Donald Duck 75 jaar oud!

Berichtdoor Loebas » di jun 09, 2009 8:22 pm

http://www.telegraaf.nl/prive/4108747/_ ... end__.html

Nog steeds is het tijdschrift met een oplage van 312.000 razend populair. Volgens Roep komt dat vooral doordat ouders hun kinderen uit nostalgie het blad laten lezen. Ook herkennen veel mensen zich in de soms onhandige, opvliegende eend. “Het is een mens die eruit ziet als een eend met alle negatieve eigenschappen die een mens heeft.” Om de verjaardag van Donald te vieren komt de uitgeverij dit najaar met een apart stripboek met bijdragen van verschillende striptekenaars.

Er komt dus nog een boek :D
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Rockerduck » di jun 09, 2009 10:51 pm

Ridder ter Geit schreef:Bij 'De Zomer Draait Door' kun je gewoon klikken op 'video', 'gesprekken' en 'Thom Roep'.

Ik wil even Oom Thom complimenteren met zijn engelengeduld. Je zou twee van die snotapen toch een draai om hun oren geven! Ze stellen een vraag, de gast mag twee woorden zeggen en prompt stellen ze er meteen een nieuwe vraag overheen. Nou dacht ik dat Van Nieuwkerk erg was, maar deze twee spannen de kroon. Op een gegeven moment praatte Oom Thom ook demonstratief door terwijl dat meisje weer door hem heen begon te praten. Heel goed! Deze mensen moeten duidelijk nog eens een cursus interviewen gaan volgen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » di jun 09, 2009 10:54 pm

Loebas schreef:http://www.telegraaf.nl/prive/4108747/__Donald_Duck_na_75_jaar_nog_even_opvliegend__.html

Dat stukje stond ook in de Spits (eigendom van de Telegraaf). Waar ik me in veel media aan stoor, is de feitelijk onjuiste berichtgeving. Vaak heeft men zelfs basisfeiten fout. Zoals dit stukje:

De opvliegende eend werd in korte tijd zo razend populair dat Disney genoeg geld had om een eigen filmbedrijf te beginnen.

Maar Disney had al lang een eigen filmbedrijf, sinds 1928 al!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jun 10, 2009 10:04 am

Donald Duck op RTL:
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _plain.xml

Er stond pas ook in de Metro een Donald Duck stripje van vier plaatjes, met www.donaldduck.nl boven, ik denk dat dat een nieuwe reclamemethode was.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » wo jun 10, 2009 11:11 pm

Ridder ter Geit schreef:Er stond pas ook in de Metro een Donald Duck stripje van vier plaatjes, met www.donaldduck.nl boven, ik denk dat dat een nieuwe reclamemethode was.

Ja, Donald Duck staat voortaan iedere maandag in Metro, op hun nieuwe wekelijkse pagina over strips. Vorige week stond er een interview in met Daan Jippes; volgende week met Thom Roep.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » do jun 11, 2009 12:51 pm

Zo, wel erg veel Donald, dat verdient die ook wel.
Maar weten mensen ook al meer over het Donald Duck 75 jaar album?
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ei » do jun 11, 2009 5:39 pm

Deze week stond in De Telegraaf dat in Amerika weinig aandacht aan Donald's 75ste verjaardag besteed wordt, omdat men vreest dat kinderen afhaken vanwege zo'n hoge leeftijd.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » do jun 11, 2009 7:55 pm

Zelfs in het universiteitsblad van de Universiteit Utrecht wordt aandacht besteed aan het jubileum van Donald Duck:

In de vaste rubriek "het nieuws van..." brengt een medewerker het nieuws van de verjaardag:

Afbeelding
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » vr jun 12, 2009 3:07 pm

Uit het topic 'DD 25- 2009':

Ferdi F schreef:
DuckBoy schreef:Verder komt er dus geen Donald 75 jaar album, dus daar is onnodig een topic over begonnen.

Dat komt er wel, hoor! Alleen pas later dit jaar!

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=14538#p14538
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor mcDuck King » vr jun 12, 2009 5:09 pm

Wie heeft de film 'Donald Duck 75' jaar al? Ikke wel, het 1e filmpje is 'The Wise Little Hin' is verbluffend, hoe ze doen als ze buikpijn hebben, en dat ze nog op het einde verliezen, er zitten ook 9 andere filmpjes bij. ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Vorige

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron