Oma Duck

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do mei 07, 2009 4:28 pm

Op de Engelse Wikipedia staat dat meneer Burns van de Simpsons niet weet wat er na 1914 gebeurd is. Zou Oma dit ook hebben? En hoe heet dit eigenlijk? Dementie kun je het niet noemen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor huugduck » do mei 07, 2009 7:17 pm

Dat is vaak bij oude personages. Ik vind het meesal wel grappig maar soms te overdreven.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Redmess » vr mei 08, 2009 10:28 am

Dit soort mensen bestaan ook echt, in afgelegen dorpjes waar nooit iets gebeurd. Ze zijn steeds zeldzamer, maar toch.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ega Bevan » vr mei 08, 2009 3:52 pm

Redmess schreef:Alsjeblieft niet weer een jonge jaren van... over een achtergrondfiguur. 9 van de 10 keer is er weinig lol aan.

Wel jonge jaren van...! Geweldige verhalen altijd!
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor mcDuck King » vr mei 08, 2009 8:16 pm

Ega Bevan schreef:
Redmess schreef:Alsjeblieft niet weer een jonge jaren van... over een achtergrondfiguur. 9 van de 10 keer is er weinig lol aan.

Wel jonge jaren van...! Geweldige verhalen altijd!

Ik vond ze zelf vreemd, en niet echt zo leuk.
Maar in het gevolg superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr belangrijk voor een fan, zulke dingen zijn echt belangrijk... Als je dit niet weet,kn dat niet goed zijn voor je Duckfan ontwikkeling.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Redmess » vr mei 08, 2009 10:49 pm

Dat soort verhalen zijn nogal eens alleen maar om een franchise zoveel mogelijk uit te melken. Denk ook aan de vervolgfilms van Disney-films.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ridder ter Geit » za mei 09, 2009 12:02 pm

Behalve de oude krantenstrips, die ze noemden: 'De jongen jaren van Donald Duck' etc., die waren wel leuk!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ega Bevan » za mei 09, 2009 12:29 pm

Redmess schreef:Dat soort verhalen zijn nogal eens alleen maar om een franchise zoveel mogelijk uit te melken. Denk ook aan de vervolgfilms van Disney-films.

Dat haalt voor de verhalen zelf niets uit: Ze blijven even leuk of stom. En ik vind ze altijd geweldig!
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Daniel73 » za jul 10, 2010 2:20 pm

Uit het topic 'DD 2010-28':

2010-07-10 11:09:17, Redmess schreef:http://duckman.pettho.com/tree/v_american.html

En volgens Rosa is Oma Duck alleen Oma voor Donald, Della (moeder van de neefjes), Guus, Diederik en nog een eend die ik niet ken. Dan kan het natuurlijk dat binnen de familie iedereen haar Oma noemt, maar daarbuiten word een tikje vreemd.

(En nee, ik maak hier geen punt van, maar als anderen erop staan erover door te gaan, tja...)

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=26057#p26057

Donald's Grandma Duck (1950, January 19) VP 1:
1.1
Grandma: "GUS! GUS GOOSE! I heard you slam that cupboard door!"
Gus: "Uh-h-did you call me, mum?"
3.1
Gus: "Uh-h-where ya headed now, Grandma Duck?"

master of the mississippi (1957, January 10) USGD 1:
1.1
Grandma: "Why were you so anxious to get on this paddle wheeler before seeing anything else, Scrooge?"
Scrooge: "Memories, Grandma - memories! I once owned a boat like this!"

In het bliksemvang-verhaal (US 13) zegt Willie "Grandma" tegen Oma in plaatje 3.2, maar de lettering ervan wijkt af. Dit kan dus zijn gewijzigd door de uitgever.
In 'Milktime Melodies' (OS 1047) zegt Willie ook "Grandma" tegen Oma (1.2). In 'The Stubborn Stork' (OS 1047) zegt Willie eerst "Mr. McDuck" tegen Dagobert (2.1), een plaatje later denkt Willie "Uncle Scrooge McDuck, the RICHEST tycoon in Duckburg" (2.2).

Willie is geen familie van de Ducks.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Michiel P » za jul 10, 2010 2:25 pm

Daniel73 schreef:Willie is geen familie van de Ducks.

Ik zou ook zeggen van niet, maar Willie komt voor op een Duck-stamboom van Tony Strobl.

Zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 285#p10285

(Irrelevant, omdat je in bovenstaande voorbeelden uitsluitend naar Barks kijkt.)
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Redmess » za jul 10, 2010 2:41 pm

Wat ook curieus is aan deze stamboom is dat eenden en ganzen blijkbaar familie kunnen zijn. In theorie zou dat kunnen betekenen dat Willie ook familie is, via een andere lijn. Maar dan beginnen we wel een stamboom a la de familie Zwarts (Harry Potter) te krijgen.

Ik vraag me toch af waarom schrijvers wildvreemden en niet-familieleden Oma Duck laten aanspreken met Oma ipv mevrouw Duck. Staat Oma er wellicht op Oma genoemd te worden?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jul 10, 2010 2:47 pm

Redmess schreef:Ik vraag me toch af waarom schrijvers wildvreemden en niet-familieleden Oma Duck laten aanspreken met Oma ipv mevrouw Duck. Staat Oma er wellicht op Oma genoemd te worden?

Nou je het zegt: de melkboer en de loodgieter (ik noem maar wat) zeggen ook Oma. Soms zelf "Mevrouw Oma". Is Oma soms haar voornaam? :P
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Appie Aap » za jul 10, 2010 3:03 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Redmess schreef:Ik vraag me toch af waarom schrijvers wildvreemden en niet-familieleden Oma Duck laten aanspreken met Oma ipv mevrouw Duck. Staat Oma er wellicht op Oma genoemd te worden?

Nou je het zegt: de melkboer en de loodgieter (ik noem maar wat) zeggen ook Oma. Soms zelf "Mevrouw Oma". Is Oma soms haar voornaam? :P

Of haar bijnaam? (daar ben je dan mooi klaar mee :P )
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Robb_K » za jul 10, 2010 11:46 pm

Michiel P schreef:
Daniel73 schreef:Willie is geen familie van de Ducks.

Ik zou ook zeggen van niet, maar Willie komt voor op een Duck-stamboom van Tony Strobl.

Maar, hoe kan dat, nou??? Willie is een haan! Donald is een eend! Gijs ie een gans! Ganzen en eenden zijn neven. Maar een haan is niet een dicht relatie van eenden!
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Rubberduck » zo jul 11, 2010 3:05 am

Willie is een kraanvogel. (Gyro is a crane.)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron