Vragen aan redactie-leden

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo feb 28, 2010 3:39 pm

Waarom zijn er maar 4 Treasures DVD's uitbegracht in het Nederlands? Prachtige serie! Zitten filmpjes bij die ik altijd al heb willen zien! En toen ontdekte ik YouTube...
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo feb 28, 2010 3:41 pm

Ferdi F schreef:
Duckfan van Down Under schreef:En hebben jullie ook Western uitgaven (US, 1948-1984)?

Ja, maar lang niet allemaal.

Laat ik het zo stellen. Wat is jullie oudste Western strip?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bas » zo feb 28, 2010 3:46 pm

Duckfan van Down Under schreef:Waarom zijn er maar 4 Treasures DVD's uitbegracht in het Nederlands? Prachtige serie! Zitten filmpjes bij die ik altijd al heb willen zien! En toen ontdekte ik YouTube...

Geen idee, wij gaan alleen over 't papier ;) Ik denk dat de markt niet groot genoeg was om de kosten voor ondertiteling e.d. te dekken. Inderdaad jammer! Nu ben je overgeleverd aan de Amerikaanse schijf met dito regiocode.
Ik vind het ook een geweldige collectie, vooral On The Frontlines en Tomorrowland vond ik erg interessant, vanwege het tijdsbeeld.
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo feb 28, 2010 3:48 pm

't Is nog erger als je weet dat het allemaal in steeds beperktere uitgaven is verspreid. Nu zitten ze op de 30.000. Maar ja, eigenlijk heeft alles een gelimiteerde oplage.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bas » zo feb 28, 2010 3:50 pm

Je zult met zo'n collectie toch een beperkte groep mensen aanspreken, zelf in de Engelstalige gebieden...
Zonde, want iedereen zou ze thuis moeten hebben staan!
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo feb 28, 2010 5:01 pm

Vind ik ook. Ik heb ze een keer gezien op een stripbeurs (Breda of Valkenswaard) en ze waren 30-45 euro. Wat duur, dacht ik. Nou, nu niet meer!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckie Duck » zo feb 28, 2010 5:26 pm

Volgensmij moeten wij ook maar bij de redactie aan het werk :P

Maar ik heb ook nog een vraagje:

Het gaat over de DONALD ''glossy'', op internet staat dat hij dit jaar 3x uitkomt, klopt dit? En hebben jullie van alle drie dan de data ook al??
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Ferdi F » zo feb 28, 2010 7:02 pm

Duckie Duck schreef:Het gaat over de DONALD ''glossy'', op internet staat dat hij dit jaar 3x uitkomt, klopt dit? En hebben jullie van alle drie dan de data ook al??

In juni (rond vaderdag) moet het volgende nummer ongeveer gaan verschijnen. Van de rest is dat nog niet bekend.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Ferdi F » zo feb 28, 2010 7:09 pm

Duckfan van Down Under schreef:Laat ik het zo stellen. Wat is jullie oudste Western strip?

Dat weet ik niet. Volgens mij wel meer recentere nummers dan oude.
Voor het oude Barks-werk gebruiken we vooral de hardcover boeken van Another Rainbow. Daarin zijn alle verhalen prachtig in zwartwit gedrukt met de originele lettering. Daar worden ook de plaatjes uit gescand die wekelijks in de brievenbus (Barksbrief) worden gebruikt.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma maart 01, 2010 7:32 pm

Die vraag over contact met tekenaars was omdat ik soms nog wel eens geniale invallen wil hebben, zoals deze:
De Zware Jongens kijken in een oud fotoboek van 60 jaar geleden (1951-2011) en proberen Dagobert aan te vallen op een ouderwetse, maar ook onverwachtse manier: door te graven.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ferdi F » ma maart 01, 2010 8:55 pm

Duckfan van Down Under schreef:Die vraag over contact met tekenaars was omdat ik soms nog wel eens geniale invallen wil hebben, zoals deze:
De Zware Jongens kijken in een oud fotoboek van 60 jaar geleden (1951-2011) en proberen Dagobert aan te vallen op een ouderwetse, maar ook onverwachtse manier: door te graven.

De tekenaars schrijven meestal niet hun eigen verhalen. Voor ideeën kun je dus beter bij de scenaristen terecht. Alleen Mau Heymans schrijft het merendeel van wat hij tekent.
Overigens houdt een scenario schrijven veel meer in dan alleen maar een idee. Je moet het verhaal helemaal uitschrijven en schetsen. De figuren hoeven dan helemaal niet te lijken, maar het is voor jezelf heel handig om dan te zien hoeveel tekst je in een plaatje kwijt kunt, of het verhaal lekker loopt en of de regie per plaatje werkt.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor kwok » ma maart 01, 2010 9:22 pm

hier nog wat vragen.
1 komt er nog een nr. willie wortel
2 waarom zijn er 3 pocket reeksen.
3 herdrukt de junior ook na 40 nr. of lijkt dat zo wegens voorkant.
4 waarom kan er niet weer een abbo op de katrien komen. je hebt zelf een keer gezecht dat het loopt als een tierelier.
5 waarom wordt de katrien wel in prijs verhoogd terwijl er helemaal geen werk aan wordt besteed.
6 jullie mogen de prijzen op jullie sites wel eens aanpassen dd.nl staat het nog in 1,80 en bij de extra ook nog fout enz. (ook de katrien)
7 in welk thema staat de volgende minipocket.
8 wie wat bepaalt of een tekenaar in ga komt te staan?
9 Waarom is de katrien pocket even duur als de gewone en heeft die minder blz.
10 kon je wat met me comentaar van de bigfuns?

al vast bedankt
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor kwok » ma maart 01, 2010 9:29 pm

Oja verkochten de katrien pockets goed?
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor McDuck Menu » di maart 02, 2010 2:02 am

Ik heb ook een vraag; Zijn jullie van plan Mickey eens wat te updaten?

Ik hoor van een hoop mensen dat ze Mickey vaak overslaan, en dan bedoel ik niet hier op het forum, maar non-experts.
Zelf vind ik de verhaaltjes ook wat oubollig en braaf. Vaak komen de verhalen op het volgende neer:
Mickey moet een klusje opknappen voor iemand. Die iemand wordt beroofd of is zelf een schurk. Mickey en Goofy komen erachter,
en vaak door Goofy's onhandigheid worden de schurken gevangen.
Af en toe zitten er wel leuke tussen hoor, maar het merendeel valt me toch wat tegen.
Rubberduck heeft in een ander topic wat voorbeelden geplaatst van andere Mickey verhalen, waarin hij ook zijn originele kleding draagt.
Is het alleen de kleding die verschil maakt? Dat lijkt me niet, maar daar kan ik niet over oordelen. Ik heb nog geen verhalen gelezen van
de nieuwe stijl Mickey.

In een spel dat Disney op het moment aan het ontwerpen is, keert Mickey ook wat meer terug in zijn oude vel. Epic Mickey heet het.
Hierin krijgen we de belhamel uit de vroege Mickey cartoons te zien, een personage waar je veel meer mee kunt. Dan heb je ook niet
altijd Goofy nodig als sidekick. Al blijft zijn karakter natuurlijk erg leuk ;)

Bericht van Rubberduck, uit topic : http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1441 :
Rubberduck schreef:Zie hiervoor ook het topic 'Mickey karakterloos' onder 'Personages & stambomen':
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1209

Mickey Mouse moet helemaal niet weg uit het Weekblad. Alleen de sullige, oubollige, ouderwetse, slechtgetekende en slap-vertelde Mickey-verhalen die er altijd in staan. Maar dat zijn niet de enige Mickey-verhalen die gemaakt worden. Bij Egmont in Denemarken worden constant verhalen gemaakt waarin Mickey weer neergezet wordt als de avonturier met de korte rode broek, die spannende avonturen beleeft, zoals vroeger in de krantenstrips van Gottfredson. Maar om de één of andere nooit uitgelegde, duistere reden mogen die verhalen in Nederland maar een paar keer per jaar verschijnen in specials en seizoensuitgaven. Dus nooit in het Weekblad. Want het zóu toch eens afwijken van Oom Thom's jaren '50 nostalgie...

Mickey-verhalen zoals getekend door César Ferioli zijn echt prachtig:
http://lambiek.net/artists/f/ferioli_cesar.htm

http://www.ehapa.de/comicnews/zeichner/cesarferioli.html

Hier wat voorbeelden die buiten het Weekblad geplaatst zijn in Nederland:

http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2003-327

http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2004-084&search=

Wat ik ook wel eens in Nederland zou willen zien, zijn Mickey-verhalen van Noel van Horn, de zoon van William:

http://lambiek.net/artists/v/van-horn_noel.htm
Laatst bijgewerkt door McDuck Menu op di maart 02, 2010 4:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor kwok » di maart 02, 2010 5:29 pm

hoi redactieleden hebben jullie heir ook een verklaring van.
Ik heb gezien op ECI dat het levens verhaal van Oom dagobert in herdruk is.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten