Dickie Duck

Berichtdoor Henrieke » do jul 24, 2008 10:13 pm

Elco8183 schreef:Is "Beckett" gebaseerd op de Aracuanvogel uit "Blame it on the Samba"?

Luuuuk schreef:In this storyline Dickie lives in the Boarding School and her primary circle of friends consist of Beckett, an anthropomorphic Aracuan bird, also called Clotilde in Italy and Foliao in Brazil; an anthropomorphic pelican named Walter or Osvaldo in Italy and Parceiro in Brazil) and two other birdbeaks named Nettunia (a small brunette) and Olympia (a tall anthropomorphic crane with blonde or light brown hair). Their first tale was in "Ai, Meu Idolo", 1984 (B840090), written by Arthur Faria Jr. and drawn by Euclides K. Miyaura.

Op Hoozoo staat overigens ook:
"More recently he has manifested as a teenage companion to Dickie Duck, where he lives at a boarding school with her and other children in a series called "Os Adulescentes" ("The Teenagers"). This role is similar to the one played in the movies: causing wacky disasters, like Fethry Duck but even more silly. A curious thing seems to occur when these tales are translated and published by Italian Disney; it seems his name is translated sometimes as a male named Beckett, and other times as a female named Clotilde. This is most likely a mistake by the editorial staff who occasionally do not take the necessary care to ensure the correct names and colors are applied to minor characters. Whatever the name the character can certainly be expected to drive others crazy, despite his sincerity of effort."

Oorspronkelijk komt de aracuan uit De Drie Caballeros, waarin hij wordt getoond in een filmpje over Zuid-Amerikaanse vogelsoorten. (de andere vogels uit het filmpje zijn trouwens wel allemaal bestaande soorten, hoewel ze niet echt op de echte vogels lijken) Blijkbaar was de aracuan populair, want hij is twee jaar later in de short 'the clown of the jungle' nogmaals gebruikt. Gek genoeg is de aracuan in zijn laatste optreden in Melody Time plotseling net zo groot als José en Donald, in plaats van het formaat van een normale vogel. Maar goed, een vrouw die orgel speelt in een cocktail is ook niet helemaal normaal te noemen.


Dickie Duck zit ook als tekenfilmfiguur in het voorfilmpje van de Topolino-show uit de jaren '80, als iemand interesse heeft kan ik hem nog een keer uploaden. (als flv-bestand)
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jul 25, 2008 11:43 pm

Henrieke schreef:Dickie Duck zit ook als tekenfilmfiguur in het voorfilmpje van de Topolino-show uit de jaren '80, als iemand interesse heeft kan ik hem nog een keer uploaden. (als flv-bestand)

Die heb je een keer laten zien; erg leuk! Wat dat betreft zit 'Hoozoo' ernaast wat betreft het filmoptreden, maar ik had ook niet verwacht dat ze zo'n obscuur filmpje zouden kennen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Elco8183 » ma jul 28, 2008 12:40 am

Mijn excuses, hele lappen engelse tekst lezen staat niet altijd bovenaan mn favorieten
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma jul 28, 2008 4:08 am

Elco8183 schreef:Mijn excuses, hele lappen engelse tekst lezen staat niet altijd bovenaan mn favorieten

Waarom reageer je dan, als het je toch niet interesseert? Blijf dan weg.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » ma jul 28, 2008 1:31 pm

Rockerduck schreef:Waarom reageer je dan, als het je toch niet interesseert? Blijf dan weg.

Ei heeft de lap Engelse tekst doorgekeken en ziet nergens het antwoord op de vraag of Beckett" gebaseerd is op de Aracuanvogel uit "Blame it on the Samba"?
Henrieke heeft een bevestigend antwoord in het Nederlands gegeven. Maar het blijft Ei vaag waar haar informatie vandaan komt, dat het echt die ene specifieke aracuanvogel zou zijn.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Henrieke » ma jul 28, 2008 8:37 pm

Ei schreef:Henrieke heeft een bevestigend antwoord in het Nederlands gegeven. Maar het blijft Ei vaag waar haar informatie vandaan komt, dat het echt die ene specifieke aracuanvogel zou zijn.

Ik zie de aracuan als een (fictieve) vogelsoort, niet één specifiek personage. Zoals ik al zei is de vogel in de eerste twee films formaatje duif/kip, en in Melody Time is ie plotseling net zo groot als Donald en José. Het stripfiguur kan in ieder geval wel praten, de vogel uit de films niet.
Een ondersoort van de gevlekte chachalaca wordt trouwens ook aracuan of araucuan genoemd. Waarschijnlijk is ie deels daarop gebaseerd.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Re: Dickie Duck

Berichtdoor Jop Duck » wo apr 18, 2018 3:48 pm

Ik dacht dat ze gewoon Floortje heet.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Dickie Duck

Berichtdoor Dagoduck » wo apr 18, 2018 5:26 pm

Net als ik
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: Dickie Duck

Berichtdoor Jop Duck » wo apr 18, 2018 5:30 pm

:lol: :lol: of meen je dit.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Dickie Duck

Berichtdoor Dagoduck » wo apr 18, 2018 7:48 pm

Ja, dat meen ik :D
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: Dickie Duck

Berichtdoor Jop Duck » wo apr 18, 2018 7:55 pm

Oh. Ik mag van mijn ouders hier mijn naam nooit vertellen.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Dickie Duck

Berichtdoor Dagoduck » wo apr 18, 2018 8:12 pm

Ik bedoel dat ik ook dacht dat ze gewoon Floortje heette :lol: :lol: :lol: :lol:
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: Dickie Duck

Berichtdoor Jop Duck » wo apr 18, 2018 8:15 pm

Oh
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Dickie Duck

Berichtdoor Jop Duck » wo apr 18, 2018 8:16 pm

Ik zou haar eerste verhaal eigenlijk wel eens willen lezen. Jammer, dat het nog nooit in Nederland is verschenen.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Vorige

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten