Mona Veldmuis (Amalia Muis)

Berichtdoor DD » ma dec 21, 2009 11:48 pm

In de de verhalen van Duckstad Vooruit de moeder van Puk en Max. In de Duck Out heet ze Mona Veldmuis en op inducks opeens Amalia Muis (lekker duidelijk weer :S)

Maar of haar naam nou Muis of Veldmuis is. Dit wil zeggen dat Mickey niet de broer van de moeder van zijn neefjes is (zoals bij Donald) maar de broer van de vader van Puk en Max. Mickey heeft dus een broer.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DuckBoy » di dec 22, 2009 3:52 pm

Achja dat is in ieder album weer anders. Hoewel het wel leuk zou zijn een broer voor mickey. Stel je voor mickey en rickey mouse samen op het dective pad! geweldig toch!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Re: Mona Veldmuis (Amalia Muis)

Berichtdoor Koen » wo feb 27, 2013 4:16 pm

Maar Amalia Muis/Mona Veldmuis kan toch ook een/de zus van Mickey zijn?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mona Veldmuis (Amalia Muis)

Berichtdoor lansiko » zo jan 05, 2014 4:57 pm

Ik dacht dat Amalia de tante van Mickey was?
Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm

Re: Mona Veldmuis (Amalia Muis)

Berichtdoor Ralph » zo jan 05, 2014 5:40 pm

Amalia is de zus van Mickey en de moeder van Puk en Max. Voor meer informatie en een aantal afbeeldingen van dit personage, zie http://disney.wikia.com/wiki/Amelia_Fieldmouse
Avatar gebruiker
Ralph
Member
 
Berichten: 190
Geregistreerd: vr jul 05, 2013 2:56 pm

Re: Mona Veldmuis (Amalia Muis)

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jan 05, 2014 5:46 pm

Het klopt natuurlijk niet met het plaatje waarin ze Puk en Max voor het eerst brengt, hier ziet ze er ouder uit en noemt Mickey haar 'mrs. Fieldmouse' terwijl het zijn zus zou zijn.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Mona Veldmuis (Amalia Muis)

Berichtdoor DD » zo jan 05, 2014 5:47 pm

Hmm, ik had er inderdaad niet aan gedacht dat ze de naam van haar echtgenoot kan hebben aangenomen. In het Engels dus Fieldmouse en in het Nederlands Muis dan wel Veldmuis. Dus ik neem mijn conclusie over Mickeys mogelijke broer terug.

Overigens zie ik nu ook dat volgens Disney.wikia.com Oswald als halfbroer van Mickey en Mona wordt neergezet. Dat zou betekenen dat een van Mickeys ouders een relatie met een konijn heeft gehad? :P

Maar:

Mickey and Oswald, though similar in appearance, are not exactly related. For this to be true, Pete, Goofy, and Donald would be considered his brothers as well being that they are characters of Walt Disney as well. However, Mickey was created by Walt to replace the loss of Oswald. Walt himself has never confirmed their relationship to each other so therefore Oswald and Mickey as brothers is not valid. However, they are deemed generally half-brothers by fans due to this conclusion though the relationship was not stated and from the fact Walt played a role in both their creations.

Bron

Persoonlijk "geloof" ik dus niet dat zij familie zijn. De schepper gaat nog altijd boven de fans voor mij :)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Mona Veldmuis (Amalia Muis)

Berichtdoor Ralph » ma jan 06, 2014 1:46 pm

Ridder ter Geit schreef:Het klopt natuurlijk niet met het plaatje waarin ze Puk en Max voor het eerst brengt, hier ziet ze er ouder uit en noemt Mickey haar 'mrs. Fieldmouse' terwijl het zijn zus zou zijn.

Dat is inderdaad vreemd. Misschien was de moeder van Puk en Max gewoon een ouder familielid in deze eerste strip en werd het idee dat ze Mickey's zus zou zijn er later pas bij bedacht. Egmont heeft haar later een 'makeover' gegeven, waardoor ze er veel jonger uitziet. In de Nederlandse versie van het plaatje waarin ze Puk en Max voor het eerst brengt noemt Mickey haar trouwens gewoon 'Amalia'.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Ralph
Member
 
Berichten: 190
Geregistreerd: vr jul 05, 2013 2:56 pm

Re: Mona Veldmuis (Amalia Muis)

Berichtdoor Jop Duck » zo mei 13, 2018 8:36 am

Misschien is het wel Mickey z'n oudere halfzus.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa


Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron