Leopold Kwartjesvinder

Berichtdoor huugduck » di sep 01, 2009 1:38 pm

In een pocket kwam ik deze naam tegen als rivaal van dagobert. Is dit echt een andere rivaal of alleen een andere naam? Ik vond hem gemener als Rockerduck altijd is. Hij ging wel heel ver om een belofte na te komen. zoals opsluiting en achter laten op een eiland.

titel gewijzigd. was 'Leopold kwartjes vinder.'
Laatst bijgewerkt door huugduck op zo sep 11, 2011 6:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor DuckBoy » di sep 01, 2009 4:34 pm

huugduck schreef:In een pocket kwam ik deze naam tegen als rivaal van dagobert. Is dit echt een andere rivaal of alleen een andere naam? Ik vond hem gemener als Rockerduck altijd is. Hij ging wel heel ver om een belofte na te komen. zoals opsluiting en achter laten op een eiland.

Leopold kwartjesvinder is rockerduck in het dd pretalbum. Klopt het dat het album rood is en de duck in het oerwoud zijn op de cover?
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di sep 01, 2009 4:50 pm

Het kunnen ook de oerpockets zijn geweest. Hoe dan ook Rockerduck was niet Rockerduck tot zo'n ?1995? .
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor huugduck » di sep 01, 2009 7:04 pm

Het was een pocket uit de eerste serie dus voor 1995. Is het dan Rockerduck ofniet.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rockerduck » di sep 01, 2009 7:15 pm

huugduck schreef:Het was een pocket uit de eerste serie dus voor 1995. Is het dan Rockerduck ofniet.

Je weet toch hoe Rockerduck eruit ziet, neem ik aan?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » di sep 01, 2009 7:24 pm

Ja dat weet ik maar ik ken zoveel personages. Heel veel veranderd zijn in dertig jaar. Hij leek er wel een beetje op het had ook makelijk iemand anders kunnen zijn.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor DD » di sep 01, 2009 7:51 pm

Nou nou nou nou nou zeg. "Hij had ook makkelijk iemand anders kunnen zijn" zegt ie. Ik neem aan dat jij het verhaal "Knokken om een Vikingschip" uit de pocket eerste serie "Oom Dagobert in de Tuin van Gik" bedoelt. Dat is gewoon onze goede oude Rockerduck maar dan met een andere naam. Het is de schuld van de uitgevers die elke keer weer een naam noemen die zij zelf leuk vinden. Ik heb zelfs een keer een verhaal gelezen waarin Rockerduck "Govert Goudglans" heette! Dat ging helemaal te ver! Want nu werden zelfs twee figuren door elkaar gehaald.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor huugduck » di sep 01, 2009 8:18 pm

Nou ja GOEDE oude :P Maar je hebt gelijk. Ik dacht, omdat er blijkbaar nog meer verhalen met de naam Leopold Kwartjesvinder zijn gemaakt dat er gewoon nog een obekender rivaal was.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo sep 02, 2009 12:06 am

DD schreef:Ik heb zelfs een keer een verhaal gelezen waarin Rockerduck "Govert Goudglans" heette! Dat ging helemaal te ver! Want nu werden zelfs twee figuren door elkaar gehaald.

Oh, dat is echt héél vaak gebeurd! Dat is echt van een ongekende luiheid van zulke vertalers... Dat moéten toch vertalers zijn die helemaal geen affiniteit hebben met de Duck-srtips? Die voor hun werk zeker óók de 'Rooie Oortjes' en andere werken vertalen, als het maar geld oplevert? Natuurlijk kun je dat die mensen niet kwalijk nemen, want ze moeten ook brood op de plank hebben, maar ze kunnen toch wel een béétje opletten?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » wo sep 02, 2009 12:33 am

Ik neem aan dat ze toch ook eindcontroleurs hebben op zo een redactie. Je kunt mij niet wijsmaken dat het verhaal na de vertalers direct de markt op komt..
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo sep 11, 2011 2:44 pm

Kwartjesvinder komt ook voor in de 1e serie nr.11 (Oom Dagobert in de tuin van gik)

Jaar van uitgave 1975
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re:

Berichtdoor Jop Duck » za jun 09, 2018 5:59 am

Duckfan van Down Under schreef:Het kunnen ook de oerpockets zijn geweest. Hoe dan ook Rockerduck was niet Rockerduck tot zo'n ?1995? .

In 1962 was het volgensmij wel Rockerduck.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa


Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron