De quiz van Duckstad (en omstreken)

Berichtdoor Michiel Q » do okt 20, 2011 12:10 am

Duckfan van Down Under schreef:De Grote Boze Wolf (en de biggetjes) verschenen in (veel) meer achtergrondmateriaal.

Is dat zo? Wat voor materiaal? Waar kan ik deze informatie terugvinden? Je kunt best gelijk hebben, want de Boze Wolf was populair genoeg voor een aantal vervolg-films en "Who's Afraid of the Big Bad Wolf?" was natuurlijk een grote hit. Boris Boef trad in meer films op, maar wel steeds als tegenstander van de echte ster.

Michiel Q schreef:
Duckfan van Down Under schreef:"De Koningin" komt voor in Cars 2.

(Ik heb deze film niet gezien en wist dus niets over het bestaan van dit personage.)

Ik bedoel dus: "Goed gezien, maar die had ik niet meegeteld, want..."

Ui schreef:Uther Pendragon; Arthur Pendragon; Richard I; John of England; Alexandrina Victoria (en/of muisversie). Dat zijn er vijf. Ui is nog maar op de helft en voelt zich erg dom. (huil huil)

Allemaal goed! Knap hoor. :) Waarom voelt Ui zich dom?

Ui schreef:"Wát zeg je?" Met Robert de Hoog.

Leuk, ja. :lol: Maar, eh... Wíe zeg je? Waar kennen we die Robert de Hoog dan van?

Ridder ter Geit schreef:Dan hebben we de koningen uit de Disney Classics. Dan nog een korte tekenfilm, een lange tekenfilm en een speelfilm met een tekenfilmgedeelte.

Ja, dat klopt. Ik denk dat de lange speelfilm het makkelijkst te raden is. We zijn nu dus op zoek naar een film die (bijna per definitie) géén Disney Classic is. Het aantal Disney speelfilms-met-tekenfilmgedeelte is gelukkig niet zo groot, maar degene die ik bedoel is erg obscuur. Het relevante gedeelte is wel in goede kwaliteit beschikbaar op YouTube.

Ridder ter Geit schreef:En het moeten dus Britse koningen zijn...

Nee, koningen en koninginnen van (een gedeelte van) Brittannië. Dit heb ik expres zo geschreven. Arthur was Brits, maar Richard en John waren Normandisch. Er zijn ook nog andere mogelijkheden.

Welke [3] koningen en [2] koninginnen van (een gedeelte van) Brittannië komen voor in Disney-tekenfilms?

Het gaat om [...] één korte + één lange tekenfilm + één speelfilm met 'n tekenfilm-gedeelte.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Michiel Q » do okt 20, 2011 12:17 am

Michiel Q schreef:Ja, dat klopt. Ik denk dat de lange speelfilm het makkelijkst te raden is. We zijn nu dus op zoek naar een film die (bijna per definitie) géén Disney Classic is. Het aantal Disney speelfilms-met-tekenfilmgedeelte is gelukkig niet zo groot, maar degene die ik bedoel is erg obscuur. Het relevante gedeelte is wel in goede kwaliteit beschikbaar op YouTube.

Ik bedoel dus:

Ja, dat klopt. 1) Ik denk dat de lange tekenfilm het makkelijkst te raden is. We zijn nu dus op zoek naar een film die (bijna per definitie) géén Disney Classic is. 2) Het aantal Disney speelfilms-met-tekenfilmgedeelte is gelukkig niet zo groot, maar degene die ik bedoel is erg obscuur. Het relevante gedeelte is wel in goede kwaliteit beschikbaar op YouTube.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do okt 20, 2011 2:30 pm

Michiel Q schreef:
Duckfan van Down Under schreef:De Grote Boze Wolf (en de biggetjes) verschenen in (veel) meer achtergrondmateriaal.

Is dat zo? Wat voor materiaal? Waar kan ik deze informatie terugvinden? Je kunt best gelijk hebben, want de Boze Wolf was populair genoeg voor een aantal vervolg-films en "Who's Afraid of the Big Bad Wolf?" was natuurlijk een grote hit. Boris Boef trad in meer films op, maar wel steeds als tegenstander van de echte ster.

In Walt Disney's Mickey and the Gang staat heel veel jaren 30 en jaren 40 achtergrondmateriaal. Je moet het boek sowieso kopen, voor iemand als jij is dat een must.

Michiel P schreef:
Ridder ter Geit schreef:Dan hebben we de koningen uit de Disney Classics. Dan nog een korte tekenfilm, een lange tekenfilm en een speelfilm met een tekenfilmgedeelte.

Ja, dat klopt. Ik denk dat de lange speelfilm het makkelijkst te raden is. We zijn nu dus op zoek naar een film die (bijna per definitie) géén Disney Classic is. Het aantal Disney speelfilms-met-tekenfilmgedeelte is gelukkig niet zo groot, maar degene die ik bedoel is erg obscuur. Het relevante gedeelte is wel in goede kwaliteit beschikbaar op YouTube.

Dit gaat toch niet over "The Reluctant Dragon"? Welke koning speelt daar dan in? Sir Giles? Of is dit "Song of the South"? Daar komt toch geen koning in voor, of wel?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do okt 20, 2011 3:31 pm

Robert de Hoog is blijkbaar een bekend acteur:
http://www.imdb.com/name/nm2441158/
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Michiel Q » do okt 20, 2011 4:23 pm

Ridder ter Geit schreef:Robert de Hoog is blijkbaar een bekend acteur:

Mogelijk, maar van welk optreden zouden wij hem redelijkerwijs kunnen kennen?

Duckfan van Down Under schreef:In Walt Disney's Mickey and the Gang staat heel veel jaren '30 en jaren '40 achtergrondmateriaal. Je moet het boek sowieso kopen, voor iemand als jij is dat een must.

Bedankt voor de tip! :)

Duckfan van Down Under schreef:Dit gaat toch niet over "The Reluctant Dragon"? Welke koning speelt daar dan in? Sir Giles? Of is dit "Song of the South"? Daar komt toch geen koning in voor, of wel?

Nee, geen van beide. De bedoelde film is minder bekend dan "The Reluctant Dragon", volgens mij. "The Song of the South" zou ik binnen dit forum niet obscuur noemen, vanwege alle aandacht die Henrieke en Rockerduck aan die film hebben besteed.

N.B. Ik heb hints gegeven voor twéé verschillende films, de lange tekenfilm én de speelfilm-met-tekenfilmgedeelte.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Ui » do okt 20, 2011 4:30 pm

Michiel Q schreef:Waarom voelt Ui zich dom?

Omdat jij en Duckfan altijd alles weten, terwijl Ui in het dUIster tast. (snotter)

Michiel Q schreef:Het aantal Disney speelfilms-met-tekenfilmgedeelte is gelukkig niet zo groot, maar degene die ik bedoel is erg obscuur.

Dat ook nog! (huil huil) Het gaat toch niet stiekem om een van die oeroude Alice-filmpjes of wel?

Michiel Q schreef:Welke [3] koningen en [2] koninginnen van (een gedeelte van) Brittannië komen voor in Disney-tekenfilms?

Het gaat om [...] één korte + één lange tekenfilm + één speelfilm met 'n tekenfilm-gedeelte.

Reeds genoemd: Uther Pendragon; Arthur Pendragon; Richard I; John of England; Alexandrina Victoria (en/of muisversie).
Zit er wat betreft de overgebleven vorsten, een film tussen van na 1980? (snik)

Ridder ter Geit schreef:Robert de Hoog is blijkbaar een bekend acteur:
http://www.imdb.com/name/nm2441158/

Inderdaad. Een van de nieuwe, jonge, grote Nederlandse acteurs. Waaronder ook Martijn Lakemeier.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do okt 20, 2011 4:34 pm

Michiel Q schreef:
Ridder ter Geit schreef:Robert de Hoog is blijkbaar een bekend acteur:

Mogelijk, maar van welk optreden zouden wij hem redelijkerwijs kunnen kennen?

Van die reclame over de zon? :)

Ik zie op zijn imdb-profiel dat hij in de Wereld draait door weleens te gast is geweest, dat is redelijk bekend. Verder is de film 'Skin' volgens mij redelijk bekend, net als de serie 'Keizer en de Boer advocaten'. De film over Nova Zembla die nog komt gaat volgens mij ook vrij bekend worden.
Maar persoonlijk heb ik van dit alles alleen die reclame over de zon gezien.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » do okt 20, 2011 4:37 pm

Ui schreef:Inderdaad. Een van de nieuwe, jonge, grote Nederlandse acteurs. Waaronder ook Martijn Lakemeier.

http://www.imdb.com/name/nm2916507/

Ah ja, die heb ik in 'Oorlogswinter' gezien.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Michiel Q » do okt 20, 2011 5:05 pm

Ui schreef:Omdat jij en Duckfan altijd alles weten, terwijl Ui in het dUIster tast. (snotter)

Dat lijkt maar zo. Voor DvDU kan ik niet spreken, maar mijn geheim is dat ik altijd alles opzoek! :cool: Ach, die arme Ui! Nooit 'ns lekker in 't zonnetje. (huil, snik) Eigenlijk is dat maar goed ook. Anders gaan er uit Ui maar rare Ui-tlopers groeien.

Ui schreef:Inderdaad. Een van de nieuwe, jonge, grote Nederlandse acteurs. Waaronder ook Martijn Lakemeier.

Zie je nou wel? Ik weet bijvoorbeeld niks over jonge Nederlandse acteurs. Ik kijk te weinig Nederlandse films.

Ui schreef:Het gaat toch niet stiekem om een van die oeroude Alice-filmpjes of wel?

Oei, die was ik even vergeten! Nee, het gaat niet om Alice-filmpjes.

Ui schreef:Zit er wat betreft de overgebleven vorsten, een film tussen van na 1980? (snik)

Ja, één film van na 1980.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Ui » do okt 20, 2011 5:14 pm

Michiel Q schreef:De bedoelde film is minder bekend dan "The Reluctant Dragon", volgens mij. "The Song of the South" zou ik binnen dit forum niet obscuur noemen, vanwege alle aandacht die Henrieke en Rockerduck aan die film hebben besteed.

N.B. Ik heb hints gegeven voor twéé verschillende films, de lange tekenfilm én de speelfilm-met-tekenfilmgedeelte.

Wat zijn die hints precies? Help toch eens een beetje, stelletje quizmasters! Op een manier die ook te volgen is voor Johnny en Anita; Henk en Ingrid; Jip en Janneke; en Swiebertje en Saartje! (snotter)

Robert de Hoog heeft inmiddels een bijrol in de film 'War Horse' (2011), van Steven Spielberg.
Over zonnig gesproken, Martijn Lakemeijer lacht precies zoals Ui vroeger altijd deed. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » do okt 20, 2011 5:18 pm

Michiel Q schreef:Voor DvDU kan ik niet spreken, maar mijn geheim is dat ik altijd alles opzoek! :cool:

Ui zoekt zich suf. Ui is alles kwijt. (snotter)

Michiel Q schreef:
Ui schreef:Zit er wat betreft de overgebleven vorsten, een film tussen van na 1980? (snik)

Ja, één film van na 1980.

Ook dat nog! Is het een film van na 'Aladdin'? (1992) (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Michiel Q » do okt 20, 2011 5:29 pm

Ui schreef:Wat zijn die hints precies? Help toch eens een beetje, stelletje quizmasters!

We zoeken nog een korte tekenfilm, een lange tekenfilm en een speelfilm met een tekenfilmgedeelte.

Michiel Q schreef:1) Ik denk dat de lange tekenfilm het makkelijkst te raden is. We zijn nu dus op zoek naar een film die (bijna per definitie) géén Disney Classic is. 2) Het aantal Disney speelfilms-met-tekenfilmgedeelte is gelukkig niet zo groot, maar degene die ik bedoel is erg obscuur. Het relevante gedeelte is wel in goede kwaliteit beschikbaar op YouTube.

Ui schreef:Is het een film van na 'Aladdin'? (1992) (snik)

Ja, het is 'n film van na "Aladdin".
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Ui » do okt 20, 2011 6:43 pm

Michiel Q schreef:
Ui schreef:Wat zijn die hints precies? Help toch eens een beetje, stelletje quizmasters!

We zoeken nog een korte tekenfilm, een lange tekenfilm en een speelfilm met een tekenfilmgedeelte.

Is dit alles? Het regent hints vandaag, maar niet heus! (snotter)

Michiel Q schreef:
Michiel Q schreef:1) Ik denk dat de lange tekenfilm het makkelijkst te raden is. We zijn nu dus op zoek naar een film die (bijna per definitie) géén Disney Classic is. 2) Het aantal Disney speelfilms-met-tekenfilmgedeelte is gelukkig niet zo groot, maar degene die ik bedoel is erg obscuur. Het relevante gedeelte is wel in goede kwaliteit beschikbaar op YouTube.

Ui schreef:Is het een film van na 'Aladdin'? (1992) (snik)

Ja, het is 'n film van na "Aladdin".

Bedoel je nu die speelfilm-met-tekenfilmgedeelte? Ui heeft weinig verstand van films na 'Aladdin' (1992) en 'The Lion King' (1994). (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Michiel Q » do okt 20, 2011 7:01 pm

Ui schreef:Is dit alles? Het regent hints vandaag, maar niet heus! (snotter)

Zeg, wil jij wel eens 'n andere toon aanslaan, ontevreden bolgewas? Je kijkt met je neus! (Toegegeven, dat is al heel knap voor 'n stuk groente.) De alinea met de hints staat nu al zes keer op deze pagina. Ik heb de hints nog braaf voor je ingevet en jijzelf hebt de alinea geciteerd in je bovenstaande bericht.

Ui schreef:
Michiel Q schreef:Ja, het is 'n film van na "Aladdin".

Bedoel je nu die speelfilm-met-tekenfilmgedeelte?

Nee, die bedoel ik niet.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do okt 20, 2011 7:07 pm

Michiel Q schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Dit gaat toch niet over "The Reluctant Dragon"? Welke koning speelt daar dan in? Sir Giles? Of is dit "Song of the South"? Daar komt toch geen koning in voor, of wel?

Nee, geen van beide. De bedoelde film is minder bekend dan "The Reluctant Dragon", volgens mij. "The Song of the South" zou ik binnen dit forum niet obscuur noemen, vanwege alle aandacht die Henrieke en Rockerduck aan die film hebben besteed.

Staat hij op UltimateDisney.com? Per defenitie is het geen Classic, dus het is al niet "Mary Poppins", "Bedknobs and Broomsticks" of "Pete's Dragon". Hmm...
UltimateDisney: http://www.dvdizzy.com/index.html

Ui schreef:
Michiel Q schreef:Waarom voelt Ui zich dom?

Omdat jij en Duckfan altijd alles weten, terwijl Ui in het dUIster tast. (snotter)

:)

Michiel Q schreef:
Ui schreef:Omdat jij en Duckfan altijd alles weten, terwijl Ui in het dUIster tast. (snotter)

Dat lijkt maar zo. Voor DvDU kan ik niet spreken, maar mijn geheim is dat ik altijd alles opzoek! :cool: Ach, die arme Ui! Nooit 'ns lekker in 't zonnetje. (huil, snik) Eigenlijk is dat maar goed ook. Anders gaan er uit Ui maar rare Ui-tlopers groeien.

Ik zoek ook veel op, maar dat combineer ik ook met mijn eigen kennis.

Michiel Q schreef:
Ui schreef:Inderdaad. Een van de nieuwe, jonge, grote Nederlandse acteurs. Waaronder ook Martijn Lakemeier.

Zie je nou wel? Ik weet bijvoorbeeld niks over jonge Nederlandse acteurs. Ik kijk te weinig Nederlandse films.

Ik ook. Ik vind er niks aan, dus dat doe ik expres.

Ik heb trouwens nog stomtoevallig een koning gevonden! Koning George II doet mee in Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides. [opgezocht]Hij wordt gespeeld door Richard Griffths, trouwens. Die speelde ook ooit Harry Potter's oom Herman.[/opgezocht]
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten