Verhalen met 'vergeten personages'

Berichtdoor Bruno » zo maart 20, 2011 5:52 pm

Ui schreef:
Bruno Kopsky schreef:Kom dan zelf eens met een idee in plaats van dit.

Ui's idee zou zijn: niet discussiëren, gewoon doen.

Etc. etc. etc. Zoiets verzin je in een paar minuten. Ideeën te over. (snik)

Bedankt voor je bijdrage.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » zo maart 20, 2011 6:01 pm

Bruno Kopsky schreef:Bedankt voor je bijdrage.

En wat is jouw idee, Bruno? (snotter)

Voor een Nederlands verhaal met Brigitta kan Barks's idee van de geldparfum gebruikt worden, dat hij in de jaren 70 gaf aan Scarpa. In die geschetste illustratie wordt Dagobert door Brigitta verleid met parfum dat de geur van geld heeft:
Afbeelding
(klik voor een grotere afbeelding) (snik)

Zijn er misschien anderen die ideeën voor verhalen hebben?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo maart 20, 2011 6:19 pm

Ui schreef:Voor een Nederlands verhaal met Brigitta kan Barks's idee van de geldparfum gebruikt worden, dat hij in de jaren 70 gaf aan Scarpa. In die geschetste illustratie wordt Dagobert door Brigitta verleid met parfum dat de geur van geld heeft:
[url]http://img168.imageshack.us/img168/5069/df75scarpada6.th.jpg[/url]
(klik voor een grotere afbeelding) (snik)

Jammer om te zeggen, maar ik kan helemaal niks met dit idee. Het beste waar ik mee kan komen is "Magica geeft Brigitta geldparfum in ruil voor Geluksdubbeltje", maar dat vind ik maar niks.
Ui schreef:Zijn er misschien anderen die ideeën voor verhalen hebben?

Als een personage een uitvinding nodig heeft, gaat men naar Willie. Wil men informatie, dan gaat men naar Otto. Zou doe ik het vaak. Zo kunnen Otto en Willie naast elkaar leven. Ook, toen Willie nog een tiener was, was hij in de leer bij prof. Van Drakenstein. Verder is Otto leraar op de Middelbare School geweest waar Donald zat in de jaren negentig.
Voor Diederik heb ik op dit moment niet zo snel een idee.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo maart 20, 2011 7:57 pm

Ik ben voor de terugkeer van de minder bekende personages, omdat dit meer afwisseling en 'leven' in de strips geeft.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ui » ma maart 21, 2011 3:06 pm

Duckfan van Down Under schreef:[Barks's geldparfum] Jammer om te zeggen, maar ik kan helemaal niks met dit idee. Het beste waar ik mee kan komen is "Magica geeft Brigitta geldparfum in ruil voor Geluksdubbeltje", maar dat vind ik maar niks.

Dit idee is in elk geval rijker dan wat tegenwoordig doorgaans in Donald Duck Weekblad verschijnt. Kun je er op voortborduren? (snik)

Hoe komt Brigitta aan het Geluksdubbeltje? Krijgt Magica het te pakken, of mislukt de poging? Is de kracht van de geldparfum sterk genoeg om Dagobert het Geluksdubbeltje te doen vergeten? Lijdt Dagobert grote verliezen als het Geluksdubbeltje weg is?

Misschien raakt Dagobert aan de bedelstaf en moet Brigitta met hem op straat leven? Dagobert kan dan door de geldparfum denken dat hij nog steeds rijk is. Hij begrijpt bijvoorbeeld niet, waarom hij niet meer wordt toegelaten in de biljonairsclub. Omstanders lachen om die armzalige zwerver die roept dat hij de biljonairsclub zal kopen om de biljonairs eruit te gooien.
En misschien raakt het Geluksdubbeltje zijn waarde kwijt voor Magica, als Dagobert aan de bedelstaf is?

Duckfan van Down Under schreef:Ook, toen Willie nog een tiener was, was hij in de leer bij prof. Van Drakenstein. Verder is Otto leraar op de Middelbare School geweest waar Donald zat in de jaren negentig.

Met de groeten van Keno Hugo Jodocus Rosa, zeker? (snotter) Waarom moeten er verbanden en tijdlijnen gelegd worden? Heb jij toevallig een oom die je leraar was of is? En kan Willie geen andere leraar gehad hebben? Moet het toevallig Otto zijn? Misschien is Willie autodidactisch, wat wil zeggen dat hij zichzelf het uitvinden heeft aangeleerd.

Duckfan van Down Under schreef:Voor Diederik heb ik op dit moment niet zo snel een idee.

Nog eentje van Ui dan. Diederik kan ongevraagd bemiddelen tussen Donald en Katrien. Of tussen Donald en Bolderbast.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » ma maart 21, 2011 3:24 pm

Ui schreef:Nog eentje van Ui dan. Diederik kan ongevraagd bemiddelen tussen Donald en Katrien. Of tussen Donald en Bolderbast.

Je doet alsof je hier voor ons een soort geheime formule voor een verhaal hebt neergezet, maar dit is geen verhaal. Niet dat ik nu denk, "Oh ja! Zo zie ik Diederik wel in het weekblad komen - als... bemiddelaar."
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » ma maart 21, 2011 3:34 pm

Bruno Kopsky schreef:
Ui schreef:Nog eentje van Ui dan. Diederik kan ongevraagd bemiddelen tussen Donald en Katrien. Of tussen Donald en Bolderbast.

Je doet alsof je hier voor ons een soort geheime formule voor een verhaal hebt neergezet, maar dit is geen verhaal. Niet dat ik nu denk, "Oh ja! Zo zie ik Diederik wel in het weekblad komen - als... bemiddelaar."

Wat bedoel je met "geheime formule"? Ui geeft wat korte ideeën, is het weer niet goed. (snik)
Heb je zelf ook ideeën, in plaats van alleen te oordelen over wat een ander hier bedenkt? (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » ma maart 21, 2011 3:39 pm

Ui schreef:Wat bedoel je met "geheime formule"? Ui geeft wat korte ideeën, is het weer niet goed. (snik)
Heb je zelf ook ideeën, in plaats van alleen te oordelen over wat een ander hier bedenkt? (snotter)

Nee, ik heb zelf geen ideeën. Ik was alleen heel erg benieuwd hoe McDrakers die personages in het weekblad zou willen terugzien. Dat is namelijk ongeveer samengevat de kritiek van McDrake op het weekblad.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » ma maart 21, 2011 3:49 pm

Bruno Kopsky schreef:Ik was alleen heel erg benieuwd hoe McDrakers die personages in het weekblad zou willen terugzien.

Wat vind je van Ui's ideeën, ook al zijn ze kort?
Ongevraagd bemiddelaar is een rol die Diederik op het lijf is geschreven. Zie zijn optredens in het Weekblad van de jaren 60. Alleen al met deze rol kun je vele verhalen maken, zoals is gebleken.
Overigens hoeft Diederik niet wekelijks te verschijnen, maar een handvol keer per jaar. Anders wordt hij evenals Guus Geluk, teveel gebruikt. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » ma maart 21, 2011 4:03 pm

Ui schreef:Wat vind je van Ui's ideeën, ook al zijn ze kort?

Eerlijk gezegd net iets te kort om er echt iets in te zien...
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » ma maart 21, 2011 4:13 pm

Bruno Kopsky schreef:Eerlijk gezegd net iets te kort om er echt iets in te zien...

De aankondigingen op de achterkant van Donald Duck Weekblad zijn ook kort. Toch geven ze een indruk wat het volgende nummer zal bevatten.
Ui vindt de ideeën eens wat anders dan wat tegenwoordig in het Weekblad verschijnt:
- Dagobert zoekt een schat
- Magica steelt Geluksdubbeltje
- Donald heeft ruzie met Katrien
- Dagobert zoekt weer een schat
- Magica steelt weer het Geluksdubbeltje
- Etcetera (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » ma maart 21, 2011 4:15 pm

Dat is heel wat anders.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » ma maart 21, 2011 4:25 pm

Bruno Kopsky schreef:Dat is heel wat anders.

Hoezo is dat heel wat anders? (snotter)

Moet Ui eerst afgewerkte plotjes gaan bedenken, voordat nieuwe verhaalmogelijkheden met personages zoals Diederik en Brigitta, bewezen geacht worden?
Als je bewijzen van verhaalmogelijkheden wil, kijk dan bijvoorbeeld in de pockets. Daarin staan genoeg verhalen die qua plot goed zouden passen in Donald Duck Weekblad. Een willekeurig voorbeeld, uit Katrien Pocket 4: 'Liefde is blind'. http://coa.inducks.org/story.php?c=I+PM++214-1
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » ma maart 21, 2011 4:31 pm

Ui schreef:Moet Ui eerst afgewerkte plotjes gaan bedenken, voordat nieuwe verhaalmogelijkheden met personages zoals Diederik en Brigitta, bewezen geacht worden?
Als je bewijzen van verhaalmogelijkheden wil, kijk dan bijvoorbeeld in de pockets. Daarin staan genoeg verhalen die qua plot goed zouden passen in Donald Duck Weekblad. Een willekeurig voorbeeld, uit Katrien Pocket 4: 'Liefde is blind'. http://coa.inducks.org/story.php?c=I+PM++214-1

Ik koop nooit Katrien pockets... Mijn boekenkast zit al vol door Donald Duck pockets, dus ik laat al die andere pockets liggen (mini, Katrien, etc ss).
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor kwuk duck » ma maart 21, 2011 4:39 pm

Bruno Kopsky schreef:
Ui schreef:Moet Ui eerst afgewerkte plotjes gaan bedenken, voordat nieuwe verhaalmogelijkheden met personages zoals Diederik en Brigitta, bewezen geacht worden?
Als je bewijzen van verhaalmogelijkheden wil, kijk dan bijvoorbeeld in de pockets. Daarin staan genoeg verhalen die qua plot goed zouden passen in Donald Duck Weekblad. Een willekeurig voorbeeld, uit Katrien Pocket 4: 'Liefde is blind'. http://coa.inducks.org/story.php?c=I+PM++214-1

Ik koop nooit Katrien pockets... Mijn boekenkast zit al vol door Donald Duck pockets, dus ik laat al die andere pockets liggen (mini, Katrien, etc ss).

Doe ik ook, de eerste 2 katriens heb ik maar daarna ben ik ermee gestopt.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten