Humfrie Bogaard

Berichtdoor jan Baksteen » di jul 07, 2009 6:05 pm

Dit persoon heb ik wel een aantal keer tegen gekomen in Donald Duck pocktes, maar meer weet ik niet veel van hem.
En ik weet zeker dat jullie mij daar natuurlijk verder meer kunnen helpen.
Wat ik van Humfrie weet is dat hij een soort van detective is in Duckstad.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor huugduck » di jul 07, 2009 6:08 pm

humfrie bogaard komt alleen in pockets voor. Vaak moet hij voor oom dagobert zaken oplossen. maar soms ook voor diederik. Hij is familie van cornelis prul. Ik vind het geen geweldig personage. Maar ook niet heel slecht.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rockerduck » di jul 07, 2009 6:42 pm

Hmmm... dat Humfrie Bogaard familie is van Cornelis Prul heb ik anders nog nooit ergens gelezen, huugduck. Waar heb jij die informatie vandaan?

In het oorspronkelijke Italiaans heet hij Umperio Bogarto. Hij is inderdaad een detective. Dit is een parodie op Humphrey Bogart, een heel beroemde acteur van vroeger, die vaak een detective speelde. In het Engels heet hij Honkey GoKart, hoewel ik geen voorbeeld ken van een Engelstalige publicatie met Humfrie.

Humfrie Bogaard is bedacht door Carlo Chendi voor de Italiaanse verhalen. Hij verscheen voor het eerst in een verhaal met een ander personage dat in Nederland niet zo bekend is, OK Quack, een ruimtewezen die op aarde op zoek is naar zijn zoekgeraakte ruimteschip. Hij is ook bedacht door Carlo Chendi. In dat eerste verhaal helpt Humfrie met zoeken, maar zonder succes. Humfrie is namelijk nogal een onhandige detective. In Italië gingen Humfrie en OK Quack toen een duo vormen, maar voor zover ik weet is OK Quack al jaren geleden verdwenen uit de Italiaanse verhalen. Sindsdien werkt Diederik Duck samen met Humfrie.

Meer over Humfrie:
http://users.cwnet.com/xephyr/rich/dzon ... onkey.html
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor jan Baksteen » di jul 07, 2009 8:38 pm

Rockerduck schreef:Hmmm... dat Humfrie Bogaard familie is van Cornelis Prul heb ik anders nog nooit ergens gelezen, huugduck. Waar heb jij die informatie vandaan?

Heb zelf ook maar even op verschillende stambomen en kan het zelf ook niet vinden. Ik vraag me ook wel af of Huugduck wel gelijk heeft.
Rockerduck schreef:In dat eerste verhaal helpt Humfrie met zoeken, maar zonder succes. Humfrie is namelijk nogal een onhandige detective. In Italië gingen Humfrie en OK Quack toen een duo vormen, maar voor zover ik weet is OK Quack al jaren geleden verdwenen uit de Italiaanse verhalen. Sindsdien werkt Diederik Duck samen met Humfrie.

Ja, dat verhaal wat je bedoelt met OK Quack ken ik wel, dat staat in pocket 17
Rockerduck schreef:Sindsdien werkt Diederik Duck samen met Humfrie.

Ja, ik vind het wel een leuke combinatie met die twee samen.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor huugduck » wo jul 08, 2009 12:07 pm

jan Baksteen schreef:
Rockerduck schreef:Hmmm... dat Humfrie Bogaard familie is van Cornelis Prul heb ik anders nog nooit ergens gelezen, huugduck. Waar heb jij die informatie vandaan?

Heb zelf ook maar even op verschillende stambomen en kan het zelf ook niet vinden. Ik vraag me ook wel af of Huugduck wel gelijk heeft.

Ik heb gelijk maar ik heb het niet uit een stamboom maar uit een verhaal. Ik weet niet meer welk pocket. Dit verhaal is met dat ruimte wezen. Hij moet uitzoeken hoe dagobert word beroofd hij gaat in het boek van de geschiedenis van duckstad lezen, om er achter te komen. later als de zaak is opgelost en dagobert vraag hoeveel geld hij moet hebben zecht hij ,Ik hoef geen geld in het boek wat ik heb gelezen staat dat ik familie ben van cornelis prul, zo ben ik er achter gekomen.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Re: Humfrie Bogaard

Berichtdoor Jop Duck » di jun 19, 2018 7:27 pm

Hij is heel grappig als detective. Laat hem liever detective wezen dan Mickey of Donald.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa


Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron