Vragen aan redactie-leden

Berichtdoor snowmansion » di aug 30, 2011 8:40 pm

Beste redactieleden van de Donald Duck.

(Wat ik ook al zei in dit topic: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=2154)

Zou iemand mij het volgende kunnen vertellen:

Hoe worden de verhalen in het weekblad geselecteerd en wie bepaald wat er in een bepaalde donald duck in komt te staan?

Hoe zit het met het hele productieproces? En hoe zit het met de uitwisseling van alle diverse verhalen uit de diverse landen in de wereld?

Waarom is er in verhouding zoveel vanuit Denemarken in de donald duck? Als er een D code instaat kan het toch ook betekenen dat zij (de Denen) ook de publicatie bv uit argentinie hebben gehaald en daardoor dit in hun strip met een D code mogen benoemen? Want anders moet er in de NL D Duck ook een argentijnse code (als voorbeeld) moeten staan.

Nemen de diverse uitgeverijen ter wereld contact met elkaar op zodat ze eens in de zoveel tijd van nieuwe verhalen worden voorzien? Hoe zit het met de vertaling...moet de copyright houder er eerst toestemming voor geven of? Mogen ze dingen veranderen? Kopen ze de copyrights?

Ik wil eigenlijk graag het hele productieproces weten.

Bvd.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » di aug 30, 2011 9:50 pm

Ik wil je het email adres van Thom wel geven.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor snowmansion » di aug 30, 2011 10:03 pm

Hey ZS,

Is dat een normaal iets dan (stelt hij het wel op prijs dan men zijn e-mail adres hier op Mcdrake rondgeeft?). Anders zal hij mijn vraag natuurlijk nooit beantwoorden..:).

Zo ja.. dan zou ik hem graag willen, kan ik hem e-mailen. Hopelijk kan hij antwoord verschaffen in deze.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo aug 31, 2011 9:59 pm

dat gaat allemaal via de prive mail. en ja hoor dat mag.

ik heb hem al verzonden
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Bruno » wo aug 31, 2011 11:02 pm

Thom Roep zal het wel druk hebben... Ik weet niet of je hem moet mailen over dat soort dingen. Maar wie weet heeft ie tijd over! Haha.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » do sep 01, 2011 8:19 pm

Waarom probeert men niet eerst gewoon Oom Donald's Brievenbus? (snik) Ui heeft op McDrake begrepen, dat men die post daadwerkelijk leest. Als het vragen zijn voor Thom Roep, dan kan een medewerker deze doorsturen.
Afgaande op de vragen, zouden ze ook geschikt kunnen zijn voor redacteur Bas Schuddeboom, die de Lambiek Comiclopedia doet.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor snowmansion » di sep 13, 2011 6:52 pm

Nou Dhr. Roep heeft mij gewoon keurig gebeld hoor. Respect!

We hebben een lang, uitvoerig en leuk gesprek gehad en hij heeft al me vragen beantwoordt. Bedankt!
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » di sep 13, 2011 6:54 pm

snowmansion schreef:Nou Dhr. Roep heeft mij gewoon keurig gebeld hoor. Respect!

We hebben een lang, uitvoerig en leuk gesprek gehad en hij heeft al me vragen beantwoordt. Bedankt!

en wat voor vragen had je allemaal?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor snowmansion » di sep 13, 2011 7:30 pm

De Zwarte Schim schreef:
snowmansion schreef:Nou Dhr. Roep heeft mij gewoon keurig gebeld hoor. Respect!

We hebben een lang, uitvoerig en leuk gesprek gehad en hij heeft al me vragen beantwoordt. Bedankt!

en wat voor vragen had je allemaal?

Die vragen die ik o.a. hierboven had neergezet. P.S. Nog bedankt voor je PM ZS.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Ui » di sep 13, 2011 8:12 pm

snowmansion schreef:Die vragen die ik o.a. hierboven had neergezet.

Wil je een samenvatting geven van de antwoorden? Zodat de opgedane kennis niet verloren gaat? (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » di sep 13, 2011 9:02 pm

snowmansion schreef:Nou Dhr. Roep heeft mij gewoon keurig gebeld hoor. Respect!

We hebben een lang, uitvoerig en leuk gesprek gehad en hij heeft al me vragen beantwoordt. Bedankt!

Fantastisch! Wat leuk!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » wo sep 14, 2011 7:30 pm

Bruno schreef:
snowmansion schreef:We hebben een lang, uitvoerig en leuk gesprek gehad en hij heeft al me vragen beantwoordt. Bedankt!

Fantastisch! Wat leuk!

Inderdaad leuk, voor Snowmansion. Maar zolang met de informatie niets in het openbaar wordt gedaan, snapt Ui niet waarom het publiek hoeft te weten dat zo'n telefoongesprek heeft plaatsgevonden.

Uiteraard staan vele positief ingestelde mensen nu te juichen, maar Ui ziet vooral de geheimzinnigheid weer opsteken. (snik) Misschien heeft Oom Thom vooral getelefoneerd omdat dit moeilijk te publiceren is en hij op internet applaus kan verwachten, zonder dat men weet wat hij heeft verteld (en men hem daarop dus niet kan aanspreken).
Ook opmerkelijk dat Oom Thom de ene lezer belt en, vorig jaar, een andere lezer helemaal naar de redactie wil laten komen voor een intern gesprek. Was de telefoon toen kapot? (snotter)

Hoe dan ook, de mensen zijn niets wijzer. Ze zijn, tot dusver, hooguit jaloers gemaakt. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » do sep 15, 2011 2:58 am

Nou, ik ben blij verrast dat hij de tijd neemt voor iemand die wat 'basis'-vragen heeft. Als hoofdredacteur heb je (normaal gesproken) het behoorlijk druk (=understatement). Ik weet niet of ik er de tijd voor zou nemen als ik het zo druk had!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » do sep 15, 2011 12:27 pm

Bruno schreef:Nou, ik ben blij verrast dat hij de tijd neemt voor iemand die wat 'basis'-vragen heeft. Als hoofdredacteur heb je (normaal gesproken) het behoorlijk druk (=understatement). Ik weet niet of ik er de tijd voor zou nemen als ik het zo druk had!

Wat fijn dat Oom Thom zoveel tijd neemt voor een privé-gesprek. (snif) Laat iedereen hem vragen gaan e-mailen, dan kan hij nog meer mensen afzonderlijk gaan benaderen. (snotter) Och wat leuk, Oom Thom heeft een enkele lezer uitvoerig gebeld. Vertel het iedereen op internet. Maar wat de inhoud van het gesprek was, dat doet blijkbaar er niet toe in dit charme-offensief.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » do sep 15, 2011 1:19 pm

Snowmansion heeft ons alleen ingelicht over het telefoontje omdat hij eerder vertelde dat hij wat vragen had gemaild. Dus dat kwam niet uit het niets. Misschien wil ie best vertellen waar het telefoontje over ging.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron