Nederlandse Redactie

Berichtdoor Ridder ter Geit » di mei 17, 2011 11:02 pm

Ah, dan heb ik al je achterkanten van 2008 gelezen. Wat was toen ook al weer het centrale thema voor de achterkanten?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ferdi F » di mei 17, 2011 11:31 pm

DD schreef:Heb je zelfs strips geschreven als stagiair? Ik ben trouwens wel een beetje jaloers hoor :P Op de redactie werken lijkt me echt leuk.

Dat is het ook!
Ja, waaronder een gag over het bijbaantje dat ik toen nog had. Als student heb ik jarenlang bij een callcenter gewerkt en dat inspireerde me om deze strip te schrijven. De originele tekening van Sergi Cardo hangt in een mooie lijst in mijn woning.
H27050

Ridder ter Geit schreef:Ah, dan heb ik al je achterkanten van 2008 gelezen. Wat was toen ook al weer het centrale thema voor de achterkanten?

Disney facts, quizvragen, blunders, etc.

De Zwarte Schim schreef:Hee Ferdi! nog een vraagje.

1. waneer gaat Oom Thom met pensioen?
2. wat gebeurt er volgend jaar met de Katrien en donald duck junior?

Dat zijn er twee. :)
Dat soort vragen kan je beter aan Thom zelf stellen. Of je kan oom Donald even een mailtje sturen.
Donald Duck Junior is overigens altijd als carousel bedoeld. De lezer kan ieder moment in de serie instappen en heeft een abonnenment van veertig nummers. Binnen een abonnement zal de abonnee dan ook nooit een dubbel nummer krijgen. Het idee is dat de kinderen die leren lezen na ongeveer veertig nummers het niveau van de gewone Donald Duck aan kunnen.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Bruno » di mei 17, 2011 11:50 pm

Volgens mij gaat hij in elk geval door met Donald Duck tot hij erbij neervalt, al dan niet als hoofdredacteur. Iemand als hij kán niet zomaar met pensioen gaan. Dan valt hij in een enorm diep, zwart gat. Wat ik hem zou aanraden (als 19-jarige, moet je mij eens horen) is om langzamerhand een opvolger zoeken en 'inwerken', die naarmate de tijd vordert steeds meer hoofdredactietaken doet. Diegene kan uiteindelijk het stokje overnemen en Thom Roep heeft dan na dertig jaar weer de tijd en ruimte om te doen waar het hem oorspronkelijk om te doen was. Een leuke, relaxte laatste paar jaar, vóór het verplichte(?) pensioen.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor DD » wo mei 18, 2011 12:34 am

Ik denk echt niet dat het de taak van Thom Roep is om een opvolger te zoeken. Dat lijkt me meer iets voor het management van Sanoma. En het lijkt me ook logisch dat een ervaren redactielid hem opvolgt.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Bruno » wo mei 18, 2011 12:56 am

Beekman is het enige ervaren redactielid toch? Dan is de enige logische keuze Beekman.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo mei 18, 2011 7:24 am

en Ferdi, hoe kom ik aan het mailadres van oom Thom?
of wat voor emailadres is het?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo mei 18, 2011 7:28 am

Ah, dat was zowaar het jaar met de interessantste achterkanten! Ik vond het leuk dat het een keer allemaal Disney-gerelateerd was.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor kwuk duck » wo mei 18, 2011 3:31 pm

Wie van de redactie kijkt hier wel eens ferdi?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duckie Duck » do mei 19, 2011 4:22 pm

Ferdi, ik heb ook nog een tweetal vragen:
1. Verschijnen de Lustiges Taschenbucher Entenedition pockets ook (nog) in Nederland?
2. Verschijnt de provincie-reeks apart van het weekblad volgend jaar? (een nieuwe reeks dus) Of hoort het wel bij het weekblad?
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr mei 20, 2011 10:12 pm

McDuck Menu schreef:Donald Duck als stagair, daar zit ook wel iets in denk ik. Koffie halen voor de baas.. oud papier buiten zetten.. de zolder opruimen..de hondjes van de vriendin van de baas in toom houden.. waarvan er eentje incontinent begint te worden.. De saaie verhalen in de pauzes aanhoren, over hoe snel het gras wel niet groeit.. (Dit is een opsomming van ervaringen die ik heb opgedaan tijdens mijn eigen stage bij een raadgevend technisch bureau.. ik heb er weinig warme herinneringen aan) Gelukkig doe ik nu een leukere studie, namelijk Communication and Multimedia Design.

Dat is een mooi idee voor een verhaal. Het gaat alleen nergens heen... misschien heeft Donald promotie nodig?
DD schreef:Heb je zelfs strips geschreven als stagiair? Ik ben trouwens wel een beetje jaloers hoor :P Op de redactie werken lijkt me echt leuk.

Ik kan me een redactie herinneren waarin iemand (Ferdi?) zei dat de redactie eigenlijk gewoon een kantoorbaan is. Het lijkt nu toch wel een erg leuke kantoorbaan te worden... :) Ik zou er ook graag een baan willen hebben.
De Zwarte Schim schreef:1. waneer gaat Oom Thom met pensioen?

Roep is geboren in 1952, dus hij zou theoretisch gezien door moeten gaan tot 2017, dat is dus nog 6 jaar. Dan is hij 33 jaar hoofdredacteur geweest, en eeft dan 44 jaar bij de redactie gewerkt.
DD schreef:Ik denk echt niet dat het de taak van Thom Roep is om een opvolger te zoeken. Dat lijkt me meer iets voor het management van Sanoma.

Ik denk dat Sanoma daarin een een heel slecht inschattingsvermogen heeft.
De Zwarte Schim schreef:en Ferdi, hoe kom ik aan het mailadres van oom Thom?
of wat voor emailadres is het?

Ik heb Thom Roep's emailadres, omdat ik Ferdi ooit op zijn McDrake mail een mail heb gestuurd en een reactie van Roep zelf terugkreeg. (maart 2010) Ridder ter Geit en McDuck Menu zouden het dus ook moeten hebben. Ik denk alleen dat ik een of andere privacyregel schend als ik je die hier geef.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » vr mei 20, 2011 10:29 pm

Duckfan van Down Under schreef:
DD schreef:Ik denk echt niet dat het de taak van Thom Roep is om een opvolger te zoeken. Dat lijkt me meer iets het management van Sanoma.

Ik denk dat Sanoma daarin een een heel slecht inschattingsvermogen heeft.

Hoezo?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » za mei 21, 2011 7:46 am

Duckfan van Down Under schreef:Ik heb Thom Roep's emailadres, omdat ik Ferdi ooit op zijn McDrake mail een mail heb gestuurd en een reactie van Roep zelf terugkreeg. (maart 2010) Ridder ter Geit en McDuck Menu zouden het dus ook moeten hebben. Ik denk alleen dat ik een of andere privacyregel schend als ik je die hier geef.

maakt niet uit DVDU, ik heb het emailadres al gekregen van Ui en Ferdi F
Laatst bijgewerkt door De Zwarte Schim op za mei 21, 2011 12:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 21, 2011 5:59 pm

DD schreef:
Duckfan van Down Under schreef:
DD schreef:Ik denk echt niet dat het de taak van Thom Roep is om een opvolger te zoeken. Dat lijkt me meer iets het management van Sanoma.

Ik denk dat Sanoma daarin een een heel slecht inschattingsvermogen heeft.

Hoezo?

Geen idee, dat gevoel heb ik gewoon. Ik heb het idee dat het een totale buitenstaander wordt, al is het waarschijnlijker dat het iemand van de redactie is.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr mei 27, 2011 10:39 pm

Ha Ferdi!

ik heb nog wat vraagjes, hoe telt de De dd extra? daar bedoel ik mee, vanaf welk jaar is het officieel begonnen? bestaat het volgend jaar 30 jaar?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » wo jun 15, 2011 6:45 pm

Ferdi F schreef:Als student heb ik jarenlang bij een callcenter gewerkt

Wat?! Was jij dat, die Ui telkens uit bad belde?? (huil huil)

Ferdi F schreef:De originele tekening van Sergi Cardo hangt in een mooie lijst in mijn woning.
H27050

Niet om flauw te wezen, maar het laatste plaatje is niet overtuigend getekend. Donald heeft zijn tanden op elkaar, waardoor niet te zien is dat hij aan het woord is. Het lijkt op het eerste gezicht, alsof Donald luistert naar weer een beller. Alsof alleen de "Kreun!" van Donald zelf komt. (snik) De vorm van de tekstballon is weliswaar een weggever, ook het "u spreekt met Donald Duck", maar niettemin moest Ui toch twee keer kijken. (snik)
http://outducks.org/thumbnails3/webusers/2008/04/nl_dd2008_16d_001.jpg

Ui vindt het plot leuk, overigens. Goed gedaan, jochie! (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron