Otto van Drakenstein

Berichtdoor DuckBoy » za apr 03, 2010 5:24 pm

Ik had i foutje ,niet slecht vind ik zelf...
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za apr 03, 2010 5:51 pm

Rubberduck schreef:Ik vond het geen moeilijke quiz, maar ik geef toe dat heel veel vragen echt niet beantwoord zouden kunnen worden door het merendeel van de 'gewone' lezers.

Die quizzen zijn allemaal hetzelfde. Moeilijke vragen, maar je kunt ze op de website vinden! Zoek maar eens op Duckipedia.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel Q » wo mei 18, 2011 11:03 pm

Ei schreef:Volgens welke informatie is Otto vrijgezel? Op DCML (2008-07-05) noem je de korte tekenfilm 'Kids is kids' (1961). Wat wordt hier precies verteld over Otto's burgelijke status?

Michiel P schreef:Ik heb deze tekenfilm nooit gezien, want hij staat niet op YouTube. Volgens de Internet Movie Database doet Otto in "Kids is Kids" de volgende uitspraak: "Of course, I don't need any help raising children. I'm a bachelor."

Bron: http://www.imdb.com/character/ch0150332/quotes

Ei schreef:Otto als vrijgezel gaat in tegen Rosa's stelling dat Otto getrouwd is met een zus van Dagobert.

Michiel P schreef:Ja, in 1961 is Otto zowel vrijgezel als Donalds oom. Dat betekent dat hij géén aangetrouwd familielid is, zoals Don Rosa beweerde.

"Kids is Kids" (1961) staat inmiddels op YouTube!

Zie: http://www.youtube.com/watch?v=buXQzaL_vD4

Het is een compilatie van verschillende tekenfilmpjes, ingeleid en aan elkaar gepraat door Otto. Het is heel slim gedaan, want Otto observeert zogenaamd de familie Duck, bij wijze van onderzoek. Zo heeft Otto een excuus om de gebeurtenissen vanaf de zijlijn gade te slaan, zonder deel te nemen aan de actie. Het is een plausibele manier om Otto te integreren in oudere tekenfilms waar hij eigenlijk niet in voorkwam.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor MatroosDuck » zo mei 29, 2011 4:46 pm

Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor MatroosDuck » zo mei 29, 2011 4:49 pm

Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor Ui » zo mei 29, 2011 4:50 pm

MatroosDuck schreef:Iemand dit gezien?

http://www.youtube.com/watch?v=QXjKVcPjk0w

't Aardige van Teigetjes, geript van de videoband "Ik Lach Zo Graag" uit de Sing Along Songs collectie.

Gezongen door Frits Lambrechts.

Leuk! (snik) Uitmuntend gezongen door Lambrechts.
Laatst bijgewerkt door Ui op zo mei 29, 2011 4:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » zo mei 29, 2011 4:54 pm

Ui schreef:Leuk! (snik) Uitmuntend gezongen door Lambrechts.

Ik dacht al dat ik de stem van Henk de Mol hoorde :) Leuk gezongen inderdaad.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » zo mei 29, 2011 4:56 pm

MatroosDuck schreef:en deze http://www.youtube.com/watch?v=7uamISwtDhU

Wauw! Ontzettend leuk! (snotter) Dit is een nieuw tekenfilmpje met Otto, in de stijl van zijn optredens in de jaren 60. Otto zingt hier een lied dat vele personages uit Disney tekenfilms opsomt, minstens tot en met Hercules. En Walt Disney heeft een cameo als tekenfilmfiguur.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor MatroosDuck » zo mei 29, 2011 4:57 pm

Mooi dat jullie het leuk vonden!
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor Michiel Q » zo mei 29, 2011 5:21 pm

Ui schreef:En Walt Disney heeft een cameo als tekenfilmfiguur.

Nee, het is Roy Disney. Hij zit in de kano van Pocahontas. Op de kano staat het woord "Pyewacket", de naam van het zeiljacht van Roy Disney, waar hij zelfs een zeilrecord mee vestigde. (Pyewacket is in Amerika een populaire kattennaam, oorspronkelijk afkomstig uit een 17e-eeuws heksenproces.)

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Pyewacket

De leukste cameo vind ik die van Paul Bunyan en Babe the Blue Ox, helemaal aan het einde. De Blauwe Os is alleen te zien als je het filmpje stil zet (op 1:29). De animatie laat te wensen over. Ik geef de voorkeur aan de oorspronkelijke Ludwig-filmpjes uit de jaren '60.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo mei 29, 2011 9:04 pm

MatroosDuck schreef:en deze http://www.youtube.com/watch?v=7uamISwtDhU

Dat is een van mijn favoriete liedjes!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma mei 30, 2011 2:36 am

Michiel Q schreef:De animatie laat te wensen over. Ik geef de voorkeur aan de oorspronkelijke Ludwig-filmpjes uit de jaren '60.

Het filmpje komt uit de tv-serie 'House of Mouse', getekend in een Fillipijnse tekenfilmfabriek.

Ik verkies ook de Otto uit de jaren '60. Helaas zijn er recent veel van die filmpjes van YouTube gehaald, maar de 'Spectrum Song' staat er nog wel op.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma mei 30, 2011 2:42 am

In dat filmpje zegt Otto inderdaad dat het Roy Disney is, maar bedoeld is hier Roy E. Disney, de neef van Walt. De animatie is inderdaad vreselijk slecht. Afschuwelijk, gewoon. De naam 'Disney' onwaardig. Ik mis in het filmpje trouwens de Reddertjes (Bernard en Bianca) en de Speurneuzen (Basil en Dawson).
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ui » ma mei 30, 2011 8:08 pm

Rubberduck schreef:De animatie is inderdaad vreselijk slecht. Afschuwelijk, gewoon.

De animatie doet Ui aan die van DuckTales denken. Het gaat om goedkope animatie, voor televisie. In die zin vindt Ui de animatie best goed. (snotter)
Ui vindt dat het overactieve gedrag van Otto, treffend is gevangen. Ook zijn stem.

Rubberduck schreef:De naam 'Disney' onwaardig. Ik mis in het filmpje trouwens de Reddertjes (Bernard en Bianca) en de Speurneuzen (Basil en Dawson).

En Frank en Frey? En Taran? En Oliver? En Aristokatten? En personages uit 'Fantasia'? Ui heeft half opgelet, dus misschien heeft Ui er overheen gekeken. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma mei 30, 2011 11:43 pm

Ui schreef:De animatie doet Ui aan die van DuckTales denken. Het gaat om goedkope animatie, voor televisie. In die zin vindt Ui de animatie best goed. (snotter)

Dan heeft Ui al héél lang geen DuckTales meer gezien en een verkeerd beeld in z'n hoofd. DuckTales is één van de best geanimeerde tekenfilmseries van Disney. Dat waren vloeiende, on-model figuurtjes; niet de houterige off-model gedrochten uit het bovenstaande filmpje.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron