Katrien Duck

Berichtdoor Ei » zo apr 12, 2009 5:35 pm

Uit topic 'Vragen over Ducktales.':
mcDuck King schreef:
mcDuck King schreef:Maar even tussen haakjes, hoe heet die kat van Katrien, want ik heb geen zin om in die Katrien's van me zus te bladeren.

Neej Mensen ik wil dat echt graag weten, kan iemand het even snel zeggen!

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=11553#p11553

Wie weet het antwoord?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo apr 12, 2009 5:45 pm

Katrien's kat heet Dinkie. Volgens mij is het een mannetje. Zou een leuk kameraadje kunnen zijn voor Tobber, wellicht?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » zo apr 12, 2009 6:30 pm

Volgens mij is het een vrouwtje.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo apr 12, 2009 7:16 pm

Weet je waarom ik het wil weten???
Een vriend van me noemd me telkens: Loebas dat je er bent.
En dan kan ik zeggen: Dinkie dat je er bent!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor huugduck » zo apr 12, 2009 8:34 pm

Dus we hebben een topic op gericht omdat jij iets tegen je vriend wou zeggen.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Ei » ma apr 13, 2009 3:53 pm

huugduck schreef:Dus we hebben een topic op gericht omdat jij iets tegen je vriend wou zeggen.

Is daar wat mis mee dan? Een topic over Katrien Duck is sowieso terecht.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor huugduck » ma apr 13, 2009 5:12 pm

Oh ik dacht alleen over die kat maar dit is dus algemeen. Dan heb ik ook een vraag heeft katrien nog meer huis dieren of alleen dinkie. Ik kan me een verhaal herinnereng dat ze ook en vis had.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Redmess » ma apr 13, 2009 11:28 pm

Vissen zijn in strips meestal weinig meer dan decor.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor huugduck » di apr 14, 2009 7:46 am

Ooit is er ook een brief aan eene blub geschreven een vis van donald.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Caspar » di apr 14, 2009 8:45 am

Redmess schreef:Vissen zijn in strips meestal weinig meer dan decor.

In een verhaal heeft Donald een zeldzame vis waarmee hij naar de woestijn gaat. Dat verhaal zou van Mau Heymans kunnen zijn. Weet iemand welk verhaal ik bedoel?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor mcDuck King » di apr 14, 2009 12:57 pm

Ja, volgens mij dronk een keer een vis van katrien uit een rietje, ofzo???!!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ei » do nov 12, 2009 2:40 pm

Caspar schreef:In een verhaal heeft Donald een zeldzame vis waarmee hij naar de woestijn gaat. Dat verhaal zou van Mau Heymans kunnen zijn. Weet iemand welk verhaal ik bedoel?

Antwoord van Ei staat in topic 'Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal'.
Zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=19195#p19195

Uit het topic 'DD 44-2009':
2009-10-25 00:34:32, Carl Rosa schreef:Als Katrien geen onvoorspelbaar gedrag zou vertonen zou ze niet meer nodig zijn in de verhalen. Saaiheid troef, op de achtergrond een breiwerkje op schoot. Bah! De clichés wat dat betreft uit de kast halen is prima. Wat heb je anders aan Katrien? Dan weer lief, dan weer kwaad, dan weer veeleisend en dan weer toeschikkelijk. Zo hoort het! Verdomd! Het lijkt wel echt...

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=18827#p18827

Op de achtergrond met een breiwerkje op schoot is een uiterste. Er zijn (art-only) verhalen van Barks waarin Katrien evenwichtig is en een baan heeft bij Dagobert of in een bibliotheek.

In een paar laatste Barks-verhalen krijgt Katrien een (in de jaren 60) modern uiterlijk. Is dat een poging tot restyling geweest? Zoals veel later met haar nichtjes is gebeurd, in de jaren 90?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di nov 30, 2010 8:16 pm

Dit moet ik al tijden kwijt: ik haat Katrien als personage. Eerst dacht ik dat Don Rosa gewoon aan karakterverandering deed (zoals bij Dagobert) maar ik nu erger ik me er echt aan. Ik zal je nu uitleggen waarom. Katrien is onredelijk, kwaad, veeleisend, en nog van alles dat ik niet kan bedenken (maar Carl Rosa somt het mooi op in het vorige bericht). Katrien kan me soms het bloed onder de nagels vandaan halen, omdat ik op zulke momenten vaak meeleef met de hoofdpersoon (Donald). Om het nog erger te maken, Katrien is een van de meest bekende personages (Mickey-Minnie Donald-Katrien) en mensen uit mijn omgeving (school en zo) denken bij Donald vaak door aan Katrien (zoals de gehate vraag "Wie is jouw Katrientje?"). Bij die vraag zie ik Katrien eerder als een pestkop als een vriendin. Ik gebruik haar dan ook haast niet. Ik geef toe, wel in "Donald Duck Volgt de Zon" maar ongeveer het enige wat ze doet is razend zijn op Guus. Daarmee is Guus' rol ook meteen vervuld. Een andere slachte karaktertrek van Katrien is, dat Donald geen vrouwelijke vriend mag hebben terwijl zij regelmatig flirt met mannen om Donald kwaad te maken.

Wat vinden jullie van Katrien's persoonlijkheid?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bruno » di nov 30, 2010 8:20 pm

Duckfan van Down Under schreef:Dit moet ik al tijden kwijt: ik haat Katrien als personage. Eerst dacht ik dat Don Rosa gewoon aan karakterverandering deed (zoals bij Dagobert) maar ik nu erger ik me er echt aan. Ik zal je nu uitleggen waarom. Katrien is onredelijk, kwaad, veeleisend, en nog van alles dat ik niet kan bedenken (maar Carl Rosa somt het mooi op in het vorige bericht). Katrien kan me soms het bloed onder de nagels vandaan halen, omdat ik op zulke momenten vaak meeleef met de hoofdpersoon (Donald). Om het nog erger te maken, Katrien is een van de meest bekende personages (Mickey-Minnie Donald-Katrien) en mensen uit mijn omgeving (school en zo) denken bij Donald vaak door aan Katrien (zoals de gehate vraag "Wie is jouw Katrientje?"). Bij die vraag zie ik Katrien eerder als een pestkop als een vriendin. Ik gebruik haar dan ook haast niet. Ik geef toe, wel in "Donald Duck Volgt de Zon" maar ongeveer het enige wat ze doet is razend zijn op Guus. Daarmee is Guus' rol ook meteen vervuld. Een andere slachte karaktertrek van Katrien is, dat Donald geen vrouwelijke vriend mag hebben terwijl zij regelmatig flirt met mannen om Donald kwaad te maken.

Wat vinden jullie van Katrien's persoonlijkheid?

Ik denk dat ze een betere persoonlijkheid had bij Barks (een verhaal dat bij me opkomt is dat van Krotdorp en dat van de weddenschappen op nieuwjaar waarin ze Donald helpt tegen Guus. In deze verhalen is ze juist aardig en helpt ze, en dat is ook bij meer Barks-verhalen met haar), maar dat ook zij is gedegradeerd tot een jaloers, opgefokt vriendinnetje aan wie ik me ook ontzettend erger. Dat is nu zo'n beetje haar enige eigenschap.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor duckpower » di nov 30, 2010 8:27 pm

Ik heb ook een redelijke hekel aan Katrien en ik snap niet waarom Donald haar niet dumpt. (maar ja, anders kunnen ze geen verhalen meer maken :/)
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Volgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten