Top 10 personages

Berichtdoor Robb_K » wo jun 03, 2009 10:42 am

Hier is de eerste Broer Konijn krantenstrip pagina met Barend (door Dick Moores, uit 1947):

Afbeelding
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jun 03, 2009 3:57 pm

O.O. Duck doet me echt denken aan Hanna-Berbera, maar dan goed. (ik heb het nooit zo gehad op die stijl)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Carl Rosa » wo jun 03, 2009 8:44 pm

Robb_K schreef:Hier is de eerste Broer Konijn krantenstrip pagina met Barend (door Dick Moores, uit 1947):

http://img5.imageshack.us/img5/6329/barendbuizerd.png

Robb; waar haal je zo snel dat plaatje van die Uncle Remus krantenstrip vandaan?
Dick Moores is ok, by the way. Hij heeft een ook paar geweldige MM verhalen gemaakt maar dat zal je wel weten.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Robb_K » do jun 04, 2009 4:36 am

Carl Rosa schreef:
Robb_K schreef:Hier is de eerste Broer Konijn krantenstrip pagina met Barend (door Dick Moores, uit 1947):

http://img5.imageshack.us/img5/6329/barendbuizerd.png

Robb; waar haal je zo snel dat plaatje van die Uncle Remus krantenstrip vandaan?
Dick Moores is ok, by the way. Hij heeft een ook paar geweldige MM verhalen gemaakt maar dat zal je wel weten.

Jij kunt alle verhalen door elke tekenaar op COA vinden. Als je klikt op Dick Moores voor "artist", en Brer Buzzard voor "character", kun jij alle verhalen en een pagina's krantstrippen door Moores met Barend Buizerd vinden (een daarop heb je een scan van het eerste pagina van elke verhaal (of strip pagina)).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Carl Rosa » do jun 04, 2009 11:15 pm

Robb_K schreef:
Carl Rosa schreef:
Robb_K schreef:Hier is de eerste Broer Konijn krantenstrip pagina met Barend (door Dick Moores, uit 1947):

http://img5.imageshack.us/img5/6329/barendbuizerd.png

Robb; waar haal je zo snel dat plaatje van die Uncle Remus krantenstrip vandaan?
Dick Moores is ok, by the way. Hij heeft een ook paar geweldige MM verhalen gemaakt maar dat zal je wel weten.

Jij kunt alle verhalen door elke tekenaar op COA vinden. Als je klikt op Dick Moores voor "artist", en Brer Buzzard voor "character", kun jij alle verhalen en een pagina's krantstrippen door Moores met Barend Buizerd vinden (een daarop heb je een scan van het eerste pagina van elke verhaal (of strip pagina)).

Ok. Dank je. Ik wist niet dat er plaatjes bij COA stonden. Ik kom er te weinig merk ik nou....
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor mcDuck King » vr jun 05, 2009 7:57 am

Let's we go on-topic! ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ei » vr jun 05, 2009 5:31 pm

Duckfan van Down Under schreef:O.O. Duck doet me echt denken aan Hanna-Berbera, maar dan goed. (ik heb het nooit zo gehad op die stijl)

Wat bedoel je? Je hebt het nooit gehad op de stijl van Hubbard (O.O. Duck) of die van Hanna-Barbara?
Ei vindt O.O. Duck en assistente Mata leuk, afgaande op het Hubbard-voorbeeld dat Robb geeft.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor DuckBoy » vr jun 26, 2009 8:21 pm

Ega Bevan schreef:1. Dagobert Duck (Rosa en Barks)
2. Ega Beva (Gottfredson)
3. Mickey Mouse (Gottfredson (tot ca. 1937, daarna sommige verhalen))
4. Joe Carioca
5. Zwarte ridder
6. Karel & Clara (achterkant DD 2007)
7. Diederik Duck
8. Donald Duck (Rosa en Barks)
9. zwarte schim
10. Aladdin

Volgorde klopt wel ongeveer, maar ik vind het moeilijk te zeggen wie ik nu het best vind.

vind jij mickey, ega beva, karel en clara en de zwarte ridder leuker dan onze donald!?
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 26, 2009 9:13 pm

Het ligt er natuurlijk aan wie de auteur is en of de personages goed gebruikt worden, maar ik heb een zwak voor (behalve uiteraard Donald en Dagobert): Diederik Duck, Brigitta Gans en Otto van Drakenstein.

Diederik vind ik leuk omdat hij iedereen op de zenuwen werkt zonder dat hij het zelf door heeft. Hij heeft altijd de beste bedoelingen, maakt grootse plannen en uiteindelijk zitten anderen met de brokken en Diederik komt er zonder problemen vanaf. Dat vind ik een leuke variatie op de verhalen met Donald, waarin Donald zélf in de penarie komt door zijn eigen acties. Donald is vaak het slachtoffer van zijn eigen koppigheid en arrogantie, terwijl Diederik gewoon een rare kronkel in z'n hoofd heeft waardoor z'n plannen vanaf het begin al niet deugen.

Brigitta Gans is eigenlijk het enige vrouwelijke personage dat geschikt is om avonturen te beleven. Met Katrien blijft het vaak toch erg tuttig en ze heeft er het karakter niet voor. Brigitta wel, want zij is ondernemend, kan zakelijk zijn en is niet gauw bang. Een geëmancipeerde vrouw is echt een uitzondering in de Duck-wereld. Ook vind ik het leuk dat ze verliefd is op Oom Dagobert. Dat plaatst Dagobert in een heel andere rol.

Otto van Drakenstein vind ik leuk zoals hij optreedt in de oude Amerikaanse tekenfilms, verhalen en krantenstrips. Niet in de Italiaanse verhalen (pockets), want daarin is-ie heel saai. "Kom, we moeten iets weten over een bepaald onderwerp. Laten we naar Otto gaan, die weet toch alles." En ja hoor, Otto vertelt... Dodelijk saai! Maar die oude Otto, de "echte" Otto, die is maf. Hij is verstrooid, verandert midden in de zin van onderwerp, vergeet waarover hij aan het praten was, weet het altijd beter (denkt hij) en is een opgewonden standje.

Maar een top 10 maken? Dat vind ik net iets te moeilijk. ;)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jun 26, 2009 9:35 pm

En wat dacht je van Lowie? Ik dacht dat jij met die personages erbij hij er ook bij komt. Lowie met zijn "Zaken zijn zaken!"! En voor mij weer Bum Bum. Hij is hilarisch! Er is trouwens weer een nieuw verhaal van hem (niet in Nederland).
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » za jun 27, 2009 12:16 pm

1. Guus Geluk
2. Dagobert Duck
3. Donald Duck
4. K, K en K
5. Rockerduck
6. Zwarte Magica
7. Oma Duck
8. Gijs Gans
9. Katrien Duck
10. L, J en B
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ega Bevan » za jun 27, 2009 2:14 pm

DuckBoy schreef:vind jij mickey, ega beva, karel en clara en de zwarte ridder leuker dan onze donald!?

Niet alle Mickeys, niet alle ega beva's, niet alle karels en clara's. Alleen in bepaalde verhalen, zie haakjes. Donald is best wel leuk, maar normaler dan de meeste andere figuren die ik genoemd heb. Mickey Mouse van genoemde tekenenaar is nog normaler, maar wel gewoon heel gaaf. Altijd goedgemutst, actief, dapper, bereid tot actie, humoristisch. Donald is lang niet altijd zo vrolijk als Mickey. Karel en Clara zijn ook niet bepaald heel apart, maar wel erg herkenbaar. Je kunt je in ze inleven (op achterkant 2007 dus). Ega Beva is ook heel leuk. Hij heeft een mysterieuze achtergrond, en je kunt bij hem de meest bizarre dingen verwachten. En hij is oersterk en supergeniaal, terwijl je dat absoluut niet zou verwachten als je hem ziet.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor huugduck » zo aug 30, 2009 5:45 pm

1. Oom Dagobert
2. Kwik Kwek & Kwak
3. Oom donald
4. Willie Wortel
5. Govert Goudglans
6. Goofy
7. Bombie de Zombie
8. Guus Geluk
9. Zwarte Magica
10. Katrien Duck
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor huugduck » zo aug 30, 2009 5:45 pm

1. Oom Dagobert
2. Kwik Kwek & Kwak
3. Oom donald
4. Willie Wortel
5. Govert Goudglans
6. Goofy
7. Bombie de Zombie
8. Guus Geluk
9. Zwarte Magica
10. Karel Paardenpoot
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo aug 30, 2009 8:35 pm

Hmm... 10: Karel Paardepoot? Hmm... Okee. Hmm... Maar alleen als Sieb Sik erbij is.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron