Nederlandse Redactie

Berichtdoor mcDuck King » do mei 28, 2009 6:23 pm

Weet je wat mij aan dit topic opvalt? Dat er binnen 9 dagen al 2,5 pagina's heeft gevuld, dat is bijzonder, vinden jullie oook niet?
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor DiederikDuck_DDD » do mei 28, 2009 6:48 pm

ja Goed hoor ,De nederlands redactie,van mij mogen ze wel wat meer diederik duck in de donald duck doen :) !
DiederikDuck_DDD
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: do mei 21, 2009 10:37 pm
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor mcDuck King » do mei 28, 2009 7:26 pm

Ik vind die verhalen als Broer Konijn, Madam Mikmak, Rakker, Knabbel en Babbel, enz. dat die niet het halve tijdschrift moeten vullen, ik vind Donald Duck veel interresanter, dus ik vind dat die maar 35% van het blad mogen bedekken. ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do mei 28, 2009 9:27 pm

Van mij mogen ze de voorkant veranderen. Ze hebben al hetzelfde sinds 1974 (toevallig?), en als je geen verschil ziet tussen een dik of mager logo, dan hebben we al hetzelfde sinds zomer 1961. Kijk maar eens naar eens naar het Franse "Le Journal de Mickey", het Zweedse "Kalle Anka", het Deense "Anders And & Co.", het ook Franse "Oncle Picsou" en het Duitse "Mickey Maus".
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ega Bevan » vr mei 29, 2009 5:16 pm

Waarom de voorkant veranderen? Om te veranderen? De voorkant van nu is geweldig, wat bewezen wordt door het feit dat het al zo lang dienst doet. Ik heb ook een Journal de Mickey en een Mickey Maus, maar wat een gruwelijke, spuuglelijke voorkant. Bah! Kots! Allemaal onDuck-heden! Wat is een betere voorkant voor de DD dan een humoristisch tekening met DD-personages?
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Goudglans » vr mei 29, 2009 6:32 pm

Ik vind dat steeds een zelfde logo wel goed herkenning geeft, en beter is dan een steeds afwisselend is. Ik vind alleen het Nederlandse logo minder mooi dan bijvoorbeeld het Amerikaanse logo, maar het logo is zeer niet slecht, en qua herkenning zelfs bijzonder goed.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr mei 29, 2009 9:11 pm

Kunnen we daarvoor geen topic openen? "Waarom non-Disney figuren in een Disney-blad?"?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ega Bevan » vr mei 29, 2009 10:34 pm

Duckfan van Down Under schreef:Kunnen we daarvoor geen topic openen? "Waarom non-Disney figuren in een Disney-blad?"?

Niet nodig, het is te dwaas voor woorden.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor mcDuck King » za mei 30, 2009 8:41 am

En wij Nederlanders hebben dat ook gedaan, door die Thom Roep, maar die verhalen verhalen "Van Nul Tot Nu" waren wel leerzaam, en "Douwe Dabbert" is wel geinig gedaan, vind ik. :P
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 30, 2009 1:53 pm

Ega Bevan schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Kunnen we daarvoor geen topic openen? "Waarom non-Disney figuren in een Disney-blad?"?

Niet nodig, het is te dwaas voor woorden.

Waarom citeer je het vorige bericht?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ega Bevan » za mei 30, 2009 5:19 pm

Mijn excuses. Ik zie in dat ik iets nodeloos heb gedaan. Het was niet nodig geweest om je bericht te citeren. Ik onderwerp mijn geheel aan uw ongetwijfeld strenge, doch rechtvaardige straf, die zeker niet kan uitblijven na zulk een misdaad.

Kijk, zonder het vorige bericht te citeren! Goed, he?
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor mcDuck King » za mei 30, 2009 5:38 pm

Ega Bevan schreef:Kijk, zonder het vorige bericht te citeren! Goed, he?

Applaus *Een dik applaus vav mcDuck King*

P.S. Waaaaaaaah, ik heb nu geciteerd! :P
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ei » zo jun 07, 2009 3:33 pm

Uit het topic 'De teloorgang van Donald Duck Extra':

2009-06-04 23:13:00, Carl Rosa schreef:Thom Roep spoort toch niet helemaal: hij vindt Don Rosa maar niets omdat het niet op Barks lijkt en volgens hem Rosa met de Barks-verhalen 'rommelt'.
De rolschaats-broertjes vinden dat ook en zelfs onze eigen Danier heeft het niet zo op met Rosa...

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=14146#p14146

2009-06-06 22:36:04, Carl Rosa schreef:
Rockerduck schreef:
Carl Rosa schreef:Thom Roep spoort toch niet helemaal: hij vindt Don Rosa maar niets omdat het niet op Barks lijkt en volgens hem Rosa met de Barks-verhalen 'rommelt'.

Huh? Waar haal je dat vandaan? Oom Thom heeft zich, in ieder geval publiekelijk, nooit negatief uitgelaten over Don Rosa. Hij heeft zelfs ieder nieuw verhaal van Rosa "een feestelijke verrassing" genoemd. Het was ook onder zijn hoofdredactie dat de Dagobert-reeks helemaal aan Don Rosa werd geweid, en laatst nog een Grappigste Avonturen-album. Dus je mag mij wel eens uitleggen waar je dit vandaan hebt.

Het is helaas toch echt waar! Wat ik je brom! Die kliek zit zo aan Barks vast dat zij het liefst Barks-klonen aan het werk zien!
Waarom denk je dat er geen Don Rosa verhalen in de wekelijkse DD staan? DD loop goed dus geen verandering... zeker geen risico! Middle-off-the-road verhalen erin! Lijkt China wel: pas op dat de kinderzieltjes niet besmet worden met een nieuwe bedreiging uit Amerika!
Thom Roep zit al jaren vastgeroest met die hele kliek om zich heen en instrueert zijn nieuwe leerlingen om maar goed Barks na te tekenen. Ook al heb je 10-tallen verhalen verprutst zoals Sander Gulien (kijk naar de a-symetrische achtergronden die per plaatje veranderen bijv. van smalle stoeppaden naar enorme trottoirs en idem-dito huizen, auto's en wegen.Totaal uit het lood geslagen decor's en landschappen en ledematen van personen die regelmatig van proporties veranderen) je mag gewoon doorklooien, als je maar Barks natekend! Onbegrijpelijk! Ik ben een hele grote Barks-fan maar ook een hele grote Rosa-fan (heb alles van beide heren). Als je open staat voor andere dingen en gewoon de verhalen gaat lezen en tekeningen gaat bekijken zonder vooroordelen zijn ze allebei brilliant. Als je een voorkeur hebt en geen ruimte laat voor andere vormen beperk je jezelf niet alleen maar als je invloedrijk bent (zoals Roep en zijn trawanten) dan dupeer/beïnvloed en onthoudt je andere mensen ook nog van een andere inkijk met je eigen eigenwijze gedrag.
Ik ben werkzaam in de strips en heb in de loop van de tijd veel mensen en meningen aangehoord. Vandaar deze treurige wijsheid. Ik zal nooit vergeten dat ik rond 1990 een medewerker van de Duck-afdeling aansprak over een nieuw fenomeen op het Duck-gebied; Don Rosa (ik verzamelde de Gladstone comics die in 1984 waren begonnen en kende zo de Rosa verhalen en de lovende kritieken in Amerika). Wat schetste mij verbazing toen deze heer mij wazig aan begon te kijken en daarna hard begon te lachen alsof ik gezegd had dat BZN beter was dan The Beatles. Haarfijn werd me uitgelegd dat het helemaal niks was omdat de plaatjes allemaal volgetekend werden en er á la Barks geen plaats voor 'het weglaten' was en de rondjes met sjablonen getekend werden. Verbijsterd bleef ik achter en mijn gevoel bevestigde me weer eens dat sommige mensen af en toe behoorlijk beperkt kunnen zijn.

Einde deel 1; ik heb nu even geen tijd verder.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=14278#p14278

2009-06-06 02:16:52, Rockerduck schreef:
mcDuck King schreef:Nou, volgens mij heeft Carl Rosa gelijk, maar niet dat van dat het niet op Barks lijkt, maar hij heeft wel een hekel aan zijn steil.
Maar hij doet Rosa er puur in om zijn zakken te vullen, maar hij heeft tussendoor een hekel aan zijn steil,

Dit heb je allemaal zelf bij elkaar verzonnen.

Carl Rosa schreef:Het is helaas toch echt waar! Wat ik je brom! Die kliek zit zo aan Barks vast dat zij het liefst Barks-klonen aan het werk zien!

Carl Rosa zegt dat het waar is, dus is het waar. :rolleyes:

Carl Rosa schreef:Waarom denk je dat er geen Don Rosa verhalen in de wekelijkse DD staan? DD loop goed dus geen verandering... zeker geen risico!

Don Rosa heeft meermalen in DD Weekblad gestaan, met verhalen als 'The money pit', 'The pied piper' en meerdere korte verhalen op scenario van Nederlandse tekenaars. Volgens Thom Roep is Rosa weer uit het blad verdwenen omdat het "klachten regende" over die merkwaardige tekenstijl. Welk motief heeft Thom Roep om dit uit zijn duim te zuigen? Thom Roep heeft zelfs risico genomen door eind jaren '90 en in 2001 en 2002 mini-boekjes in Donald Duck op te nemen met Rosa-verhalen.

Carl Rosa schreef:Middle-off-the-road verhalen erin! Lijkt China wel: pas op dat de kinderzieltjes niet besmet worden met een nieuwe bedreiging uit Amerika!

Wat een zeldzaam onzinnige vergelijking die kant noch wal raakt.

Carl Rosa schreef:Thom Roep zit al jaren vastgeroest met die hele kliek om zich heen en instrueert zijn nieuwe leerlingen om maar goed Barks na te tekenen. Ook al heb je 10-tallen verhalen verprutst zoals Sander Gulien (kijk naar de a-symetrische achtergronden die per plaatje veranderen bijv. van smalle stoeppaden naar enorme trottoirs en idem-dito huizen, auto's en wegen.Totaal uit het lood geslagen decor's en landschappen en ledematen van personen die regelmatig van proporties veranderen) je mag gewoon doorklooien, als je maar Barks natekend! Onbegrijpelijk!

Over Sander Gulien kunnen we het eens zijn: die man kan niet tekenen en had allang buiten gezwierd moeten zijn. Maar je kan toch kwalijk beweren dat Gulien, de gemankeerde schoolkrant-tekenaar, Barks natekent? Maar dat is inmiddels zó off-topic dat het hoort in een ander topic.

Carl Rosa schreef:Ik ben een hele grote Barks-fan maar ook een hele grote Rosa-fan (heb alles van beide heren). Als je open staat voor andere dingen en gewoon de verhalen gaat lezen en tekeningen gaat bekijken zonder vooroordelen zijn ze allebei brilliant.

Jij presenteert dat als een feit, terwijl het een mening is. Ik heb alle verhalen van Don Rosa gelezen en ben jarenlang een trouwe fan geweest, maar als je kritisch gaat kijken, dan blijkt dat hij er uiteindelijk weinig van bakt, met verhalen die gebaseerd zijn op drijfzand en plotgaten waar je met een vrachtwagen doorheen kan rijden. Rosa laat gewoon heel vaak de naam 'Barks' vallen en verwijst in zijn verhalen naar die van Barks. Dat is gewoon een goedkope en gemakzuchtige manier om populair te worden bij een bepaald soort lezers, die blijkbaar uiterlijke waarde hoger inschatten dan verhaalopbouw, structuur en tekenkwaliteiten.

Carl Rosa schreef:Als je een voorkeur hebt en geen ruimte laat voor andere vormen beperk je jezelf niet alleen maar als je invloedrijk bent (zoals Roep en zijn trawanten) dan dupeer/beïnvloed en onthoudt je andere mensen ook nog van een andere inkijk met je eigen eigenwijze gedrag.

Thom Roep heeft Rosa aanvankelijk Donald Duck Weekblad binnengehaald. Thom Roep heeft de Dagobert-reeks opnieuw opgestart en geheel aan Rosa gewijd. Maar Thom Roep moest uit arren moede dubbeldikke albums gaan maken, omdat de reeks na 'Het Levensverhaal' niet meer aan de man te brengen was. Terwijl de Donald-reeks nog steeds loopt als een tierelier.

Carl Rosa schreef:Ik ben werkzaam in de strips en heb in de loop van de tijd veel mensen en meningen aangehoord. Vandaar deze treurige wijsheid.

Carl Rosa heeft een paar mensen gesproken. Carl Rosa kan het weten. Carl Rosa zit opgesloten in zijn eigen gelijk en verwijt dan andere mensen dat ze opgesloten zitten in hun eigen gelijk.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=14282#p14282

2009-06-07 12:37:07, Carl Rosa schreef:Goed zo wordt maar hatelijk! Je voelt je in je wiek geschoten of denk je het zelf beter te weten?
Nou, Rockerduck... als je het zo goed weet hoe kom jij dan aan die wijsheid om jouw wel te geloven? Geef je identiteit maar bloot want ik fantaseer niets! Waarom zou ik dat doen? Ik heb DD lief en heb geen enkele reden om iemand negatief te bejegenen. Ik vertel alleen wat ik weet en speculeer en fantaseer niets.
Op de Duck redactie zitten de mensn die Don Rosa niet veel aan vinden en Thom hoopte dat Don Rosa goed zou gaan verkopen maar die hield er ook niet zo van. Zelfs Daan Jippes houd niet van Don Rosa. Don Rosa weet het en heeft ook niet veel op met de Nederlandse redactie van de DD.
Ik ben blij dat er nieuwe Nederlandse strip-uitgevers zijn (Oog en Blik, Silvester) die regelmatig uit liefde voor het vak boekjes uitgeven die niet middle-off-the-road zijn waar de wekelijkse DD altijd blijft steken in kinderachtigheid om er voor te zorgen dat ouders met hun kinderen samen risicoloos op de bank de DD kunnen lezen.
Sander Gulien moest in de Barks-stijl tekenen maar kan het niet.
Maar we dwalen helemaal af want ik zie dat dit de DDE topic is :D

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=14300#p14300
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo jun 07, 2009 6:08 pm

Wat is er gebeurt, mijn topic sdtond toch gewoon goed in "Disney strisp algemeen," waarom moest die naar "Disney medewerkers Nederland?"
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma jun 08, 2009 12:10 am

Carl Rosa schreef:Goed zo wordt maar hatelijk! Je voelt je in je wiek geschoten of denk je het zelf beter te weten?
Nou, Rockerduck... als je het zo goed weet hoe kom jij dan aan die wijsheid om jouw wel te geloven? Geef je identiteit maar bloot want ik fantaseer niets!

'Hatelijk'? Waar dan? Jij wordt nu persoonlijk, puur en alleen omdat ik het niet met je eens ben. Dat vind ik een zwaktebod. Ga eens in op wat ik geschreven heb.

Carl Rosa schreef:Waarom zou ik dat doen? Ik heb DD lief en heb geen enkele reden om iemand negatief te bejegenen. Ik vertel alleen wat ik weet en speculeer en fantaseer niets.

Je vertelt anders een hoop dingen die niet waar zijn. Bijvoorbeeld dat Thom Roep een hekel heeft aan Don Rosa. Dat zou je wel eens mogen onderbouwen. In publieke reacties is Roep altijd positief geweest over Rosa, en Roep heeft Rosa meerdere keren in het Weekblad geplaatst en de Dagobert-reeks aan Rosa gewijd. Alleen regende het volgens Roep klachten en werd de Dagobert-reeks onverkoopbaar. Waarom zou Roep dat verzinnen? Ik vroeg het je al eerder, maar je gaat er niet op in.

Carl Rosa schreef:Op de Duck redactie zitten de mensn die Don Rosa niet veel aan vinden en Thom hoopte dat Don Rosa goed zou gaan verkopen maar die hield er ook niet zo van. Zelfs Daan Jippes houd niet van Don Rosa. Don Rosa weet het en heeft ook niet veel op met de Nederlandse redactie van de DD.

Roep hoopte dat Rosa goed zou gaan verkopen, maar blijkbaar deed hij dat niet. Althans niet in Nederland. Terwijl Roep er toch alles aan gedaan heeft om Rosa een podium te bieden, in Donald Duck Weekblad, Donald Duck Extra, de Dagobert-reeks en miniboekjes. Blijkbaar waardeert het grootste deel van het Nederlandse publiek Rosa niet zo als bijv. Duitsland of de Scandinavische landen. Maar dat kun je Oom Thom toch niet aan gaan rekenen? Jippes houdt niet van Rosa, zeg je. Nou en? Rosa heeft zo vaak hatelijk uitgehaald naar andere artiesten, op DCML, o.a. naar William van Horn en zelfs naar Carl Barks, die hij een "evil genius" noemde. En nou zal ik een beetje medelijden moeten hebben met Rosa?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron