Ducktales 2 (18+)

Berichtdoor DD » do maart 03, 2011 6:19 pm

Ja de naam zegt het al. Ik denk niet dat kinderen van onder de 18 dit spel kennen. misschien die van 20 nog net. Het gaat om Ducktales 2 voor Nintendo NES. Ik heb dit spel vroeger tig keer uitgespeeld. Zo nu en dan speel ik wel eens op mijn oude NES en nu ben ik dus weer met Ducktales 2 bezig maar ik zit met een probleem. Het gaat om level Niagara. Om een stuk van de schatkaart te vinden moet je ergens een kist wegslaan dit op een mussr staat. Je moet dus met A springen en teglijkertid <- of -> en B indrukken. Soms lukt het: slaat jij met zijn wandelstok terwijl springt. Maar de meeste keer gaat ie op zijn wandelstok jumpen. Weet iemand hoe je makkelijk iets hoogs kan wegslaan. Iemand ooit Ducktales op de NES gespeeld?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ui » vr maart 04, 2011 7:29 pm

Als je via Google zoekt naar "ducktales 2 nes", vind je een aantal sites met zogenaamde cheats en walkthroughs.
Is dit een nuttige tip? Heeft Ui nu een goede daad gedaan? (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DD » vr maart 04, 2011 8:38 pm

In principe wel, maar ik heb zelf al uitgevonden hoe het moet :P Maar toch bedankt :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DordrechtDuck » vr maart 04, 2011 9:22 pm

Ow gaaf, dat speelde ik vroeger heel veel. Met turbo enzo
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor DD » vr maart 04, 2011 9:25 pm

Ja inderdaad. Voor mij is NES het enige leuke spelcomputer ooit geweest vooral Mario Bros 3 maar Ducktales 1 en 2 vind ik ook een van de leukste spellen :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Appie Aap » di maart 08, 2011 11:34 pm

De titel wekt een andere suggestie dan het openingsbericht. :P Ik heb wel een NES en ik heb er ook veel opgespeeld, maar dit spel kende ik tot voor kort niet.
Dit leuke liedje, van de voorloper Duck Tales uit 1989, ken ik dan weer net wel: http://www.youtube.com/watch?v=G_80PQ543rM
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DordrechtDuck » di maart 08, 2011 11:46 pm

DD schreef:Ja inderdaad. Voor mij is NES het enige leuke spelcomputer ooit geweest vooral Mario Bros 3 maar Ducktales 1 en 2 vind ik ook een van de leukste spellen :D

Mario bros 3 wow, kon je vliegen. Alleen kon je nooit saven dat was jammer
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor DD » wo maart 09, 2011 1:25 am

Appie Aap schreef:De titel wekt een andere suggestie dan het openingsbericht. :P

Ja vond het wel grappig om dat 18+ erbij te doen :P

Appie Aap schreef:Ik heb wel een NES en ik heb er ook veel opgespeeld, maar dit spel kende ik tot voor kort niet.
Dit leuke liedje, van de voorloper Duck Tales uit 1989, ken ik dan weer net wel: http://www.youtube.com/watch?v=G_80PQ543rM

Dit is Ducktales 1. Heb ik vandaag toevallig weer ff (uit)gespeeld :D Heeeeeerlijk "vroegergevoel" krijg ik ervan :D

Heb je misschien nog spellen die je wil verkopen Appie?

DordrechtDuck schreef:Mario bros 3 wow, kon je vliegen. Alleen kon je nooit saven dat was jammer

O is helemaal niet zo een moeilijk spel hoor. Via een omweg speel je het in twee uur uit. Ook heb ik ooit een keer alle 8 werelden zonder omwegen uitgespeeld. Was er meer dan een halve dag mee bezig. Ontzettend groot spel. Maar dat is ook het mooie er aan.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor McDuck Menu » wo maart 09, 2011 1:59 am

Dit herinner ik me nog! Ik ging altijd met mijn ouders mee naar een achter-oom en tante die een NES hadden (hun kinderen). Wat een wonderlijk apparaat vond ik dat toen :) Ik was dan wel een jaa of 5-6, dus ik kwam niet verder dan het eerste level denk ik. Wat ik daar ook veel speelde was TaleSpin, en Felix the Cat. Ik zou er bijna een originele NES voor willen aanschaffen nu (vast wel ergens te vinden nog). Jammer dat dit nooit op de Virtual Console van de Wii is gekomen, al speelt de echte NES waarschijnlijk het fijnst.
Wij hadden thuis eerst een MSX, waar je cassettebandjes in moest doen, (Of die hele grote platte floppy's? Weet het al niet meer) daarna een Atari 2600, ook erg leuk, maar haalde het niet bij dit en andere spellen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DD » wo maart 09, 2011 3:29 am

Een NES kan je wel kopen op Marktplaats en zo maar ze worden steeds duurder hoor. Het is inmiddels antiek :P Mijn oude heb ik niet meer thuis maar heb een aantal jaren geleden op een rommelmarkt een perfect NES met 3 spellen (Super Mario Bros/Duck Hunt, Super Mario Bros 3 en Gremlins 2), twee controllers en die rode pistool voor maar 10 euro gekocht. Eerst wou ik afdingen (toen wist ik niet dat ze steeds duurder worden, 10 euro is helemaal niks) maar er stond ook een kind van een jaar of 7-8 die interesse toonde en zijn moeder het wou kopen. Maar ik gaf snel 10 euro aan de verkoper. Ik bedoel, voor zo een kind heeft het toch geen enkele waarde. Die speelt er een keer mee en gooit het daarna weg. Geef hem maar X-BOX, PS en alle andere "rotzooi" van tegenwoordig :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » wo maart 09, 2011 4:39 am

Appie Aap schreef:Dit leuke liedje, van de voorloper Duck Tales uit 1989, ken ik dan weer net wel: http://www.youtube.com/watch?v=G_80PQ543rM

Ja, dat is een vet deuntje, inderdaad! Grappig dat ik juist dat melodietje zo vaak heb zien noemen op verschillende fora.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » wo maart 09, 2011 4:51 pm

Wat bedoelen julie eigenlijk met voorloper van Ducktales?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor McDuck Menu » wo maart 09, 2011 5:36 pm

DD schreef:Wat bedoelen julie eigenlijk met voorloper van Ducktales?

Het topic is DuckTales 2, de voorloper heet DuckTales.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DD » wo maart 09, 2011 8:00 pm

Oo, ik begrijp het :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DordrechtDuck » wo maart 09, 2011 9:20 pm

DD schreef:
DordrechtDuck schreef:Mario bros 3 wow, kon je vliegen. Alleen kon je nooit saven dat was jammer

O is helemaal niet zo een moeilijk spel hoor. Via een omweg speel je het in twee uur uit. Ook heb ik ooit een keer alle 8 werelden zonder omwegen uitgespeeld. Was er meer dan een halve dag mee bezig. Ontzettend groot spel. Maar dat is ook het mooie er aan.

Ja, alleen toen ik de nes kreeg met dat spel was dat nog niet bekend. Ik spelen als de gekte en uiteindelijk in W-8 3e level ofzo, drukt me ma hem weg en zei: Zooo dat is wel even genoeg gespeeld. ik janken, echt. Grrrr
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Volgende

Keer terug naar Disney spellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron