Otto van Drakenstein

Berichtdoor coolojw » za jan 13, 2007 9:56 pm

Ik had ergens gelezen dat don rosa van de uitgeverij geen toestemmeing kreeg otto op de stamboom te zetten.

Waarom?

EDIT: titel gewijzigd. was 'Otto van Drakenstein in de stamboom'
Laatst bijgewerkt door coolojw op wo jan 21, 2009 3:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
coolojw
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo jan 14, 2007 3:52 am

Waarschijnlijk omdat de uitgever dat geen goed idee vond.

Rosa zegt: "Unfortunately, the restoring of the tree left Matilda an "old maid"; I wanted to have her married to Ludwig Von Drake - he's not a Barks character though Barks used him once, and I grew up with Ludwig on TV and kinda liked him - and that would be the ONLY way he could actually be a relative of Donald. But I was vetoed by everyone from Bob Foster to Carl Barks on that one... so poor Matilda is still an old maid. (Actually, she'd be DEAD by now, anyhow. $crooge was the last McDuck alive)."

http://duckman.pettho.com/tree/tree_rosa.html
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Luuuuk » di jan 16, 2007 8:29 pm

Wat wel raar is waarom hij hem niet gewoon in de stamboom heeft gezet,
maar dan niet als man van Doortje McDuck...
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Luigi » zo jan 21, 2007 10:43 am

Hij heeft er hem vast wel opgezet als schets voor zichzelf, mja, als het niet uitgegeven mag worden.
Ik vind het een beetje onzin, de verhalen draaien toch wel zonder deze extra toevoeging.
Tussen haakjes (Hoe groot is dat velletje van hem? Als hij nu Otto al in de stamboom wil, who's next?)
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor ???????? » ma jan 22, 2007 4:13 pm

Luigi schreef:(Hoe groot is dat velletje van hem? Als hij nu Otto al in de stamboom wil, who's next?)

Rosa beweert van heel veel Ducks dat ze niet bestaan. Zijn stamboom is eerder te klein dan te groot.
????????
 

Berichtdoor Luigi » ma jan 22, 2007 5:17 pm

En daarom vind ik het zo vreemd dat hij opeens Otto erop wil 'omdat hij hem leuk vindt'.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor huugduck » zo jul 13, 2008 4:49 pm

ik vind het niet zo vreemd het is toch de vrouw van doortje duck en die staat er ook in
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Goudglans » ma jul 14, 2008 10:15 am

Het meest vreemde vind ik dat hij personages als Diederik er niet in wilde zetten (hij werd alleen verplicht) maar Otto wel. Van de ene ontkent hij het bestaan terwijl hij de andere in de stamboom wil plaatsen. Ik vind dat grote onzin.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Rockerduck » ma jul 14, 2008 3:53 pm

Goudglans schreef:Het meest vreemde vind ik dat hij personages als Diederik er niet in wilde zetten (hij werd alleen verplicht) maar Otto wel. Van de ene ontkent hij het bestaan terwijl hij de andere in de stamboom wil plaatsen. Ik vind dat grote onzin.

Argument zou zijn dat Otto door Barks is gebruikt, maar dat was maar in één pagina, in een grap die Barks niet zelf had bedacht.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Goudglans » ma jul 14, 2008 4:30 pm

Maar al Rosa zo'n Barks opvolger is zou hij net als Barks ook moeten openstaan voor nieuwe personages.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Rockerduck » di jul 15, 2008 12:39 am

Goudglans schreef:Maar al Rosa zo'n Barks opvolger is zou hij net als Barks ook moeten openstaan voor nieuwe personages.

Barks vond Brigitta McBridge leuk, een bedenksel van Romano Scarpa. Hij heeft Scarpa een idee voor een verhaal gestuurd, met schets. Scarpa heeft dat idee later gebruikt in een verhaal.

Barks heeft Mickey Mouse gebruikt, en Minnie, Goofy en Boris Boef. Het was wel op vraag van de uitgever en eenmalig, maar Barks dééd het wel. Net zoals hij scenario's van anderen uittekende over Oma Duck, waarin ook Dombo, Rein Vos en Midas Wolf in voorkwamen. Er zijn ook Barks-verhalen over Oma met de muisjes Tom en Pieter. Die verhalen tellen volgens Rosa niet mee, omdat Barks ze niet zelf heeft geschreven.

Totdat er een één-pagina grap opduikt, geschreven door een ander, waar Otto in opduikt, want die vond Rosa zélf als kind leuk. Dat moet hij allemaal lekker zelf weten en hij mag en moet doen wat hij zelf leuk vind, maar ik snap de noodzaak niet om er zoveel omslachtige uitleg-theorieeën omheen te verzinnen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » di jul 15, 2008 1:41 pm

Volgens mij heeft Don Rosa die Barks-gag zelf nog nooit als argument gebruikt waarom Ludwig in de Stamboom zou moeten. Dat is er volgens mij bijgehaald door stamboomfanatici zoals ik. Rosa's énige argument is dat hij Ludwig leuk vindt.

Link naar Barks-gag met Ludwig: http://disneycomics.free.fr/Ducks/Barks ... nails.html
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » di jul 15, 2008 4:57 pm

Michiel P schreef:Volgens mij heeft Don Rosa die Barks-gag zelf nog nooit als argument gebruikt waarom Ludwig in de Stamboom zou moeten. Dat is er volgens mij bijgehaald door stamboomfanatici zoals ik. Rosa's énige argument is dat hij Ludwig leuk vindt.

Rosa zegt daar over:

Unfortunately, the restoring of the tree left Matilda an "old maid"; I wanted to have her married to Ludwig Von Drake - he's not a Barks character though Barks used him once, and I grew up with Ludwig on TV and kinda liked him - and that would be the ONLY way he could actually be a relative of Donald. But I was vetoed by everyone from Bob Foster to Carl Barks on that one... so poor Matilda is still an old maid. (Actually, she'd be DEAD by now, anyhow. $crooge was the last McDuck alive).

Bron: http://duckman.pettho.com/tree/tree_rosa.html
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » di jul 15, 2008 10:51 pm

I stand corrected.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » di jul 15, 2008 11:17 pm

Michiel P schreef:I stand corrected.

Nou ja, Rosa zegt inderdaad niet dat hij Otto heeft gebruikt omdat Barks hem gebruikt heeft, dus in zoverre heb je wel gelijk.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Volgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten

cron