Vragen aan redactie-leden

Berichtdoor Dubbelduck » zo jan 31, 2010 4:52 pm

-Bestaat er een kans dat er wat langere verhalen van Superdonald worden gepubliceerd in het XD Magazine? Zoals de I PKNA verhalen, die ook in de (helaas gestopte) Duck Power reeks zijn gepubliceerd.
-Op Inducks heb ik gezien dat er in Duitsland nog een twee "extra-pocket" wordt gepubliceerd in mei. De eerste "extra-pocket" is in Nederland verschenen onder naam Voetbalkoorts. Wordt de tweede Duitse extra-pocket ook in Nederland gepubliceerd?
-Komen er nog Dubbelduck verhalen in de pockets?
-Volgens kwok komt er nog een tweede Katrien pocket. Wanneer verschijnt die?
-Komen er dit jaar nog nieuwe reeksen?
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ferdi F » zo jan 31, 2010 5:57 pm

Rockerduck schreef:Er is toch één brandende vraag waar ik al een hele tijd mee zit, namelijk: waarom heeft 'Donald Duck' tot nu toe nog helemaal nooit aandacht besteed aan The Princess and the Frog, de nieuwe tekenfilm van de Walt Disney Studio's?

Dat heeft voornamelijk te maken met zakelijke afspraken met Disney. Daar weet ik het fijne niet van. Wel komen er een filmstrip van Princess and the frog, een Disney Club-boekje en een Strips en Fun.

Kwok schreef:Dat van die pockets snap ik niet. waarom herdruken jullie die niet dan?

Wat bedoel je precies? We herdrukken toch ieder jaar een paar pockets in de zomerperiode?

Dubbeluck schreef:-Bestaat er een kans dat er wat langere verhalen van Superdonald worden gepubliceerd in het XD Magazine? Zoals de I PKNA verhalen, die ook in de (helaas gestopte) Duck Power reeks zijn gepubliceerd.

Vooralsnog niet. In XD verschijnen voorlopig alleen de korte verhalen. De I PKNA-verhalen zijn te lang om in een keer te plaatsen en lezers van tijdschriften hebben, blijkt uit onderzoek, weinig interesse en geduld voor vervolgverhalen. Het plaatsen in delen is dus ook geen optie.

Dubbeluck schreef:Op Inducks heb ik gezien dat er in Duitsland nog een twee "extra-pocket" wordt gepubliceerd in mei. De eerste "extra-pocket" is in Nederland verschenen onder naam Voetbalkoorts. Wordt de tweede Duitse extra-pocket ook in Nederland gepubliceerd?

Nee, niet dat ik weet.

Dubbeluck schreef:-Komen er nog Dubbelduck verhalen in de pockets?

Jazeker!

Dubbeluck schreef:-Volgens kwok komt er nog een tweede Katrien pocket. Wanneer verschijnt die?

In week 7.

Dubbeluck schreef:-Komen er dit jaar nog nieuwe reeksen?

Vooralsnog niet. Wel verschijnen er dit jaar enkele nieuwe Donald Duck (Extra) specials.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Dubbelduck » zo jan 31, 2010 5:58 pm

-Verschijnt er nog een tweede wintersport special?
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Dubbelduck » zo jan 31, 2010 5:59 pm

Ik denk dat die vraag gelijk beantwoord is met je laatste antwoord.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Dubbelduck » zo jan 31, 2010 6:09 pm

-Is het mogelijk om een hele, complete lijst voor de verwachte strips van dit jaar te geven? De meeste van ons zijn daar namelijk erg nieuwsgierig naar.
Namens veel mcdrakers, alvast bedankt.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor kwok » zo jan 31, 2010 6:44 pm

Hoi dubbelduck ik heb z'on lijst ik zou hem morgen proberen te plaatsen. Ik bedoel jullie herdrukken in de zomer maar niet die nr's. Toch?
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jan 31, 2010 7:20 pm

Ik heb vaker gelezen dat Oom Dagobert in de dag/zondagsstrips voor het eerst verscheen in 1960. Fout. Dat was al in 1951. Laat ik die fout niet nog eens lezen, okee?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jan 31, 2010 7:31 pm

Ferdi F schreef:
Duckfan van Down Under schreef:
Ferdi F schreef:-Wat worden de verhaalcodes in 2010?
We gaan hetzelfde coderen als de Denen. Het eerste verhaal van 2010 krijgt dus als code mee: H 2010-001.

En wanneer wordt dat verhaal gepubliceerd?

Dat weet ik nog niet. Het is gewoon het eerste verhaal dat dit jaar is aangekocht. Daarna gaat het naar een tekenaar en als het af is, wordt het vanzelf een keer ingedeeld. Het zou dus zomaar kunnen dat verhaal H2010-300 eerder wordt geplaatst dan H2010-001.

Dat snap ik. Er zijn, als al gezegd in een ander topic, nog tientallen verhalen gemaakt in de afgelopen decennia die nog niet gepubliceerd zijn.
Worden die verhalen ook nog eens gepubliceerd?
Ferdi F schreef:
Duckfan van Down Under schreef:
Ferdi F schreef:-Hoeveel bladzijden heeft het 3000e nummer?
Het wordt geen dubbeldik nummer, maar er staat wel een speciaal verhaal in waar mijn collega Jos Beekman deze week heel enthousiast over was.

Waar begint de code mee? Een H, D, W, I, of B?

Een H-verhaal. Speciaal geschreven voor dit nummer. Het getal 3000 staat centraal. Maar meer verklap ik niet!

En wordt het jubileumverhaal een H 29... of een H 2010-... ?
Ferdi F schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Dat betekent dat jullie binnenkort weer voor een nieuwe zijkant gaan kijken. Ik geef een hint:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=855 .

Er is er nog niet een gekozen, dus ik kan je niet vertellen welke het gaat worden.

Dus jullie kunnen nog kiezen! Ik ga gauw een derde ronde houden!
Trouwens, worden de zijkanten herinkt, hertekend, of zit ik er gewoon helemaal naast?
Ferdi F schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Dat had ik gezien, ja. Maar jullie konden wel kiezen welke pockets jullie herdrukken, of niet?

Dat klopt, maar dat is dan nog altijd een hele pocket die nog steeds elders is samengesteld.

Kijk eens of jullie Lustiges Taschenbucher Special 14 willen herdrukken in een Dubbelpocket.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Otto » zo jan 31, 2010 7:57 pm

Duckfan van Down Under schreef:Kijk eens of jullie Lustiges Taschenbucher Special 14 willen herdrukken in een Dubbelpocket.

owww... dat verhaal heb ik in het duits... die is echt goed ja, zou wel gaaf zijn als jullie die in Nederland ook eens willen publiceren... :D
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Dubbelduck » zo jan 31, 2010 8:44 pm

Voor de redactieleden: Willen jullie even in dit topic kijken en eventueel reageren?
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jan 31, 2010 8:45 pm

Wat hebben jullie gedaan met de tekening die Barks 16 jaar geleden aan de toenmalige redactie heeft gegeven?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor kwok » zo jan 31, 2010 10:01 pm

hier post ik ff de lijst.

Week 6
> Filmstrip Princess and the Frog
>
> Week 7
> Jonge Woudlopers avonturenboek 7
> Katrien Pocket 2
>
> Week 8
> Pocket 171
> Grappigste Avonturen 28 (Pier Lorenzo De Vita)
>
> Week 11
> 50 reeks deel 15 (achterkanten van 2002)
>
> Week 12
> Pocket 172
>
> Week 13
> Dubbelpocket 36
>
> Week 16
> Pocket 173
>
> Week 17
> Minipocket 10
>
> Week 20
> Pocket 174
> Grappigste Avonturen 29
> Voetbalpocket (herdruk)
>
> Week 24
> Donald Duck Vakantieboek
> Disney Junior Vakantieboek
> Winnie De Poeh Vakantieboek
> Zware Jongens Vakantieboek
> Prinses Vakantieboek
>
> Week 25
> Pocket 175
>
> Week 26
> Dubbelpocket 37
>
> Week 28
> Filmstrip Toy Story 3
>
> Week 29
> Big Fun 12
> Pocket 176
>
> Week 33
> Pocket 177



en ook ff in het topic er over.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Appie Aap » zo jan 31, 2010 11:08 pm

Ik heb ook een aantal vraagjes:

- Wordt dit jaar misschien nog "All You Need is Love" in de Donald Duck Extra geplaatst? Ik ben namelijk een groot liefhebber van Brigitta-verhalen en heb dan ook genoten van Donald Duck Extra 2009-03. :)
- Waar precies wordt de inhoud van de Donald Duck Pocket eigenlijk bepaald?
- Worden Dubbel Donald Duck Pockets ook in het buitenland samengesteld?
- Wat zijn jullie favoriete tekenaars?
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Rubberduck » ma feb 01, 2010 2:30 am

Jongens, jongens, rustig aan toch! Jullie stellen de vragen sneller en talrijker dan een heel leger ze kan beantwoorden. Ook denk ik dat het beter is inhoudelijke vragen te stellen, ipv door te zagen over codes.

Ferdi F schreef:
Rockerduck schreef:Er is toch één brandende vraag waar ik al een hele tijd mee zit, namelijk: waarom heeft 'Donald Duck' tot nu toe nog helemaal nooit aandacht besteed aan The Princess and the Frog, de nieuwe tekenfilm van de Walt Disney Studio's?

Dat heeft voornamelijk te maken met zakelijke afspraken met Disney. Daar weet ik het fijne niet van.

Dat vind ik toch wel erg raar. Heeft de Nederlandse redactie dan 'zakelijke afspraken met Disney' nodig om een stukje te mogen typen over een nieuwe Disney-film en er een paar plaatjes bij te zetten? Dat lijkt me stug. Blijkbaar had de redactie die afspraak in de jaren '90 wel. Waarom is die afspraak dan stopgezet? Vreemd, allemaal.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma feb 01, 2010 7:48 pm

Contracten kunnen een beperkte duur hebben.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten