Vragen aan redactie-leden

Berichtdoor Goudglans » ma mei 25, 2009 8:28 am

Duckfan van Down Under schreef:
Goudglans schreef:Ik heb ook nog een vraag. Waarom is in het verhaal 'The Coin' van Don Rosa http://coa.inducks.org/story.php?c=F+PM+99001 gekozen voor de franse inkleuring?

Dat is alleen Dagoberts jas.

De inkleuring is duidelijk meer verschillend. zo heeft Dagobert inderdaad een rode jas, maar ook andere kleur slobkousen, er zijn andere grijze munten, De zware jongens, Lampje, Gijs Gans en Willie Wortel zijn anders ingekleurd. Het is dus duidelijk en compleet andere inkleuring.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor H@gar » ma mei 25, 2009 9:23 am

Goudglans schreef:De Nederlandse inkleuring bevat volgens mij juist mee kleur.

Meer kleur is niet per definitie goed. Sterker, ik kan zeer genieten van inkleuring met een beperkt palet, kleuren die zoveel mogelijk hergebruikt worden om een solider geheel te krijgen.
En ik hou zelf ook meer van wat zachtere kleuren, dus ik heb inderdaad liever de grijze kraag dan de groene.
Dus ja, ik vind de Amerikaanse zeer zeker beter. :)
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 25, 2009 7:00 pm

Een vraag aan de redactie: wilt u bij Inducks even doorgeven dat de volgende pagina niet door Bas Heymans is getekend, maar door onze eigen McDraker Henrieke?
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+93092
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ferdi F » ma mei 25, 2009 7:25 pm

Rockerduck schreef:Een vraag aan de redactie: wilt u bij Inducks even doorgeven dat de volgende pagina niet door Bas Heymans is getekend, maar door onze eigen McDraker Henrieke?
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+93092

Is gebeurd! Overigens kun je dit zelf ook doen als je een account op Inducks hebt. Daarvoor hoef je niet per se bij een redactie te werken.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor mcDuck King » ma mei 25, 2009 7:29 pm

Nu afwachten, tik tak tik tak!! :D
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ei » ma jun 15, 2009 2:33 pm

Uit het topic 'Enkele vragen aan redactie leden':

2009-06-15 12:29:55, DuckBoy schreef:Ik heb een aantal vragen aan de redactie leden op mc drake. hopelijk reageren Ferdi, Jos of Bas er snel op

1. maakt het nieuwe zware jongens zomerboek deel uit van een serie of is het een eenmalige uitgave?
2. is er een kans dat de Dagobert albums ooit herdrukt worden?
3. Waneer komen er weer lange avonturen verhalen (zoals het geheimzinnige schip, de doos van pandora en de lauwerkrans van jujius pecinius van Bas Heymans) in het weekblad?

2009-06-15 14:24:15, Ferdi F schreef:1. Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe het ZJ Vakantieboek gaat verkopen.
2. Vooralsnog niet. De eerste drukken van de laatste albums verkochten niet erg goed meer, dus herdrukken zullen het hoogstwaarschijnlijk nog minder doen.
3. Ik heb er de laatste tijd een paar voorbij zien komen in de schetsfase. Nog even geduld dus!
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor admin » ma jun 15, 2009 5:28 pm

2009-06-15 16:49:45, DuckBoy schreef:
Ferdi F schreef:1. Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe het ZJ Vakantieboek gaat verkopen.
2. Vooralsnog niet. De eerste drukken van de laatste albums verkochten niet erg goed meer, dus herdrukken zullen het hoogstwaarschijnlijk nog minder doen.
3. Ik heb er de laatste tijd een paar voorbij zien komen in de schetsfase. Nog even geduld dus!

1. ik hoop dat het een reeks gaat worden
2, dat is jammer ik zou ze graag herdrukt zien.... maarja wie ben ik
3. das goed nieuws

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=14768#p14768
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DuckBoy » wo jun 17, 2009 9:16 pm

admin schreef:3. Ik heb er de laatste tijd een paar voorbij zien komen in de schetsfase. Nog even geduld dus!

van welke tekenaars Bas Heymans? (ik hoop het!)
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jun 21, 2009 2:03 pm

2 nieuwe vragen!

1. Wat gaan jullie doen met het 3000e nummer volgend jaar?
2. Waarom laten jullie de jubilea van de Duckstadkrant zo stilletjes voorbij gaan (01-1969 - 01-2009)?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » za sep 19, 2009 8:09 pm

1.) In het topic 'Romano Scarpa' schreef Jos Beekman het volgende:

Jos schreef:Wat het verhaal met Brigitta betreft, All You Need is love, dat zie ik wel zitten. Ik heb Thom gevraagd het te bestellen voor DD Extra. Wordt vervolgd!

Ik zou graag willen weten of het verhaal inderdaad besteld is en, zo ja, wanneer het in de DD Extra gepubliceerd gaat worden.

2.) Wil de redactie nog steeds alle Barks-verhalen publiceren in de serie 'De Beste Verhalen van Donald Duck'? Zo ja, waarom stellen redactieleden op McDrake dan dat 'Somewhere in nowhere' buiten de boot gaat vallen?

Ferdi F schreef:Over Somewhere in Nowhere bestaan verschillende verhalen. Zoals ik het begrepen heb, is het verhaal gebaseerd op een korte briefwisseling. Ik weet in ieder geval dat dit verhaal voorlopig niet (en misschien wel nooit) in een Barks-album zal komen. Maar de toekomst zal het leren.

Zoals ik in dat topic al aan heb gegeven, heeft Barks gewoon een synopsis geschreven voor dat verhaal, wat door John Lustig is uitgewerkt. Dat verschilt niet met de werkwijze van 'Hang gliders be hanged', waarbij Barks de synopsis schreef en wat uitgewerkt werd door Tom Anderson. Dat verhaal is gepubliceerd in BV 131.

De Barks-synopsis is te lezen in topic 'Einde aan Beste Verhalen serie in 2007?', waar ook het citaat van Ferdi vandaan komt:

http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=261&p=4
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor kwok » za dec 26, 2009 12:23 am

Waarom komt er steeds ariël in het blad?
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Rubberduck » za dec 26, 2009 2:19 am

kwok schreef:Waarom komt er steeds ariël in het blad?

Ariël is cool! :cool:
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za dec 26, 2009 1:48 pm

Ja, maar die oude Deense verhalen van haar niet.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ei » di jan 12, 2010 5:57 pm

Rockerduck schreef:1.) In het topic 'Romano Scarpa' schreef Jos Beekman het volgende:

Jos schreef:Wat het verhaal met Brigitta betreft, All You Need is love, dat zie ik wel zitten. Ik heb Thom gevraagd het te bestellen voor DD Extra. Wordt vervolgd!

Ik zou graag willen weten of het verhaal inderdaad besteld is en, zo ja, wanneer het in de DD Extra gepubliceerd gaat worden.

Dit zou Ei ook wel willen weten. Maar de redactie kan weleens beloven en niet doen. Hoofdredacteur Thom Roep was zogenaamd blij met de ontdekking van een door Piet Wijn (Toonder Studio) getekend Boze Wolf-verhaal, dat 'Keep Your Eye On the Clock' heet en nooit in Nederland is verschenen. (8 pagina's) Ja, dat zou hij gebruiken. Maar jaren later is het verhaal nog stééds niet verschenen. Als de hoofdredacteur er al zo makkelijk over denkt, wat heb je dan aan antwoorden van de redactie?
En waar blijft 'King Scrooge the First'?

Rockerduck schreef:2.) Wil de redactie nog steeds alle Barks-verhalen publiceren in de serie 'De Beste Verhalen van Donald Duck'? Zo ja, waarom stellen redactieleden op McDrake dan dat 'Somewhere in nowhere' buiten de boot gaat vallen?

Simpel. Omdat ze te weinig verstand van Barks hebben.

Zoals ik in dat topic al aan heb gegeven, heeft Barks gewoon een synopsis geschreven voor dat verhaal, wat door John Lustig is uitgewerkt.

En Barks heeft de schetsen van Block nagekeken. Getuige scans van schetsen, die op Ebay werden verkocht.

Dat verschilt niet met de werkwijze van 'Hang gliders be hanged', waarbij Barks de synopsis schreef en wat uitgewerkt werd door Tom Anderson. Dat verhaal is gepubliceerd in BV 131.

Er is een belangrijk verschil in werkwijze. Anderson's uitwerking wijkt sterk af van Barks's synopsis. Het gedeelte met de adelaars is ingevoegd, gejat uit een ander Barksverhaal. In Barks's synopsis spelen Donald en de neefjes vals. De neefjes loodsen Donald's deltavlieger met een touw naar het doel. Maar het touw raakt verstrikt in een draaimolen. Donald wordt daardoor in de rondte geslingerd en is daardoor zo duf, dat hij het doel verwart met de taart.
Anderson's versie (verkrachting) had dus nooit gepubliceerd mogen worden in Beste Verhalen. Helemaal niet, als men het door Barks nagekeken 'Somewhere in Nowhere' overslaat.

Vreemd dat Daan Jippes het oorspronkelijke verhaal van 'Hang Gliders Be Hanged' niet heeft uitgetekend. Misschien is de wijziging te onbekend?
Wat vindt de redactie hiervan, Jippes dat verhaal te laten tekenen? Hallo?!

Ach laat maar, men antwoordt toch niet. Wat kunnen redacteurs antwoorden, als men zich door lezers moet laten bijlessen en berispen? :)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » di jan 12, 2010 6:21 pm

Vervolg.

Ei schreef:['Hang gliders be hanged'] Er is een belangrijk verschil in werkwijze. Anderson's uitwerking wijkt sterk af van Barks's synopsis.

Verduidelijking. 'Somewhere in Nowhere' is óók anders uitgewerkt dan Barks's synopsis, waarin een grote trekhond onder röntgenstraling een kleine hond met dikke vacht blijkt te zijn. Maar omdat Barks blijkbaar de schetsen van Block heeft nagekeken, heeft hij toch iets met de wijzigingen te maken gehad.
Verschil tussen HGBH en SIN is dat Barks blijkbaar niets met de uitwerking van HGBH te maken heeft gehad, en wel met die van SIN.
SIN is ondanks (of juist dankzij) de controverse, historisch van belang in de Barks-catalogus. In tegenstelling tot Anderson's HGBH.

Maar goed, waar gaat het over? Thom Roep heeft de publicatie van het door Barks geïllustreerde tekstverhaal 'Go Slowly Sand Of Time' ook tegengehouden. Waarom? Omdat Oom Thom de illustraties lelijk vindt. Dit zei hij in pakweg 1990 en hij heeft woord gehouden. (Laat het veto-recht maar aan Roep over.)

Barks-voorplaten zijn in Nederland vaak hertekend, omdat Oom Thom ze niet goed genoeg vindt.

Reden waarom Anderson's HGBH wel in Beste Verhalen verschijnt en SIN niet, is natuurlijk dat Oom Thom het ene verhaal wel leuk vindt en het andere niet. Hij heeft immers ook geen moeite met het plaatsen van maar liefst twee versies van het door Barks afgekeurde 'The Pied Piper Of Duckburg'. Versies die voor minder dan de helft uit Barks bestaan. Die staan wel in de Beste Verhalen. Gewoon, omdat de Troep-redactie het wil. Dat is de enige echte voorwaarde, zoals de lezers zelf kunnen zien.

Heeft nu iemand nog vragen aan de redactie? U verspilt uw tijd.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten