Vragen aan redactie-leden

Berichtdoor snowmansion » do sep 15, 2011 1:57 pm

Ik snap weer niet waarom als ik 1.5 dag niet reageer er meteen weer dingen gesuggereerd worden.

En mensen jaloers maken door het hier te melden. Hou toch op. Je zag toch zelf dat ik wat vragen had en ZS mij liet weten zijn e-mail adres te weten.
Ik liet dus gewoon het resultaat ervan weten.

En het gesprek ging allereerst gewoon over de strips zelf.. welke jaargangen ik leuk goed vond en welke series ik spaarde. Welke series hij spaarde et cetera. Gewoon een leuk gesprek, echt. De vragen die ik hier had neergezet waren dus ook de vragen die ik aan hem stelde.

En nee, Thom Roep zei niet dat ik hiervan niets mag quoten of op internet zetten. Nee, nee nee. Maar aangezien ik al merk dat er meteen al een rare wending wordt gegeven aan mijn opmerking van 13 september, ga ik hier niet zijn antwoorden neer zetten, geen zin meer in.

Mensen als Bruno reageren tenminste normaal..

Maar goed laten we hier aub over ophouden.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Ui » do sep 15, 2011 2:03 pm

Bruno schreef:Snowmansion heeft ons alleen ingelicht over het telefoontje omdat hij eerder vertelde dat hij wat vragen had gemaild. Dus dat kwam niet uit het niets.

Ui opmerkingen gaan vooral over mensen die staan te juichen zonder dat ze iets wijzer zijn geworden. (snik) Niemand die vraagt wat Roep heeft geantwoord en tot dusver geen teken dat Snowmansion dat uit zichzelf gaat vertellen. Maar wie weet.

Zolang het een privé-gesprek is, is zo'n telefoongesprek zonde van de werktijd. Die tijd had beter besteed kan worden aan het maken van een goed Weekblad, waar alle lezers wat aan hebben. Als Oom Thom zo makkelijk naar de telefoon grijpt om een enkeling te vertellen over het productieproces, zonder dat de andere lezers daar wat aan hebben, benadrukt hij alleen zijn zwalkbeleid. Het enige resultaat dat Ui tot dusver ziet, is dat men op McDrake klakkeloos staat te jubelen dat Oom Thom zo'n toffe vent is. Zijn charme-offensief is geslaagd. Hoe Donald Duck Weekblad gemaakt wordt, dat interesseert blijkbaar niemand meer. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » do sep 15, 2011 2:10 pm

snowmansion schreef:Ik snap weer niet waarom als ik 1.5 dag niet reageer er meteen weer dingen gesuggereerd worden.

Omdat je geen enkele blijk gaf, dat je de antwoorden ging delen. (snotter)

snowmansion schreef:En nee, Thom Roep zei niet dat ik hiervan niets mag quoten of op internet zetten. Nee, nee nee. Maar aangezien ik al merk dat er meteen al een rare wending wordt gegeven aan mijn opmerking van 13 september, ga ik hier niet zijn antwoorden neer zetten, geen zin meer in.

Als jij alleen maar vanwege Ui niet aan vele medelezers wil vertellen wat Oom Thom je verteld heeft, was je het toch al niet van plan. Dus komt Ui's reactie je even goed uit. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » do sep 15, 2011 2:14 pm

Wel handig gespeeld. (snif) Je vertelt niet de antwoorden en geeft geen enkele blijk dat je ze gaat geven. Vervolgens constateert iemand je geheimzinnigheid, en die krijgt er dan de schuld van. Slim, hoor.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor snowmansion » do sep 15, 2011 2:19 pm

Ja ik heb het inderdaad ontzettend handig gespeeld......


Maar goed even goede vrienden..
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Ui » do sep 15, 2011 3:08 pm

snowmansion schreef:Ja ik heb het inderdaad ontzettend handig gespeeld......

Het hele internet niets laten weten omdat een enkele internetter moppert en/of zich gebrekkig uitdrukt. Vind je dat zelf redelijk?

Je hebt Ui er niet mee, want die heeft reeds een bovengemiddelde kennis over het productieproces. En Ui weet al genoeg van jouw telefoongesprek, namelijk dat de zogenaamd o zo drukke Oom Thom van tijdverspilling houdt. Uitgebreid keuvelen met een enkele lezer, zonder dat iemand anders er inhoudelijk wat aan heeft. (snik)

Een telefoongesprek uittypen is een pittige klus, dus je hebt alle reden om sowieso geen zin te hebben in een verslag. In plaats van typewerk heeft de drukke Oom Thom fijn achterover leunend, roerend in een kopje, kunnen klessebessen aan de telefoon. En zelfs al doet iemand inhoudelijk verslag van zijn woorden, wat veel moeite is, dan is er altijd twijfel over wat hij echt heeft gezegd. Oom Thom heeft eindelijk zijn kopieerbeveiliging: niet schrijven, maar kletsen.

Hoe heb je zijn antwoorden bijgehouden? Heb je aantekeningen of een geluidsopname gemaakt? Gaat alles uit geheugen? Heb je direct na het gesprek opgeschreven wat je hebt kunnen onthouden, of doe je dat pas dagen later of helemaal niet?
Ach, dit gaat allemaal voorbij aan waar het echt om draait, namelijk dat Oom Thom zo fijn met een enkel uitverkoren persoon kan babbelen. Alsof dat nieuws is. (snotter)

snowmansion schreef:Maar goed even goede vrienden..

Hoera! Ui heeft een vriend! (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Remco66 » wo dec 21, 2011 8:20 pm

effe een vraag


wie is nou de feitelijke uitgever van Donald Duck?
Avatar gebruiker
Remco66
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: za mei 21, 2011 2:11 pm

Berichtdoor snowmansion » wo dec 21, 2011 9:48 pm

Volgens mij is Suzan Schouten degene die momenteel bij Sanoma gaat over alle 'uitgeverijzaken' omtrent alle kinderpublicaties. Zij staat ook vermeldt in het Colofon van het weekblad.

Dit staat ook op het Linkedin:

http://www.linkedin.com/profile/view?au ... Token=33f0

Maar dit geeft niet echt een antwoord op wie het feitelijk uitgeeft. Dat doet Sanoma toch gewoon zelf? Dit staat ook hier vermeldt:

www.donaldduck.nl is onderdeel van Donald Duck Weekblad en wordt uitgegeven door:
Sanoma Media
Postbus 1680
2130 JB Hoofddorp.

Met als drukkerij Roto Smeets te Deventer, althans dat denk ik dat het zo zit. Ik zie in ieder geval niet een andere partij die zich als uitgever uitgeeft voor het weekblad.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Remco66 » wo dec 21, 2011 9:57 pm

ik heb patrick block beloofd om dat uit te vissen.

er is dus geen specifieke contact info?

omdat hij evt verhalen wil verkopen.
Avatar gebruiker
Remco66
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: za mei 21, 2011 2:11 pm

Berichtdoor snowmansion » wo dec 21, 2011 10:40 pm

Het lijkt me dat voor verhalen Frans Hasselaar of Thom Roep de mannen zijn waar je moet zijn?

Email is altijd voor. achternaam @ sanomamedia.nl

Probeer hun eens? Maar patrick block is toch wel bekend? Lijkt me dat hij zelf wel weet hoe hij het moet verkopen of de NL mensen die erover gaan kan vinden. Maar goed succes ! :)
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Remco66 » wo dec 21, 2011 10:44 pm

voor nederland niet dus.....

hier is een deel van zijn reactie naar mij toe...

Great! I'm counting on fans to spread the news that we are coming to visit. I'd like to sell some new stories to the Disney publisher there in The Netherlands. I think they operate seperately from Egmont...one of the few Euro countries with their own Disney publications that aren't under Egmont's big publishing umbrella. I've never been able to figure out exactly who to contact to try and do that.


Duidelijk nu?
Avatar gebruiker
Remco66
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: za mei 21, 2011 2:11 pm

Berichtdoor snowmansion » do dec 22, 2011 12:38 am

Yes, volgens mij gaan zij erover. Maar ik durf het je niet met 100% zekerheid te zeggen. Maar als je dan toch een gok waagt, zou ik hun contacteren in ieder geval.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do dec 22, 2011 8:40 am

Ze kunnen natuurlijk wel via Egmont verhalen van Patrick Block bestellen, maar bestellen ook rechtstreeks, zoals bijvoorbeeld van de Nederlandse freelancers. Daarvoor moet je volgens mij inderdaad Thom Roep mailen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Remco66 » do dec 22, 2011 9:17 am

ik heb gisteren het email adres gehad, en ik heb een vraag door gemaild.

afwachten nu

bedankt in ieder geval.
Avatar gebruiker
Remco66
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: za mei 21, 2011 2:11 pm

Re:

Berichtdoor RobDuck » zo jun 17, 2012 2:22 am

Rockerduck schreef:
Ega Bevan schreef:Dragonlords ken ik zelf niet.

'Dragonlords' heb ik in het Duits gelezen. Ik heb het album uit Duitsland laten komen, bij gebrek aan een Nederlandse uitgave. Heeft iemand van de redactie dit verhaal ook daadwerkelijk gelezen, of heeft men gezien dat het in een fantasy-achtige wereld speelt en meteen gedacht dat het niks was? (Het is maar een vraag!) Want ik vond het één van de mooiste Duck-verhalen die ik de afgelopen jaren heb gelezen. Want hoewel het inderdaad in een fantasy-achtige wereld speelt, blijft de familie Duck wél de familie Duck. Dus niet zoals in de pockets dat ze opeens strijders of helden worden; ze blijven in-character. Maar wel in een 12-delig vervolgverhaal. Eindelijk weer eens iets fris en afwisselends.

Ega Bevan schreef:Maar 'Wizards of Mickey' en 'Mickey travers à la temps' vind ik niet superheld-achtig. Vooral die laatste, kunnen jullie die niet eens ergens publiceren? Gewoon om te kijken wat men ervan vindt?

In het Stripschrift-interview zei Thom Roep dat hij weinig overneemt van buitenlandse redacties (waarmee hij ieder jaar vergadert), want: "ach, ik zit hier al zo lang. Ik weet ondertussen wel wat de mensen leuk vinden." Jos Beekman wist ook al zonder de verhalen te plaatsen, dat niemand zat te wachten op de "rommel" van Scarpa. Wat ze ook zouden kunnen doen, is de verhalen publiceren in een kleinere oplage, tegen een hogere prijs, voor de fans. Bij Ehapa hebben ze een 'Comic Collection' waarin dergelijke series (ook 'Micky X') gepubliceerd worden. Die kun je niet kopen in de supermarkt of bij de sigarenboer, maar in de stripwinkel of bij Ehapa Online. Met een kleinere oplage en een hogere prijs kun je ook dergelijke series uitgeven voor de belangstellenden.

Wat vindt de redactie van deze suggestie?

is hier een engelse uitgave van? duits niet mijn sterktste kant
RobDuck
New member
 
Berichten: 4
Geregistreerd: za maart 03, 2012 11:17 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten