Nederlandse Redactie

Berichtdoor kwok » ma feb 01, 2010 3:49 pm

Tsss.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma feb 01, 2010 6:50 pm

Precies.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » ma feb 01, 2010 7:36 pm

Ik begin die domme discussies eerlijk gezegd ook zat te vinden. Ze hebben van de Donald Duck politiek gemaakt.

Beste Ei en evt. anderen: De Donald Duck is een VROLIJK weekblad en geen hopeloze, haatzaaiende DISCUSSIE weekblad.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Otto » ma feb 01, 2010 7:47 pm

DD schreef:Ik begin die domme discussies eerlijk gezegd ook zat te vinden. Ze hebben van de Donald Duck politiek gemaakt.

Beste Ei en evt. anderen: De Donald Duck is een VROLIJK weekblad en geen hopeloze, haatzaaiende DISCUSSIE weekblad.

ik ben het helemaal met je eens...
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Dubbelduck » ma feb 01, 2010 8:03 pm

Ik ook!
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Caspar » ma feb 01, 2010 9:25 pm

Ik niet! Ik denk dat een blad, maakt niet uit wat, gevormd moet worden naar de wensen van de lezers. Dus niet dat de redactie bepaalt wat leuk is en wat niet, maar dat ook de wensen van leden overwogen worden. Dat gebeurt al steeds meer, ook dankzij McDrake, maar nog steeds niet genoeg. Er zijn zat leuke verhalen die niet worden geplaats, scenario's die worden afgekeurd, etc., vanwege onverklaarbare vreemde redenen die niemand goed kan uitleggen. Terwijl slechte verhalen en lelijk tekenwerk wel wordt geplaats. Tenminste, is mijn mening.

De Donald Duck is dan wel een Vrolijk weekblad, maar ik wordt er niet meer vrolijk van. Ik wacht niet elke zaterdag op de nieuwe Duck, sterker nog, ik laat hem vaak liggen tot maandag. Terwijl dat heel anders zou kunnen, denk ik.

Het probleem is alleen de communicatie waarmee dit nu gebeurt. De McDrake leden lijken alleen maar te zitten zeuren over kleine dingetjes van hun smaak, en de redactieleden lijken de zeurende leden dan weer niet serieus te nemen maar af te doen als zeurders.

Ik stel voor: elk McDrake lid neemt een bepaald verhaal of concept of tekenaar of personage dat hij/zij graag in een Donald Duck publicatie ziet verschijnen. Dat werken ze uit, dus in welke Duck, welke verhalen erbij kunnen, bepaalde problemen omzeilen, research doen, etc. Ei zou bijvoorbeeld het Jonker scenario zo kunnen herschrijven dat het wel mag worden toegelaten, en Rockerduck kan een diepte-onderzoek uitvoeren over Otto en met een goed introductieverhaal komen voor hem.
En dan uiteindelijk organiseert de redactie een soort open dag waarop McDrake wordt uitgenodigd en presenteren alle leden hun plannen aan de redactie. En dan bevalt dat en worden wij een soort ledenredactie, zodat wij nieuwe verhalen en ideeen aandragen hier, de redactie die leest en verbetert dat het nog beter wordt en dat wensen van de leden gerealiseerd worden in het weekblad. En uiteindelijk is iedereen blij en zijn de McDrakers geen zeurders meer en de redactieleden nemen ons ook serieus. Goed idee of goed idee?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor kwok » ma feb 01, 2010 9:55 pm

Eem goed idee is het zeker maar is het uitvoerbaar? Er moet een datum komen en mensen komen van hijden en ver. De redactie moet tijd hebben en er kan een hele leden stroom bij komen dat is gunstig voor het forum maar niet voor het plan.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Caspar » ma feb 01, 2010 11:24 pm

Ik denk dat het wel een uitvoerbaar plan is. Het grootste deel kan via het forum gaan, en er moet een keer een soort meeting bij het DOnald Duck-hoofdkwartier komen. Dat valt wel te regelen toch? Dan helpen we de redactie een handje mee.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Rubberduck » di feb 02, 2010 2:06 am

Nou beste jongens, als het jullie niet bevalt, dan pak je toch je biezen en ga je naar een ander forum over Donald Duck? Dan zal je wel naar een Engels of Duits forum moeten, want naast McDrake is er geen Nederlands Duck-forum. Dit forum is er voor discussie. Daar is trouwens elk forum voor. We kunnen wel de hele tijd het over alles met elkaar eens zijn, maar dan slaat een forum binnen de kortste tijd dood en komt er geen hond meer. Veel te saai. Nee, dan begint men ineens weer over wanneer Ei of Rockerduck weer eens terugkomen. :rolleyes:

Een week geleden was de toon op McDrake nog gezond kritisch. Nu zijn er een paar berichten gekomen van redactieleden en nu is iedereen opeens op het slijmerige af. Lik, lik, lik. Foei, stoute Rubberduck! Gij zult geen kritische vragen stellen aan de redactie! Het elfde gebod, zogezegd. En iedereen die zich niet aan het gebod houdt, wordt afgesnauwd, waarin kwok het opper-heiligboontje het voortouw neemt en de rest opstookt. Zat vorige week ons nog na te praten, nu de redactie. Zelf nadenken is er niet bij. Men praat maar net diegene na die toevallig die dag het meest aan het woord is.

Wat heeft Ei gezegd dat niet klopt, inhoudelijk? Niemand die daar iets van heeft gezegd. Niemand die Ei heeft kunnen betrappen op een inhoudelijke misser. Ei legt Ferdi op de gril omdat hij júllie met kluitjes het riet in stuurt, en vervolgens worden jullie boos op... Ei! Dat is de omgekeerde wereld! Veel gekker moet het niet worden. Ferdi en kornuiten geven halve of helemaal geen woorden en Ei en ik mogen daar niks van zeggen, omdat dat niet 'gezellig' is? Vinden jullie dat leuk dan, zo bedonderd te worden? Wat 'vrolijk', zeg.

Ei en ik zitten voor jullie de hete kastanjes uit het vuur te halen en krijgen als dank nog een trap na, ook. Ik krijg van jullie een beetje de indruk dat het jullie om het even is wat er in de Donald Duck verschijnt. Houd dan zelf ook op met kritiek op bepaalde verhalen. Dan is vanaf nu elke vorm van kritiek verboden en vinden we elk verhaal helemaal te gek, oké? Geen gehuichel meer. Vanaf nu niet meer zaniken of de redactie die-en-die serie eens zou willen publiceren. De redactie is immers alwetend en heeft altijd gelijk. Zij zullen dus wel bepalen wat leuk is om te plaatsen. Daar heeft ze jullie dan ook niet voor nodig.

Afgesproken?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ei » di feb 02, 2010 4:54 am

Een probleem voor Ei en "evt. anderen" is dat mensen die een tijdschrift vinden tegenvallen, dat doorgaans afzeggen zonder er verder een woord over vuil te maken. Men verlaat het schip en dat was dat. Ei gaat daarentegen proberen het tijdschrift met suggesties en kritiek te verbeteren. Ei gaat tegen het systeem in. Vaak doen alleen gekken dat.
Een probleem is dat tegenstanders meestal vertrekken, terwijl voorstanders en neutralen aanwezig blijven. Zo ben je met kritiek altijd in de minderheid.

Eerder in dit topic schreef Bas ergens, dat de Troep-redactie zelden klachten ontvangt. Maar er zijn gewoon weinig lezers die in de pen gaan klimmen. Men zegt het tijdschrift af en daarmee basta.
Wie wél in de pen klimt, krijgt ervaringen zoals Ei hier op McDrake. Het is gewoon vrijwel onmogelijk om als klant te proberen om een bedrijfscultuur te veranderen. Zie de vele consumentenprogramma's op televisie. Mensen die wijzer zijn dan Ei die weten dat. Je kunt beter je krachten sparen voor een aannemer die je huis gebrekkig bouwt, dan te klagen over een gesnaveld stripfiguurtje.

Hoe dan ook, volgens de bovenstaande wetmatigheid vind je in een cultus altijd meer voorstanders dan tegenstanders.
Er zijn wel tegenstanders, maar die zijn vertrokken en hebben doorgaans geen zin in discussie. Dus zowel voorstanders als tegenstanders hebben vaak geen zin in discussie. En de enkeling die wel wil discussiëren, wordt door beide partijen versleten voor gek.

DD schreef:Ik begin die domme discussies eerlijk gezegd ook zat te vinden. Ze hebben van de Donald Duck politiek gemaakt.

Goed gezegd! Dat heeft de Troep-redactie inderdaad gedaan. :P
Lezers die verzoekjes indienen, botsen tegen de "persoonlijke voorkeur" van Oom Thom. In plaats van een vrolijk weekblad waar ieder Duckfamilielid welkom is, heeft Oom Thom een selectie gemaakt van personages die wel en niet welkom zijn in Duckstad. Oom Thom schijnt zelfs zo ver te zijn gegaan, dat hij in een artikel beweert (liegt) dat Otto van Drakenstein bij Donald "onwelkom" is. Als dat geen politiek is!

Thom Roep schreef:Vanaf 1961 maakte de eigenwijze geleerde Ludwig von Drake (Professor Otto van Drakenstein) zich soms uit zijn televisieserie om zowel in de dagstrips als in de zondagstrips een onwelkom bezoek af te leggen.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=20696#p20696

Volgens kenners is Otto helemaal niet onwelkom bij Donald!

Caspar schreef:Ik denk dat een blad, maakt niet uit wat, gevormd moet worden naar de wensen van de lezers. Dus niet dat de redactie bepaalt wat leuk is en wat niet, maar dat ook de wensen van leden overwogen worden. Dat gebeurt al steeds meer, ook dankzij McDrake, maar nog steeds niet genoeg. Er zijn zat leuke verhalen die niet worden geplaats, scenario's die worden afgekeurd, etc., vanwege onverklaarbare vreemde redenen die niemand goed kan uitleggen. Terwijl slechte verhalen en lelijk tekenwerk wel wordt geplaats. Tenminste, is mijn mening.

Helemaal mee eens.

Ei vindt dat er al genoeg geslijmd wordt bij de Troep-redactie. Door lezers en auteurs. Laat hier op McDrake tenminste een plekje zijn waar men kritiek kan uiten en de draak kan steken.
Oom Thom heeft de drukpers. McDrake is slechts virtueel. Moet Oom Thom's politiek nu ook regeren over McDrake?

Caspar schreef:En dan uiteindelijk organiseert de redactie een soort open dag waarop McDrake wordt uitgenodigd en presenteren alle leden hun plannen aan de redactie.

Vergeet het maar. De Troep-redactie zit daar echt niet op te wachten. Er gaat nog gemakkelijker een kameel door het oog van een naald.

Caspar schreef:En dan bevalt dat en worden wij een soort ledenredactie, zodat wij nieuwe verhalen en ideeen aandragen hier, de redactie die leest en verbetert dat het nog beter wordt en dat wensen van de leden gerealiseerd worden in het weekblad. En uiteindelijk is iedereen blij en zijn de McDrakers geen zeurders meer en de redactieleden nemen ons ook serieus. Goed idee of goed idee?

Een lief idee. :) Maar als het doen van verzoekjes weinig oplevert per brief, e-mail of forum, gaat dat door een bezoekje echt niet veranderen.

En trouwens, zelfs al zou de redactie een open dag houden, dan weet Ei precies hoe die gaat verlopen. Oom Thom wijst op een bak met oude Ducks waar jullie in mogen graaien en de meesten zijn op slag vergeten waarvoor de dag bedoeld was. :P

Rubberduck schreef:Ik krijg van jullie een beetje de indruk dat het jullie om het even is wat er in de Donald Duck verschijnt. Houd dan zelf ook op met kritiek op bepaalde verhalen. Dan is vanaf nu elke vorm van kritiek verboden en vinden we elk verhaal helemaal te gek, oké? Geen gehuichel meer. Vanaf nu niet meer zaniken of de redactie die-en-die serie eens zou willen publiceren. De redactie is immers alwetend en heeft altijd gelijk. Zij zullen dus wel bepalen wat leuk is om te plaatsen. Daar heeft ze jullie dan ook niet voor nodig.

Zo raak!

Men hoeft maar te kijken in de wekelijkse topics over het nieuwste Weekblad. Wat een kritiek op de verhalen. Ook zonder dat Ei er verschijnt. Ei heeft na het lezen van zo'n topic vaak niet eens zin meer om het nieuwste Weekblad te lezen. Laat staan dat Ei er kritiek op kan geven.
Als jullie enthousiaste lezers zo lauw en teleurgesteld reageren op de nieuwste Duck, is dat dodelijker dan het zoveelste kritische geratel van Ei. In vrijwel elk topic reageert men als lekkerbekken die iets voorgeschoteld krijgen dat bedorven is. Grootste verschil is dat men dan zegt: "Volgende week beter." Terwijl Ei zegt dat het volgende week zo mogelijk nog slechter zal gaan.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor kwok » di feb 02, 2010 4:39 pm

niet zo negatief joh kritiek is goed als het is onderbouwd. maar jullie gaan op de man.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Rubberduck » di feb 02, 2010 4:57 pm

kwok schreef:niet zo negatief joh kritiek is goed als het is onderbouwd. maar jullie gaan op de man.

Huh? Heb je het antwoord van Ei op Ferdi überhaupt gelezen? Dat staat vol met onderbouwde, inhoudelijke kritiek.

Jullie klagen zelf ook over van alles en nog wat. Over dat een bepaalde sub-serie niet compleet is gepubliceerd, bijv., zie ik tegenwoordig vaak.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor kwok » di feb 02, 2010 5:05 pm

het is onderbouwd maar soms zijn dingen niet anders maar dan moet je ook niet zoo doordrammen.
en die subseries interesseren me geen reet
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor kwok » di feb 02, 2010 5:05 pm

.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor DD » di feb 02, 2010 5:19 pm

Hahahahaha! Ik moest eerlijk ontzettend om je laatste post lachen kwok :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten