Verhalen met 'vergeten personages'

Berichtdoor Ui » za apr 09, 2011 3:33 pm

Bruno Kopsky schreef:Geen oordelen, ik wou wat dingen horen. Een paar mensen hadden leuke voorstellen, maar daar blijft het gek genoeg tot nu toe bij.

Wat verlang je precies? Dat een lezers een proefnummer gaan maken van Diederik Duck Weekblad?
Wat kan men meer doen dan leuke voorstellen doen? Zijn leuke voorstellen niet genoeg? Doorgaans hoeft de lezer niet meer te doen dan een verzoekje. ("Wanneer komt Rakker weer?") Maar bij personages als Brigitta, Diederik en Otto zal de lezer eerst een aantal plotjes moeten voorkauwen? (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » za apr 09, 2011 3:45 pm

Je snapt het niet, laat maar.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Rubberduck » za apr 09, 2011 8:14 pm

Bruno Kopsky schreef:Je snapt het niet, laat maar.

We snappen het juist wél, want we hebben je door.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » za apr 09, 2011 8:23 pm

Volgens mij niet en als jullie me door hebben, dan zou ik niet weten waarin.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » zo apr 10, 2011 2:58 pm

Rubberduck schreef:we hebben je door.

Wat bedoel je? Wil iemand ons vernietigen? Moeten we het leger bellen? (huil huil)

Ui zou willen weten waarom er zoveel vergaderd moet worden voordat een personage dat zichzelf al heeft bewezen in de pockets, mag verschijnen in het Weekblad of de Extra.
En waarom er ondertussen wel een vergezochte Oena Duck kan verschijnen, een tijdreizende holbewoonster. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rubberduck » zo apr 10, 2011 3:01 pm

Ui schreef:Ui zou willen weten waarom er zoveel vergaderd moet worden voordat een personage dat zichzelf al heeft bewezen in de pockets, mag verschijnen in het Weekblad of de Extra.
En waarom er ondertussen wel een vergezochte Oena Duck kan verschijnen, een tijdreizende holbewoonster. (snik)

Of Martje de Meeuw en Oom Heisa (van William van Horn); allemaal redelijk nieuwe personages. Maar personages die al sinds de jaren '60 bestaan mogen niet vanwege 'onbekend'?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo apr 10, 2011 3:39 pm

Rubberduck schreef:
Ui schreef:Ui zou willen weten waarom er zoveel vergaderd moet worden voordat een personage dat zichzelf al heeft bewezen in de pockets, mag verschijnen in het Weekblad of de Extra.
En waarom er ondertussen wel een vergezochte Oena Duck kan verschijnen, een tijdreizende holbewoonster. (snik)

Of Martje de Meeuw en Oom Heisa (van William van Horn); allemaal redelijk nieuwe personages. Maar personages die al sinds de jaren '60 bestaan mogen niet vanwege 'onbekend'?

klopt. die zouden ze echt wat vaker moeten gebruiken!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Bruno » zo apr 10, 2011 7:44 pm

Ik vind Oom Heisa altijd erg saai.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo apr 10, 2011 8:53 pm

Bruno Kopsky schreef:Ik vind Oom Heisa altijd erg saai.

Van Horn is alles behalve saai!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma apr 11, 2011 3:24 pm

Bruno Kopsky schreef:Ik vind Oom Heisa altijd erg saai.

Ik krijg de indruk dat jij alles saai vindt wat sinds de jaren '50 bedacht is, niet? Wat jou betreft doen we een kaasstolp over Duckstad en laten we er nooit frisse lucht bij. Een soort openluchmuseum, met Oom Thom als conservator.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » ma apr 11, 2011 4:53 pm

Rubberduck schreef:Ik krijg de indruk dat jij alles saai vindt wat sinds de jaren '50 bedacht is, niet?

Dat is dan de verkeerde, want dat is niet waar.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bruno » wo jun 22, 2011 12:48 am

Conclusie: Deense verhalen moeten gepubliceerd worden? Dat zijn er toch niet zo veel? En ook niet zo goed?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » vr jun 24, 2011 8:15 pm

Bruno schreef:Deense verhalen moeten gepubliceerd worden? Dat zijn er toch niet zo veel? En ook niet zo goed?

Niet zo goed als wat? Waarmee vergelijk je?
Dat de Deense verhalen niet zo goed zijn, is een conclusie van de hoogverheven Thom Roep. Hij kan zelf de grootste troep publiceren, maar zodra het om personages zoals Diederik, Otto en Brigitta gaat, wordt de kerel ineens kritisch. De verhalen uit Egmont en Italië zijn voor hem niet goed genoeg, maar zelf toont hij geen initiatief. (snik)

Dat er "niet zo veel" Deense verhalen zouden zijn, is geen criterium. Men haalt de smoesjes soms uit de tenen. Lezers én werknemers kunnen slechts gissen naar Oom Thom's heilige motieven.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » vr jun 24, 2011 8:42 pm

Van Otto is er de afgelopen twintig jaar maar één vierstrokenverhaal geweest (die schijnt niet zo overweldigend fantastisch te zijn) (http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2008-041)

Van Brigitta zijn er de afgelopen twintig jaar zes vierstrokenverhalen geweest, waarvan er één vorig jaar verschenen is in de Donald Duck Extra (http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2006-273).

Van Diederik zijn er heel veel 'nieuwe' verhalen, geschreven door Lars Jensen.

Geen idee of het goede verhalen zijn, maar zo staat het ervoor. Voor Diederik valt wel wat te zeggen, maar voor Otto en Brigitta is er echt bijna niks gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Bruno op vr jun 24, 2011 8:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » zo jun 26, 2011 1:13 pm

Reden genoeg om er hier in Nederland verhalen mee te maken dus... ;)
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron