Nieuwe personages

Berichtdoor huugduck » za jul 31, 2010 6:34 pm

Maar alle soorten persongases heb je al slecheterikken, heksen, dieven, rivaalen, schoolkinderen, geluksvogels, pechvogels. Het probleem is wat wil je noch meer
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Redmess » za jul 31, 2010 10:36 pm

Dat zijn geen personages maar rollen. In DD komen bijvoorbeeld maar een handvol vrouwen voor, de meeste relatief op de achtergrond of in een eenzijdige rol. En een tweede personage met onverslaanbaar geluk zou erg interesant kunnen zijn, bijvoorbeeld.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor huugduck » zo aug 01, 2010 12:04 pm

Waarom zou dat intersant zijn ? Want een rivaal voor guus heb je al namelijk Donald.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Redmess » zo aug 01, 2010 12:19 pm

Donald is niet echt een rivaal, hij verliest zowat altijd.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor huugduck » zo aug 01, 2010 12:46 pm

Dat is niet waar somsverliest hij wel maar loopt het uiteindelijk toch goed voor hem af.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo aug 01, 2010 1:47 pm

Bijna nooit. Hoevaak is een Timboektoe of Noordpool-einde al niet gebruikt? Zo vaak, dat ik er een grapje achter bedacht heb. Donald op een loopband om te oefenen, en een soort zeil achter hem met een bordje naar Timboektoe en een boze menigte eropgetekend om het realistischer te maken. "Achter de schermen" noem ik het.
Redmess schreef:Hoe wil je dan vernieuwen? Want de meeste personages zijn al stokoud en we hebben zowat alle scenarios daaromheen nu wel gehad. De canon zoals die nu bestaat loopt op zijn laatste benen, zo lijkt het. Kijk maar hoe Guus Geluk deze week (2010-31) werd behandeld.

Daarom heb ik dit topic geopend. Man, we hebben nieuwe personages nodig! De redactie is nu meer van "Liever Guus misbruiken dan Diederik gebruiken". Dat is een slechte instelling. Daarom moedig ik nieuwe fan-fictie personages aan. Ze brengen leven in de brouwerij. Carl Banks bijvoorbeeld, er bestaat nog niet zoiets als "de beste vriend van de neefjes". En ik kan er heel veel verhalen mee verzinnen. En een hele familie omheen bedenken. Want geef toe, hebben we nu niet een beetje alle ooms, oudooms, neven en achterneven gehad in de Duckfamilie?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Robb_K » zo aug 01, 2010 7:29 pm

Duckfan van Down Under schreef:Bijna nooit. Hoevaak is een Timboektoe of Noordpool-einde al niet gebruikt? Zo vaak, dat ik er een grapje achter bedacht heb. Donald op een loopband om te oefenen, en een soort zeil achter hem met een bordje naar Timboektoe en een boze menigte eropgetekend om het realistischer te maken. "Achter de schermen" noem ik het.
Redmess schreef:Hoe wil je dan vernieuwen? Want de meeste personages zijn al stokoud en we hebben zowat alle scenarios daaromheen nu wel gehad. De canon zoals die nu bestaat loopt op zijn laatste benen, zo lijkt het. Kijk maar hoe Guus Geluk deze week (2010-31) werd behandeld.

Daarom heb ik dit topic geopend. Man, we hebben nieuwe personages nodig! De redactie is nu meer van "Liever Guus misbruiken dan Diederik gebruiken". Dat is een slechte instelling. Daarom moedig ik nieuwe fan-fictie personages aan. Ze brengen leven in de brouwerij. Carl Banks bijvoorbeeld, er bestaat nog niet zoiets als "de beste vriend van de neefjes". En ik kan er heel veel verhalen mee verzinnen. En een hele familie omheen bedenken. Want geef toe, hebben we nu niet een beetje alle ooms, oudooms, neven en achterneven gehad in de Duckfamilie?

Maar, ik heb gedacht dat Keessie is de beste vriend van de neefjes. Waarom niet Keessie meer gebruiken, en ook maken een paar nieuwe vrienden? Ik ben van plan om Keessie te gebruiken in een paar komende verhalen, en ook enkele nieuwe personages te inleiden.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo aug 01, 2010 9:26 pm

Keessie! Daar heb ik niet meer aan gedacht. Maar dat komt omdat hij bijna niet meer gebruikt wordt. Maar Keessie heeft meer karakter nodig. Daar kan ik wat aan doen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Redmess » zo aug 01, 2010 9:30 pm

Ik heb Keesie alleen in achtergrondrollen gezien, maar ik ben benieuwd wat je van het personage maakt.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo aug 01, 2010 9:32 pm

He, ik heb alleen gezegd dat ik er wat aan KAN doen, niet dat ik er wat aan GA doen. :) Ik vind Keessie niet zo'n interessant personage en ik denk ook niet dat iets met hem ga doen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Redmess » zo aug 01, 2010 10:18 pm

Ik reageerde op Rob, maar je was me net voor.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » ma aug 02, 2010 1:46 am

Behalve Keessie is er ook al Martje de Meeuw, die al in veel verhalen is gebruikt door verschillende schrijvers en tekenaars. Er schuilt een zekere tragiek in het personage, omdat het een weeskind is, die in een caravan in een slechte buurt woont. In één van zijn eerste verhalen heeft hij het wel eens gehad over een vader, maar daarna is er van hem een wees gemaakt. Nou hoeft men niet op de 'Rosa-toer' te gaan (een hoop drama en gehuil), maar daar moet toch méér mee te doen zijn dan de 'Martje haalt kattekwaad uit'-verhalen die er tot nu toe zijn gemaakt.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma aug 02, 2010 11:29 am

En Driftsma. Driftsma komt nooit in een verhaal voor zonder Martje de Meeuw.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma aug 02, 2010 10:26 pm

Dit gaat niet over nieuwe personages, maar over het recyclen van oude personages. Keessie is bijvoorbeeld een oud personage. En hoe oud zijn Martje en Driftsma inmiddels?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » ma aug 02, 2010 10:54 pm

Daniel73 schreef:Dit gaat niet over nieuwe personages, maar over het recyclen van oude personages. Keessie is bijvoorbeeld een oud personage. En hoe oud zijn Martje en Driftsma inmiddels?

Het punt was dat niet alle ideeën voor nieuwe personages nodig zijn, omdat er al soortgelijke personages bestaan. Zo bestaat er bijvoorbeeld ook al de Duckies-klas die als kameraadjes voor Kwik, Kwek en Kwak kunnen dienen.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron