Vragen aan redactie-leden

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo mei 25, 2011 9:02 pm

Misschien ben ik wel Don Rosa...
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo mei 25, 2011 9:16 pm

ja, en ik carl barks

xd
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » wo jun 01, 2011 1:24 pm

Een Boomerang-ansichtkaart bevat een zeldzaam Mau Heymans-verhaaltje, dat nergens anders in Nederland is gepubliceerd. Op Inducks heet het 'Rekensom'.
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+93213
http://outducks.org/webusers/webusers/2009/01/fi_aa1998_41i_001.jpg

Omschrijving, zoals vandaag gestuurd naar Inducks:
In the Boom-gag, Donald helps the nephews with their homework. They have to calculate how long it took a guy named Jopie, to walk from (let's say) Duckburg to Goosetown. Donald brags it's just a simple sum. But he ends up walking from Duckburg tot Goosetown for real, in order to get the correct answer. He gnarls something like: "Als ik die Jopie te pakken krijg, is hij nog niet jarig!" (Which roughly translates as: "If I can get my hands on that Jopie, he won't be happy.")

Zal dit verhaaltje ooit verschijnen in Donald Duck Weekblad en/of een album? (snik) Ui vindt het een vergeten klassieker. Eén van Mau en Kirsten's beste grappen.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bas » vr jun 10, 2011 2:01 am

Bruno schreef:Al die Dagobert-albums zijn zo leuk. Zullen ze ooit een herdruk krijgen? Dat is goed voor iedereen! En zo kun je ook mooi de serie in stand houden! Maar dus wel gewoon herdrukken en niet opnieuw ingekleurd en geletterd.

De Dagobert-albums zullen in hun huidge vorm niet herdrukt worden. De Barks-verhalen zijn al in de BV-reeks opgenomen, maar het is niet uitgesloten dat er in de toekomst nog eens wat gebeurt met de Rosa-verhalen.

michel2506 schreef:Hoe ziet de redactie er eigenlijk uit?

Houdt de redactie zich alleen bezig met donald duck, of is er meer een redactie/afdeling die voor een bepaalde categorie bladen verantwoordelijk is?

Men spreekt eigenlijk niet van een grote redactie, maar van het Jeugd-cluster. Hieronder vallen de Disney-uitgaven, maar ook Tina en Zo Zit Dat. En niet iedereen werkt aan elk blad. Zo wordt de DD gemaakt door andere mensen dan de Tina en dat zijn ook niet de mensen die ZZD maken. En er is een aparte afdeling voor de stripboeken en boekenclub.
Al is er wel overlap mogelijk. Zo is marketing en technische eindredactie op veel vlakken overkoepelend en ook bij vormgeving werken mensen aan verschillende bladen. Op de tekenafdeling wordt zowel het Disney-tekenwerk uitgezet, als de (interne) strips voor Tina (Karlijn, Catootje en de Ouders en Nick & Simon). En als redactie helpen we elkaar ook soms een beetje. Zo heeft de Duck-redactie samen met de Tina's gebrainstormd over Nick & Simon strips. Maar over het algemeen heeft iedereen zijn eigen werk :)

Ui schreef:Zal dit verhaaltje ooit verschijnen in Donald Duck Weekblad en/of een album? (snik) Ui vindt het een vergeten klassieker. Eén van Mau en Kirsten's beste grappen.

Deze gag staat in de digitale voorraad, dus zal zeker nog eens in het blad (of een andere uitgave) gepubliceerd worden. Ik zou je alleen niet kunnen vertellen wanneer...
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Berichtdoor Bruno » vr jun 10, 2011 2:11 am

Bas schreef:
Bruno schreef:Al die Dagobert-albums zijn zo leuk. Zullen ze ooit een herdruk krijgen? Dat is goed voor iedereen! En zo kun je ook mooi de serie in stand houden! Maar dus wel gewoon herdrukken en niet opnieuw ingekleurd en geletterd.

De Dagobert-albums zullen in hun huidge vorm niet herdrukt worden. De Barks-verhalen zijn al in de BV-reeks opgenomen, maar het is niet uitgesloten dat er in de toekomst nog eens wat gebeurt met de Rosa-verhalen.

Wordt de BV-reeks wel draaiende gehouden? Er is niks mis met herdrukken en zolang het in de winkels ligt, zijn er genoeg mensen die het kopen voor de lol of als kadootje, die dan weer fan worden van Barks. Het lijkt alsof de BV nu een beetje in een zwart gat terecht is gekomen. Misschien zou het een goed idee zijn gewoon de reeks van voren af aan weer herdrukken, vanaf nummer 1. Donald Duck als Brandweerman. En dan niet opnieuw ingekleurd en geletterd!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bas » vr jun 10, 2011 2:19 am

Bruno schreef:Wordt de BV-reeks wel draaiende gehouden? Er is niks mis met herdrukken en zolang het in de winkels ligt, zijn er genoeg mensen die het kopen voor de lol of als kadootje, die dan weer fan worden van Barks. Het lijkt alsof de BV nu een beetje in een zwart gat terecht is gekomen. Misschien zou het een goed idee zijn gewoon de reeks van voren af aan weer herdrukken, vanaf nummer 1. Donald Duck als Brandweerman. En dan niet opnieuw ingekleurd en geletterd!

De delen die nog voorradig zijn zullen wel aangeboden blijven worden, ja. Herdrukken zit er niet in.
Wat betreft BV... niet opnieuw ingekleurd en geletterd? Ik denk dat je dán juist de nostalgische mensen aanspreekt. De meningen over de combinatie Barks met de moderne Italiaanse inkleuring verschillen. Maar ik vind eigenlijk de veelal bruinige en soms slordige inkleuring van de jaren '70 echt niet meer kunnen. Vooral Donald Duck als fotograaf is hier een heel goed voorbeeld van. Let wel dat dit ook niet de oorspronkelijke kleuren zijn.
Degenen die geïnteresseerd in de oorspronkelijke inkleuring van Dell/Western zijn meer gebaat bij de op handen zijnde heruitgave van Fantagraphics, en niet bij een publieksreeks als BV.
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Berichtdoor Bruno » vr jun 10, 2011 2:28 am

Waarom zit herdrukken er niet in? Ik vind inderdaad de nieuwe inkleuring vaak een erg fel (en daardoor een beetje smakeloos). De nieuwe lettering (die ook in het hekkensluiteralbum zit) is niet erg mooi. Dan heb ik liever de weekbladletter dan die nieuwe 'geschreven ogende' letter. De oude handgeschreven letter is het mooist.

Fantagraphics ga ik zeker aanschaffen, al is het maar voor de kleuren, maar:

Ik zeg dit niet omdat ik de BV-reeks incompleet heb ofzo, maar ik wil zo graag dat het in de schappen ligt en dat mensen het kunnen kopen. Nu is het redelijk onbereikbaar. Zo leren mensen Barks nooit kennen.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bas » vr jun 10, 2011 2:37 am

Bruno schreef:Waarom zit herdrukken er niet in? Ik vind inderdaad de nieuwe inkleuring vaak een erg fel (en daardoor een beetje smakeloos). De nieuwe lettering (die ook in het hekkensluiteralbum zit) is niet erg mooi. Dan heb ik liever de weekbladletter dan die nieuwe 'geschreven ogende' letter. De oude handgeschreven letter is het mooist.

Fantagraphics ga ik zeker aanschaffen, al is het maar voor de kleuren, maar:

Ik zeg dit niet omdat ik de BV-reeks incompleet heb ofzo, maar ik wil zo graag dat het in de schappen ligt en dat mensen het kunnen kopen. Nu is het redelijk onbereikbaar. Zo leren mensen Barks nooit kennen.

Herdrukken zit er niet in omdat de vraag naar die albums niet groot genoeg is. Dat was immers de reden dat de reeks gestopt is...
Er is inderdaad een andere letterstudio voor de albums dan voor het weekblad. Toch vind ik de nieuwe lettering mooier dan de blokletters uit de oorspronkelijke albums. Nou moeten we bij herdruk sowieso opnieuw letteren door nieuwe spelling en de gulden/euro kwestie.
En qua herdruk van de BV reeks spelen de kosten van het digitaliseren ook mee. Ik hoop dat we deze ooit allemaal voorradig hebben.

Ik kan je overigens ook de recente Fantagraphics bundeling van Gottfredson's Mickey Mouse aanraden. Schitterende uitgave!
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Berichtdoor Bruno » vr jun 10, 2011 2:44 am

Heeft Lambiek 'm al?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bas » vr jun 10, 2011 3:26 am

Dat zal ik je morgen pas kunnen vertellen, als ik daar weer zit.

Maar ik heb 'm zelf inmiddels wel en hij is schitterend!
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Berichtdoor Bruno » vr jun 10, 2011 3:35 am

Neem hem anders mee! Hehehe
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jun 10, 2011 9:01 am

Dus Donald Duck redacteurs hebben meegedacht over Nick & Simon strips!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jun 10, 2011 7:28 pm

Bas schreef:[Fantagraphics' Gottfredson Library]Maar ik heb 'm zelf inmiddels wel en hij is schitterend!

Eindelijk iemand anders gevonden die die uitgave ook heeft! Ik ben het helemaal met je eens. :) Al vond ik het jammer om "Death Valley" zo gauw terug te zien, want die las ik vorig jaar nog in "85 jaar Boris Boef".
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bruno » vr jun 10, 2011 7:31 pm

Ja, die Amerikanen hadden wel even rekening kunnen houden met die eenmalige Nederlandse uitgave over Boris Boef. Niet echt attent van ze moet ik zeggen.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » vr jun 10, 2011 10:24 pm

Bas schreef:
Ui schreef:[H 93213] Zal dit verhaaltje ooit verschijnen in Donald Duck Weekblad en/of een album? (snik) Ui vindt het een vergeten klassieker. Eén van Mau en Kirsten's beste grappen.

Deze gag staat in de digitale voorraad, dus zal zeker nog eens in het blad (of een andere uitgave) gepubliceerd worden. Ik zou je alleen niet kunnen vertellen wanneer...

Dank voor het antwoord!
Is er ook kans dat Mau's reclameman-verhaal uit 2004, over BellSnell (of zoiets), zal verschijnen in het Weekblad? Het verhaal is in Nederland alleen verschenen in een uitgave voor adverteerders.
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+24043
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron