Verhalen met 'vergeten personages'

Berichtdoor DD » zo apr 03, 2011 12:19 am

Oo wat dom van mij. Ik herinner me nu vaag dat het om een Rosa verhaal gaat waar de neefjes Dagobert nog niet kennen. Iets met de ZJ ook. Kan dat kloppen?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » zo apr 03, 2011 2:37 pm

DD schreef:Oo wat dom van mij. Ik herinner me nu vaag dat het om een Rosa verhaal gaat waar de neefjes Dagobert nog niet kennen. Iets met de ZJ ook. Kan dat kloppen?

Vergissen is menselijk. Ik dacht dat je met 'opzet' het verhaal van Rosa 'in wilde passen' in het Barks-verhaal (zodat er een Rosa-Barks universum zou onstaan); dat heb ik namelijk wel van meer Rosa-fans gezien. ;) :P

Het Rosa-verhaal dat jij bedoelt is het Levensverhaal Hfdst. 12, waarin de neefjes Dagobert ontmoeten. Dat speelt zich chronologisch gezien af tussen pagina's 19 en 20 van 'Christmas on Bear Mountain', want bij Rosa verwijzen de neefjes naar het verblijf in de blokhut en de rolschaatsende beer. Zo zie je maar hoe Rosa de zaken ingewikkeld kan maken voor de lezers.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ui » zo apr 03, 2011 2:54 pm

Rubberduck schreef:Vergissen is menselijk.

Ui wil niet stoken, maar dit is geen gewone vergissing. DD heeft heiligschennis gepleegd! Toen de neefjes ronde kauwgombellen bliezen in een vierkante wereld, zei de bevolking toch ook niet schouderophalend: "Vergissen is menselijk." (snik)
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+OS++223-02
Hier moet hard gestraft worden. Barks en Rosa zijn door elkaar gehaald! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DD » zo apr 03, 2011 3:30 pm

Ja het is waar, ik had Rosa's meesterwerk nooit moeten verwarren met Barks' prut (oei nu krijg ik heel McDrake achter me aan :P) grapjeeeee ...
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo apr 06, 2011 7:59 pm

DD schreef:Ja het is waar, ik had Rosa's meesterwerk nooit moeten verwarren met Barks' prut (oei nu krijg ik heel McDrake achter me aan :P) grapjeeeee ...

HuuuuuuuuuaaaaaahhhhhhhhhaaaaaaAAAAAAAAAAAANNNNNKKKKSSSSS!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do apr 07, 2011 9:55 am

Tja, gelukkig heb ik dat bericht niet gelezen. Het is compleet uit zijn gezichtsveld en hoofd verdwenen. Volgens mij is dat het gevolg van een psychisch effect: 'verdringing'.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ui » do apr 07, 2011 11:00 am

Duckfan van Down Under schreef:HuuuuuuuuuaaaaaahhhhhhhhhaaaaaaAAAAAAAAAAAANNNNNKKKKSSSSS!

Als DD een papiervisje is, is zijn voorkeur voor Rosa-strips goed nieuws. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DD » do apr 07, 2011 12:27 pm

Wahahahah check die reacties dan. Vooral die van Ridder ter Geit is grappig :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr apr 08, 2011 8:44 am

Hm? Waar heb je het over?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Bruno » vr apr 08, 2011 10:28 pm

Kortom: op McDrake zijn de hele tijd veel praatjes over dit onderwerp, maar zo belangrijk is het blijkbaar toch niet. Ik had er meer van verwacht. Jammer.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Rubberduck » za apr 09, 2011 2:40 am

Bruno Kopsky schreef:Kortom: op McDrake zijn de hele tijd veel praatjes over dit onderwerp, maar zo belangrijk is het blijkbaar toch niet. Ik had er meer van verwacht. Jammer.

Je zit weer suggestieve onzin-reacties te plaatsen waarvan je heel goed weet dat de zaken zo niet liggen. Inmiddels zijn er 3 pagina's van dit topic gevuld. Is dat nog niet genoeg? Moeten we er 100 vullen voordat je ons serieus neemt? We hebben al aangegeven dat Denemarken vele verhalen maakt met deze personages en dat er dus geen enkele noodzaak is voor ons om te 'verzinnen' hoe de personages gebruikt moeten worden in Donald Duck. Kortom, je gaat doelbewust door op een verkeer uitgangspunt dat al weerlegd was. Trouwens, de woordkeuze "veel praatjes" laat al zien hoe bevooroordeeld jij bent.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » za apr 09, 2011 3:13 am

Bevooroordeeld? Dat is helemaal geen vooroordeel, dat heb ik zelf ondervonden!

Het antwoord is in grote lijnen blijkbaar dit: doe Egmont na.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za apr 09, 2011 12:22 pm

Bruno Kopsky schreef:Het antwoord is in grote lijnen blijkbaar dit: doe Egmont na.

Het is meer iets van: doe de rest van de wereld na.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » za apr 09, 2011 1:04 pm

Bruno Kopsky schreef:Dat is helemaal geen vooroordeel, dat heb ik zelf ondervonden!

Als je elk bericht zou moeten overschrijven waarin (door de jaren heen) antwoord gegeven is op jouw vragen, ben je voorlopig wel even bezig. (snotter)
Het lijkt alsof je lange antwoorden van andersdenkenden verwacht, waaraan je vervolgens met een pennenstreek een oordeel over kan geven. Want zelf ben je van de korte antwoorden. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » za apr 09, 2011 3:28 pm

Geen oordelen, ik wou wat dingen horen. Een paar mensen hadden leuke voorstellen, maar daar blijft het gek genoeg tot nu toe bij.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron