Schraalhans Mcduck

Berichtdoor huugduck » vr jan 01, 2010 7:33 pm

Schraalhans Mcduck is een oom van Dagobert en een oudoom van Donald. Hij komt in een verhaal voor in minipocket 4. Volgens dat verhaal woont hij in Stingy Town. Ik heb hem nooit gezien in een stamboom. Hij was dus niet bekent bij Rosa. Dus is het misschien geen echt personage?
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Ega Bevan » za jan 02, 2010 11:56 am

Of Rosa kende hem wel, maar beschouwde hem niet als echt bestaand. Alle disneypersonages zijn verzonnen, dus ook Schraalhans. Of je hem beschouwt als 'echt' is aan jou.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Guus Geluk » zo jan 03, 2010 3:04 pm

Volgens mij kun je nooit alle neven en nichten van Donald in kaart brengen omdat het er feitelijk gewoon te veel zijn. Rosa heeft daarom volgens mij ook keuzes moeten maken. In veel pockets komen er vaak vage neven en nichten van Donald voor. Neem nou Rockerduck, Rosa heeft hem nooit getekend terwijl hij in erg veel pockets voorkomt. Het is maar net of die eend een sterke persoonlijkheid heeft.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Otto » zo jan 03, 2010 3:32 pm

Guus Geluk schreef:Volgens mij kun je nooit alle neven en nichten van Donald in kaart brengen omdat het er feitelijk gewoon te veel zijn. Rosa heeft daarom volgens mij ook keuzes moeten maken. In veel pockets komen er vaak vage neven en nichten van Donald voor. Neem nou Rockerduck, Rosa heeft hem nooit getekend terwijl hij in erg veel pockets voorkomt. Het is maar net of die eend een sterke persoonlijkheid heeft.

Rosa heeft zich gebaseerd op de verhalen en personages van Carl Barks... en daar hoort Rockerduck ook bij. Rosa heeft Rockerduck ook zeker getekend, kijk maar eens in het levensverhaal als Dagobert bezig is vlakbij een kopermijn... daar komt hij een vervelend klein jochie tegen... ;)
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor DD » zo jan 03, 2010 5:37 pm

Elke scenarioschrijver gooit bedenkt maar wat, zodat het verhaal gemaakt kan worden. Jullie moeten echt niet alles serieus nemen. Het is alleen wel mooi om alles uit alle verhalen bij te houden zodat je later een mega stamboom kan maken of tenminste een lijst van alle familieleden.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Guus Geluk » zo jan 03, 2010 7:40 pm

heeft zich gebaseerd op de verhalen en personages van Carl Barks... en daar hoort Rockerduck ook bij. Rosa heeft Rockerduck ook zeker getekend, kijk maar eens in het levensverhaal als Dagobert bezig is vlakbij een kopermijn... daar komt hij een vervelend klein jochie tegen... ;)

Ja, dat is wel waar maar ik heb hem nog nooit gezien als hij oud is. Zoals je hem altijd in de pockets tegen komt.
Laatst bijgewerkt door Guus Geluk op wo jan 13, 2010 2:42 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Re: Schraalhans Mcduck

Berichtdoor Jop Duck » wo apr 18, 2018 3:44 pm

Ik noem dat een typische Rosa.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa


Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron