 2007 3:42 am

Heeft wel wat. Weer eens wat anders en het verhaal is positief bekend bij me.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor De steenrijke eend » vr jan 26, 2007 8:40 am

Katrien op plaatje 4 is lelijk.
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Stalo » ma feb 05, 2007 2:57 am

De steenrijke eend schreef:Katrien op plaatje 4 is lelijk.

Niet meeeens.. Verhagen is een der beste DDtekenaarsNL ooit. Jammer dat hij zijn stufpijpje aan Maarten (Janssens) heeft geschonken. Hoewel ook die er wat van kan. Tekent helaas slechts covers en zo.
Stalo
 

Berichtdoor De steenrijke eend » ma apr 23, 2007 3:51 pm

Rockerduck schreef:Ik herinner me vooral het verhaal 'In het voetspoor van Jules Verne'. Zou het kunnen dat dat het langste Nederlandse Duck-verhaal ooit is?

Jammer,Rockerduck.Ik ben er net achter gekomen dat het Gulbransson verhaal 'De tijger van de Bengalen' langer is.Die telt namelijk 40 pagina's! :P
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor mcprul » ma apr 23, 2007 3:53 pm

Stalo schreef:Jammer dat hij zijn stufpijpje aan Maarten (Janssens) heeft geschonken.

Wat heeft Verhagen dan met Janssens te maken?
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor DubbelD » wo mei 26, 2010 11:42 pm

Verhagen is inderdaad een van de beste Nederlandse tekenaars geweest. En, zoals al eerder gezegd, is het verhaal 'In het voetspoor van Jules Verne' een klassieker. Jammer dat hij weg is.
DubbelD
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 4:05 pm

Berichtdoor Ui » vr okt 14, 2011 3:23 pm

Stalo schreef:Verhagen is een der beste DDtekenaarsNL ooit. Jammer dat hij zijn stufpijpje aan Maarten (Janssens) heeft geschonken.

Stufpijpje? Een grotere waarschuwing tegen schadelijkheid van drugs is voor Ui haast niet denkbaar. Blijkbaar zorgen drugs voor rubberen handen die papperige, vervormde eenden produceren. (snotter)
Overigens de tweede Nederlandse Disney-tekenaar die Ui in verband gebracht ziet worden met blowen. Terwijl blowen verre van de Barks-mentaliteit staat.

Neem als voorbeeld de openingspagina van het door Jan Kruse geschreven 'Graniet van Nevelingen'.
http://coa.inducks.org/s.php?c=H+88069
Wat zijn dit voor eenden? Of zijn het ganzen, gezien de snavels? Zelfs met de pupillen heeft Verhagen moeite. Duckstad door de ogen van een stufroker? Hoe psychedelisch. (snik)

Om maar te zwijgen over het vlakke "inktwerk". Carl Barks is in 1994 hopelijk niet te lang verveeld met dergelijke troep.
Nee, men kan in dit soort (on)gevallen beter maar zwijgen over stufpijpjes.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Volgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron