Wie ben ik?

Berichtdoor mcDuck King » ma jun 08, 2009 5:21 pm

DuckBoy schreef:Hoevaak heeft rosa hem getekent

Dat is geen ja-nee vraag, maar je kan natuurlijk een gokje wagen. ;)
DuckBoy schreef:En staat hij bij personages op inducks?

Tuurlijk staat die daar, daar staan zo vele, er staan zelfs figuren die maar 1 keer getekent zijn. ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Michiel P » ma jun 08, 2009 5:32 pm

DuckBoy schreef:Hoe vaak heeft Rosa hem getekend?

Deze vraag kan ik niet met ja of nee beantwoorden.

DuckBoy schreef:En staat hij bij personages op inducks?

Ja, ik sta bij personages op Inducks.

Even recapituleren:

- Ik ben een muis
- Ik ben een mannelijk personage
- Ik ben een tegenstander van Donald Duck
- Ik kom voor in een verhaal van Carl Barks
- Ik kom voor in een verhaal van Don Rosa

Volgens mij hebben jullie nu genoeg informatie om te raden wie ik ben. Zoveel muizen heeft Rosa niet getekend.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor mcDuck King » ma jun 08, 2009 6:36 pm

Is het soms het meisje met die rode hoed, uit "Het meisje met de rode hoed" uit dit verhaal? http://coa.inducks.org/story.php?c=W+OS+++79-01
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Michiel P » ma jun 08, 2009 6:53 pm

mcDuck King schreef:Is het soms het meisje met die rode hoed, uit "Het meisje met de rode hoed"?

- Ik ben een mannelijk personage
- Ik kom in meerdere verhalen voor
- Ik ben bedacht ná 1950

Nee, ik ben niet het meisje met de rode hoed. Ik heb wel een hoed, maar die is niet rood.

Laatste hint:

Ik treed op in een avonturenverhaal van Don Rosa, waarin Dagobert niet voorkomt.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Goudglans » ma jun 08, 2009 7:10 pm

Staat dat verhaal waarin je in voorkomt van Rosa in een album?
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jun 08, 2009 7:10 pm

Ben je Sharky?
Ben je Bengt Blauwig?
Heb je ooit gezegd: "Bikkus Bakkus Bumdeldiakkus."?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » ma jun 08, 2009 7:39 pm

Goudglans schreef:Staat dat verhaal waarin je in voorkomt van Rosa in een album?

Ja, dat staat in OD 72.

Duckfan van Down Under schreef:Ben je Bengt Blauwig?

Nee, ik ben niet Bengt Blauwig. Is Bengt Blauwig soms een muis, dan?

Duckfan van Down Under schreef:Heb je ooit gezegd: "Bikkus Bakkus Bumdeldiakkus."?

Nee, dat heb ik nooit gezegd, maar wel iets wat er op lijkt. Zelfs in potjeslatijn kun je fouten maken.

Duckfan van Down Under schreef:Ben je Sharky?

Ja, ik ben Lawyer Sharky, uit "The Golden Helmet" (Barks) en "The Lost Charts of Columbus" (Rosa). Mijn Nederlandse naam is mr. Pluksche. ("Mr." staat voor "meester in de rechten".)

Gossiepietje, wat een knappe kop ben jij, zeg! Al snap ik niet zo goed waarom je Bengt Blauwig erbij sleept. Nu ben jij aan de beurt om een figuur te bedenken. Take it away, Duckfan!

P.S. Ik vind dat jullie wel wat scherpere vragen mogen stellen. Het scheelt een hoop of je al vroeg weet of het personage een held of een schurk is, bijvoorbeeld.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Jacobse » di jun 09, 2009 12:20 am

Ho eens, dat klopt niet hoor! Want jij zei dat het een muis was, maar die Pluksche is helemaal geen muis! Alle zwartneuzen zijn honden, dus jouw personage ook! Je hebt ons opzettelijk in de war gemaakt!
Voâh Vrèhèd en Màgsepèn!
Avatar gebruiker
Jacobse
Vrije jongen
Member
 
Berichten: 63
Geregistreerd: zo aug 26, 2007 6:03 pm
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor mcDuck King » di jun 09, 2009 8:07 am

Jacobse schreef:Ho eens, dat klopt niet hoor! Want jij zei dat het een muis was, maar die Pluksche is helemaal geen muis! Alle zwartneuzen zijn honden, dus jouw personage ook! Je hebt ons opzettelijk in de war gemaakt!

Michiel P is een vals speler, en in Denemarken is de wereld tussen Mickey en Donald gescheiden, dus dan is dat figuur zowieso een hond.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Caspar » di jun 09, 2009 8:43 am

Kijk dan naar die oren. Lijkt me toch een muis!
http://coa.inducks.org/simp.php?d1=Shar ... pg=&kind=0
En mickey heeft ook zo'n zwart neusje ;)
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » di jun 09, 2009 9:07 am

Het is denk ik een uitzondering, aan de creativiteit van Barks ontsproten. Lijkt zeker op een knaagdier. Die oren zijn onmiskenbaar.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Goudglans » di jun 09, 2009 10:47 am

De muizen zijn kleiner dan de honden en ook vaak kleiner dan de eenden. Ik vind het duidelijk een knaagdier, maar ik weet niet zeker of je dit qua grootte en hoe het er uit ziet onder een muis kan laten vallen. Misschien is het wel een rat... Het is net hoe je het ziet, maar ik zou het geen muis noemen.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Ei » di jun 09, 2009 1:54 pm

Jacobse schreef:Ho eens, dat klopt niet hoor! Want jij zei dat het een muis was, maar die Pluksche is helemaal geen muis! Alle zwartneuzen zijn honden, dus jouw personage ook! Je hebt ons opzettelijk in de war gemaakt!

Dan is Boris Boef ook een hond, zeker. :)

Goudglans schreef:De muizen zijn kleiner dan de honden en ook vaak kleiner dan de eenden. Ik vind het duidelijk een knaagdier, maar ik weet niet zeker of je dit qua grootte en hoe het er uit ziet onder een muis kan laten vallen. Misschien is het wel een rat... Het is net hoe je het ziet, maar ik zou het geen muis noemen.

Ei denkt dat Lawyer Sharky een grote rat is. Dat past mooi bij zijn beroep als advocaat.

Barks heeft in latere verhalen een ratachtige schurk gebruikt. Bijvoorbeeld in 'Missile Fizzle' (WDC 244).
http://coa.inducks.org/s.php?c=W+WDC+244-01

Heeft Duckfan een nieuw personage in gedachten? Kunnen we gaan raden?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Michiel P » di jun 09, 2009 9:14 pm

Jacobse schreef:Ho eens, dat klopt niet hoor! Want jij zei dat het een muis was, maar die Pluksche is helemaal geen muis!

Bikkus Bakkus Bumdideldakkus! "Bewijs maar eens dat hij het niet is!"

Het hoofd van Pluksche heeft ongeveer dezelfde vorm als het hoofd van Mortimer Mouse, die volgens zijn achternaam een muis is. Pluksche lijkt een soort geperverteerde versie van Mickey Mouse. Bij dat soort muizen met kromme neuzen heb ik vaak het gevoel dat er een soort heiligschennis gepleegd wordt. Ik denk trouwens dat Ei gelijk heeft en dat Pluksche eerder een grote rat is.

Afbeelding + Afbeelding

Mortimer Mouse op Hoozoo: http://users.cwnet.com/xephyr/rich/dzon ... onty2.html

mcDuck King schreef:In Denemarken is de wereld tussen Mickey en Donald gescheiden, dus dan is dat figuur zowieso een hond.

In Denemarken leven Mickey en Donald juist allebei in Duckstad (Andeby). Dan kun je bijvoorbeeld ook zien in het verdwijningsverhaal dat deze week in de Donald Duck staat. Er is bovendien een Italiaans Mickey Mouse-verhaal waarin Bengt Blauwig en Pluksche een rol spelen:

Afbeelding

http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TD+++18-2

Jacobse schreef:Alle zwartneuzen zijn honden, dus jouw personage ook!

Dat haal je de koekoek! Je hebt je laten hersenspoelen door de Rosa-maffia! Don Rosa heeft inderdaad wel beweerd dat alle zwartneuzen honden zijn. Dat ging in de eerste plaats om de Gebroeders Sprot in "Oolated Luck", die een soort vissenkoppen hebben, maar volgens Rosa zijn het gewoon honden.

Dat zal wel waar wezen, want Rosa heeft ze tenslotte zelf verzonnen. Het is natuurlijk niet zo dat dat ineens ook geldt voor alle personages die Barks heeft getekend, alleen maar omdat Rosa dat toevallig zegt.

De Gebroeders Sprot in "Oolated Luck": http://disneycomics.free.fr/Ducks/Rosa/oolated/02.html
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di jun 09, 2009 9:58 pm

Ik heb er een.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten