Disney computergames

Berichtdoor Rockerduck » do jan 18, 2007 2:34 am

Wie heeft er thuis computerspellen van Disney en welke zijn dat dan? Wat vind je ervan? Speel je ze vaak? Welke is het leukst?

Ik heb thuis geen Xbox, Wii of Playstation, maar een gouwe ouwe SuperNintendo, met o.a. de spelletjes 'Mickey Mania' en 'Aladdin'. De eerste ziet er het mooist uit, die heb ik pas ook nog gespeeld. Nou had ik 'm binnen een uurtje uit, maar vroeger duurde het soms maanden voordat ik naar het volgende level was.

Nóg eerder had je computerspelletjes voor de NES (16 bits) van DuckTales, Rescue Rangers, Darkwing Duck en TaleSpin:
http://www.youtube.com/watch?v=K8jJaBc3U2s
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » do jan 18, 2007 2:42 am

Bijna vergeten! Voor de SNES had ik ook Goof Troop:
http://www.youtube.com/watch?v=z0cIFvXbbF8
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » do jan 18, 2007 1:02 pm

Ik heb één spel wat ik geweldig vind. Waarom? Omdat het precies paste bij de strips die ik zo graag lees!
Het spel heet 'The Lucky Dime Caper', voor de Sega Game Gear. Ik ben zelf nooit verder gekomen dan level 2 (nog steeds niet! Arg!), maar ik heb regelmatig met mijn broer meegekeken. Het is dus géén Ducktales, waar ik nooit zo'n fan van ben geweest.
Aan het begin van het spel zijn Kwik, Kwek en Kwak jarig, en als verjaardagscadeau krijgen ze van Oom Dagobert alledrie één dubbeltje, zodat zij ook een eigen fortuin kunnen verdienen. Op dat komt Magica met drie kraaien binnen, en ontvoert Kwik, Kwek en Kwak, èn neemt de vier dubbeltjes mee. Donald moet dan de neefjes en de dubbeltjes terughalen, die verspreid over een wereldkaart in tien verschillende levels zitten. Hij heeft als wapen een (erg) grote hamer, en je kan ook nog een frisbee als wapen krijgen. Toevallig heb ik kort geleden wat plaatjes van het spel gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen ik drie jaar oud was heb ik trouwens het alphabet geleerd met 'Donald's Alphabet Chase' voor DOS. Toen was ik dus al een Donald Duck fan/Computerverslaafde :p
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor De steenrijke eend » do jan 18, 2007 4:50 pm

Henrieke schreef:Ik heb één spel wat ik geweldig vind. Waarom? Omdat het precies paste bij de strips die ik zo graag lees!
Het spel heet 'The Lucky Dime Caper', voor de Sega Game Gear. Ik ben zelf nooit verder gekomen dan level 2 (nog steeds niet! Arg!), maar ik heb regelmatig met mijn broer meegekeken. Het is dus géén Ducktales, waar ik nooit zo'n fan van ben geweest.
Aan het begin van het spel zijn Kwik, Kwek en Kwak jarig, en als verjaardagscadeau krijgen ze van Oom Dagobert alledrie één dubbeltje, zodat zij ook een eigen fortuin kunnen verdienen. Op dat komt Magica met drie kraaien binnen, en ontvoert Kwik, Kwek en Kwak, èn neemt de vier dubbeltjes mee. Donald moet dan de neefjes en de dubbeltjes terughalen, die verspreid over een wereldkaart in tien verschillende levels zitten. Hij heeft als wapen een (erg) grote hamer, en je kan ook nog een frisbee als wapen krijgen. Toevallig heb ik kort geleden wat plaatjes van het spel gemaakt:
http://img244.imageshack.us/img244/9608/pict0505nl5.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/9233/pict0512zo7.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/5765/pict0513qa6.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/8532/pict0514ln2.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/3663/pict0502oh4.jpg

Toen ik drie jaar oud was heb ik trouwens het alphabet geleerd met 'Donald's Alphabet Chase' voor DOS. Toen was ik dus al een Donald Duck fan/Computerverslaafde :p

'Donald's Alphabet Chase' heb ik ook gespeeld toen ik klein was!
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Luuuuk » do jan 18, 2007 4:52 pm

Rockerduck schreef:Nogmaals mijn vraag om niet hele lappen tekst te quoten, zeker niet als je maar een regel tekst toe wilt voegen.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor De steenrijke eend » do jan 18, 2007 4:56 pm

Wat ben ik toch een @#$%#!
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Rockerduck » do jan 18, 2007 9:01 pm

Dat spelletje heb ik een paar keer mogen spelen van een klasgenootje van mij op de basisschool, Henrieke! Dat was inderdaad een leuke game.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Luigi » za jan 20, 2007 4:59 am

Ik heb voor de Gameboy Color nog 'Donald Duck quick attack'. Ik vond hem niet zo leuk. Beetje een slap spelletje. De bewegingen van Donald waren slecht net zoals de achtergronden wat een spel vaak nou juist zo leuk maakt, het geeft sfeer.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Rockerduck » za jan 20, 2007 11:49 pm

Aladdin voor de SNES:
http://www.youtube.com/watch?v=zyqs1Ld0tV0

Mickey Mania voor Sega:
http://www.youtube.com/watch?v=hJuAMSWX_ro

"Classic console games being played extraordinarily, using an emulator as a tool to overcome human limitations such as skill and reflex." Met andere woorden: versneld.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do feb 15, 2007 8:46 pm

Oh, die goede oude tijd van de computerspellen. De tijd dat de computersystemen nog niet de perfecte beeldkwaliteit van nu konden leveren. ;)

In tegenstelling to de hier al eerder genoemde Nintendo SNES versie, had ik Aladdin op de Sega MegaDrive in bezit. Ik herinner me zelf nog een artikel, waarin stond dat Disney-animatoren de figuren in dit spel hadden geanimeerd. Dit was ook één van de weinige spellen met vloeiende animaties, in plaats van de houterige bewegingen die de meesten spellen voortbrachten. Andere Sega MegaDrive klassiekers zijn Castle of Illusion met Mickey Mouse in de hoofdrol en World of Illusion met Mickey en Donald in de hoofdrollen.

Castle of Illusion:
Afbeelding Afbeelding


World of Illusion:
Afbeelding Afbeelding


Aladdin:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding


Ook nog 2 screenshots van het spel dat Henrieke eerder noemde, the Lucky Dime Caper (Sega Game Gear):
Afbeelding Afbeelding


En de Nintendo SNES versie van Aladdin, waar Rockerduck mee kwam:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding


Alle screenshots zijn afkomstig van Console Classix
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Rockerduck » do feb 15, 2007 10:31 pm

Ik vind de Nintendo-versie van Aladdin er mooier uitzien dan die van Sega, heur.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do feb 15, 2007 11:17 pm

Rockerduck schreef:Ik vind de Nintendo-versie van Aladdin er mooier uitzien dan die van Sega, heur.

Ik ben altijd meer een Sega-man geweest. ;) Maar ik had ook de Nintendo SNES. Ik heb Zelda helemaal dolgespeeld op dat ding. Maar Zelda is een spel dat je leuk of niet leuk vind. Ik vond het fantastisch.

Maar Aladdin had mijn voorkeur op de Sega MegaDrive, omdat de figuren wel iets beter vormgegeven waren. Het spel had iets meer van de film weg. Alhoewel ik nu eigenlijk niet helemaal eerlijk oordeel, want ik heb de SNES versie nooit gespeeld.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo nov 09, 2008 3:56 pm

Luigi schreef:Ik heb voor de Gameboy Color nog 'Donald Duck quick attack'. Ik vond hem niet zo leuk. Beetje een slap spelletje. De bewegingen van Donald waren slecht net zoals de achtergronden wat een spel vaak nou juist zo leuk maakt, het geeft sfeer.

Dat is waar. Ik heb hem voor de PC, die is leuk. Toen dacht ik: dan is die ook leuk voor de PS2. Niet dus.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor huugduck » za jan 03, 2009 10:26 pm

Ik heb best veel spellen van disney voor de computer zoals puppys reddingsactie en nog een van dd naam even kwijt
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor huugduck » za jan 03, 2009 10:27 pm

o ja de zelfde als duckfan van down under
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Volgende

Keer terug naar Disney spellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten