Verhalen met 'vergeten personages'

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma maart 21, 2011 5:50 pm

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:[Barks's geldparfum] Jammer om te zeggen, maar ik kan helemaal niks met dit idee. Het beste waar ik mee kan komen is "Magica geeft Brigitta geldparfum in ruil voor Geluksdubbeltje", maar dat vind ik maar niks.

Dit idee is in elk geval rijker dan wat tegenwoordig doorgaans in Donald Duck Weekblad verschijnt. Kun je er op voortborduren? (snik)

Ik zal het eens doen, al heeft het eigenlijk niks meer met de tekening te maken. Ik vond het idee een beetje Kleine Zeemeermin-achtig.
-Magica vermomt zich als huis-aan-huis verkoper en verkoopt een geldparfum aan Brigitta als ze het Geluksdubbeltje krijgt.
-Brigitta gaat "inside" en probeert Dagoberts Geluksdubbeltje te stelen.
-Nadat ze Magica's identiteit leert, verslaat ze haar en brengt het Geluksdubbeltje terug.
-Brigitta neemt een bad in geld, en hoopt dat ze zo naar geld ruikt.

Dat geeft me meteen een ander idee: door te lang tussen zijn geld door te brengen, kan Dagobert geen geld meer ruiken.

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Ook, toen Willie nog een tiener was, was hij in de leer bij prof. Van Drakenstein. Verder is Otto leraar op de Middelbare School geweest waar Donald zat in de jaren negentig.
...
En kan Willie geen andere leraar gehad hebben? Moet het toevallig Otto zijn?

Met de groeten van Keno Hugo Jodocus Rosa, zeker? (snotter) Waarom moeten er verbanden en tijdlijnen gelegd worden?

Wil je nou dat Otto gebruikt wordt, of niet? Nu zeg je ineens: Otto mag voorkomen, MAAR NIET zo en zo. Wat wil je nou?
Ui schreef:Heb jij toevallig een oom die je leraar was of is?

Nee.
Ui schreef:Misschien is Willie autodidactisch, wat wil zeggen dat hij zichzelf het uitvinden heeft aangeleerd.

Dat kan ook.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Kwekje » di maart 22, 2011 12:39 am

Guus Geluk mag van mij wel een heel stuk vaker voorkomen in verhalen. En zeker als het dan goed afloopt voor Donald :)

Dat stelt mij als lezer in een zeel voldane stemming :)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Rubberduck » di maart 22, 2011 12:56 am

Ik snap eerlijk gezegd de vraag van Bruno Kopsky niet. Hij vraagt naar mogelijkheden voor verhalen met Brigitta, Diederik en Otto. Maar waarom moeten wij die geven? Kijk eens hoeveel verhalen met die personages de afgelopen jaren bij alleen al Egmont zijn verschenen! Laat staan in Italië! Je hoeft maar een pocket open te slaan of een Deense Donald Duck te lezen en daarin treden al die personages al op. Dat hoeven wij toch niet meer te bedenken om die personages te 'legitimeren'? Laat Nederland die verhalen gewoon publiceren! Nederland is het enige land ter wereld waar Disney-strips worden uitgegeven, waar deze personages niet voorkomen! Zelfde geval met de nieuwe, avontuurlijke korte-broek-Mickey. Daar is toch geen enkele logische verklaring voor? Stlstand is achteruitgang!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ui » di maart 22, 2011 5:19 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Ui schreef:[ideeën voor Barks's geldparfum] Kun je er op voortborduren? (snik)

Ik zal het eens doen, al heeft het eigenlijk niks meer met de tekening te maken. Ik vond het idee een beetje Kleine Zeemeermin-achtig.
-Magica vermomt zich als huis-aan-huis verkoper en verkoopt een geldparfum aan Brigitta als ze het Geluksdubbeltje krijgt.
-Brigitta gaat "inside" en probeert Dagoberts Geluksdubbeltje te stelen.
-Nadat ze Magica's identiteit leert, verslaat ze haar en brengt het Geluksdubbeltje terug.
-Brigitta neemt een bad in geld, en hoopt dat ze zo naar geld ruikt.

Dat geeft me meteen een ander idee: door te lang tussen zijn geld door te brengen, kan Dagobert geen geld meer ruiken.

Probeert Brigitta het Geluksdubbeltje te stélen? Past dat bij haar?

Duckfan van Down Under schreef:Wil je nou dat Otto gebruikt wordt, of niet? Nu zeg je ineens: Otto mag voorkomen, MAAR NIET zo en zo. Wat wil je nou?

Otto kan toch ook gewoon gebruikt worden, zonder tijdlijnen en diepgravende (en vergezochte) verbanden? (snotter)

Kwekje schreef:Guus Geluk mag van mij wel een heel stuk vaker voorkomen in verhalen. En zeker als het dan goed afloopt voor Donald :)

Nog meer Guus Geluk? Barks gebruikte hem met mate, omdat het personage te beperkt is.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » vr maart 25, 2011 7:53 pm

Rubberduck schreef:Je hoeft maar een pocket open te slaan of een Deense Donald Duck te lezen en daarin treden al die personages al op. Dat hoeven wij toch niet meer te bedenken om die personages te 'legitimeren'?

De pockets zijn echt een totaal ander genre. Die kunnen echt niet in de normale Donald Duck. De tekeningen worden bij sommige tekenaars steeds debieler en de verhalen zijn meestal echt veelste random. Vind jij dat niet? Dus hier kunnen we bedenken hoe die personages voor zouden kunnen komen in verhalen die wél in het weekblad zouden kunnen staan.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bruno » vr maart 25, 2011 7:57 pm

Het idee van iemand om Otto eerst regelmatig voor te laten komen in de weekjes door Al Taliaferro, en hem daarna voor te laten komen in een paar andere verhalen klonk bijvoorbeeld heel redelijk.

Persoonlijk heb ik een probleem met Diederik omdat hij een pechvogel is, want dat is Donald ook al. Het is ook stom om nog een tweede Guus Geluk te hebben die heel veel geluk heeft.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr maart 25, 2011 8:43 pm

Bruno Kopsky schreef:Het idee van iemand om Otto eerst regelmatig voor te laten komen in de weekjes door Al Taliaferro, en hem daarna voor te laten komen in een paar andere verhalen klonk bijvoorbeeld heel redelijk.

Persoonlijk heb ik een probleem met Diederik omdat hij een pechvogel is, want dat is Donald ook al. Het is ook stom om nog een tweede Guus Geluk te hebben die heel veel geluk heeft.

nou jah..... diederik een pechvogel valt opzich nog wel mee..... hij is gewoon ontzettend onhandig!! en maakt daardoor veel fouten!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » vr maart 25, 2011 10:38 pm

Bruno Kopsky schreef:De pockets zijn echt een totaal ander genre. Die kunnen echt niet in de normale Donald Duck. De tekeningen worden bij sommige tekenaars steeds debieler en de verhalen zijn meestal echt veelste random. Vind jij dat niet?

"De tekeningen worden bij sommige tekenaars steeds debieler en de verhalen zijn meestal echt veelste random." Dit zou een goede omschrijving zijn voor veel recente Nederlandse verhalen! (snotter)

Bruno Kopsky schreef:Dus hier kunnen we bedenken hoe die personages voor zouden kunnen komen in verhalen die wél in het weekblad zouden kunnen staan.

Verhalen maken op 4 stroken per pagina is alvast een begin. Er zijn een aantal Deense verhalen in dat formaat:
http://coa.inducks.org/comp2.php?code=D&keyw=&keywt=i&exactpg=&pg1=&pg2=&bro2=&bro3=&kind=0&rowsperpage=4&columnsperpage=0&hero=&xapp=fethry&univ=&xa2=&creat=&creat2=&plot=&plot2=&writ=&writ2=&art=&art2=&ink=&ink2=&pub1=&pub2=&part=&ser=&xref=&mref=&xrefd=&repabb=&repabbc=al&imgmode=1&vdesc2=on&vdesc=en&vnl=on&sort1=auto

Bruno Kopsky schreef:Het idee van iemand om Otto eerst regelmatig voor te laten komen in de weekjes door Al Taliaferro, en hem daarna voor te laten komen in een paar andere verhalen klonk bijvoorbeeld heel redelijk.

Veel Nederlandse lezers kennen Otto van de pockets en van de televisie. Dat Otto eerst geïntroduceerd zou moeten worden is lijntrekkerij, een smoes. (snotter)

Bruno Kopsky schreef:Persoonlijk heb ik een probleem met Diederik omdat hij een pechvogel is, want dat is Donald ook al. Het is ook stom om nog een tweede Guus Geluk te hebben die heel veel geluk heeft.

Voor zover Ui weet, is Diederik geen pechvogel. Donald heeft geregeld extra pech door Diederik's aanwezigheid, omdat Donald geregeld een slachtoffer is van Diederik's daden. Als Diederik bijvoorbeeld tuinier zou worden, na het lezen van een boek over tuinieren, zou hij als eerste beginnen met Donald's tuin.

de zwarte schim schreef:hij is gewoon ontzettend onhandig!! en maakt daardoor veel fouten!

En Donald draait geregeld voor die fouten op. Diederik heeft zelf vaak (altijd?) geen last van zijn eigen onhandigheid. In tegenstelling tot Donald. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rubberduck » vr maart 25, 2011 11:15 pm

Bruno Kopsky schreef:De pockets zijn echt een totaal ander genre. Die kunnen echt niet in de normale Donald Duck. De tekeningen worden bij sommige tekenaars steeds debieler en de verhalen zijn meestal echt veelste random. Vind jij dat niet? Dus hier kunnen we bedenken hoe die personages voor zouden kunnen komen in verhalen die wél in het weekblad zouden kunnen staan.

Je negeert (bewust?) het feit dat ik náást de pockets ook de Deense Egmont-verhalen heb genoemd. Je citeert me onvolledig. Ik heb gezegd dat men die verhalen gewoon over kan nemen. Je moet echt wel een gruwelijke hekel hebben aan Brigitta, Diederik, Otto en Rockerduck...
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ui » vr maart 25, 2011 11:25 pm

Rubberduck schreef:Je negeert (bewust?) het feit dat ik náást de pockets ook de Deense Egmont-verhalen heb genoemd. Je citeert me onvolledig. Ik heb gezegd dat men die verhalen gewoon over kan nemen.

Als Nederland die Deense verhalen met Diederik had aangekocht, had Diederik meer succes gehad. Dit voor degenen die zouden willen argumenteren dat er te weinig Deense verhalen met Diederik zijn. Nederland heeft in zekere zin tegengewerkt in de herinvoering van de Deense Diederik. Door dwars te liggen. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » vr maart 25, 2011 11:32 pm

Zijn ze bij Egmont dan weer gestopt met Diederik? Of hoe moet ik het zien?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » vr maart 25, 2011 11:41 pm

McDuck Menu schreef:Zijn ze bij Egmont dan weer gestopt met Diederik?

Geen idee. Het recenste Deense verhaal dat Ui zo gauw kan vinden komt uit het jaar 2009:
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2009-193

Ui's indruk is dat de Roepredactie eerst maar moest zien of Diederik in Denemarken een succes zou worden. Door deze afwachtende houding en het zelf vooral niets doen, heeft de Deense Diederik minder kans gehad dan wanneer Nederland het personage had toegejuicht, aangekocht en zelf ook gebruikt.
Zodoende is te zien hoe de lakse, geestdodende houding van de Roepredactie reikt buiten de landsgrenzen. En zodra de Deense Diederik weer afgevoerd zou worden, zal men zeggen: "Zie je wel, onze Oom Thom had zoals altijd toch gelijk!" Terwijl het voor een groot deel gaat om zelfvervullende profetie! (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rubberduck » za maart 26, 2011 12:03 am

Maar Diederik is al sinds eind jaren '90 in gebruik bij Egmont. Dat lijkt me toch een succes; als hij het al zo lang volhoud. In 'Picsou Magazine' zag ik Diederik halverwege jaren '90 in Franse verhalen (code FPM).
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » za maart 26, 2011 12:15 am

Rubberduck schreef:Je negeert (bewust?) het feit dat ik náást de pockets ook de Deense Egmont-verhalen heb genoemd. Je citeert me onvolledig.

Haha ik had eroverheen gelezen, sorry! Dus het was onbewust.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor McDuck Menu » za maart 26, 2011 12:15 am

Ui schreef:http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2009-193

Hm.. Dit is dan net een ongelukkig voorbeeld, omdat het om Pocket formaat en stijl gaat. Dat is sowieso een no-go in het Nederlandse weekblad.

Ik vraag me wel af in hoeverre het succes van Diederik bij Egmont afhankelijk is van de Nederlandse uitgaven. Plaatsen zij net zoveel Nederlandse verhalen als wij Deense? Ik heb altijd het idee dat Egmont veel groter is, en meer tekenaars in dienst heeft dan Sanoma.

Ik ben er overigens niet op tegen dat deze personages in de Nederlandse Duck zouden komen. Lijkt me wel leuk om daar af en toe mee af te wisselen. Als bekendheid een issue is, wat ik niet denk eigenlijk, is een introductie misschien op zijn plaats. Al is het maar om een Nederlandse productie er van te hebben, ik ben best benieuwd wat voor verhalen wij er hier mee zouden maken, en of die erg zouden verschillen van de Deense of Italiaanse.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten