Disney computergames

Berichtdoor DisneyRemc°o° » di apr 07, 2009 12:45 pm

Ei schreef:Wie kent 'World of Illusion', uit eigen ervaring?

Ik heb dit spel ook heel wat keren uitgespeeld. Tja, een moeilijk spel was het niet. Maar dat geldt voor meerdere platformspellen uit die tijd... ;)

Heel mooi bij World of Illusion vind ik het einde. Mickey en Donald voeren dan een soort van goochelshow op.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor mcDuck King » di apr 07, 2009 5:36 pm

ik krijg nog quack attack(of zoiets) en pk
ik denk dat ik de 1e het leukst vind, omdat ik niet zo van Superdonald :P
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor huugduck » di apr 07, 2009 6:46 pm

Ik heb quack attack op de computer. Het is niet echt mooi en je kan maar een pad volgen. Nouja het was ook maar 3 euro
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rockerduck » di apr 07, 2009 6:49 pm

DisneyRemc°o° schreef:Ik heb dit spel ook heel wat keren uitgespeeld. Tja, een moeilijk spel was het niet. Maar dat geldt voor meerdere platformspellen uit die tijd... ;)

Heel mooi bij World of Illusion vind ik het einde. Mickey en Donald voeren dan een soort van goochelshow op.

Hey! DisneyRemco is terug!!! :D
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » di apr 07, 2009 6:50 pm

Dat was nog voor mijn tijd :P
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » di apr 07, 2009 11:44 pm

Rockerduck schreef:Hey! DisneyRemco is terug!!! :D

Kijk, daar word ik nou helemaal warm van. ;)

Tja, ik dacht dat het forum behoorlijk ingeslapen was, maar blijkt toch wel weer actief en leuk te zijn! :P
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor mcDuck King » vr apr 24, 2009 12:48 pm

Ik vind dat DisneyRemc o altijd met interresante, en leuke dingen komt, op deze site.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr apr 24, 2009 10:58 pm

mcDuck King schreef:Ik vind dat DisneyRemc o altijd met interresante, en leuke dingen komt, op deze site.

Precies! Remco moet vaker komen! :D
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » za apr 25, 2009 8:33 am

Rockerduck schreef:
mcDuck King schreef:Ik vind dat DisneyRemc o altijd met interresante, en leuke dingen komt, op deze site.

Precies! Remco moet vaker komen! :D

Hoe bedoel jij nou weer.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor mcDuck King » di mei 26, 2009 12:54 pm

mcDuck King schreef:
Rockerduck schreef:
mcDuck King schreef:Ik vind dat DisneyRemc o altijd met interresante, en leuke dingen komt, op deze site.

Precies! Remco moet vaker komen! :D

Hoe bedoel jij nou weer.

Haha, wat stom van mij, ik las perongeluk ik las "Precies! Remco moet vader komen/worden!" :lol:
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duck » di aug 23, 2011 7:21 pm

Ik heb vroeger(niet heeeeel lang geleden,toen ik peuter/kleuter was)deze spellen gespeeld(op een Windows 98 :P),ze zijn hier nog niet genoemd:

Winnie de poeh Peuter http://www.youtube.com/watch?v=X-mUeWrLuqk
Winnie de Poeh Kleuter (lijkt op Winnie the Pooh peuter alleen dan moeilijker,en een ander verhaal)
Mickey mouse Kleuter(hier komt ook Donald ,Katrien , Goofy in voor allen Mickey speelt de hoofdrol.In het filmpje zie je 1 spelletje waar je moet aanklikken waar de boef is,die de pet van commisaris O'hara heeft gestolen. :P) http://www.youtube.com/watch?v=HG1k7Urk1wk(vond geen beter filmpje)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Disney computergames

Berichtdoor TDG » ma maart 07, 2016 1:48 am

Sorry voor het 'grave diggen' mensen, maar ik dacht dat het beter zou zijn als ik een bestaand topic zou gebruiken in de plaats van een compleet nieuwe te maken waar waarschijnlijk toch maar een paar reacties op zullen komen.

Een Disney spelletje wat nog niet genoemd is (anders heb ik het over het hoofd gezien) is Quackshot staring Donald Duck op de Sega Megadrive.
Dit was een van mijn favoriete Disney spelletjes, het was een kruising tussen een platform spel en een avonturen spel met puzzels er in. Het had een echte 'Barksian' visuele stijl (speelt zich af in de jaren 50) kwa hoe de karakters en de locaties er uit zien, en het was duidelijk dat de makers erg geïnspireerd waren door de Indiana Jones films.
Ook erg leuk dat er best wat Disney karakters er in voor kwamen, ook al was hun cameo soms heel kort. Ik vind het alleen vreemd dat de makers in de plaats van de Beagle Boys/Zware Jongens ze Big Pete/Boris boef en een lading handlangers die op hem lijken hadden gebruikt, of dat Goofy opduikt maar geen Mickey. (Ik denk dat ze veel beter Gladstone Gander/Guus Geluk hadden kunnen gebruiken.

De nieuwe karakters zijn ook echt Barksian zoals Dracula die erg veel af heeft van de Dracula in de oude films, een oud avonturier, een Mexicaanse señorita, een Viking.

Ook erg veel leuke locaties; Duckburg, Transylvanie, Mexico, India, Noorwegen, Egypte, de Zuidpool, en een eiland in de Stille Oceaan en een onbekend eiland in de Atlantische Oceaan (hoewel ik denk dat een eiland van zo'n formaat moeilijk niet ontdekt kan zijn tijdens de 19de en 20ste eeuw)

Anderen hier die dit ook een leuk spel vonden?
Avatar gebruiker
TDG
Old Grouch in training
New member
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo feb 14, 2016 4:11 pm
Woonplaats: Leeuwarden

Re:

Berichtdoor DD » do sep 08, 2016 8:25 am

Rockerduck schreef:Nóg eerder had je computerspelletjes voor de NES (16 bits)


NES is 8 bit. SNES is 16 bit.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Vorige

Keer terug naar Disney spellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron