Oma Duck

Berichtdoor Bruno » za mei 14, 2011 3:14 am

Ik dacht het ook. Verwarrend hoor. En Marco Rota heeft bij een jubileumverhaal met Donald Duck weer wat andere uitleg. Dat Dora een halfzus of gewoon een vriendin was, ofzo? Wat was het nou?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Rubberduck » za mei 14, 2011 3:22 am

Bruno schreef:Ik dacht het ook. Verwarrend hoor. En Marco Rota heeft bij een jubileumverhaal met Donald Duck weer wat andere uitleg. Dat Dora een halfzus of gewoon een vriendin was, ofzo? Wat was het nou?

In dat verhaal zijn Dagobert en Dora broer en zus, maar Dagobert noemt Dora 'voor de grap' Oma. Dan vinden ze Donald, die wees is, en besluiten dan dat Dora zijn oma zal spelen, als Dagobert dan zijn oom wil zijn. Later komt Dagobert erachter dat Donald 'toevallig' toch zijn échte neef is! Nee maar, het lijkt wel Goede Eieren, Slechte Eieren!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » za mei 14, 2011 3:23 am

Heel raar en slecht in elk geval... Maar verder een leuk iets om te lezen.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor DD » za mei 14, 2011 11:03 am

Ja het was wel een leuk verhaal maar niet kloppend. Ik zelf geloof heilig in Rosa's visie :P Die van hem is ook het beste.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor kwuk duck » za mei 14, 2011 6:40 pm

Kijk uit met wat je zegt dd!
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DD » za mei 14, 2011 6:41 pm

Niet nodig. Je hebt hier vrijheid van meningsuiting ;)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Bruno » za mei 14, 2011 6:52 pm

Ik geloof in geen enkele 'visie'. Er bestaat geen 'juiste' visie. Ik ben fan van wat Carl Barks deed, maar zelfs hij, de bedenker van alles, deed het niet echt met een vastgestelde visie.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » za mei 14, 2011 10:06 pm

er is ook nog niet zo lang geleden een verhaal verschenen van oma duck en dat ging over dat Donald bij haar was omdat hij overwerkt was, omdat oom Dagobert hem en zijn personeel afbeurt. Dan zegt Dora: hmm het wordt tijd dat ik mijn broertje eens een lesjes leer! daarin zegt ze broertje..........
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor kwuk duck » za mei 14, 2011 10:24 pm

Eigenlijk zou er een vaste stamboom/tijdlijn moeten zijn.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DordrechtDuck » za mei 14, 2011 10:57 pm

kwuk duck schreef:Eigenlijk zou er een vaste stamboom/tijdlijn moeten zijn.

Maar in dat geval dan blijven de verhalen ook heel beperkt. En het is leuk om met dingen die een ander als feit beschouwd te spelen en de lezer weer op het verkeerde been te zetten.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor DD » za mei 14, 2011 10:58 pm

Helemaal niet. De stamboom van een gewoon mens is toch ook hetzelfde en er gebeurt van alles in een mensenleven.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » zo mei 15, 2011 4:00 am

DD schreef:Helemaal niet. De stamboom van een gewoon mens is toch ook hetzelfde en er gebeurt van alles in een mensenleven.

Ja, maar met een concern zo groot als dat van Disney is dat onmogelijk. Wist je bijvoorbeeld dat Donald in één bepaalde cartoon een zoontje had? In How to have an accident at home (1956) is dit figuurtje te zien, dat eruit ziet als één van de neefjes. Zo zie je maar dat veel mensen een heel verschillende visie hebben op een bepaald personage.

(Overigens was de 'How To...' serie tot dan toe alleen bestemd voor Goofy, en in dit filmpje is Donald ook nog eens een brave huisvader met gezin, óók een rol die Goofy in zijn latere filmpjes vervulde. Het lijkt wel een Goofy-script met Donald in de hoofdrol, omdat Donald op dat moment de enige was van wie nog korte cartoons werd gemaakt.)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » zo mei 15, 2011 4:26 am

Rubberduck schreef:Wist je bijvoorbeeld dat Donald in één bepaalde cartoon een zoontje had? In How to have an accident at home (1956) is dit figuurtje te zien, dat eruit ziet als één van de neefjes.

Huh, ik weet niet wat je bedoeld maar ik zie er geen enkel kwik, kwek en kwak figuur in voorkomen. Of bedoel je dat oude mannetje dat het verhaal doet? :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » zo mei 15, 2011 4:13 pm

DD schreef:Huh, ik weet niet wat je bedoeld maar ik zie er geen enkel kwik, kwek en kwak figuur in voorkomen. Of bedoel je dat oude mannetje dat het verhaal doet? :P

Ben ik dan in de war met How to have an accident at work (1959)? *checkt*

http://www.youtube.com/watch?v=7oHKMDnE ... re=related

Jawel, aan het begin van die cartoon heeft Donald een vrouw en een zoontje.

Deze cartoons waren heel duidelijk bedoeld voor Goofy, die de rol van huisvader met vrouw en kind al jaren speelde, maar van wie toevallig geen cartoons meer werden gemaakt. De schrijver van beide filmpjes is ook Jack Kinney, die jarenlang de Goofy-cartoons regisseerde.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » zo mei 15, 2011 4:22 pm

O, ik zie het. Maar je zou dit ook kunnen beschouwen als een rol die wordt gespeeld door Donald. In welke filmpjes heeft Goofy een vaderfiguur dan? Ik dacht dat dat alleen in "A Goofy Movie" 1 en 2 en "Goof Troop" voorkwam.

De tekenstijl van deze tekenfilms vind ik trouwens niet zo mooi. Doet me aan Looney Tunes denken. Niks voor Disney.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten